Tomu celkom neverim. Uznavam, nie som odbornik na zeleznicnu dopravu, ale vopchat na jednu trat medzi osobne vlaky s intervalom 15 minut nejaky rychlik mi nepripada realne.
V noci z 19. na 20. júna 2003 sa merala hlučnosť trate na Jesenského a Mostovej ulici. Vie niekto s akým výsledkom? Električky sú totiž v porovnaní s trolejbusmi a autobusmi (aspoň v Bratislave) jednoznačne nahlučnejším prostriedkom MHD. Ľutujem úprimne ľudí bývajúcich v akustickom dosahu električkovej trate! Napr. v Ružinovskej nemocnici počuť burácanie električiek aj na 13. poschodí pri zatvorených oknách. Tomu hluku nemôže konkurovať ani štart prúdového lietadla na Letisku M.R. Štefánika, ktoré nie je od uvedenej lokality príliš vzdialené.
Ono by celkom stačilo, keby sa konečne dorobila rekonštrukcia tunela pod Kalváriou. Potom by nebol až taký problém zvládnuť 15-minútový interval osobných vlakov a ešte by zostali diery na rýchliky a nákladné.
Ano, pekne si si to v tej mape nastudoval. Teraz uz len dostavat na useku Hlavna stanica - Zohor (resp. Malacky) tretiu a najlepsie aj stvrtu kolaj a mame to v suchu.
Niekto vychodniarske vyrazy su naozaj pre "inostrancov" (rozumej Slovensko zlava, zhora a zdola ) uplne nezrozumitelne-ako moja sesternica, ktora si myslela, ze GRULE su topanky do blata... ;-D (GRULE su to, z coho McDonald a ostatny cely narod robi hranolky ;-D )
Mna dlllho mucilo, preco sa bardejovskej doprave nadawa MAPKA. (idzem na mapku). Oficialne sa tomu hovori Mestska autobusova preprava-takze tak!
z pohladu normalneho obyvatela sidliska v DNV by som na zrusenie priamej linky do mesta a vytvorenia spojenia pomocou vlaku a 2 prestupov asi povedal tolko, ze si idem zajtra kupit auto... (ono totiz ten prestup nie je na jednej hrane, je dost nepohodlny a nech by aj toto spojenie co sa cisteho jazdneho casu tyka bolo rychlejsie, tak prave na tych prestupoch zabijes ten cas co usetris na ceste...)
Andrej (Andy 008): No pozrel som mapu a šlo by to takto.
Zah. Ves - Vysoká - Zohor, tu prestup na spoj z Malaciek. Tak ako to je teraz.
Malacky - Zohor - Dnv - Lamač - Hl. stanica. Interval každú hodinu by bol akurát. (môj umelecký dojem keď tak ma opravte)
Viedeň - Raasdorf - Marchegg - DnV - Lamač - Hl. stanica. Interval každú hodinu. Tento by mohol chodiť zo Swechatu až na letisko v BA. U nás by bolo treba na let. dostavať kúsok vlečky, lebo tá čo tam je je otočená na druhú stranu smer Pod. Biskupice a samozrejme peknú stanicu úrovne medzinárodného letiska.
DnV - Lamač - Hl. stanica. interval raz či dvakrát za hodinu.
To by sme mali ten 15 až 20 minútový interval v DnV a Lamači. Tým, že by sa zrušili linky ako 21, 30, 61 by sa zabezpečila naplnenosť vlakov. Fungovalo by to ako terajšia BID s príplatkom. V rámci BA príplatok menší a mimo BA väčší. V rámci BA by rozdiel dorovnávalo mesto, mimo BA samosprávny kraj.
Samozrejme v rôzne časy by to mohlo ísť niekam inam. Napr. z Malaciek by pokračoval z hlavnej o 7:00 do Pezinka, o 8:00 do Senca a o 9:00 do Kvetoslavova, tak aby vždy išiel každý deň odvšadial všade. (dúfam, že ma chápate)
dlsiu dobu to tu uz iba pasivne sledujem a snazil som sa prist na to co je to zac, ten m@rtin. Uz som to pochopil....sluzbu ClickClack si mozete aktivovat po nastupe do pendolina...zdravim vsetkych...
Mne sa zda,aj tu aj na k-reporte, ze si jediny, kto pendolino vychvaluje do nebies. Vsetci ostatni vidia aj take detaily, akoze Pendolino nema AVV (automaticke vedeni vlaku) a podobne srandicky, ktore maju aj lokomotivy radu 163 z roku 1980.
Ty proste musis mat furt pravdu. Link na odkaz, z ktoreho si cerpal, vacsinou neuvedies, a ak aj uvedies, ma tam chyby. Ako napriklad ten o jazdnych dobach "dnes a zajtra" - v sucasnych jazdnych dobach su tam niekedy dost podstatne chyby, porovnaj si to s kniznym vydanim cestovneho poriadku Ceskych drah - nehovoriac uz o tom, ze ked niekto napise "Praha-Berlin" a uvedie NA MINUTU PRESNU jazdnu dobu, tak ze je to prinajmensom podozrive, pretoze Praha moze byt hl.n. alebo Holesovice, Berlin moze byt Schonefeld, Ostbahnhof, ZOO alebo Spandau, co znamena, ze jazdna doba je dnes najmenej 4:51 (Holesovice-Schonefeld) a najviac 5:49 (hlavni nadrazi-Spandau). 58 minut rozdiel, a furt je to Praha-Berlin!!! Myslim si, ze ked argumentujes tu dvadsiatimi minutami uspory, tu hodinou uspory, tak tych 58 minut plus minus je znacne cislo, nie?
Dalej: Pendolino je zvnutra otrasne male. Pre mna ako cestujuceho je priestrannejsie a komfortnejsie normalne EC, ale aj IC!
Dalej: prva trieda sa od druhej nelisi, okrem toho, ze jednicka ma nejaky audio okruh.
Dalej: tu a tam napises genialnu vec "ako je mozne, ze to a tamto jelo 200 km/h tam a tam." To si sa v tom vlaku aj viezol a cumel si na tachac, alebo ti to zase len niekto nakecal? Ak by nieco islo 200 km/h po trati, kde je povolena 160, vies, kolko papierovania a pripravnych prac by to vyzadovalo? Co zabezpecovace, co priecestia?
Takze zhrnutie:
- 230 km/h niet kde vyuzit
- nad 160 to aj tak nikde nepojde kvoli zabezpecovacom
- kvalita riadenia horsia ako u Pershingu z roku 1980
- komfort pre cestujucich ako v autobuse
- do Berlina to jazdit nebude, takze ani neviem, na ake EC sa to da nasadit (teoria, ze Pendolino bude mat zvlast pre seba novu kategoriu vlaku, uz padla)
- dizajn... no, to je vec nazoru.
Jedine, co je na tom pekne, su ovladace roletiek (ktore sa niektore tiez pokazili uz v ten prvy den, co to stalo na hlavaku), ma to pekny lak a v porovnani s nasimi komunistickymi masinami aj trochu lepsi dizajn.
A su aj ine paradoxy - ked stojim na hranicnom priechode CR-SR a potrebujem si zavolat na Slovensko, z vnutrostatneho telefonu (ET, GT) ma to vyjde od 3 Sk do 14,50 Sk podla toho, kam volam. Z Oskara, tarif Odepis (10 Kc mesacny pausal, 5 volnych minut v spicke kamkolvek, 35 volnych minut mimo spicky len do Oskara), ma minuta hovoru na Slovensko vyjde na 4 Kc. Hm...
A já Ti říkám, že o dráhu se už nějakých pár let zajímám a něco málo o ní taky snad vím. Takže nebudu chodit do ČD centra pro žádný dementní letáček. Klidně Tě vezmu do hospody s pár desítkama lidí, co pracují jako konstruktéři, vytvořili třeba světově unikatní systém Automatické Vedení Vlaku (mezi Prahou a Kolínem fíra na ešusu tak akorát zavírá dveře) a oni Ti řeknou, co je pravda a k čemu jsou dobré propagační letáčky z ČD centra...
Toť vše.
I.
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa. Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou. Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.
mickey