Turbo #17625: Pri údržbe aká sa električkovým tratiam venuje v Bratislave bude vždy električka najhlučnejším prostriedkom MHD. V princípe, ako správne uvádzaš treba zabrániť vzniku hluku na styku koleso-koľajnica. Ak tu vzniká najväčší hluk, potom má ideálne podmienky pre ďalšie šírenie do priestoru. Koľajnica totiž slúži ako akustický vlnovod a šíri tento hluk až do vzdialenosti asi 150 m na obidve strany (dopredu aj dozadu) od prechádzajúceho vozidla. Panely BKV slúžia navyše z akustického hľadiska ako ozvučnicové dosky. V praxi to potom vyzerá tak, akoby sa priestorom pohybovalo teleso s rozmerom cca 300 m, širiace hluk z neuveriteľne veľkej plochy.
Igorko
Naproti tomu napr. Brno používa pevné svorky veľmi intenzívne ale účelne - takže to síce vyzerá otrasne ale jazdí sa cez to dobre a rýchle.
Vrchárstvo som síce neštudoval ale z pohľadu eometrie trakčného vedenia o ňom viem pravdepodobne iac ako s. ing. Parovod:-).
I.