Diskusné fórum › Všeobecná diskusia

Pridať príspevok

Pridať odpoveď

Upraviť príspevok

Login
Heslo
K príspevku je možné pridať najviac 5 súborov vo formátoch JPG, PNG, GIF a PDF (max. 32 MB). Ku každému súboru je možné pripojiť bližší textový opis. Pridaním súborov súhlasíte s Podmienkami používania.
Reakcia na: wizard112 #165131:
Tak ja som toho nazoru ze pre vykony vo verejnom zaujme by mal stat (cez ZSR) poskytovat zel.dop.cestu zdarma cim by ju pre objednavatelov zatraktivnil.
Reakcia na: 810zssk #165105:
Tak to jsi napsal blbost a řádnou. se podívej kudy to jezdí a kde to zastavuje. Autobusy SA Praha-Brno žádnou konkurenci želenzici nedělali, ale dělali konkurenci jiným bus dopravcům, které odrovnali. Navíc Hlavní vlaky Praha-Brno jezdí úplně jinudy přes Kolín, Pardubice, Českou Třebovou, kam autobus jedoucí přes Vysočinu nepáchne. Dokonce je taktová doprava vlaků přes havlíčkův Brod, kde plní meziúsekovou frekvenci Čechy-Morava přes Vysočinu. Nic si nekonkuruje, neb vše má úplně jinou funkci. Naopak opčet dálkových vlaků narostl, stejně tak jejich cestujících. takže opět tvrdý omyl.
Reakcia na: Ike #165134:
Delenie som navrhol kvoli konkurencii. Nemusi to byt geograficky.
Reakcia na: 810zssk #165132:
geograficky by som nič nedelil, v prípade železnice je to úplne irelevantné, či ide koridor Podtatranskou kotlinou, alebo nie.. Skôr by som kvantifikoval trate nejakým komplexným ukazovateľom na základe dopytu a potrebných nákladov na prevádzku a podľa tohto ukazovateľa by som prideloval dotácie.

Napríklad, predpokladajme že trať 120 je najmenej stratová (neviem, ako to naozaj je), tak potom dopravca by za prevádzku na tejto trati dostal najmenej dotácií.

Nerentabilné trate by sa z ponuky odstránili, poprípade by sa prenajali súkromnej spoločnosti na povedzme "rekreačnú premávku" - povedzme prípad TrEŽ
inak súhlasím s tvojim nápadom
Reakcia na: Sommelier #165129:
Hlupostou som nazval mat turniket na niektorych staniciach, lebo tych ludi beztak vo vlaku znova prekontrolujes. Ak maju byt vsade tak carove kody (alebo nebodaj chces davat studakovy s JCL za 40 centov kartu za 5 eur?).

Rychlejsie to samozrejme je. Pozri si kolko ta kontrola v regiobusoch trva v ceskych IDS a kolko trva citanie karty na EMTreste.
Reakcia na: Ike #165128:
Ja by som to videl takto:

1. Vytvorit jednotny rezervacny a predajny system (nieco ako Amadeus a Galileo) povinny pre vsetky zeleznicne spolocnosti v SR. Prevadzkovatel: ZSR, predajcom by bol ktokolvek po splneni danych podmienok (ako AMS).

2. Rozdelit ZSSK na cca tri firmy (napr. geograficky).

3. Takmer okamzite po rozdeleni ich privatizovat.

4. Preniest objednavanie dopravy na VUCky.
Reakcia na: 810zssk #165126:
Idea je demonopolizovať a liberalizovať osobnú železničnú dopravu a to sa dá len tak, že pre všetkých budú platiť rovnaké podmienky. Ak ZSSK nebude platiť za dopravnú cestu, nebude tak trochu zvýhodnená oproti potenciálnej konkurencií? To podľa teba vypadne z kalkulačného vzorca pre výpočet nákladov položka za dopravnú cestu alebo sa bude viesť nejaké "špeciálne" účtovníctvo? Ako potom môže konkurenčný dopravca predložiť výhodnejšiu ponuku, ak on musí rátať aj s nákladmi na dopravnú cestu? Alebo potom sa budú ponuky vyhodnocovať tak, že sa k nároku na dotáciu ZSSK pripočíta ešte ŽSR? To, že to ŽSR a ZSSK vlastní štát je z tohto pohľadu úplne irelevantné.
Na 7135 linka 8 mal vodič záľubu v pieskovaní na zastávke. Zaprášil hustým bielym prachom ľudí a aj vo voze bola "hmla". Robí DPB dostatočne psychotesty?
(Bolo sucho a listy nepadali...)
Reakcia na: 810zssk #165125:
Ak efektívne a bez zdržania skontroluješ tarifné vybavenie všetkým, ktorí prídu na Hlst, Nové Mesto či Petržalku -to je hlúposť ? A samozrejme nie je nič lepšie ako unavovať vodičov sledovaním a rozlišovaním dátumov namiesto jasnej zelenej/červenej diódy či jedného/dvojitého zvukového signálu. A to prvé nie je rýchlejšie ako druhé a oveľa už ani blbou náhodou.
Reakcia na: Solider #165124:
neviem ako samo, ale ja si myslim ze ZSSK mala byt sprivatizovana, ZSR statna a objednavat dopravu by si mal kraj dotujuc ZSSK, alebo ineho alternativneho dopravcu...

lebo ZSSK je drahy statny moloch a pritom je uplne jasne ze s peniazmi nehospodaria koser...
Reakcia na: Mike #165114:
Ked v takej budapesti mohla elektricka stat 8 minut na zastavke a medzitym naberat ludi bez problemov, tu by to tiez nebol problem 🙂 (hlavne by bolo potrebne naucit vlciakov na to)
Reakcia na: Solider #165124:
A teraz ich stat plati sam sebe tiez. Akurat namiesto toho aby ich poslal rovno do ZSR putuju zbytocne cez ZSSK. O sumu o ktoru znizi dotaciu na ZSR musi navysit dotaciu ZSSK. Skratka, kravina na ntu.
Reakcia na: Sommelier #165123:
Mat turnikety na niektorych staniciach je podla mna, odpust, hlupost. Prave kvoli kontrole vodicom (v BID) chcem papiere, ktore su OVELA rychlejsie..
Reakcia na: 810zssk #165121:
Keby osobnú dopravu naďalej prevádzkovala ŽSR, komu by platila poplatky za dráhu, sama sebe?
Reakcia na: 810zssk #165118:
turnikety na nástupištia na železničných staniciach v rámci BID či perspektívne na vlako-električko ten-tea. Na zváženie je prípadne na niektorých zastávkach / linkách zavedenie nástupu prednými dverami s kontrolou na čítačke u vodiča.
Reakcia na: S499.1023 #165117:
Ked uz nic ine tak ze to zobralo vlakom dost cestujucich. Na tom dobre vidno, ze ak ponuknes kvalitnejsiu alternativu tak cast cestujucich sa ti rychlo zo smradlavych Bciek presunie.
Reakcia na: S499.1023 #165116:
Co?
Reakcia na: S499.1023 #165115:
Ano, je.
Reakcia na: Mike #165114:
Akceptuje sa 🙂
Reakcia na: Sommelier #165113:
Nie som zastancom old-schoolovych rieseni a uz vobec nie konzervativny, ale nemam rad pokrok pre pokrok.

Turnikety s tym maju co? Pripravujeme sa na zavedenie bratislavskeho metra?

Zmeniť zobrazenie

Štruktúra
Zoradenie
Počet príspevkov na stranu

Vyhľadávanie v téme

Hľadaný text
Dátum od
Dátum do
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa.
Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou.
Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.