Diskusné fórum › Všeobecná diskusia

Pridať príspevok

Pridať odpoveď

Upraviť príspevok

Login
Heslo
K príspevku je možné pridať najviac 5 súborov vo formátoch JPG, PNG, GIF a PDF (max. 32 MB). Ku každému súboru je možné pripojiť bližší textový opis. Pridaním súborov súhlasíte s Podmienkami používania.
Reakcia na: martiner #17385:
vravis ze ist vlakom s bratislavy do ziliny je vyhodnejsie ked to vezmes ICckom cez kosice ? 🙂
Reakcia na: Andrej (Anndy008) #17384:
Jasne, ze je kupe lepsie, da sa do neho lahnut 😉 (Teda aspon do starsich typov s lavicami, nove so samostatnymi sedackami sa na tento ucel nehodia ...)
Reakcia na: Andrej (Anndy008) #17379:
Konstatne priplatky iz nie su hodne dlhu dobu (vyse roka) - cim ides dalej, tym vacsi IC/EC priplatok. Ale plati, ze dlhsia cesta je vyhodnejsia....
Reakcia na: tr3mp #17382:
hmm to verim, ja som sa s tym este nestretol 😞. Sa priznam, ze sa asi rozmaznavam a kedze nemusim casto chodievat vlakom, tak si zvacsa priplatim za 1Tr. a tam aj tak skoro nikto nejazdieva. A castejsie, ako IC pouzivam EC a tam su zvacsa 1Tr. ako kupatka klasicke - ale s vacsim komfortom, takze tam je to idealne - clovek je sam v kupe -nikym neruseny a pohoda.

Celkovo sa mi moc nepaci trend velkopriestorovej kabiny, skor sa mi pozdavaju kupe.
J: konkretne v DPB nedosahuje strata zo zliav ani 300 mil, zvysnych 700 mil Sk je z obsluhy uzemia. V MHD prevadzkovanych SAD sa da povedat ze strata je len zo zliav.

Cena vykonu by mala zahrnat naklady, odpisy a primerany zisk (na obnovu vozoveho parku). Objednavatel by mal uhradit celu stratu. Tak to bolo pri teple. MF SR urcilo podmienky, OU schvalil cenu a danovy urad vyplatil dotaciu.
Dopravcovia znizuju nepokrytu stratu ziskom z inych cinnosti a zanedbavanim obnovy.

DPB je iny pripad, majitel = objednavatel takze odpada zisk aj odpisy. Totiz kapitalova dotacia ma len pomahat dorovnavat nizke odpisy (vozy su prevazne po zivotnosti) a ucelovo na nove trate ci nizkopodlaznost. Zaklad obnovy z vlastnych prostriedkov maju zabezpecit odpisy (danove/uctovne).
Reakcia na: Andrej (Anndy008) #17379:
Niektore IC vagony maju tu nevyhodu, ze je cast pre fajciarov a nefajciarov je oddelena len plexisklom bez dveri - pri tomto type sa uz o cistote (vzduchu) neda hovorit 😞
Reakcia na: Andrej (Anndy008) #17379:
aby bolo jasne - na IC je deregulovana v podstate iba vyska IC priplatku. Cestovne bez priplatku (km tarifa) je rovnake ako pri klasickych rychlikoch.

A ten klimatizovany vozen v IC Ruzin zrejme suvisel s tym, ze im v BA (resp. KE, neviem, odkial si siel) napr. ostal jeden docasne pokazeny vozen a po oprave ho potrebovali surne previezt na druhu stranu republiky. Ono sa totiz neraz stalo, ze v IC suprave boli jeden-dva vozne klasicke stare kupe, dokonca s 8(!) sedadlami v jednom. Dovod - klimatizovane vozne boli pokazene (asi odisla klima), tak ich nezaradili.
Reakcia na: Andrej (Anndy008) #17379:
Neviem presne, ale vzhladom na nasu krajinu to je naahodicka 😉
Reakcia na: martiner #17378:
heh - nie je -je tam len nejaky smiesny priplatok na IC/EC - ktory je samozrejme tym smiesnejsi, cim dalej ides - lebo je myslim konstatny.

Ale po pravde - cestovanie IC/EC sa da konecne nazvat kluturnym cestovanim. Je to ciste, pohodlne rychle. Clovek sa konecne neciti, ako prasa, ked vylezie z vlaku. Keby este tak obycajne rychliky vyzerali - bol by som spokojny... Tam sa to da ako-tak nahradit prvou triedou, ale este to nestoji za ten priplatok.

Ozaj - minule som siel obyc rychlikom (myslim, ze to bol R600 Ruzin) a mal jeden vozen 1tr. klimatizovany cisty a pohodlny - defatco ako IC. A neviete tu niekto - je to len nahoda, alebo to zacina byt trochu aj zvykom? Diky.
Reakcia na: Juro #17377:
A porovnaj si cenu listka v ICcku a cenu normalneho listka.. az taky velky rozdiel tam nie je...
Reakcia na: J #17368:
No to si ty myslis a ja ti pisem ako to je. Zmluva o vykonoch vo verejnom zaujme sa tyka vsetkych vykonoch, za ktore platis statom regulovane cestovne. NA zeleznici su to vsetky vykony okrem vlakov EC a IC.
Ad Hodžovo: Keď som bol prvý raz v živote v Bratislave (1995), prvý predpredaj CL, ktorý som zažil bol práve podchod na Hodžovom nám. Pomaly ešte ani nie hodinu v BA a už na mňa spravil dojem doslova prudký konflikt medzi jednou cestujúcou a pracovníčkou DPB. Konflikt spočíval tuším v tom, že pracovníčka DPB odmietla cestujúcej vydať žiacky mesačník pre jej syna s odôvodnením, že sú letné prázdniny a teda jej syn momentálne nie je žiakom ZŠ (!) Odkázalu ju na september a do tej doby poradila zúfalej matke, aby jej syn používal jednorazové CL. "Nechápavá" matka nevedela pochopiť, že jej syn počas júla a augusta nie je žiakom ZŠ a tak sa hádala a hádala a hádala... "Neomylná pracovníčka DPB sa hádala a hádala a hádala... A ja som sa čudoval a čudoval a čudoval...
Reakcia na: J #17358:
Neviem, ako si to myslel, ze "stat navrhuje mestam zvysit dan z nehnutelnosti". Dost nestastna formulacia. O dani z nehnutelnosti pojednava zakon 317/1992 Zb. Ten urcuje hornu hranicu dane z nehnutelnosti, odstupnovane je to tusim podla velkosti obce. Takze nie je problem v tom, ze by sa mestam nechcelo dan zvysovat. Ono by sa aj chcelo, ale najprv by sa musela schvalit novela zakona, inak to nejde.
RE: #17353 Andrej
Ja viem, ze sa to neda porovnavat.Ale supol som to sem ako taku mensiu zaujimavost.
Nieco o revizoroch a policajtoch a ciernej pasazierke...
Reakcia na: J #17368:
No ja som bol tusim v pondelok v Hodzovom kupit si mesacenku. Obycajne si kupujem na Obchodnej ale v poslednej dobe (niekolko tyzdnov) je tam sorisko ja svet , neviem ani preco :-I Tak som teda isiel na Hodzove.Ked som tam vosiel preistotu som sa poobzeral akosi instinktivne naokolo lebo som chcel platiti kartou , vsimol som si tie nalepky na okne tak som vedel kolka bije a postavil som sa do spravneho radu , aj ked som chcel prestupit vedla, ale tam tie nalepky neboli tak som ostal radsej v tej rade. Paradoxne vsade DP vypisuje ze sa tam da platit kartou ,ale co nenapise ,ze nie vo vsetkych okienkach!! Skutocne mas pravdu , clovek si to niekedy nemusi vobec vsimnut hlavne taky co tam ide raz za za cas. Ked som odchadzal tak sa tam tiez niekto hadal pri okienku s pracovnickou DP , mal som pocit , ze ten pan ju tam snad aj pretrhne.... Pre informaciu kolky a tel. karty sa nedaju platit na Hodzovom platobnou kartou 😉
Reakcia na: J #17369:
Ups, uz som pochopil.. No ked si pozres novinku, tak tam pisu, ze niekolko mesiacov.. To znamena ze 4 mesiace az tak vela nie je..
Reakcia na: J #17369:
Ja neviem ako ty chapes, ale v celom clanku pisu o tom, ze tam budu rekonstruovat elinovu trat, takze neviem co si myslel tou otazkou. 🙂 A premavat by mali od 1.11.2003.
Mám to chápať tak, že do 1. novembra nebudú jazdiť eliny po Mostovej - Jesenského?
Juro: No tak ja si myslím, že dotácia zo štátneho rozpočtu a to 677mil. je vykrývanie strát z poskytovania zliav. Ak by DPB zľavy neposkytoval nepotrebuje štátnu dotáciu, lebo príjmy z cestovného by pokryli náklady.

Turbo: Ja som bol tiež včera na Hodžovom a predomnou stála pani. Boli sme pri okienku číslo 4. Chcela platiť kartou no to sa dá samozrejme iba pri trojke a sedmičke. No, že by to bolo nejakým veľkým písmom oznámené, to nie. Bolo tam dosť ľudí a tak pani rozčúlená prešla k inému okienku a znovu sa postavila do radu. takže tak. A ďalšia skúsenosť vedľa na 5 alebo 6 si chcela pani kúpiť elinu a zároveň vymeniť lístky. Tak hovorí: mesačný, na prvé pásmo od dnes a tieto lístky prosím vymeniť. A tá naňu vybľakla najprv hento. Ty kokso toľká zlosť do mňa vošla a keby som mal tú moc tak na mieste jej dám padáka a nahučím naňu, že bude ešte dlho spomínať.

Vladimír: tiež mám trochu strach, že ich daňové príjmy budú malé, ale asi menej ako ty.

Zmeniť zobrazenie

Štruktúra
Zoradenie
Počet príspevkov na stranu

Vyhľadávanie v téme

Hľadaný text
Dátum od
Dátum do
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa.
Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou.
Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.