Diskusné fórum › Všeobecná diskusia

Pridať príspevok

Pridať odpoveď

Upraviť príspevok

Login
Heslo
K príspevku je možné pridať najviac 5 súborov vo formátoch JPG, PNG, GIF a PDF (max. 32 MB). Ku každému súboru je možné pripojiť bližší textový opis. Pridaním súborov súhlasíte s Podmienkami používania.
www.karosa.cz
Citujem: "kataforéza - elektrostatické nanášení protikorozní ochrany na karoserii autobusů"

Moc sme sa tam teda nedozvedeli, vsak?
Reakcia na: Spectre #16694:

Ako strojar by som to mal vediet, ale pamatam si ze na hodinach technologie (kde by sa to mohlo spomenut) sme sa nikdy nic neucili. 🙂 Ale aj mna by to zaujimalo. Ked sa mam priznat, tak viac sa vyznam do konstrukcie ako technologie, preto mozem zodpovedne prehlasit, ze konstrukcia vlecky autobusu B 961 je zvratena a ze cely autobus tiez. 🙂 Ale teraz ma m@rtin urcite napadne ze to nie je pravda. Bohuzail, je. Co je na tom autobuse moderne? Ten ram z RTO-cky? Mierne upraveny? A vanicky? Oooo. K technologii roznych antihrdza naterov sa moc vyjadit neviem, iba viem, ze pri urcitom chemickom zlozeni sa sa ocel povazovat za hrdzi odolnejsiu a od urciteho zlozenie za nehrdzavejucu. Ale to ide dost do penazi, lebo take materialy su o cosi drahsie (vyssi obsach chromu a inych prvkov ako nikel a pod.)
Reakcia na: Riko #16693:
Ja sice niesom chemik, ale mal som o tom taku predstavu, ze sa ten ram od tej kataforezy "nasiakne". Mozno je to blbost, poucte ma niekto skusenejsi 🙂. V kazdom pripade poctivy 1mm nater je do Blavy adekvatny 🙂 🙂 🙂
Reakcia na: Spectre #16691:

to ma vždy zaujímalo ošetrenie kovov kataforezou. Akúá vrstva to je koľko mikronov? Myslím že to je nedostatočné, pretože ak sa posýpa kamennou drtou ak tá hned opliska celú kataforéznu úpravu a volná cesta hrdzi je otvorená. Pokial by tam bol ale poriadny "kožovitý" 1mm náter na spodky karosérii tak kamienky nemajú žiadnu šancu.
Uz to za mna napisal Turbo 🙂
Reakcia na: Riko #16688:
Nove vozy su od hlavy po paty vymachane v kataforeze. Problem je hlavne u starych vozov, nakolko tie nielen ze nemali upravu od vyrovy, ale nikdy ich nijak neosetrili a dokoca sa nikomu ani nechcelo zobrat wapku a vymyt odtial tu sol, co sa tam v zime nachyta. Potom je jasne, ze to hnije.
Reakcia na: Riko #16688:

Vsetko sa da, ale ked sa u nas kupuju tie najlacnejsie vybavy... Osobne tomu moc neverim. Je to aj o tom, ze po pichode z linky sa voz umyje (aj zvnoka aj zvnutra) a to aj zo spodu. Najma v zime. A nie ze sa postavi na stojanku, kde ho zacne zrat sol...
Reakcia na: Papyr #16685:
Vsak to som tu uz niekde pisal, ze vela veci nie je o peniazoch, ale o vole nieco robit.
Reakcia na: Turbo #16659:

na margo prehnitých rámov, inak bolo by zaujímavé či by sa u dodávatela vozidiel dala objednať lepšia protikorózna úprava (teraz existujú rôzne nátery na báze živíc, asfaltov atd...) spodku + rámov vozidiel na tých miestach ktoré sú chronicky známe že sú najviac napadnuté hrdzou. Samozrejme, že by to muselo byť pri väčšej objednávke nie pri 2-3 kusoch, to by sa nikto o tom ani nebavil. Určite by sa životnosť predlžila, pretože teraz ked jazdia vozy v tých slaných brečkách, tak sú napadnuté možno už po 2-3 rokoch a prežraté po 6-7 (podľa miesta)
Reakcia na: Spectre #16686:

Ale ano, lebo ja som si to najpr pisal v notepade a pri peneseni do okna mi to tam dalo < br >... 😞
Reakcia na: Turbo #16683:
Odkazy ti nejdu nie kvoli Notepadu... Nie za vsetko moze len Microshoft 🙂
Reakcia na: Spectre #16679:
Isteze staci zajst do Brna. Ale schvalne som uvadzal ako priklad slovenske mesta, ktore su chudobnejsie ako BA. Aby nikto nemohol povedat, no jo, v bohatych Cechach si to mozu dovolit...

Re #16678 Turbo: elektricky v Kosiciach su naozaj strasne. Jazda do VSZ kosickou T6, kde mas vo vnutri taky hluk, ze so spolucestujucim mozes komunikovat len kricanim priamo do ucha (nieco, ako na diskoteke pri reprakoch), je uz zdraviu skodliva. Jedine schopne elektricky na Slovensku su vo Vysokych Tatrach, a aj to nie su elektricky, ale zeleznica 🙂 Ale trolejbusy si Kosice napodiv udrziavaju vo velmi schopnom stave.
Kua, sprosty notepad, nejdu vdaka nemu odkazy, ale najdes to.
Reakcia na: m@rtin #16677:

Re #16677 m@rtin:
M@rtine, promin, ale vysvetlim. Este predtym porovnaj trolejbusy v BA s trolejbusmi v Ostrave, Brne, Pardubicich, pripadne Ziline.

1. Ja nikde netvrdim, ze netreba kupovat autobusy. Iba upozornujem, ze stale se keca iba o autobusoch a trolejbusom ci tramvajam sa nevenuje patricana pozornist.

2. Ked uz konecne kupis nejake autobusy, tak tie stare sa ti medzicasom zoserblia natolko, ze mozes kupovat dalsie. A tak dalej a tak dalej. Je to uzavrety kruh, z ktoreho sa len velmi tazko dostanes. A u nas sa aj tento kruh rozpada, lebo sa nekupuju nove vozy (precitaj si moj Nezávislý pohľad na mestskú hromadnú dopravu v Bratislave.

3. Ono sa to netyka iba Karos, vezmi si napr. aj Tamy. Sama hrdza. Ale ich interier nie je taky zniceny ako u Karos. A Karosy su snad jedine, ktorym sa prepadavaju sedadla, trha sa podlaha a potah tyc. Ale zase tu mozes argumentovat Bratislavou. Ja velmi dobre viem ze to je biedne, tak mi to nemusis vysvetlovat.

Ano, niekto to spocital. Konkretne je to tu na tejto stranke: Alternatívne riešenie k metru - električka. Sice je to prehnane, ale vypocty su prenasobene koeficienton x2, aby nas nikto nenapadol, ze je to prilis lacne a zavadzame.
Reakcia na: si #16681:
Tak to ja som na tom lepsie, pretoze kazdy den cestujem, resp. az donedavna som cestoval kombinaciou 201 -> 204/209 -> 34/83, takze som si uzil hocijake serble. Aj na tych 204 a 209 ale nejazdia az take hrozne sroty. Bohuzial, v 204ke sa z Trnavky vozia hrozne individua, ktore zasmradia cely voz. Avsak, ani v tych 15TrM na 201ke to neni bohvieake vonave, vsetci dobre vieme kvoli komu (ze, Turbo 🙂 )
Reakcia na: m@rtin #16677:
pred uz dlhsim casom sme sa tomu viaceri venovali a vygenerovali sme sumu asi 8 mld; s tym ze sme vsetko nadsadzovali a radsej dali 2x vyssiu sumu ako by nas mohol niekto skritizovat za "podcenenie" nakladov 🙂

Re #16679 Spectre: to bude asi aj moj problem, odkedy dali na 201ku klbaky tak 90 - 95 % sa vozim v 15tr(m)kach a neake kratke vozy (nedajboze z trnavky) sa mi ujdu len veeeeeeeeeeelmi zriedka...
Reakcia na: m@rtin #16677:
Vyradeny????? Vsak ten je ako novy!!! Najstarsi dracik sa na ten bus vobec nechyta...
Reakcia na: Papyr #16675:
Ale iste. Vsak staci zajst nedaleko do Brna a tam je situacia ovela lepsia. Keby vsak bol kazdy trolejbus aspon na urovni napr. 6241, alebo 6250, tak by sme na tom boli celkom dobre.

Mozno mam taky nadhlad aj kvoli tomu, ze mi pri dome jazdia same 15TrM, neviem 🙂
Reakcia na: Papyr #16675:

Hmm, ako dobre, ze jedine mesto v SR, kde tiez maju tramvaje su KE. A tam je to snad este horsie ako v BA. Aj ked - co som tam pred rokom bol, tak som chytil cistucku T6, ktora aj hlasial zastavky a normalne to bolo aj pocut, ziaden sepkot. A zase som si mohol kupit listok aj u vodica (vecer). Takze je to na zamyslenie.
Spectre:
Trolejbusům moc nerozumím a v Bratislavě jsem jel trolejbusem snad dvakrát. Takže nemohu moc porovnávat, ale kdybych měl říci co je v Bratislavě asi nejlepší, tak asi opravdu ty tolejbusy.

Turbo:
Já tady přeci nepíšu, že autobusy jsou nejnutnější a nejefektivnější. I já si myslím, že by nosný systém měl být postaven na tramvajích, ale......
1)Než budou tramvaje na Petržalku, budou se dnešní Ikarusy 415 a 435 rozpadat. Proto je třeba řešit situaci s autobusy hned.

2)Další oddalování nákupu nových autobusů dospěje do takového stádia, že buď lidi utečou do aut nebo nebudou vůbec vozy, které by ty lidi mohly vozit.

3)Ve špatném technickém stavu Karosy po deseti letech vypadají pouze v Bratislavě. A tady se nikdy nedohodneme. Bratislavané budou tvrdit, že Karosy jsou šroty a zbytek SR a ČR budou tvrdit, že Karosy mohou po deseti letech vypadat dobře. Zdá se ti snad, že v mém odkaze na fotografii vyřazený pražský autobus po deseti letech vypadá jako vrak?

Takže i já si myslím, že by tramvaje na Petržalku velice pomohly celkovému stavu MHD v Bratislavě, ale kdy to bude? Až bude 90% lidí cestovat IAD? Je to možná přehnaný, ale od reality to nemá daleko. Ten kdo říká, že za stav dnešní MHD můžou pouze autobusy je antifanatik tohoto dopravního prostředku se kterým se nemůže věcně a objektivně debatovat. Problém není pouze v autobusech, ale v celé (ne)koncepci MHD v Bratislavě. S podnikem, kde není vidět během několika let zlepšení, je to špatné. A hlavně další věc. Už někdo spočítal kolik by stály rychlodrážní tramvaje na Petžalku plus nákup potřebných vozů nebo výstavby nové vozovny? 5 miliard?

Zmeniť zobrazenie

Štruktúra
Zoradenie
Počet príspevkov na stranu

Vyhľadávanie v téme

Hľadaný text
Dátum od
Dátum do
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa.
Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou.
Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.