Diskusné fórum › Všeobecná diskusia

Pridať príspevok

Pridať odpoveď

Upraviť príspevok

Login
Heslo
K príspevku je možné pridať najviac 5 súborov vo formátoch JPG, PNG, GIF a PDF (max. 32 MB). Ku každému súboru je možné pripojiť bližší textový opis. Pridaním súborov súhlasíte s Podmienkami používania.
Je nadherne nastupovat do prazdnej T3 na posilovej 14. Taketo vyluky sa mi pacia. Konecne dobry interval 🙂
Iste sa ten pocit neda porovnat s nutkanim studenta nastupit do prazdnej 39 hoci aj opacnym smerom 🙂

Pridam sa k vlakovej teme. IC Hron som malo pouzival aj ked som mal Junior kartu. Za rovnaku cenu som mal rychlejsi autobus s lepsim vyberom. Nie som viazany na jeden cas. Je smiesne ze TN nema IC, kym usek BB - ZV bez priplatku vyzaduje navyse vymenu lokomotivy.
Aj Horehronca vyuzivam uz len ked idem s bicyklom. Dalsia blbost. Od 15.6. su nove pravidla pre batozinu, ale listok sa stale neda kupit, len vo vlaku 😞
Reakcia na: Martin Fundárek #17424:
No musim sa ospravedlnit - urobil som preklep - kupoval som ju 24 januara - nie februara - ako som pisal.

No neviem presne, komunikoval som s Igorkom a ten mi povedal, v tej dobe, ze ma byt od marca asi lacnejsia. Mozno som to cital aj niekde - neviem - alebo to zmenili. Odvtedy som novu zatial nekupoval.
Reakcia na: jumbo #17394:
Hronom nejazdím (autobus je cenovo i časovo výhodnejší), takže som si to nevšimol. Ospravedlňujem sa za zavádzajúcu informáciu.
(Naposledy som šiel Hronom, keď ešte nemal klimatizované vozne. Vtedy bol príplatok na Hron lacnejší - 40 Sk, kým na Kriváni a Tatrane bol 60 Sk.)
Reakcia na: Andrej (Anndy008) #17422:

1. Odkedy zlacnenla KMB v ČR? Ja som ju kupoval v apríli a stála 1350. Aj na stránke ČD je informácia: "KMB za základní cenu stojí 1 350 Kč".
2. 8-korunový lístok v Prahe platí v povrchovej doprave 15 minút a je neprestupný, v metre platí 4 stanice, najviac však 30 minút, a prestupovať medzi linkami metra sa môže.
INFO pre Andy-ho.

Ocuj Andy - KLF ti odkazuje, ze ak sa xces za nim prist - tak mu mas zavolat. Ze vraj mas jeho cislo.

Koniec INFO pre Andy-ho.
Reakcia na: Papyr #17421:
Ja viem, ja som v cexax len na km-banku cestoval - a vyplatilo sa a len EC a prvou triedou a stale to vyslo relativne lacno, aj na prepocet na SKK. Ale to len nedavno - tusim od nejakeho marca znizili ceny KB v CR. Este okolo 24. februara som ju kupoval za 1380,- Kc. A pravdepodobne aj ta platnost na IC/EC vlaky len nedavno zacala platit, lebo moj vytlacok este obsahoval nespravnu ifnormaciu (ktoru mi pri predaji upravila tetuska v Breclavi za pultom), ze na IE/EC neplati KB bez priplatku 🙂. Ale O.K. - aj tak to tam maju lepsie :DD. Ono aj ked si porovnas - tu dobu, co oni rekonstruju korodor Ostrava Praha a Ceska trebova Brno - az k nasej statnej hranici a uzu maju defacto skoro vsetko hotove - len od prahy po Kolin, ci kam to este nemaju hotove, tak za tu dobu u nas stihli akurat zrekonstruovat 10, alebo 15 min. cesty vlakom medzi BA a TN - comu ja osobne hovorim tempo. A sam asi uznas, ze je velikansky rozdiel ked ides po reko trati a starej povodnej - nielen v rychlosti, akou tade ide vlak, ale najma v skoro nulovej hladine hluku a hladkosti a "nehrkotani". A to nehovorim, ako pekne su vseky stanice zrekonstruovane - aspon perony, a aj na mensich stanickach maju digitalne transparenty - teda na oznamenie prixodu/odchodu vlaku, a tak dalej - skoda hovorit vobec...

Riko - no vidis - mozno preto si bol nedavno chory, ked mate taku "blbu" klimu :DDD ;-)))
Reakcia na: Andrej (Anndy008) #17404:
A ked uz tu vychvalujem Cechy... 🙂 Kupite si Kilometricku Banku Ceskych drah za 1200 Kc, mate v tom 2000 km (na porovnanie ZSSK: 1900 Sk, 2000 km) a tato ceska KMB PLATI BEZ DALSIEHO DOPLATKU aj na vlaky IC a EC. Takze cesta napriklad Praha Holesovice-Usti nad Labem hl.n. (103 km) vas v druhej triede EC-cka vyjde na 103*0,60=61,80 Kc a v prvej triede EC-cka 103*0,60*1,5=92,70 Kc.

Na Slovensku vas obdobna cesta (103 km vlakom IC alebo EC) vyjde na 333 Sk v prvej a 222 Sk v druhej triede. Ani slovenska KMB vam nepomoze, lebo sa nevztahuje na IC+EC, kde treba doplatit 80 Sk, takze modelovy priklad 103 km:
2. trieda 103*20/19+80 = 188,40 Sk
1. trieda 103*20/19*1,5+80 = 242,60 Sk

A to este ZSSK pindaju, ze IC+EC su "vlaky pre kazdeho"....
Reakcia na: Z #17407:
Praha ma celkom vymakany system integrovanej dopravy. Pasma P a 0 su na uzemi Prahy, P sa pouziva pre vnutroprazske linky (1-299) a 0 pre linky, ktore idu z Prahy von (300-399). Okolo Prahy je 6 sustrednych kruznic, ocislovanych 1 az 6, to su vonkajsie pasma, najvzdialenejsia zastavka PID (Prazskej integrovanej dopravy) je asi 60 km od Vaclavaku.

Prazsky listok za dvanast korun nie je v podstate listkom iba pre DP, ale plati i u zmluvnych prepravcov (linky 300-499) a i na tratiach Ceskych drah s tzv. plnou integraciou. (Pre porovnanie neplna integracia su take vlaky, v ktorych sa uznavaju mesacniky a stvrtrocniky PID, ale nie hodinove alebo 24-hodinove listky.)

Teda na uplne rovnaky 12 Kc listok sa povozite bud po Prahe alebo povedzme z jednej dediny pri Prahe do druhej dediny pri Prahe. V pracovny den od 5.00 do 20.00 plati 60 minut, v ostatnu dobu 90 minut.

Este mate neprestupny 8Kc listok, ktory plati v jednom vozidle, nanajvys vsak 30 minut, alebo v metre nanajvys 4 stanice (stanica nastupu sa nepocita).

Inak listok na viac, ako dve pasma stoji 6*n, kde n je pocet pasiem a jeho casova platnost je n*30 minut. Teda najdrahsi jednorazovy, 7-pasmovy listok stoji 42 Kc a plati 210 minut.

Len taka ceresnicka na torte - 24h listok stoji 70 Kc, ale ked pridete do Prahy autom a odstavite ho na zachytnom parkovisku "Park-n-Ride", zaplatite za listok 50 Kc. V tom je zahrnute parkovne na cely den na strazenom parkovisku a cestovne na lubovolny pocet ciest MHD v prazskom pasme, s platnostou az do zatvaracej hodiny parkoviska.
Reakcia na: Papyr #17417:

nechápem prečo zrušili to zastavovanie v TN a tuším aj v LM.
Reakcia na: Andrej (Anndy008) #17415:

napr centrálne klíma dodatočne namontovaná do budovy (napr u nás v kancli) má zvyčajne pod okenným parapetom len výparník a ventilátor ho prefukuje a tým pádom šíri chlad v rám miestnosti.
Moderné budovy ktoré majú natiahnutú aj ventiláciu a klímou aj menia vzduch.
Reakcia na: Juro #17412:
Dokonca bola nedavno peticia za zavedenie zastavovania IC vlakov (boze, to je formulacia) v Trencine. Chceli to najma vojaci z povolania, ktori casto "pendluju" - ci uz na sluzobne cesty, alebo na tyzdnovky za pracou - prave do Trencina. Tie IC-cka by tym spajali "najmilitarizovanejsie" mesta SR - Trencin, Presov, Blavu a Kosice. Dokonca aj v Presove sa podpisovala peticia za zastavovanie IC v TN 🙂 a aj napriek peticii ZSSK zostali hluche a neme 😞
Reakcia na: Andrej (Anndy008) #17415:
Ano, klimatizacia vo vozidle hromadnej prepravy osob musi vymienat vzduch medzi vnutrom a vonkajskom vozu, presne ako si napisal, z dovodov hygienickych. Nebudem sa rozpisovat o kvapockovej infekcii, ale ked budes hodinu na normalne vytazenej mestskej linke vzduch len tocit vo vnutri, nakazis tym odhadujem tak 2-3 ludi, v pripade napr. chripkovej epidemie aj 20-30 🙂 Neviem, ci na to existuje i nejaka pravna norma, ktora by to usmernovala, ale zo zdravotneho hladiska je uzavrety okruh skodlivy.
Reakcia na: Riko #17413:
no nexcem sa hadat 🙂, ale podla mna klima pre ludi musi z hygienickych a inych dovodov menit aj vzuch. Ved nemoze predsa stale dookola cirkulovat vydychany, aj ked chladny vzduch - nie? Mozno tomu dobre nerozumiem (zacinam lutovat vynechane prednasky), ale to by sa ludia za urcitu dobu podusili - nie?

No hej - s tym smradom si to vystihol - ale predsa len - v teple a ked sa potia - tak sa ten ich smrad siri ovela rychlesjsie a tak nejako vo vacsom mnozstve. Samo, ze ked si taky vedla teba sadne, si slusne povedane v pytli, ale to prave isti ta 1Tr. 😃.
Reakcia na: Juro #17412:

to pri tých 4 hodinách ale ušetrili 😞
Reakcia na: Andrej (Anndy008) #17409:

klima nemusí vždy vymienať vzduch, môže stále len točiť a ochladzovať ten istý smradlavý vydýchaný vzduch
problém je v tom, že ak si umytý a spotíš sa ta je to v norme a ani to moc nevadí, len ked tak človek ostane bez vody a mydla do druhého dňa, kedy sa začne pot rozkladať tak to potom začínajú živočísne kafilérne smrady v týchto 30°C horúčavách...
no sú ľudia ktorým to na sebe evidentne nevadí ba priam sa asi lepšie cítia, kedže čistá voda a mydlo by ich asi zahubilo 😃
Reakcia na: Andrej (Anndy008) #17411:
Jedinym dovodom zrusenia zastavovania IC vlakov TN bolo propagovane zvysenie cestovnej rychlosti a to sa dosiahlo tiez zruseniem zastavovania v TN. Usetrilo sa tym cca 4 min. jazdnej doby.
Reakcia na: Vladimír #17410:
No asi nie - ved som to pisal, ze to by na SVK nepreslo mat IC - a o zastavke kysak viem 😃 - dokonca :DD som raz siel do KE aj IC-ckom 😃
Reakcia na: Andrej (Anndy008) #17402:
Ak sa nemýlim, pôvodne I-čka v Trenčíne stáli. Ale dôvod na zrušenie zastavovania určite nebol predpis o minimálnej vzdialenosti zastávok. Veď stojí sa aj v Košiciach a Kysaku, a to je vzdialenosť 16 km.
Reakcia na: J #17406:

No 🙂 :

1. klima vymiena vzduch rychlejsie ako ked nie je klima
2. je to bohuzial, ale vzdelanejsi a mladsi ludia si vedia v dnesnej dobe zabezpecit taku uroven hygieny, ze aj ked sa spotia nesmrdia - mozno len na par mm vzidalenosti, co je pripustne a nie na 1m okolo seba
3. aj ked sa potia, tak po xivili sa pri klime prestanu - lebo tam nie je tak teplo
4. riesim to pre istotu 1 triedou - menej ludi a ked uz - tak solvetnejsi, co sa zvacsa odraza aj v osobnej hygienie (preco - to neviem si vysvetlit)

5. preco si myslis, ze niektore zeny by neprijali, aby ich tiez umyvali pekne 18-ky? :DD
Reakcia na: Z #17407:

Tak tak no comment, to je tak neporovnateľné (celý systém dopravy atd) ako Trabant a Rolls-Royce 🙂 😞

Zmeniť zobrazenie

Štruktúra
Zoradenie
Počet príspevkov na stranu

Vyhľadávanie v téme

Hľadaný text
Dátum od
Dátum do
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa.
Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou.
Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.
advertisement