Vladimír: No I412 bežne stretneš na 91 alebo 37. Myslím, že ak napíšeš deň vopred do dispečera tak ti budú vedieť povedať resp. zistiť kde bude + odchody. Alebo keď tu budeš tak zavolať na dispečink povedať 1701 alebo 1702 poprosiť a ak bude nejaký čo sa o to zaújíma (rozumej vie) tak ti to povie. Alebo zožeň si vozíček a počkaj si na 1700.
Ak chceme ísť cestou elektrifikácie aj z dôvodou ekologizácie CNG oproti nafte vedie na plnej čiare. Naše Karosy CNG spĺňajú normy platné od roku 2012. Len dúfam, že dovtedy nebudú jazdiť.
Čo vidíš na tunely?! Veď to je jedna z najhorších trás. Teda najhoršie sa na nej cítim, príliš hluku.
Samozrejme, ja nechcem ťahať trolejbus do Čunova (i keď ten Lamač až zase taká somarina nie je). Popri E a T bude musieť vždy byť určitý podiel A dopravy. Možno som v tomto krátkozraký, ale zatiaľ nejakú akútnu príčinu pre hromadné prestavby autobusov na pohon CNG nevidím.
A čo sa týka bratislavskej špecialitky - originálne autobusy inde nevídanej značky "Vrakosa", už sa mi na ne pomaly zbiehajú slinky. Asi o 2 až 3 týždne sa chystám na výlet do Bratislavy. Pobudnem tam asi tri dni, takže dúfam, že sa mi podarí nejakou Vrakosou sa odviesť. Veľmi sa na to teším.
Okrem toho sa verím, že:
- opäť vybláznim na mojej obľúbenej trati cez tunel
- pozriem si tú nešťastnú preložku trate pri vyústení z tunela na nábrežie (v BA som nebol 2 roky, ešte som ju nevidel)
- skúsim niekde vypátrať Ik412 a previesť sa ním
- uvidím, kam všade sa dá vypraviť Sor (pri mojej poslednej návšteve jazdili len na L41)
- prejdem posledné úseky siete MHD, kde som nešiel a teda budem mať prejdenú komplet celú sieť MHD v BA
- iné zábavky
genius: No stou fúziu som nepovedal, že sa im to podarí za 5 rokov či za rok. Myslím si, ža aj tých 20 je optimistických. Ale aj tak to nie je nejaký dlhý horizont. Čo je to 20 rokov. Nič. Akurát začnú dochádzať zásoby ropy.
Je mi jasné, že pri získavaní vodíka je potreba viac energie ako jej je treba. No aj tie ropné veže musí niečo pohánať a mám pocit, že tie pumpy ťahá el. energia.
Jo. Doprava bez emisií, to by mal byť náš cieľ.
Len tak na pobavenie, v austrálii sa podarilo prepraviť žabu na vdzialenosť pár metrov pomocou teleportu. O tom čítal známi (nebolo to vo NČ ani nič podobné), takže možno raz sa budú vytrhávať koľaje a troleje a budeme cestovať úplne inak. "TRANSPORT" :-))) Žaba prežila.
j: tak som to niekde cital. ale este sa skusim poinformovat a potom napisem co som zistil.
s tou fuziou je to pravda, ale zase trosku mystifikujes. podla toho co ja viem, tak zatial iba jediny krat sa im podarilo vyrobit o nieco viac energie, ako bola spotreba. k cielu mame este najmenej 20 rokov (bohuzial).
vodik: ano je to skvela technologia, aj palivove clanky su realna a overena vec. lenze vodik musis z vody vyrabat elektrlyzou (budiz potrebujes elektrarne) a navyse z "horenia" vodika v clanku nikdy neziskas viac energie nez do elektrolyzy vlozis (inak by si mal perpetuum mobile). ale v podstate by potom bola cela doprava na elektrinu (cast priamo a cast nepriamo cez vodik) a to jemyslim ten idealny stav, ku ktoremu by sme mali dospiet.
ano mozes, ale to iste si mohol robit v urcitom case aj s karosami a nemuseli vyzerat takto (akurat ze tie karosy co tu jazdia su starsie ako serble 4x5 a tak teraz uz vacsinou taka "drobna" udrzba na ne nestaci...)
Re #17045 J: oni sa ucia len tomu co im vyhovuje a ja nemam chut cakat na to kym sa naucia zit normalne a zatial ich zivit z mojej prace... ja viem ze ty ako neviem aky humanista ich budes obhajovat, ale ja by som ich s kludnym svadomim poslal do plynu aj s vedomim ze "ked sa rube les, lietaju aj triesky" (pripadne dakam na opusteny ostrov a nech sa tam postaraju sami o seba ako vedia...)
genius: No neviem odkiaľ máš ty info, ale ja ho mám z posledných prieskumov objavených ložísk. Takže podľa toho je zemný plyn na 200rokov. Asi to bude fakt, keď v USA chcú do roku 2010 1,75mil vozidiel na CNG.
Áno budúcnosť je v elektrine a najlepší zdroj bude asi jadrová fúzia. Pár reaktorov by stačilo na celú európu. Vedcom sa už aj podarilo fúziu spojazdniť avšak nevedia ju ustáliť. Bolo to max. pár minút no za ten čas to stihlo uvolniť obrovské množstvo energie. Biomasa, vietor, slnko to je len prechodný stav, kým sa vedcom podarí fúziu ustáliť a kotrolovať ju. Ale stále lepšie ako uhlie.
Mimochodom v USA nedávno predstavili bus na vodík. Pri reakcii vzniká elektrina a vodná para. V podstate nevyčerpateľný zdroj, lebo ten vodík štiepnou reakciou znovu získaš z vody.
vladimír: Ale neviem si dosť dobre predstaviť trolejbus do Čunova, Devína, DnV, Lamač etc. Aj autobusy majú v MHD svoje nezastupiteľné miesto. Napríklad aj pri výlukách. Elektrifikácia musí byť avšak to neznamená, že rozvoj autobusov sa musí zastaviť. Nerobme to čo robí magistrát. Bude metro a všetko ostatné je na dožitie. Bude trolejbus a elina autobusy treba zrušiť a neinvestovať do nich.
si: A čo je na I4x5 zlé. Myslíš tie pouvolňované dvere (stačí dotiahnuť skrutku), hrakajúce vnútorné sklá (zase len dotiahnuť). Keď sa človek odvezie 480X tak sa cíti veľmo dobre. Lepšie ako v Karosách 3. série. Áno ty mi povieš, že ty nie, ver mi si v menšine. I435, ktorý denne jazdí dáš dokopy na slušnú úroveň za jeden deň s golou, skrutkovačom a handrou. Karosy musíme posielať do Zlínera a vrazí sa do nich 3mil.
j: ropy je pri dnesnej spotrebe asi na 40 rokov, zemneho plynu tiez asi na 45 rokov. uhlia na vyse 200 rokov. vyplyva z toho, ze treba mhd orientovat na uhlie ?? samozrejme ze nie. mhd treba orientovat jednine na elektriku (a tu vyrabat inak ako z uhlia => voda, atom, biomasa, cojaviemcoesteexistuje ...)
Mišo: dlho som v tom "socializme" nežil. No ja som nepovedal, že ako som si ich ja naučil ale ako sme si ich MY naučili. Ja sa nedištancujem od všetkého zlého čo tento národ spravil. Kto to robí je úbohý, lebo chvastať sa úspechmi a odmietať neúspechy je naozaj úbohé.
No a tie kasery na každého kto by chcel vodiča ohroziť. Resp. kto robí vo voze bordel.
Andy: MHD a prímestká (SAD) budú môcť po Bajkalskej jazdiť tak na čo výluka? Najprv si over info.
Deregulácia cestovného je myslená tým systémom, že o zľavách si rozhodne daný kraj, mesto. Pôvodne mala byť fiškálna decentralizácia od 1.1.2004, ale bude až 2005. To znamená, že vytvorili ročné vákum vo financovaní z mestkých rozpočtových zdrojov. V podstate to čo bolo od štátu v podobe dotácie do mestkého rozpočtu si mesto vyberie na daniach a rozhodne sa či tie prachy dá do zliav alebo niekam inam. V BA to bolo vyše 900mil. a to po FD nebude pre BA žiaden problém. Fakt je ten že v zľavách je bordel. Poznám osobne človeka, ktorého otec už 9 rokov nerobí v ŽSR a on stále jazdí zadarmo!!!! Ale úplné zrušenie zľiav je blbosť. Podľa mňa by 100% zľava mala byť znížená dôchodcom nad 70 rokov a to na výšku 50% ako ju majú 55-69ročný. A ostatné nehať tak. No a po zrušení ZVS aj odobrať cestu zadarmo vojakom z povolania.
si: Ja ti rozumiem čo tým chceš povedať. Bývať pri nich by som tiež nechcel, lebo je to riziko. Sú od prírody hlučnejší, etc. Ale biť ich len preto, že sú čierny, ts ts ts, to je hlúposť. Ak sa chceme považovať za vyspelejších tak ich musíme učiť lepšie žiť. Si predstav, že by sem prišla mimozemská civilizácia o 10.000 rokov pred nami, čo stačilo by 1000 rokov. No keby videla ako sa správame k prírode a k samím sebe, tak by sa tiež zdalo jediné riešenie vyhladiť či biť nás. A páčilo by sa ti to? K našej zemi sa ľudia správajú ako cigáni k bytovkám. Tu nastáva rečnícka otázka: Čo je horšie?
Cigáni sem prišli niekedy v 15. storočí. Čiže žijú tu 5 storočí. Vieš si predstaviť aký bordel robili naši ľudia po piatich storočiach života na Slovensku. Čiže v tom 15. storočí. Keď sa hovná z nočníkov vyhadzovali von oknom. Všetko sa vyhadzovalo von oknom. Umývalo sa možno tak raz za dva mesiace a to človek už riadne páchol. Hygiena úst neexistovala. Vetdy sme spravili chybu, že sme ich nepriali medzi seba ale vyhnali za mestá. Nemali možnosť učiť sa spolu snami. Teraz zberáme plody našej práce v minulosti.
Čo si myslíš o ukrajincoch sú podľa teba čistotný a civilizovaný?
Sorry za ten OT, ale niekdy ma nevedomosť dokáže vyštvať.
No a ešte k MHD. Zásoby zemného plynu sú ešte na 200 rokov pri súčasnej spotrebe. Ak zoberieme do úvahy fakt, že o 30 rokov sa minie ropa, je najvyšší čas orientovať MHD na pohon CNG. To je len pre CNGskepitkov.
hlavne odlahci rozpocet mesta o par mld. (pripadne zvysi zadlzenie mesta) tak pri vystavbe ako aj pri prevadzke... Nestacila by ti nahodou segregovana kolajova doprava premavajuca v rovnakom intervale ? (segregovana = na vlastnom telese s mimourovnovymi krizovaniami) - ma to rovnaku prepravnu kapacitu a komfort pre cestujucich pri nizsich stavebnych a prevadzkovych nakladoch...
Docka sa raz i bratislava metra??? Je to dost divne a nemozne. Nastastie nejazdim mhd tak casto, ale je to predsa len blbe ak sa clovek na to ci one miesto nemoze tak dobre dostat autom. Metro by predsa len odlahcilo celkovu situaciu a i zjednodusilo dostat sa na to ci one miesto, kedze je to akosi lahsie koordinovatelne a samozrejme jazdi pomerne castejsie(ca. kazde 2 min). Ved ktore hlavne mesto sa dnes obide bez toho???
Ale tak to označuje i Ostrov . Pro něj existuje 21Tr, 21Tr AC (bez dieselu) , 21TrACi (s dieselem) a 22Tr. To označení prej vychází ze zanščení AC/DC tedy průběhu napětí v čase (St/SS).
kde som tvrdil, ze tam ma byt nieco ine ako IGBT? Teoreticky by este mohli byt SKiiP. Ale o to neslo. Proste som o 21Tr cital co tie pismenka znamenaju, tak som to sem na upresnenie hodil.
to, ze si to tak oznacuju v HK viem, napr. z Dopr magazinu, mozno im je to tak lepsie pre odlisenie stried.troflaca od od toho striedaveho s motorom. Mne islo len o to , ze sa tu odlisovala verzia s pomocnym pohonom prave tym I-ckom, lenze to I nema nic s pomocnym pohonom. ACI by mali byt obidva a je mi to v podstate uplne jedno, nech si to oznacuju ako chcu, netrapi ma to...
klasicky k.k.t ekonom, vidi len to ze niekam idu dotacie ale to ze ked ich zrusi budu vacsmi pretazene cesty autickarmi a budu vyssie naklady na ich udrzbu a budovanie novych, to si uz nezrata, a taktiez zabuda na to ze ten smrad vyprodukovany zo spalovacich motorov budeme dychat vsetcia...
Co vravite na to, ze MFSR od buduceho roka rusi dotaciu pre podniky MHD, cestovne v MHD prestane byt regulovane (ocakava sa narast cien 30-40%), zrusia sa studentske zlavy. Takisto sa budu deregulovat ceny za dopr.cestu na ZSR, zdrazovanie cestovneho a rusenie zliav. Myslim, ze tento zchizofrenicky liberalizmus so statnymi zasahmi toho trafeneho Miklosa polozi nasu verejnu dopravu.
Zmeniť zobrazenie
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa. Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou. Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.
genius