Ten maly tratovy vibrator stoji na 3. stojanke a urcite je nefunkcny. Ak by sa ti poradilo ho nastartovat, tak mas dve moznosti:
1. Budes cely od oleja, lebo ta to ospliecha
2. Nic sa nestane, olej v tom uz nie je vobec.
Urcite by potreboval opravu. Vymenit hadice hydraulickeho systemu, novy olej, mozno celu hydrauliku. Dalej drobnosti ako skla a nater... Ale na podbijanie trati nie je tato "hracka" vhodna. To je vyhybkova podbijacka.
To druhe, tusim Plasserka, ci od kooh to je, stoji dobre uzamknute v jednej z tych plechovych bedni na Juraku (pokial sa nemylim). Malo by to byt funkcne, ale teraz neviem ci ma ta podbijacka automaticke vyravnavanie nivelity (ci ako sa tomu nadava). Kazdopadne podbijacky mame, iba sa nepouzivaju a jedna je 100 % nepojazdna.
Dlasia vec je bruska. Ten Schoerling co strasi na Juarku ihned za tou rozbitou podbijackou dal Peter Pankrac z vlastnej iniciatiny dokopy. Myslim ze mu funguju uz aj kamene. Ale treba si uvedomit jednu vec. Ta bruska je vhodna na pravidelne brusenie kolajnic, aby sa zabranilu vlnkovitosti. Ked vsak uz k vlnkovitosti doslo (a miestami pomerne rozsiahlen), tak nie som si isty, ako rychlo to dokaze zbrusit. Urcite je to na viacej jazd... Ale napr. na Racianskej radiale sa pri zastavke Pionierska znovu zacinaju hlavy kolajnic "vlknovitiet", vcera som sa o tom presvedcil. Takze je najvyssi cas poslat tam 8431 aby to prebehla. Ale na to by trebalo dal dopravny prikaz, niekto by ten voz musel nazbrojit (8 ton vodz + kamane) a ist to v noci prebehnut. Brusit nemozes pri rychlosti 40 km/h, dolamal by si kamene. Pri bruseni zadas taky stupen, aby si sa suchtal povedzme 15 km/h, mozno menej. Ale to uz iba hadam, nemam na to zacvik.
Vladimir: my sa vozime v Karosach B731, B732, B741, C934, C934E, C954
ale ked idem v tyzden novej C954, vadi mi na nej, ze vrzga a cvirika ako Citybus, preco? Cesty medzi dedinami mame kvalitne, na to sa neda vyhovarat.
ked uz pises o podbijackach, s nimi je to ako? Ten maly dvojnapravovy tratovy vibrator (tak sa to vraj vola nie?) patri DPB, a este som tu vidaval taku normalnu velku Plasserku, stavala casto v Karlovke alebo na Racianskej na Kalifornienoch, ta komu patri???
Chcem aj sem poslat moje hodnotenie jazdy s CB18 (vceraaaa :o) ), ale neviem to prekopirovat z "dispecera"-takze kto bude mat zaujem citat, ako Z vidi klbovy Citybus, najde to "vedla" :o)
Rovesnikom I400 je B831. Tiez ma znizenu podlahu a sirsie predne dvere. Prirovnanie vyvoja K700 po K950 k Skode je trefne. Jednoducho bezpecnost, zivotnost, zial aj cena sa podstatne zvysili. A pri to ma Fabia stale motor vpredu a pohon prednej napravy ...
V "horskych" podmienkach BB nie su s chladenim Karos problemy. Darmo, vyssia nadmorska vyska. A tiez cistene chladice ... Na starsich vozoch byva ventilator zapojeny na spinac u vodica ako na starsich skodovkach. Az ked mi to kamos ukazal, tak som zistil co to zvyklo kedysi hucat.
Chladic paradoxne vplyva aj na kurenie. Karosa ma okrem radiatorov aj naporove od chladica - rovno pri dverach je vystup do vozidla.
Stropne ventilatory v poslednych seriach K700 dokazu zachvilu vyfukat aj zafajceny autobus
Zadne okno v CB vracia vzduch do vozidla takze ho dokonale prefuka.
inde to bolo mozno inak ? ak som dobre pocul tak niekedy koncom 80tych a zaciatkom 90tych rokov ked tu bola uz zaplava k7xx tak sa v BA iba testoval prototyp ik4xx takze asi inde to velmi inak byt nemohlo...
"Inac dlzka vyvoja rady 400 svedci o tom, ze ide o prepracovanu konstrukciu, nie o upraveny ram z RTOcky, ako pri Karose" >> no neviem, ja si skor myslim ze dlhsi vyvoj potom prekonal ten ram na karose, pretoze predtym sa testoval na RTOckach, potom ho iba upravili (predpokladam ze odstranili neake chyby); z logickeho hladiska je pravdepodobnejsie ze zbrusu novy vyrobok ma daleko viacej vad, ktore sa prejavia az pocas masoveho nasadenia ako ten, ktory uz na trhu bol a iba ho zmodifikuju; takze s takymito argumentami sa tu velmi nesnaz...
PS: v dnesnych dobach uz aj ik4x5 vyzeraju dost biedne, mnohe vydavaju divne zvuky a pod...
Martin> Co sa tyka toho ventilatora, tak u nas vybuchuje uplne vsetko, bez ohladu na typ vozidla Inak s tym, ze v principe "Karosa je taka akciovka pre chudobnych, ktori si nemozu dovolit NP" suhlasim.
SI> U nas jazdili 280ky, inde to bolo mozno inak. Inac dlzka vyvoja rady 400 svedci o tom, ze ide o prepracovanu konstrukciu, nie o upraveny ram z RTOcky, ako pri Karose
Toto tvrdenie od teba, ktory si sa K-B961 ani len neviezol, ma asi taku vypovednu hodnotu, ako keby nejaky Zapadoeuropan povedal:
"Slovensko je krajina, kde vladne diktat komunistickej strany.",
pricom by nereflektoval to, ze komunizmus na Slovensku skoncil pred trinastimi rokmi a navyse by z neho potom vypadlo, ze na Slovensku ani NEBOL.
Takisto ty - Karosu 961 si nezazil, ale z principu vies, ze je to srot, lebo to musi byt srot a basta.
Vsetko sa s casom meni, ako by povedal klasik, panta rhei. Ani Karosa uz nie je to, co byvala. Velmi trefne prirovnanie tu uz ktosi pouzil - porovnaj Skodu Favorit z r. 1987 a Skodu Feliciu z r. 2002. Myslis si snad, ze to su rovnake vozidla??? Ano, dizajn ma Felicia odvodeny od Favorita, ale to je asi tak vsetko, co maju spolocne.
Takisto nemozes porovnavat povedzme B741 z roku 1991 a B961 z roku 2003. Je medzi nimi minimalne rovnako priepastny rozdiel, ako medzi komunistickym Favoritom a novou Felckou.
A lutujem vas Bratislavcanov, ze nemate ani jediny voz zo serie 95x/96x. Aj ked zas na druhej strane - ako vas tak poznam - i na nom by ste zacali OKAMZITE hladat chyby, lebo je to Karosa.
Dne 18-20 června se koná v Ostravě Czech Raildays. Bude tam k vidění Solaris Trollino 15, tramvaj Škoda Trio.
Ale hlavně bude tam představena prvně veřejnosti vysokorychlostní vlaková jednotka 680. První oficiální fotografie vlaku 680 Pendolino pro ČD je v odkazu.
no neviem, ale kym v 80tych rokoch sa nam tu uz karosy 7xx prehanali bezne, z ikarusu prichadzali akurat tak 280ky a o neakych 4x5 vedeli mozno iba vo vyvoji...
To som netušil, že Ikarus 4xx sa zrodil na papieri už pred dvadsiatimi rokmi.
K tomu, že z akého plagátiku som to opísal... Opísal som prax z terénu. Žijem v meste a študujem v meste, kde kedykoľvek môžem nasadnúť do Karosy B731, B732, C734, B741, C744, B941, B941E, B961, B932, B932E alebo B952. Týmito vozidlami sa vozím, rozprávam sa s ich vodičmi, mám kontakty na pracovníkov DP...
Čestne sa priznávam, že nie som technik, Spectre. Teda ma na týchto veciach môžeš nachytať, skrátka nie som v tom "doma". A preto sa ani neviem odborne vyjadriť k tomu, či konštrukcia Karosy je zvrátená. Teda, vyjadriť sa môžem asi v tom zmysle, že akokoľvek zvrátená by bola, funguje a tieto vozidlá sú takmer bezproblémové.
Spectre:
Já si nemyslím, že Karosa nabízí špičkové autobusy, já jen říkám, že pro východoevropský trh a silnice nabízí určitý ekvivalent nízkopodlažním vozům. Kdo nemá peníze na 100% obnovu nízkopodlažními vozy, je pro něj Karosa řady 900 nejefektivnější řešení. Neříkám, že Karosy řady 900 jsou to nejlepší co na trhu existuje, ale vadí mi, že se nad nimi v Bratislavě, kde se vozy rozpadají pod zadkem, ohrnuje nos.
Ventilátor BY měl vždy uchladit motor. Pakliže ho neuchladí, není účinný. Já jsem ještě neviděl uvařený motor u Karosy. Mimochodem, která vozidla vám vzplanula? Nebyly to Ikarusy 435?
Ozaj, ty chces porovnavat K961 a Ik435. Avsak zabudol si na to, ze Ik435 je tiez koncepcia z 80tych rokov Takze ekvivalent ku 7xx.
Inak ale vylozme si karty na stol, vazeni. Akykolvek autobus, ci to uz bola rada 7xx->93x->95x, alebo ine. V com spociva inovacia??? Akurat modernejsi motor, pripadne prevodovka, interier a pod. Konstrukcia a jej zvratenosti sa vsak v zasade nemenia, to je podstatne.
Nooo, nechcem ti zase vyvracat tvoje technicke argumenty, aka je Karosa skvely bus, ale vedz, ze na plynakoch napr. bezi ten ventilator prakticky non-stop. Druha vec je to, ze aj ked sa ventilator zapne, nie vzdy to stiha uchladit...
Ja sa mením??? No keď to hovoríš Ty... No dúfam, že aspoň k lepšiemu...
Ad Karosa vs. BA: Ja už nemám veľmi chuť nikoho presviedčať, nie som platený agent Karosy. Osobne ma len vie "podvihnúť zo stoličky" spústa výčitiek na vozidlá, ktoré boli vyrábané pred pätnástimi rokmi a jazdia bez adekvátnej údržby, ďalej automatické prenášanie týchto chýb na vozidlá nových typov od tohto výroku, a to - a čo ma najviac zaráža - bez toho, aby dotyčný kritik čo i len raz v danom autobuse sedel.
Domnievam sa, že Karosa svoje meno nesmierne zhadzuje tým, že kompletuje francúzske Agory. Tieto vozidlá sú pre naše podmienky MHD celkom nevhodné a s tým súvisiace nedostatky sa potom valia v podobe výčitiek a nedôvery ku Karose, ktorá nemá so základnou konštrukciou týchto vozidiel (CityBusov) nič. Vlastná produkcia podniku (rad 950) slúži k plnej spokojnosti dopravcom i cestujúcim v mnohých mestách u nás i v zahraničí - sú to výrobky, kde sa skrížila pohodlnosť, atraktívnosť a moderné vybavenie pre cestujúceho s vhodnosťou do náročných terénov, lepšou odolnosťou ako i prijateľnejšou cenou, čo zas poteší dopravcu.
Týmto som vyjadril svoj názor, a myslím, že k tomu viac nemám, čo dodať.
Jo a ještě jsem tu někde viděl, že Karosám se v létě ohřívají motory na 100°C?
Každý autobus má ventilátor, který se automaticky zapne při vyšší teplotě jak 90°C a začne ochlazovat motor. Proto se ptám, jak je možné, že se Karosám u DPB ventilátor nesepíná? Nebude to tou onou slavnou údržbou? Třeba shořel termostat.
Zmeniť zobrazenie
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa. Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou. Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.
ufo