Diskusné fórum › Všeobecná diskusia

Pridať príspevok

Pridať odpoveď

Upraviť príspevok

Login
Heslo
K príspevku je možné pridať najviac 5 súborov vo formátoch JPG, PNG, GIF a PDF (max. 32 MB). Ku každému súboru je možné pripojiť bližší textový opis. Pridaním súborov súhlasíte s Podmienkami používania.
Reakcia na: Valec #163860:


Áno je to jednostranný pohľad, je to moja osobná skúsenosť z niektorých liniek, na ktorých naozaj doobeda väčšinu cestujúcich tvoria dôchodcovia (alebo presnejšie "duochodcovia") s nákupnými taškami na kolečkách.

Nemám nič proti dôchodcom, ale myslím si, že symbolické cestovné vo výške 10 centov by zvládli. Ak už nie pre iné, tak aspoň ako prejav solidarity s ostatnými cestujúcimi, ktorí sa im na to bezplatné cestovanie skladajú a ktorí budú čoskoro za MHD platiť o 20 percent viac. Súhlasia so mnou aj moji rodičia, ktorí sú obaja nad 70.

Doprava zadarmo pre dôchodcov nie je napr. ani v Japonsku, ktoré je známe svojou úctou voči starším, a ani v iných civilizovaných krajinách. A dokonca ani v niektorých iných slovenských mestách. To iba DPB je voči niektorým kategóriam cestujúcich nadštandardne štedrý.
Reakcia na: Z #163857:
Práveže ju vidím dosť často obsadenú do 10 ľudí v sedle aj mimo. Pri jazdnej dobe 32 min. je na nej dosť veľká spotreba vozidiel a najazdených vozokm. Špička by mohla ostať no na sedlo by stačil int.12 min.
Hladám najmenej bolestivé oklieštenie vozokm.
Reakcia na: JeJe #163844:
zaujímavý nápad, ale možno by stačilo v špičke, keďže neraz som videl strašne sa ponáhľajúcich na "akcie o 7 do lidla" a pod.
Reakcia na: OBUS #163861:
Zaujimavy nadpis článku v tom odkaze. ?
Reakcia na: Ruslan #163853:
10? To by sa dobre prestupovalo na nosné linky s intervalmi 6a 7,5 min. Nehovoriac už o nemožnosti nejakej rozmnej koordinácie s L84 a 98 v sedle.
Navyše, tým že dáš linke 10 min. interval, nebude viac vyťažená, bo časť ľudí pôjde inou, časť pešo a časť vlastným autom. Ako dôkaz si môžeš pozrieť víkendovú L74, kde sa prešlo od 18 min. intervalu s kĺbom k 30 min. so sólom a obsadené je to stále rovnako (nanajvýš tak miesta na sedenie).
Reakcia na: JeJe #163844:
K "nákupnej turistike dôchodcov". Toto sa mi zdá ako jednostranný a zaujatý pohľad. To potom môžeme zrušiť zľavy aj pre školákov (čo sa majú čo zasrani voziť za menej), môžeme do toho istého vreca hodiť mamičky s kočíkmi, ktoré tak strašne zavadzajú v preplnených spojoch; prečo by sa vôbec mali voziť v MHD hendikepovaní (a ešte mať vlastné spoje!-také plytvanie), prečo sa voziť za kultúrou (keď máš na koncert, máš aj na taxík), alebo nebodaj do prírody, tam môžeš chodiť aj pešo... Ešte považujem za úplne zarážajúce, že niekto, kto možno ešte ani sám nezarába - a ak, je to určite iná suma ako má taký "turistický dôchodca", tak posmešne túto vrstvu hodnotí. Navyše, ten dedko alebo babka, ktorí sú tu tak hojne znevažovaní pre vek, choroby a čojaviem čo ešte, tvrdo makali celý život a zaslúžia si aspoň takú úľavu ako je cestovanie zadarmo. A je to šumafuk, či si deduško vozí zadok celý deň za maslom, alebo sa vozí nebodaj na Kačín. Osobne ale nepoznám nijakého dôchodcu, ktorý by sa bavil celodenným a každodenným vozením po meste - väčšina má totiž úplne iné radosti a starosti. Toto je preto dosť jednostranný pohľad. ?
Reakcia na: Ruslan #163856:
skôr by som hýbal s L34,78 a 84. L34 jazdí v úseku Predstaničné nám. - Nám.1.mája slabšie vyťažená, takisto L78 vozí do Petržalky málo ľudí, takže tam by sa dalo šetriť a L84 má s L99 dosť divoký preklad na spoločnom úseku a kĺbová linka by mala byť efektívnejšia ako je L84 v Petržalke.
Reakcia na: david1 #163848:
Nie, nie je. Linka 99 je spojnicou medzi dopravnými uzlami v celej Petržalke, navyše je to jediný celodenný spoj, ktorý zachádza najbližšie k nemocnici Antolská. Nie každý je tak mobilný, že môže došlapať pešo z Ľubovnianskej, pre niektorých v zlom zdravotnom stave by bol predĺžený interval neúnosný; a mnoho pacientov chodí aj cezpoľných, ktorí si netrúfnu kombinovať linky-proste sa dovezú a vystúpia. Navyše, celodenný interval 7-8 minút sa týka len pracovného týždňa, cez víkendy idú štyri za hodinu. Cez pracovný týždeň som ešte prázdnu 99nu nevidela. Netreba zabúdať, že spája aj významné nákupné centrá a trh, čiže je vyťažená permanentne. Navyše, ak niekto nechce/nemôže linky kombinovať, 99na ho v Petržalke dovezie takmer všade. Interval 7-8 je aj v sedle dobre využitý.
Reakcia na: Ruslan #163855:
takto, nevadí mi tam dnešný interval, ale v rámci šetrenia by mohol byť aj 10 min.
Reakcia na: no.ev.di. #163854:
veď, keby dali 10.5m autobusy, tak interval by mohol ostať, ale, keďže tam pôjdu 12m Citelisy, tak mi príde interval 7-8 min. trocha zbytočný.
Reakcia na: Ruslan #163853:
nechal by som 7-8min, ale pri 10.5m autobusoch. Mohli nám tu pre geriatriu ponechať tie SORky hrbaté 10.5 a bol by pokoj. Takto sa bude plytvať 12m Citelismi, ktoré ešte ktovie ako budú vyzerať po pol roku premávky na L99 dočmárané a zasvinené.
Reakcia na: david1 #163848:
ja si myslím, že by počas pracovných dní stačil na L99 celodenný interval 10 min. , keď počas víkendu je 15 min.

- 99 v dnešnom stave nejazdí nejako extra vyťažená.
Reakcia na: david1 #163848:
vyťaženosť síce nie je najväčšia no povedzme, že L99 zabezpečuje celkom dobrý štandard dopravy po Petržalke, hlavne mimo špičky, kedy ostatné linky premávajú skromnejšie. Pôvodne audit 9/2005 navrhoval interval 6/6/6//12, čo by bolo podľa mňa prehnané, no víkendových 12min, by bolo dobrých.
Reakcia na: Valec #163849:
keby bol počas špičky v linkách MHD taký stav, že by neboli plné, tak nech si cestujú neobmedzene. Dočasne by som použil cvakanie lístkov aby boli motivovaní cestovať s MHD mimo špičiek a cez víkendy.
Reakcia na: Solider #163847:
keby si platili za cestu, tak by to čo ušetria na nákupe skôr prejazdili, okrem toho v Karlovke je Tesco, Jednota a aj LIDL a ceny potravín niesú tak drasticky odlišné aby museli nakupovať dajme tomu 10-15 položiek nákupu v troch reťazcoch. Okrem toho v špičkách je potreba prepravovať v prvom rade ľudí z/do práce a škôl, dôchodcom sa nič nestane ak budú nakupovať medzi 8:30-13:30 a 18:30-6:00 počas prac. dní a cez víkend neobmedzene, pokiaľ sa teda budú za nákupmi prepravovať MHD. Ak budú cestovať v špičke, nariadil by som im cvakania 0,05 alebo 0,10€ lístkov, v ZA takéto niečo bolo tiež, že seniori cvakali 1Sk lístky.
Reakcia na: Solider #163847:
Ale to právo im nik neberie. Akurát neexistuje právo, aby to bolo zadarmo. ?
K šetreniu vozokm.
Okrem minibusovych liniek a L133 ,ktore budu asi zredukovane. Mohlo pristupit k istej redukcii na L99. Nie je tam zbytocny celodenny interval 7-8 min?
Reakcia na: JeJe #163844:
Je to ich právo cestovať hore-dole po meste a hľadať lacnejšie maslo, preto by im nemalo byť odňaté. A rovnako na to nevidím ani dôvod.
Reakcia na: JeJe #163844:
Uplne by stacilo zrusit bezplatne cestovanie v PD do 10:00...

Zmeniť zobrazenie

Štruktúra
Zoradenie
Počet príspevkov na stranu

Vyhľadávanie v téme

Hľadaný text
Dátum od
Dátum do
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa.
Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou.
Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.