Diskusné fórum › Všeobecná diskusia

Pridať príspevok

Pridať odpoveď

Upraviť príspevok

Login
Heslo
K príspevku je možné pridať najviac 5 súborov vo formátoch JPG, PNG, GIF a PDF (max. 32 MB). Ku každému súboru je možné pripojiť bližší textový opis. Pridaním súborov súhlasíte s Podmienkami používania.
Reakcia na: Andy #17446:
no v 1Tr. aj v obyc. vlaku su mozno zablsene 🙂, ale calunene a celkom pohodlne sedadla.

No ked ti nic nexyba, tak je to v pohode - nie si asi zhyckany. Isteze je vlak pohodlnejsi, ako auto, ale zelezi konkretne v com. Mne sa zda nepohodlny vlak v tom, ze mi nezajde az pred dom - ale zase co sa tyka priestoru tak pohodlny je 😃. Takze o tom je to tiez. A vlak je malokedy rychlejsi - resp. zalezi presne odkial, kam ides. Napr. BA-Nove Mesto nad Vahom - 99km - urobi vlak za 1h18min. co sa mi zda dlho. Ale BA-Ke urobi IC asi rychlejsie - to neviem -nesiel som auto z BA do KE este.
Reakcia na: Igorko #17438:

1. Ci sa mi zdaju byt ciste.. No oproti osobakom ktore tam este chodia, ano 🙂 A EC sa mi na taky kratky usek pouzivat nezda byt opodstatnene.
2. Kozenkove sedadla.. A ake ine by mali byt? Ine su akurat v EC a IC.. A tie kozenkove nie su zle..

Re #17442 Andrej (Anndy008):
1.
Uz som tam siel mnohokrat EC. Vzdy 2. trieda. Len fakt neviem, co by mi mohlo v EC v 2.triede chybat, aby ma to donutilo ist do 1. triedy.
2. No lenze vlak je od auta ovela pohodlnejsi, nie? Akurat, ked ide viac ludi tak sa ovela viac oplati auto. Ale ked ide 1 clovek, tak je lepsi vlak. Vyhodou vlaku je aj vyssia rychlost.
Reakcia na: Juro #17431:
Veru veru... a vobec ich nezaujima, ze mna to ako cestujuceho nezaujima 🙂
Reakcia na: Martin Fundárek #17424:
Doteraz si mal zakladnu verziu za 1350, ktora platila vzdy a zlacnenu za 1050, ktora platila vzdy okrem casu, ked sa meni pracovny den na nepracovny a naopak (vacsinou teda neplatila od piatku 12.00 do soboty 10.00 a od nedele 12.00 do pondelku 10.00.) Teraz je miesto toho len ta zakladna verzia za 1200.
Reakcia na: Andrej (Anndy008) #17442:
S nakladmi je to vpohode :)) IC 1.trieda je (teda mala by byt) hlavne pre obchodnych cestujucich - dojdes cca o pol deviatej rano do BA, si v sirsom centre a nemas problem s parkovanim... Nehovoriac o tom ze vo vlaku mozes este nieco robit, pripadne spat alebo sa slusne naranajkovat.
Reakcia na: Andy #17430:
No neviem - tymi vlakmi som nesiel nikdy, ale skus ist, nejakym EC vlakom (tusim, ze stoja v sturove :DD) a kup si prvu triedu a potom uvidis ten rozdiel 😃 (teda okrem ineho, ze ho aj pocitis v penazenke :DD). Ak je teda mozne vo vnutrostatnej preprave v EC vlaku pouzit aj vozen 1Tr. Lebo tusim ani nie - vzdy pindaju na stanici, ze len dva vozne je mozne pouzit na vnutrostatnu prepravu - tak dokonale to zase nepoznam.

Ale ako to tu niekto spominal, tak IC asi nebude pre kazdeho, minule som pociatl naklady na kilometer a zistil som, ze sa to blizi k podobnej sume, ako naklady na 1km v aute.
Reakcia na: Igorko #17439:
Citam, ze v prispevku J sa pise: "Pramálo nevyužívaná trať na Halavnú stanicu zrušiť, náhrada Trasa A so stanicou na Predstaničnom..." pramalo nevyuzivana trat je opakom pramalo vyuzivanej? 😉 Jasne, ze je to preklep, ale znie to tak krasne sebapopierajuco 🙂
Reakcia na: Igorko #17434:
No v podstate mas pravdu, ale ja som ten prvy bod myslel tak, ze klima ti musi zabezpecit nutnu vymenu vzduchu, kedze obvykle tam nemas klasicke "tlakove", ci ake vetranie (otvorenymi okienkami).

A som to sice len odhadol, ale myslel som, ze sucastou celej ten vzduchotechnickej jednotky (ktorej sucastou je aj "kilma") musia byt take ventilatory, ktore dokazu pomerne rychlo vymienat vzduch (ci sa uz xhladi, alebo zohrieva), oproti "klasickemu" vetraniu vo voznoch bez klimy a s otvaracimi oknami.

Ale je mozne, ze sa mylim 😃
Reakcia na: J #17429:
Počúvajte Kefalín a na tú "pramálo nevyužívanú trať na Hl. st." ste prišli ako? Nie ste Vy náhodou imperialistický agent dosadený na magistráte? Tam majú dementné myšlienky s rušením el. na Hl. st.
I.
Reakcia na: Andy #17430:
No, ak sa Ti Amicus a Rastislav zdajú byť čisté a máš rád koženkové sedadlá, tak máme asi iné kritériá kvality:-).
I.
Reakcia na: Martin Fundárek #17424:
Ešte len zlacnie - od 1. júla. Ale ak plánujete najbližšieho pol roka cestrovať po ČR, nakúpte si do zásoby obmedzené za 1.050,- - od 1. júla budú platiť ako neobmedzené.
I.
Reakcia na: Andrej (Anndy008) #17422:
Tak aby som to upresnil, KMB sú v Čechách dva druhy - jedna za 1.050,- ktorá neplatí v špičkách - od piatka obeda do soboty rána a od nedele obeda do pondelka rána, a druhá, za 1.350,-, ktorá platí neobmedzene. Tieto dve sa od 1. júla zjednocujú na jednu za 1.200,-, ktorá bude platiť neobmedzene a najlepší kšeft na tom je, že tie obmedzené za 1.050,- budú od 1. júla platiť ako neobmedzené, takže si treba nakúpiť do rezervy!
I.
Reakcia na: Vladimír #17410:
Dôvodom samozrejme nie je vzdialenosť ale predpis, žze EC majú mať minimálnu cestovnú rýchlosť 90 km/h. Lenže ŽSR/ZSSK kalia vodu ako vždy, pretože pre IC to jednak nepaltí a okjednak hornaté krajiny majú z tej rýchlosti výnimku.
I.
Reakcia na: Andrej (Anndy008) #17409:
Aj keď v ostatnom s Tebou súhlasím, ten prvý bod je nezmysel - rýchlosť výmeny vzduchu závisí od výkonu ventilátora a nie od toho, či je tam aj chladiaca jednotka - to je totiž rozdiel medzi klimatizáciou a tlakovým vetraním.
I.
Reakcia na: Papyr #17397:
No, vyrobím redundantný príspevok ako pokračovanie: Okrem toho mi je milší veľkopriestorák s klimtizáciou ako oddielový vagón bez nej, ako majú ČD (Tie, ktoré sú oddielové a klimatizované, nie sú reko ale nové z SGP a stáli asi tak desaťkrát viac ako naše rekonštrukcie). Aj smrad do toho nefajčiarskeho oddielu preniká podstatne menej, keď je inteligentne navrhnutá klimatizácia, ako keď to fyzicky oddelíš dverami a dym bude tak či tak prenikať ventiláciou.
Ako podstatne väčšiu vadu vidím to, že tú prvú sériu, čo jazdí na Tatrane a Kriváni, navrhoval úplný kretén, takže je drobnými detailmi úplne znehodnotená a nespôsobilá pre ľudské cestovanie - imbecilné autobusové usporiadanie sedačiek, nezdvíhateľné stredné opierky atď. Stokrát radšej zoberiem Bmee než tento paskvil. A pritom na Strele je vidieť, že s pár drobnými úpravami sa z toho dá spraviť vynikajúci vagón.
I.
Reakcia na: Papyr #17397:
Dal ale je drahší a má horšie využitie obostavanej plochy.
I.
Reakcia na: Papyr #17421:
NA CD maju EC a IC v regulovanom cestovnom a CD tiez plati asi tretinovy poplatok za pouzitie dopravnej cesty ako ZSSK. Tazko zrovnavat. Najma ak v CR sa chape investicia do CD ako investicia do infrastruktury, na Slovensku je v poriadku ked sa vyhodi za km dialnice 1mld Sk. Nikto sa nepyta, kedy sa to vrati. Ak sa da nieco do ZSR , tak kazdy hned vidi vyhodene peniaze, pritom je to rovnaka infrastruktura statu. Ak sa statu nelubi hospodarenie ZSR, tak si serie do vlastneho hniezda - manazment je dosadeny politicky, takze je to problem vlady a koalicie.
Reakcia na: Andrej (Anndy008) #17404:

Ja necitim rozdiel medzi triedami kvoli tomu, ze sa najcastejsie vozim vlakmi Amicus a Rastislav zo Sturova do BA a spat.. A tie su uplne prazdne a s citotou to nie je take zle.
K čistote ľudí. Ako nechcem byť zlý, ale keď niekto smrdí tak je to väčšinou dôchodca. Alebo mám len to "šťastie". No niektorý by zo sebou mohli niečo robiť. Keď boli tie teplá tak som sa sprchol ráno, keď som poobede prišiel z mesta a potom večer. Keď som však večer zasával bol som znovu lepkavý a spotený. Ale aspoň som nesmrdel, lebo pot nemsrdí. Pach vytvárajú baktérie, ktoré sa v ňom vyžívajú a robia si ožran párty. 😃 A ak sa trikrát do dňa človek sprchne, myslím nemajú šancu (teda ak človek použije mydlo) Teraz už chvalabohu nie je tak teplo.

Re #17427 Kami: to je ten problém pri elinách. Je veľa liniek a dlhé intervali. A každý človek čaká na tú svoju linku. V Karlovke ide elina každé 3min. ale ľudia čakajú na tú svoju 😞 pretože sa im nechce prestupovať, lebo nevedia kedy im tá ďalšia elina pri prestupe príde. Keby to fungovalo takto bolo by to podľa mňa lepšie.

Trasa A: navrhovaná do Petržalky a v meste okruh Dostojevkého, Karadžčova, Legionárska, Rač. mýto, Šancova, Štefánikova Hurbanovo, SNP, Štúrova, S. most. Boli by A1 a A2 a každá by šla iným smerom. Čiže by sa striedali. Najprv A1 na Dostojevského, potom A2 na Štúrovu, atď. Možno to dať nie na Legionársku, ale na Trnavské a odtiaľ na Račko a potom ako pri prvom návrhu však na Trnavskom m. by bol malý oblúk. Od S. mosta po S. most pod zemou.

Trasa B: dnešná linka 5 Od Hurbanovho nám. za Račko pod zemou.

Trasa C: dnešná 2 od Zlatých po Trnavského m. by išla normálne potom Krížna, Vazovova, Obchodná, Tunel, N. most, Jesenského Kamenné, Americké nám. Trnavské m. Pred Trnavským pod zem vyšla by pred hurbanoým n. a za tunelom znovu pod zem a vyšla by za Trnavkým m. Môžeš potiahnuť na letisko okolo Avionu.

Trasa 😨 dnešná 14. od Astronomickej po Trnavské m. by išla normálne, potom Krížna, Americké, Kamenné, Jesenského, N. most, tunel Obchodná Vazovova, Krížna a Trnavské ďalej norm. Pred Trnavským pod zem vyšla by pred tunelom a za hurbanovým znovu pod zem a vyšla by za Trnavkým m.

Prestupné body medzi Trasami A, B, C, D. Trnavské mýto, Račianské nám., Kamenné nám., Hurbanovo nám.
Výhľadovo trasa E. Od Polianok po Brnianskej, Pražskej (tu pod zem) Šancovej, Račko, Trnavské mýto, Trnavská, Rožňavská.
Pramálo nevyužívaná trať na Halavnú stanicu zrušiť, náhrada Trasa A so stanicou na Predstaničnom.
Reakcia na: Kami #17427:
PODOBNE JE to s rannou 21kou...

Zmeniť zobrazenie

Štruktúra
Zoradenie
Počet príspevkov na stranu

Vyhľadávanie v téme

Hľadaný text
Dátum od
Dátum do
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa.
Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou.
Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.
advertisement