"Proti takémuto vedeniu koľajovej dopravy v Petržalke sú traja diskutujúci a jeden navrhuje použiť výlučne trolejbusovú dopravu." ?
Druhé kolo verejnej diskusie za účasti odborníkov, dopravných inžinierov, projektantov, ale aj laickej verejnosti, bude 16. marca od 17:00 v Kongresovom centre Technopolu na Kutlíkovej. ? ?
Kľudne môže byť zapustená aj železnica, ale mne vyjde oveľa jednoduchšie aj lacnejšie zapustiť v tomto mieste cestu, ako železnicu.
Jedna koľaj na Biskupice plná je, ale čo bráni tomu, aby v prípade budovania TIOD Bratislava-Ružinov (či už v dočasnom alebo vo finálnom stave) boli vybudované koľajové spojky tak, aby bolo možné aspoň dnešnú "strednú koľaj" využívať aj pri jazde z Biskupíc. To pri prípadnom zdvojkoľajnení trate do Biskupíc bude treba spraviť tak či tak. A trať na letisko sa môže (po vystúpaní do potrebnej úrovne niekde na úrovni obchodného domu KIKA) zapojiť do dnešnej trate do Biskupíc. Tým pádom by boli v úrovni zastávky Martinský cintorín 3 koľaje:
- Nové Mesto - ÚNS
- ÚNS - Nové Mesto, Podunajské Biskupice - Nové Mesto
- Nové Mesto - Podunajské Biskupice, Nové Mesto - Letisko, Letisko - Nové Mesto (táto by bola zrejme najvyťaženejšia, ale pri dĺžke spoločného úseku cca 2 km a predpokladanom počte vlakov na letisko cca 4 za hodinu by som nevidel ako tragické).
Prečo by nemohla byť železnica zapustená? Bolo by to praktickejšie a aj by sa znížil hluk. Dať dole cesty a chodcov nechať niekde na povrchu je pochybné.
Neviem, aké bude využitie koľaje na letisko, ale na koľaj BNM-Podunajské Biskupice je už teraz problém niečo nakresliť, nie ešte keď tam začne jazdiť v 30 min takte Regiojet. A to tam nie sú nejaké pp trasy...
Ja som si vždy skôr prestavoval, že mimoúrovňové križovanie bude riešené tak, že Trnavská aj Ivánska cesta klesne na potrebnú úroveň, pričom "v jame" zostane klasická križovatka. Teda niečo ako v Šenkviciach. Priechod pre chodcov a cyklistov by pritom mohol byť kľudne na povrchu.
Mimochodom, kvôli tej štvrtej koľaji na letisko (mimochodom vôbec neviem na čo dobrej, keď vybudovaním zopár výhybiek by stačili s rezervou aj súčasné tri) argumentujú ŽSR že nie je priestor na vybudovanie železničnej zastávky Martinský cintorín, ktorá mala v posudzovaní efektívnosti najvyšší prínos čo do počtu cestujúcich zo všetkých v BA navrhovaných (v roku 2001, teda nie tých v tuneli TEN-T) - teda vyšší ako aj zastávka DNV-sídlisko. ?
To s tým končením 53 na Trnávke myslí vážne, aj niekto v DPB? ? Však už teraz je pomaly nedostatok krátkych t-busov a odkiaľ by zobrali ďalšie, ktorými by zahustili 204/205???
co viem, tak sa uvazovalo bud o dalsom odpajacom pruhu od apolla, alebo potom takym divnym kruhacom pri napojeni z bosakovej na dolnozemsku.... ma to GIB... da sa to vyziadat, ale to povazujem za jednu z najmenej potrebnych investicii v BA.. za tu cenu sa mozu poriesit useky co daleko viac horia ..
pri trosku sikovnosti a normalnosti nasich institucii sa prejazd ivanska cesta mohlo riesit cez TEN-T projekt spolu s "koridorizaciou" uzla bratislava a riesenia BID, kedze tento usek sa bude tak ci tak modernizovat ..
tunak je navrh ministerstva na mimourovnove krizenie ...
Prvá redukcia bola kvôli nedostatku vodičov, ale prečo bola tá druhá a prečo sa interval aj napriek dostatku vodičov nevrátil do pôvodného stavu? Nie sú peniaze?
ja som tiež toho názoru, navyše t-bus linky zas niesú tak vyťažené enormne, aby sa uvažovalo nad "1 linka na konečnú" a navyše žiadna aktivita DPB v podobe rozširovania t-bus siete ani nedala zámienku na nejaké zmeny v linkovaní či intervaloch. Okrem toho, sa bude budovať bloková otočka pri Hlavnej stanici pre t-busy cez Žabotovu a niektoré priľahlé bočné ulice, čo ale poslúži iba k tomu aby L201 a 210 nemuseli byť ťahané na Kramáre. V prípade nejakého rozvoja t-bus siete do Petržalky, Lamača, cez Pražskú či v Trnávke alebo Ružinove by sa niečo v linkovaní určite pohlo. No budeme radi vzhľadom na tento stav ak sa nič nepohne smerom k ďalším redukciám pre zanedbanie obnovy vozového parku, ako už sa stalo pri L203 a 207, čím sa separovali tieto linky od ostatných mimo jednotný interval ?
Znova budem konzervatívny. Pamätám si dobre časy, keď sa trasy trolejbusových liniek pravidelne menili, linky sa zriaďovali, rušili, vzájomne si prehadzovali konečné, raz cez víkend jazdili potom zase nie atď... Prišiel deň, tuším 23. december 1999 to bol, keď sa zaviedlo súčasné linkovanie a 11 rokov TICHO.
Som presvedčený, že stabilita LV trolejbusov, aká tu nikdy predtým nebola, je najlepším dôkazom toho, že na súčasnom trasovaní netreba nič meniť a je dobré tak ako je.
Aby som nezabudol, v jednom príspevku tu tiež niekto načrtol, že v rámci racionalizácie linkovania, by sa mali električkové a aj trolejbusové linky viesť systémom 1 linka na radiálu. Pri električkovej sieti je to pochopiteľné, lebo neposkytuje viac možností a viac smerov po ktorých by bol dopyt avšak pri trolejbusových linkách je tento stav, vraj optimálny. Pamätám sa, ako som ja navrhoval zmeny u t-bus liniek a jak som dostal po rypáku ?
Ak má ale niekto akúľkovek víziu takého linkového vedenia 1 t-bus linka na konečnú, tak sem s ním, na to som fakt zvedavý. ?
65 si pamätám dosť dobre, pretože som v tom čase býval 2 min. od zastávky Slowackého ?
96 iba po Avion
50 to na Riazanskej tiež nemá slávne, čo sa týka zápchy, napriek tomu tadiaľ jazdí
BINGO! Máš moju ? ty si spomenul, že potreba preklad. A ten práve chýba medzi L96 a 63. Darí sa ho medzi týmito dvomi linkami dosiahnúť iba počas víkendov, takisto L39 má s L61 preklad iba mimo špičiek a s L63 iba cez víkendy, tam zas majú ale v poobednej špičke L61 a 63 rovnaký interval no L39 a 96 majú 20min. Takže asi vieš prečo trvám na dvoch linkách z Avionu v i=8/15/10//15, z čoho jedna by šla cez Galvaniho a druhá okolo Martinského cintorína
Zmeniť zobrazenie
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa. Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou. Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.
Valec
Mimochodom, kvôli tej štvrtej koľaji na letisko (mimochodom vôbec neviem na čo dobrej, keď vybudovaním zopár výhybiek by stačili s rezervou aj súčasné tri) argumentujú ŽSR že nie je priestor na vybudovanie železničnej zastávky Martinský cintorín, ktorá mala v posudzovaní efektívnosti najvyšší prínos čo do počtu cestujúcich zo všetkých v BA navrhovaných (v roku 2001, teda nie tých v tuneli TEN-T) - teda vyšší ako aj zastávka DNV-sídlisko. ?