10? To by sa dobre prestupovalo na nosné linky s intervalmi 6a 7,5 min. Nehovoriac už o nemožnosti nejakej rozmnej koordinácie s L84 a 98 v sedle.
Navyše, tým že dáš linke 10 min. interval, nebude viac vyťažená, bo časť ľudí pôjde inou, časť pešo a časť vlastným autom. Ako dôkaz si môžeš pozrieť víkendovú L74, kde sa prešlo od 18 min. intervalu s kĺbom k 30 min. so sólom a obsadené je to stále rovnako (nanajvýš tak miesta na sedenie).
K "nákupnej turistike dôchodcov". Toto sa mi zdá ako jednostranný a zaujatý pohľad. To potom môžeme zrušiť zľavy aj pre školákov (čo sa majú čo zasrani voziť za menej), môžeme do toho istého vreca hodiť mamičky s kočíkmi, ktoré tak strašne zavadzajú v preplnených spojoch; prečo by sa vôbec mali voziť v MHD hendikepovaní (a ešte mať vlastné spoje!-také plytvanie), prečo sa voziť za kultúrou (keď máš na koncert, máš aj na taxík), alebo nebodaj do prírody, tam môžeš chodiť aj pešo... Ešte považujem za úplne zarážajúce, že niekto, kto možno ešte ani sám nezarába - a ak, je to určite iná suma ako má taký "turistický dôchodca", tak posmešne túto vrstvu hodnotí. Navyše, ten dedko alebo babka, ktorí sú tu tak hojne znevažovaní pre vek, choroby a čojaviem čo ešte, tvrdo makali celý život a zaslúžia si aspoň takú úľavu ako je cestovanie zadarmo. A je to šumafuk, či si deduško vozí zadok celý deň za maslom, alebo sa vozí nebodaj na Kačín. Osobne ale nepoznám nijakého dôchodcu, ktorý by sa bavil celodenným a každodenným vozením po meste - väčšina má totiž úplne iné radosti a starosti. Toto je preto dosť jednostranný pohľad. ?
skôr by som hýbal s L34,78 a 84. L34 jazdí v úseku Predstaničné nám. - Nám.1.mája slabšie vyťažená, takisto L78 vozí do Petržalky málo ľudí, takže tam by sa dalo šetriť a L84 má s L99 dosť divoký preklad na spoločnom úseku a kĺbová linka by mala byť efektívnejšia ako je L84 v Petržalke.
Nie, nie je. Linka 99 je spojnicou medzi dopravnými uzlami v celej Petržalke, navyše je to jediný celodenný spoj, ktorý zachádza najbližšie k nemocnici Antolská. Nie každý je tak mobilný, že môže došlapať pešo z Ľubovnianskej, pre niektorých v zlom zdravotnom stave by bol predĺžený interval neúnosný; a mnoho pacientov chodí aj cezpoľných, ktorí si netrúfnu kombinovať linky-proste sa dovezú a vystúpia. Navyše, celodenný interval 7-8 minút sa týka len pracovného týždňa, cez víkendy idú štyri za hodinu. Cez pracovný týždeň som ešte prázdnu 99nu nevidela. Netreba zabúdať, že spája aj významné nákupné centrá a trh, čiže je vyťažená permanentne. Navyše, ak niekto nechce/nemôže linky kombinovať, 99na ho v Petržalke dovezie takmer všade. Interval 7-8 je aj v sedle dobre využitý.
nechal by som 7-8min, ale pri 10.5m autobusoch. Mohli nám tu pre geriatriu ponechať tie SORky hrbaté 10.5 a bol by pokoj. Takto sa bude plytvať 12m Citelismi, ktoré ešte ktovie ako budú vyzerať po pol roku premávky na L99 dočmárané a zasvinené.
vyťaženosť síce nie je najväčšia no povedzme, že L99 zabezpečuje celkom dobrý štandard dopravy po Petržalke, hlavne mimo špičky, kedy ostatné linky premávajú skromnejšie. Pôvodne audit 9/2005 navrhoval interval 6/6/6//12, čo by bolo podľa mňa prehnané, no víkendových 12min, by bolo dobrých.
keby bol počas špičky v linkách MHD taký stav, že by neboli plné, tak nech si cestujú neobmedzene. Dočasne by som použil cvakanie lístkov aby boli motivovaní cestovať s MHD mimo špičiek a cez víkendy.
keby si platili za cestu, tak by to čo ušetria na nákupe skôr prejazdili, okrem toho v Karlovke je Tesco, Jednota a aj LIDL a ceny potravín niesú tak drasticky odlišné aby museli nakupovať dajme tomu 10-15 položiek nákupu v troch reťazcoch. Okrem toho v špičkách je potreba prepravovať v prvom rade ľudí z/do práce a škôl, dôchodcom sa nič nestane ak budú nakupovať medzi 8:30-13:30 a 18:30-6:00 počas prac. dní a cez víkend neobmedzene, pokiaľ sa teda budú za nákupmi prepravovať MHD. Ak budú cestovať v špičke, nariadil by som im cvakania 0,05 alebo 0,10€ lístkov, v ZA takéto niečo bolo tiež, že seniori cvakali 1Sk lístky.
K šetreniu vozokm.
Okrem minibusovych liniek a L133 ,ktore budu asi zredukovane. Mohlo pristupit k istej redukcii na L99. Nie je tam zbytocny celodenny interval 7-8 min?
mimo špičky to nejak neprekáža, v špičke je to skôr problém, hlavne na L68 keď ide veľa ľudí z mesta a dôchodci by mohli radšej v sedle chodiť nakupovať aj keď L68 by si tak či tak vyžadovala v sedle skrátiť interval na 10min lebo ani o 9,10 či 11h nechodí do mesta pomenej vyťažená.
Dávam námet do diskusie - aby sa obmedzila dopoludňajšia "nákupná turistika" dôchodcov, čo tak zrušiť bezplatné cestovanie dôchodcov nad 70 rokov a nahradiť ho symbolickým cestovným, povedzme, 10 centov?
Tým slušným by to neublížilo a tí ostatní notorickí "cestovatelia" by si možno rozmysleli, či sa im oplatí cestovať sem a tam po meste, len aby ušetrili povedzme na masle 5 centov...
čo blázniš? ? veď to by na L35 a 135 pochytali toľko načierno jazdiacich školákov a nakupujúcich, že by si tie linky aj na seba zarobili ☺
A ten česky hovoriaci vodič, nie je to skôr záhoráčtina a jazdí s 1908? Lebo ten bol na 35/135 keď som sa tam vozil a vždy si pokecal s cestujúcimi, hlavne dobré komentoval to spomalené otváranie dverí na Ivecu ?
Re #163833 Ámos: moja nekritickosť voči SORu? skôr naopak nie? a čo na tom vozidle nájdeš také skvelé? Je tam možno nízka spotreba (aj keď vyhodíme za PHM viac ako pri starších vozidlách), menšie kolesá a bezúdržbovosť, čo je asi hlavný parameter. DPB radšej bude mať vozidlá na ktorých nebude musieť robiť údržbu a vysolíme mastné prachy za naftu ? mimochodom ani prístup SORu k výtkam zákazníkov nie je ideálny jak sa žvásta. Nájdeš si to v diskusii k SOR na K-Reporte.
Zmeniť zobrazenie
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa. Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou. Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.
Ruslan