To je teraz v podstate jedno, mne ide o to, aby sa to vobec este vyrobio. Lebo na experimenty typu SM11 neverim. Vsak ono to dopadne presne tak ako ona spominana T11. Shithnis je shithnis!
Neboj sa, ked ten sudruh ekonom za par rokov zisti, kolko bude treba investovat do ciest, dialnic, a podobnych veci s tym suvisiacich, tak velmi rychlo zisti, aku *****inu to vlastne spravil, lebo keby bol dotoval verejnu osobnu dopravu, tak by ho to vyslo lacnejsie. Ale tot na Slovensku je to tak - spravim nieco a sledujem ako to dopadne.
Vladimír: No štát prestavbu tohtoročných 30busov na CNG aj s GO hradí štát v podobe kapitálovej dotácie 100mil. Minulý rok to isté.
Môj príspevok som si prečítal ešte raz a naozaj to tak vyznelo, ako si napísal, ale aj cena K951 aj Citybusu sú s maximálne možnou výbavou. Ceny sú pražské prepočítane na SKK v kurze 1,3. Praha si všetko dáva v maxi výbave. Tie ceny mám od m@rtina. Mea culpa
No ten rozdiel si určite všimne no o čo bude prekvapený ak sa jeden deň odvezie K951 a druhý deň trebárs Solarisom. Asi viac a aj sa viac poteší.
Ty si myslíš, že ak ja, ako napr. nejaký 70-ročný dôchodca som včera ešte šiel so 731 a dnes vyskúšam 951, že si nevšimne rozdiel? Myslíš, že si nevšimnem zníženú podlahu? Že si nevšimnem tlačidlo STOP na dosah ruky? Že si nevšimnem, že vozidlo je nové?
K cenovému rozboru sa vyjadriť neviem, lebo nemám k dispozícii ceny opisovaných typov vozidiel. Ale páči sa mi, že porovnávaš 951 s max. možnou výbavou a City Bus. Prečo nie aj City Bus s max. možnou výbavou? Lebo potom by z Tvojho prepočtu nebolo zrejmé to, čo si si zaumienil, že zremé byť má?
O úhrade prestavby na CNG štátom som ešte nepočul. Napadá ma, prečo ešte túto možnosť neobjavili iné podniky ako DPB, DPMK, SAD Zvolen, Nitra a Michalovce.
Možno ani nie prestavby ako pri kúpe nových kupovať CNG.
No a ak prestavuješ na CNG pri GO, tak ti to zaplatí štát, lebo je to ekologické.
Re #17071 si: A ak by ročne magistrát nalial do DPB 3mld. Tak súhlasíš, že radšej NP? 1,5mld. prevádzkové(bežné) a 1,5mld. investičné(kapitálové).
Áno K2S je pre nich nová. Ale ak raz príde K3S so stredným NP článkom tak to budú čumeť a hlavne si pochvalovať. Už počujem dôchodcov, ako si pochvalujú, že na nich DPB myslí. Je to všetko o imidže dopravcu, schopnosti sa predať bez reklamy. A K950 imidžová vec narozdiel od K2S, Citaro, Citybus, Solaris nie je.
myslim ze v sucasnej chvili by bolo lepsich tych 100 VP, kedze na to aby sa mohli vyradit tie vraky co tu premavaju by to bolo aj tak malo... a okrem tho, cestujuci su blbi a tak budu uplne spokojni hoc aj s novou K951 rovnako ako su napriklad spokojni s K2S ktore povazuju za nove elektricky a vobec ich nezaujima ci tie vozy vychadzaju z niecoho starsieho alebo nebodaj to je iba reko niecoho co tu uz niekedy jazdilo...
PS: NP vozy maju aj z bezneho prevadzkoveho hladiska mnoho vyhod, napriklad rychlejsiu vymenu cestujucich dnu-von, ale aj nevyhod, ako napriklad o nieco mensia prepravna kapacita (co je v bratislavskych preplnenych spojoch dost velka nevyhoda)
Vlastimil: To že mi nevieme vyrobiť normálny bus neznamená, že Karosa je toho schopná. No a predsa tie prototypy vychádzajú z konštrukcie Karosy.
si: Aha, tak kúpiť Karosy B951. No tak poďme podľa cien. Jedna K951 stojí 6,11SKK a to v maximálne možnej výbave. Jeden Citybus (neberem lacnejší Solaris) stojí 7,9mil SKK. Čiže za 100 K951 by sme dali 611mil. SKK. Za tú istú sumu by sme dostali 77 Cytibusov. Solarisov určite viac. No a teraz sa pýtam, čo je lepšie 100 VP K951 pri ktorom úroveň cestovania moc nezvýšiš, lebo povedzme si na rovinu, že cestujcemu je jedno akú to má konštrukciu, stále to bude len omladená K731. Alebo 77 Citybusov s NP, kúpov ktorých zvýšiš úroveň cestovania na daných linkách, dovolím si tvrdiť, o 70%. K951 v Prahe chcú vyraďovať po 12 rokoch a Citybusy po 15 rokoch. Tie tri roky ak by si zarátal do ceny... A vieš čo, spravím to.
Ak rozrátaš cenu vozidla na roky tak K951 ťa výjde 509tis. ročne a Citybus 526tis. ročne. O čom chcete ešte rozprávať pri kúpe busov? A to som rátal s cenou Citybusu nie Solarisu, ktorý by bol ku nám určite vhodnejší a lacnejší. Takže VP určite nevyjdu lacnejšie, lebo nie len cena rozhoduje ale aj pohodlie pre zákazníka. Ak by sme zarátali aj spokojnosť zákazníka? A v Bratislave máme 60.000 potencionálnych zákazníkov s obmedzenou schopnosťou pohybu. Tých nesmieme ignorovať.
bohuzial danu literaturu nemam, ale aj tak si myslim ze na stave v akom su v BA tieto vozidla ma z 90% podiel ich (ne)udrzba a mozno z 10% to akej su konstrukcie
preboha! Ty si si asi nikdy necital dokumentaciu ku Karose, planiky udrzby a opis konstrukcie. Ja ti nebudem dokazovat tu zvratenost tu vo fore, pretoze to je opis tak na jednu knihu. Avsak mala rada - skus si precitat napr. knizocku "Autobusy Karosa 730 v provozu a udrzbe" a zistis, ake su hlavne koncepcne vady toho autobusu - na to nemusis byt ani strojar. Jednoducho konstrukcia toho autobusu je do oci bijuci nezmysel. Myslim, ze ti, ktori poznaju konstrukciu Karos lepsie a maju ju s cim porovnat mi daju za pravdu.
ocuj, ta zvratenost je hlavne osobny nazor niektorych jedincov tu na imhd... a ono svojho casu bol dokonca aj nazor, ze to ze zem je gulata povazovany za zvrateny a kacirsky... takze konecne by som rad aby sa tu prestalo argumentovat "zvratenostou" neakej konstrukcie, pretoze to nie je technicky ani konstrukcny termin ale iba nieci vymysel.
PS: kazda z existujucich konstrukcii ma svoje vyhody aj nevyhody ale tu v BA kde jazdi vacsina vrakov by sme nemali byt priebercivy a brat cokolvek co bude dostupne aby sme omladili a zlepsili technicky stav vozidiel... az potom mozme spekulovat nad tym, ci kupovat citybusy alebo citara. alebo cokolvek ine..
Ty magor Tu nikto neporovnaval Karosu s Slovenskymi "autobusmi". Zase to vase narodne upovedomenie. Uvedom si, ze Karosa je zvratena konstrukcia oproti ostatnym autobusom vyrobenym v akomkolvek case na akomkolvek mieste a pouzivanym nielen v CR alebo SR, ale prakticky vsade. Argumenty v pocte exportovanych kusov, ktore vysli z Karosy su lakave pre ekonomov, ale nie pre technikov. Navyse, v kapitalizme je uplne normalne, ze sa zakaznikom predava ten najvacsi odpad - to je nielen v motorizme, ale aj co sa tyka elektroniky (vid. znacka Philipz ). Pokial sa teda nevyznas v konstrukcii vozidla ani orientacne, nepis tu take veci. Samozrejme, ak mas technicky argument, ktory by nas polozil na lopatky, pretoze by dokazoval to, ze Karosa zvratena NIE JE, sem s nim! Jedina smola je ta, ze takyto argument nejestvuje ...
Zdravím vás. Musí si do vás rýpnuť. Podľa vás je celá konštrukcia busu Karosa zvrátená. K tomu len toľko, keby sa u nás aspoň raz v historii podarilo vyrobiť dopravný prostriedok podobnej kvality, ako je Karosa. Keď už je konštrukcia Karosy zvrátená, tak aká je asi konštrukcia nášho Slovbusu, Novoplanu alebo Granusu s autosaňáckou karosériou(ten už radšej krachol)?ďakujem
Zmeniť zobrazenie
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa. Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou. Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.
si
PS: NP vozy maju aj z bezneho prevadzkoveho hladiska mnoho vyhod, napriklad rychlejsiu vymenu cestujucich dnu-von, ale aj nevyhod, ako napriklad o nieco mensia prepravna kapacita (co je v bratislavskych preplnenych spojoch dost velka nevyhoda)