Discussion Forum › General Discussion

Add post

Add reply

Edit comment

Login
Password
You can attach up to 5 files in JPG, PNG, GIF and PDF format (max. 32 MB). You can add description to each file. By uploading files you agree with Terms of use.
no aku ptakovinu nam zase vymysleli v DPMK. Nastup cez predne dvere na linke R do usstel. chcem upozornit ze tam na jeden spoj nastupi dav ludi taky ze duplak nestaci. Ma niektori DP na slovensku aspon kusok rozumu
Reply on: Andy #17635:
ja zase pocujem niekedy, ked je juzny vietor troflace az ku mne.
COLOR:
No tercik 1 je preciarknuty lepiacou paskou, a este je tam aj tercik 7 a nepreciarknuty 🙂
S tymi cestakmi je to tak, ze ta 7 tam uz asi nebude premavat do novembra, takze ju kludne niekto moze odtrhnut... 🙂
Na zastavke Nam. SNP je tercik 1, hoci chodi cez tunel. A cestovne poriadky su vo vitrine 3 a nakrivo nalepene vedla vitriny bielymi lepiacimi nalepkami 2. Nie aby dali dole trasy nocakov, oni to radsej nalepia vedla, aby si to mohol hocikto strhnut. Ten cestak a tercik 1-ky tam nemaju co robit.
Reply on: ufo #17633:
No inac ja zvyknem vecer pocut eliny z Ruzinovskej az na Gagarinovu 🙂
Reply on: martiner #17630:
To by bolo blbe, lebo ja po trati chodievam na bicykli a ked ide elina, tak idem nachvilu na tu travu..
Aj ja byvam na Ostredkoch 🙂 uz som si na tu trat prekliatu trochu zvykol. Vzdy rano o pol piatej zatvaram okno. Ale teraz tie zmeny su dobre, na 8,14 chodia Kachny a dnes ich je tam vacsina s gumennymi kolesami takze ma zobudila az 9vina o 9:00.
Reply on: Papyr #17622:
v Berline je hl.n. myslim Ostbahnhof.
Zoobf. je tiez dost dolezite ale ma len 2 nastupistia pre ICE EC IC IR D RB RE.
Vo vedlajsej hale je potom este nastupise pre S-bahn.
Reply on: Andy #17629:
Isteže existuje dôvod - vrchárska bohorovnosť. Vždysatotakrobilo, inaktonejde a podobné dôvody to sú. Pevné svorky majú miestami odôvodnenie ale nie tak ako sa používajú v Bratislave. Doporučujem návštevu nejakého normálneho mesta. Napríklad Pardubice, Ostrava, Zlín.
Naproti tomu napr. Brno používa pevné svorky veľmi intenzívne ale účelne - takže to síce vyzerá otrasne ale jazdí sa cez to dobre a rýchle.
Vrchárstvo som síce neštudoval ale z pohľadu eometrie trakčného vedenia o ňom viem pravdepodobne iac ako s. ing. Parovod:-).
I.
Hlucnost trate v ruzinove by mohol znizit vysadeny zivy plot (vo vyske asi 1-1.5 metra) po oboch stranach elektrickovej trate - co najblizsie ku kolajam - a pekne nahusto kombincia listnatych a stalezelenych krikov.
A navyse - vyse pol metra siroky a meter vysoky pichlavy pas sa prelieza horsie ako zabradlie 😎
Reply on: Igorko #17628:
Je to na Zahradnickej ulici medzi krizovatkami s Mileticovou a Jegeho v smere na Jegeho zda sa mi ze kusok za zjazdovou vyhybkou.. Neviem to moc popisat, lebo neviem co sa ako presne nazyva a uz neviem presne ako a kde presne to bolo.. Ale chodievam okolo, takze si to nabuduce pozrem lepsie 🙂 Ale cca. pred 2 tyzdnami som sa viezol v trolejbuse cez zjazdovu vyhybku Jelacicova-Mileticova smer Trnavske myto a normalne sa vytrhnuta botka zo zberaca zasekla vo vyhybke. Vodic sa na to iba usmieval 🙂 Potom dosli vrbusti a kladivom sup botku von a srobovakom nieco na vyhybke dotiahli a isli domov.

Inac ked uz tu byva rec o kombinaciach pevnych a pruznych svoriek atd., tak naozaj neexistuje nejaky dovod, preco to tak vrchari montuju? Lebo predsa len sme nestudovali nejake "vrcharstvo" a mozno to ma nejake opodstatnenie, preco to tak je.
Reply on: Andy #17623:
Na zastávka Tomášikova a potom ešte tuším Pri jazere:-).
Tomu popisu tých saleziánov nerozumiem, nedokážeš to popísať nejako ináč? Kde to je, ktorým smerom, pri akých armatúrach atď.. Ona vôbec táto oblasť je vrchársky mimoriadne zopsutá, stračí si pozrieť prevedenie križovatky E x T Záhradnícka - Jégého. To je dielo...
I.
Martin Fundárek

Martin Fundárek

Reply on: mickey #17611:
Jazdná doba osobáku DNV-HS je 15-18 minút. Ak by osobáky chodili vždy 00,15,30,45, tak sa tam podľa môjho názoru v pohode napchá rýchlik s prechodom DNV niekedy o 10-11.
martiner #17572:
Btw., tu mas recept na super skvely cokoladovy krem, ked uz mas to piskotove cesto. Je uplne bez cukur. Potrebujes osminku masla, 2 dl mlieka a jednu cokoladu na varenie. Postup je velmi jednoduchy - vsetko kydnes do hrnca, povaris, premiesas - aby vznikla jednoliata masa. Potom nechas vychladnut, prelejes do nejakej vhodne nadoby a sup s tym na noc do chladnicky. Na druhy den vyberes, preslahas ako slahacku, popripade viac krat s prestavkami, aby to mohlo v chladnicke "stuhnut". Experimentami som zistil, ze v chladnuicke musi byt urcita presna teplota, nesmi velmi kolisat, kolko stupnov Celzia to je presne neviem. Ale kazdopadne dostanes super skvely, chutovo vyborny krem. Teraz vezmes to piskotove cesto, o ktorom si mimochodom napisal pekny prispevok, nahadzes na neho pokrajane banany, popripade aj nejaky lekvar a cele to polejes tym cokoladovym kremom, zase supnes do chladnicky a je to. Staci vybrat, pokrajat a vychutnat... 🙂 Dobru chut!

J #17599:
Mo comment, ani smajlika si nedovolim, pre istotu...

J #17601:
Ale stale zabudas jednu vec: Stanica v DNV nie je zrovna v centre DNV, takze nic moc. Ano, dala by sa postavat stanica DNV - sidlisko, ale aj tak je to naprd, lebo:
1. Ide po okraji sidliska -> Obsluzi to malu cast, aku pesiu dostupnost povazujes za dostatocnu? Ja 5 minut, viac je o nicom. Klesa atraktivita dopravy a cestujuci budu dalej utekat do osobnych gumokolov. Aj ked spravis pripoj, na nasyp ti ziaden autobus nevylezie.
2. K tomu je na riadnom nasype -> Ako si predstavujes pohyb ludi na voziku, pripadne mamicky s kocikom? Ano, da sa tam vybudovat moderna zastavka na zel. trati, ale vytahy + schody + co ja viem co vsetko = velmi vela $$$, takze z toho asi nic nebude.
3. Je v obluku, co sice nevylucuje stanicu, ale nie je to bohvie co.
4. Od stanice DNV je to na novy zastavku DNV - sidlisko na dlzku jedneho nakladneho vlaku pozostavajuceho z Laminatky a 40 vagonov.
5. Je tam aj tretia neelektifikovana kolaj - vlecka do Technickeho skla - este vyuzivana. Dusan raz videl Rosnicku ako sa tam ruti s troma vagonmi. To si rozhodne musim vyfotit! 🙂
6. Neviem neviem ci by si na ten usek - teraz mozeme ratat ako dvojkolajny, tretia kolaj je ako som spomenul vlecka - vopchal tak vela vlakov, este k tomu aby zastavovali na novej stanici DNV - sidlisko. To uz tvrdil aj sudruh Kovalcik, jezis tie jeho zvasty o tych nekonecnych *****inach boli strasne. Tiez navrhoval nove stanice DNV - sidlisko, Kramare a podobne nezmysly...

Piki #17610:
Ono je to velmi zavadzajuce tvrdenie, ze elektrcika je ako prostriedok najhlucnejsia. Presny opak je pravdou. Vyznam sa trochu do tejto problematiky, takze viem co pisem. Primarny zdroj hluku tvori v BA styk koleso - kolajnica. Klasickym prikladom je fakt, ze ten isty voz ide po urcitom useku tichucko a kludne (napr. pred Polusom) a inde rachoti ako besny (napr. Karlova Ves). Castokrat som pocul aj mytus, ze je to sposobene rozchodom, co je tiez uplna blbost. Ide tu o urdzbu trate, ktora v BA prakticky neexistuje, opravuje sa iba to, co je v havarijnom stave, pripadne sa zabudne aj na to, coho vysledkom su neplanovane vyluky - naposledy na Predstanicnom namesti, kde vznikol pozdlzny lom kolajnice! (Hanba!!! 😞 ) Ale vratim sa k hlucnosti, konkretne ku styku koleso - kolajnica. Ak si lepsie vsimnes kolajnicu, teraz myslim tu cast, po ktorej sa vali koleso (hovori sa jej hlava), tak na mnohych miestach mozes spozorovat urcitu texturu - take ciarky, trochu to pripomina vlnky - najlepsie je to vidno v odraze poulicknych lamp na mokrej kolajnici, ked prsi. A to co sa ti zda, ze vidis, je aj uplna pravda. Kolajnica je vlknovita. Nepytaj sa ma preco a ako to vznika, ale je to jav, ktory je uplne bezny aj v inych mestach. Problem v BA je v tom, ze sa na to sere. Bruska udajne nie je, ale viem ze je, dokonca ju aj par nadsencov MHD opravilo, uz iba caka na dopravny prikaz. 20 rokov bola dobra na brusenie, pred niekolkymi rokmi prestala byt. Kazdopadne bola tu pozicana kolajnicova freza, teraz neviem odkial, tusim z Viedne (variabilny rozchod), s ktorou sa prefrezovala Racianska radiala od Racka do Race, neviem pokial, ale po Vinohrady urcite. Sam byvam na Csl. parasutistov a pred prefrezovanim som pocul kazdu nocnu elektricku na dojazde do vozovne Krasnany, ako strasne rachotila na priecesti v Krizovatke Cabelku (pri zvaracaku). Odkedy to spravili nepocujem nic. Doslova nic. Ver tomu! Kedze tam denne nastupujem, tak som si ale vsimol, ze trat ma znovu tendenciu vlkovitosti - prve naznaky uz vidim, pocut ich zatial niet, ale odkedy to asi pred pol rokom prebrusili, sa to pomalicny meni. Takze je najvyssi cas zacat to s tym co mame preventivne brusit - a pravidelne - aby vlkovitost nevznikla, potom sa to odstranuje tazsie, treba frezovat. Takze aby bola elektricka ticha, treba podla potreby preventivne brusit kazdy usek, odhadujem tak raz za dva mesiace. Ak chces ukazkovy priklad, aky rozdiel hlucnosti robi hladka / vlnkovita koajnica, tak sa odvez zo zastavky Nad Luckami lubovolnou elektrickou na zastavku Lackova. Je tam prebruseny usek, asi 100 metorv. Sleduj a pozorne pocuvaj. Pri rozjazde zo zastavky pojde voz ticho, nasleduje aj prejazd cez elektrickove teleso, aj ten je tichy, potom jeden stlp, druhy stlp vedenia a voz rachoti. Tam to totiz konci. A ked ti nestaci rozdiel vo vnutri vozidla, tak vystup, chod k tomu pesi a pocuvaj okoloiduce elektricky... Co z toho plynie? Presne to, co som uz mnohokrat vravel: Chatra nam technicka infrastruktura.
Inac, este k tomu Ruzinovu. Ta trat tam je strasna aj z ineho dovodu, nie iba kvoli vlnkovitosti. Ide o to, ze pri jej oprave sa pouzili velkoplosne panely s blokovymi kolajnicami B1, co je velmi hlucna kombinacia, trat je sice bezudrzbova, lacna a rychlo postavana, ale ma mnoho nevyhod, preto sa od tohto systemu po tejto trati upustilo a vratilo sa spat ku klasickym kolajniciam so stojinou na prazcoch, popripade na VUIS paneloch v centre mesta (je to ale uplne ina technologia ako velkoplosne panleny BKV, popripade tie co su v Ruzinove). Takze tolko k hlucnosti elektriciek v Bratislave.

Pri tejto teme ma este napada nasledovna vec:
Dens som v zastavke Kapucinska smer mesto trosku okukol trat. Co som spozoroval? Nadmerne opotrebovanie hlavy kolajnic v dlze asi 15 metrov. Vozy jazdia po okolkoch, zlab je evidentne vyjazdeny. Takze dalsi adept na pozdlzny lom je Kapucinska. A budem sa velmi skaredo smiat, ak to prasne prave teraz, pocas vyluky na Mostovej. Potom sa bude dat jazdit do Karlovky a Dubravky iba cez Tunel, opacne zas iba po Nabrezi. Pricom ten Tunel je tiez priserny (BKV panely, vlkovity, hroza).

Ale musim pochvalit nasledovne. Zacina sa konecne s podbijanim. Nechapem sice preco az teraz, ale dobre, raz to musi zacat. Konkretne sa za Racianskym mytom smerom do Race postupne podbija trat, po zastavku Pionierska je to hotove, mozno aj viac, neviem vsak presne. Jedine co mi vadi je to, ze tu trat pred 10 rokmi spravili a je zalostne, ze az teraz, az teraz sa prvy krat podbija. To je tiez na zamyslenie. V obluku pri Policajnej stanici elektricky skakali a hadzali a teraz idu ovela hladsie a komfortnejsie. Sice to nie je uplne tip top, ale vyrazny posun k lepsiemu. Osobne som vsak sklamany z prejazdov, ale co uz, ked nie su peniaze, tak nie su. V Bratislave je zrejme priecestie zeleznicneho typu, ako v krizovatke Riazanska - Vajnorska (pred Polusom) povazovane za luxus - spolu z brusenim a podbijanim. Teraz nehovoriac ani o tom, ze nam kolajnice nepraskaju iba klasicky - ale uz aj pozdlzne. Brrr.

Igorko #17612:
Inac, vsimni si, co robi vlozka pantografu lubovolnej elektricky pri rozjazde zo zastavky Kapucinska smerom do Tunela, teraz to plati pre druhy voz. Neviem, ale sudruh ing. Para asi nevie, aky rozmer vlozky v BA mame, lebo vedenie tam vybieha uz mimo ucinnu plochu, iskri to a taha obluky. Teraz neviem, aka je tam nivelita trate, ale je to des.

wurmi #17614:
Vlnkovitost, nic ine ako vlnkovitost. Precitaj vyssie...
frenky a Andy : Dakujem !
Reply on: Papyr #17620:
A odkial pochadza slovo "Ožgúliť"? To som niekde pocul, ale neviem kde.
Reply on: Igorko #17612:
Prosim ta, kde sa nachadza ten Para-exponat co si popisal?
No inac teraz je nova moda vymienanie vyhybiek za nove v noci, lenze problem je v tom, ze 5 metrov za vyhybkou pevne svorky a za nejaky cas sa vzdy cele vedenie poohyba.. Minule som si vsimol este aj jednu vec na Zahradnickej tam jak je elektrickova zastavka pri Salezianoch, su tam dve pevne svorky tesne vedla seba, resp. nad sebou, pricom jedna drzi ten drat kadial ide trolejbus a druha ten nad tym, vyzera to pekne..

Re #17618 3018: Autobusova stanica Mlynske Nivy sa nachadza blizko krizovatky Karadzicova - Mlynske Nivy - Dostojevskeho rad 🙂 Linky tam chodia 89, 50, 78, 202, 205, 208, 206, 210, 21, 70
Reply on: m@rtin #17616:
Ktere je v berline hlavni nadrazi?
Reply on: 3018 #17618:
je to Autobusova stanica Mlynske nivy. 🙂
Reply on: Z #17606:
Mapka je vylozene presovsky vyraz, ked si ho pocula v Bardejove, znamena to, ze nam ho bardejovcania "ukradli".

Change view

Structure
Order
Posts on page

Search in topic

Search text
Date from
Date to
You can search for more expressions divided by the space.
Guidance for advanced search can be found here.