Reakcia na: J #17527:
Na nasich tratiach to jazdit nebude, lebo ZSSK to nekupuju, aj ked povodne mali byt na Slovensku styri pendolina. A ak aj na nase uzemie budu zachadzat ceske pendolina, tak len na rameno Kuty-Bratislava (-Sturovo-Budapest), a tam su useky uplne rovne, takze ani naklananie ti rychlost nezvysi. Ono totiz naklananie je jedna vec (moznost prejazdu mensich oblukov vacsou rychlostou) a rozbite tratove teleso, po ktorom sa neda ist viac ako 120, je druha vec.
Papyr
Vmax 230 km/h je sice krasna vec, ale v Ceskej republike neexistuje trat s maximalnou rychlostou vyssou ako 160 km/h, takze sa to velmi nema kde vyuzit. Teda jazdne doby sa skratia radovo o minuty, napriklad relacia Praha-Brno cez Cesku Trebovu ma v sucasnosti chronometraz 2:40 (EuroCity), s Pendolinom by mala mat 2:30.
Dalej: neviem, ci Nemci povolia prevadzku ceskych Pendolin dalej ako do Drazdan. Hodne sa o tom diskutuje, zatial to vyzera tak, ze do Berlina sa Pendolina ani nepodivaju, takze to vyzera skor na rameno Praha-Wien resp. Praha-Budapest, Praha-Dresden, zatial sa nic blizsie nevie.
Vnutro Pendolina mozete posudit sami podla obrazkov na vyssieuvedenom linku. Do istej miery to skutocne pripomina lietadlo, najma svojimi malymi oknami