Diskusné fórum › Všeobecná diskusia

Pridať príspevok

Pridať odpoveď

Upraviť príspevok

Login
Heslo
K príspevku je možné pridať najviac 5 súborov vo formátoch JPG, PNG, GIF a PDF (max. 32 MB). Ku každému súboru je možné pripojiť bližší textový opis. Pridaním súborov súhlasíte s Podmienkami používania.
Reakcia na: ear4 #161688:

L95: ide o to, že z L95 je už aj tak vyhliadkova linka, keď nejde priamo cez Starý most a jej účelom je čo najrýchlejšie dostať ľudí z Petržalky na Šafko. Keby zastavovala na Bosákovej, určite by bola pomalšia viac ako o 20 sekúnd (zastávka, semafor).
" Okrem toho, 96/78/68... kazda linka stoji na inej zastavke, takze ak niekto chce ist do centra."
Z Bosákovej sa dá dostať na Apollo (prestup na L95) s L78 a zo Šustekovej L68. Bosáková je od Šustekovej dostupná aj v pešej dostupnosti. Alebo sa dá ísť aj s L84, L99 na Farského a odtiaľ na L95.
Reakcia na: 810zssk #161690:
Odvtedy co chodi cez Apollo/ Novy most len raz. Ale cez Stary most pravidelne a to boli ine nátresky večer. Ak nie su vhodne urcene spoje k Arene,kvoli tomu co ti pise Valec,tak mohli by sa urobit radsej vlozene spoje v nejakom skratenom useku - trebars Miletička - Arena alebo ozivit 82ku v useku NM-Arena
Reakcia na: Valec #161689:
Tak v tomto pripade je to nezmysel. Dat tam len linku ucelovu a nie s celodennou prevadzkou, tak ako som pisal nizsie.
Reakcia na: Petto #161686:
ako vlastne došlo k tomu prasknutiu okienka? Nejak sa dačo pohlo, či to chceli otvoriť a ruplo to?
Reakcia na: Valec #161689:
Ano, lenze pri ucelovej linke sa ti moze stat, ze ti vypadne napr. spoj na 37ka, lebo ZV bude mat povinnu jazdu 😉
Reakcia na: Valec #161684:
Pri zachadzke (cca minutka a pol) sa to kludne da spravit tak, ze by DPB na webe (a pripadne vybranych zastavkach) vyhlasoval ktory spoj bude v danom tyzdni vykonavat zachadzku 🙂
Reakcia na: Petto #161682:
Joj chlapce a ty si uz niekedy tou 50kou z/do Auparku vecer isiel?
Reakcia na: Marek1978 #161685:
A napríklad:
27. 2. Ned 19:00
5. 3. Sob 19:00
6. 3. Ned 19:00

Každopádne je to zbytočný nezmysel, na takéto účely je ďaleko vhodnejšia účelová linka, ako nezmyselné zachádzky nosných liniek. Lebo aj dve minúty zachádzky pre 100 ľudí v buse je viac strateného času ako keby sa dvaja-traja mali prejsť pešo 15 minút od Auparku. Nevraviac už o tom, že kým sa tam zo Šafka L95 naokolo dotrepe, už tam cez most prejdem aj pešo.

Re #161687 Petto: Je ale rozdiel v koncovom úseku trasy kde sa vezie dokopy 5 ľudí (aj to len "domáci") a kde sú tie spoje pravidelné, ako v síce tiež koncovom úseku trasy kde sa vezie 40 ľudí (z rôznych kútov Slovenska) a tie spoje by boli dva, každý deň v týždni inak).
Reakcia na: Ruslan #161650:

1. L95: o kolko je to rychlejsie cez Einsteinovu? 20 sekund? Vsak prave o to ide, aby linka na Bosakovej zastavovala. Prave obsluznost Safarikoveho namestia je z tychto koncin hlupa, bo treba prestupovat a pritom je to len kusok... Okrem toho, 96/78/68... kazda linka stoji na inej zastavke, takze ak niekto chce ist do centra.

Teda nejde o to, ze niektore linky su este horsie a este hlupejsie, ale o to ze zdrzanie pri prechode cez Bosakovu je v porovnani s prinosom ZASADNE zlepsenej dostupnosti centra z oblasti kde zije dobrych par tisic ludi zanedbatelne. Tie argumenty mi pripominaju argumentaciu DP preco nezastavovat s 88 pri Auparku spred par rokov. Proste najlepsie nic nerobit, he.

2. L99. Premavka z Halovej smer Zaporozska je pomerne dost riedka a okrem toho, po zastaveni autobusu na zastavke Röntgenova uz beztak vsetky vozidla zo "zeleneho" signalu od zast. Halova autobus davno predbehnu. Okrem toho, existuje daky dovod aby tam nebola 40ka? Cesta je tam beztak v takom prisernom stave, ze by sa tam zisla. Ja len ze by sa jednalo o dalsie zlepsienie dostupnosti jednej oblasti, ktore by nestalo "ani cent" a pomohlo by premiestnit cast cestujucich z pretazenej a casto meskajucej 88 na poloprazdnu 99.
Reakcia na: Valec #161684:
Ak to divadlo fakt nezacina rovnako, tak je potom na figu . A k tomu stavaniu sa na zastavku - ved ked si zvykli ludia na 2 rozne ciele Kopcany / Kupalisko Matador , tak zvykli by si a teraz nemyslis ? ?
Reakcia na: no.ev.di. #161683:
Inak aj mna . Neboj sa chybicka este nejaka sa objavi, ma tu nabehat 10 000 km bez ludi ale figurinami . ? Udajne su tu uz aj BB vodici a jazdia na nom. Ale inak je to vraj velmi zivy voz, známy má s tým jazdit, tak sa tam vopcham
Reakcia na: Valec #161684:
Cez tyzden o 19:00, sobota o 18:45 a nedela o 17:00, to si myslim nie je problem vyznacit v CP.
Reakcia na: Petto #161682:
"nič sa nestane ak nepojdu 2 spoje k Auparku pri 6 minutovom intervale"
Pôjdeš sa tam postaviť a vysvetľovať to tým 40 cestujúcim čo chcú ísť do Auparku, že sa im nič nestane keď sa prejdú cez Sad? ? Lebo ti garantujem že v tom prípade sa isto tebe niečo stane. ?
Ak už L50, tak naozaj len ako zachádzka s pokračovaním spoja k Auparku. Druhá vec celého návrhu zachádzania nejakej pravidelnej linky je tá, že ani to divadlo nezačína každý deň rovnako, takže je celý na .... (ehmm, dve veci). ?
Reakcia na: Petto #161680:
ja ho tu chcem dokým nepopraská celý ? jak ma pobavila tvoja správa si ani nevieš predstaviť ☺
Reakcia na: Marek1978 #161681:
Lepšie ako L95 by bola tá L50, pričom len nejaké 2 určené spoje by končili pri Aréne - predsa nič sa nestane ak nepojdu 2 spoje k Auparku pri 6 minutovom intervale. Odtial by potom aj zacinali a nezachadzali k Auparku, pokracovali by na Novy most klasicky. Po predstaveni detto 1 voz by koncil pri Arene,aby odtial mohol zobrat ludi smerom do mesta/ Slimáku.
Reakcia na: Mike #161673:
Ja som myslel len 2-3 spoje. Ta minuta by nikoho nezabila a ani nenarusila CP. Bolo by to vyznacene v CP. Co sa tyka po skonceni, tak tam by stacilo na pokyn disp. po skonceni predstavenia poslat 1-2 spoje. Ale ok. Ja som len narazal na to, ze celodenna premavka je zbytocna. Tak ako vravis, potom by nestacilo nechat linku 82 ale len s odchodmi trebars 18:10 a 18:25 a po skonceni, tak ako si vravel. A je usetrene.
Skusobnemu TroloSORu uz stihlo prasknut vetracie okienko , cize zabava pokracuje ?
Reakcia na: MatejBA #161676:
spätne ma napadlo, že je oveľa lepšie toho striedača použiť radšej ako šoféra na piate poradie počas špičky, dať šoférom 21min pauzu a nemusím riešiť nejaké striedanie na Hl.st., pre 4 šoférov ale pridám okrem štvrtého aj piateho a budú mať všetci na stanici 21min prestávku (dajme tomu, že 3-4min cez špičku sa opozdí, tak 17 minút) a nemusím riešiť blbosti okolo striedania ? beriem späť svoju stupídnu polemiku čo som predtým vypustil.
Reakcia na: no.ev.di. #161674:

- Po prvé jazdná doba linky č. 32 v pracovné dni je dnes "pomalá" - robená na špičku a v sedle keď nie sú zápchy sa buď treba extrémne šuchtať, alebo vodiči idú do náskoku (2, 3 min.) takže to nemôžeš brať až tak 100%.
- Po druhé, ak by Tebou vypočítané kolo malo 39 min. tak k tomu na hlavnej stanici musíš pripočítať nevyhnutný čas na vyrovnanie meškania (má ho každá jedna linka MHD v BA). Najčastejšie býva u "bežných" liniek 3 min., ale keďže toto by bola okružná linka, mal by byť asi 4 min. alebo 5 min. (To je preto, že aj keď vodič nejaké minúty mešká, aby nemohol povedať že prišiel o prestávku)
Ďalej k tomuto času pripočítaj čas potrebný na prejazd obratiskom (tiež ho má každá linka MHD v BA) - t. j. od výstupišťa na nástupište... v ideálnom prípade 1 min. ale konkrétne tu tušim 2..
a ešte k tomu pripočítaj tzv. technologický čas - tiež ho má každá linka MHD v BA, aj keď iba na jednej konečnej - to sú 3 min. (na pozretie vozidla, zvnútra zvonku.. až po pripočítaní týchto časov Ti vyjde prestávka.. ale podľa zákonníka práce je prestávka minimálne 15 min... Samozrejme, pri obežnej dobe 1 hod. nemusí byť prestávka každé kolo...
- po tretie, ten systém čo popisuješ (že raz za 4 hod. na prestávku ide s vozidlom iný vodič), teda ten "iný" vodič sa u nás volá striedač. Len na celé kolo linky je výhodný tam, kde má kolo okolo pol hodiny.. ak ide dlhšie už je to na úkor efektivity..
striedač ide na celé kolo napr. na linkách 13, 210, 94, ale aj 88..
Druhá možnosť je, že strieda vodiča "na trati" potom ide na konečnú a vráti sa na tú zastávku kde do svojho vozidla ide opäť pôvodný vodič. Tento systém funguje napr. na linkách 3 a 11 v úseku ŽST Vinohrady - Rača, 2 Polus - Zl. Piesky alebo 12 K.Ves - Dúbravka ..
lenže striedanie na trati už nie je také pohodlné a navyše u autobusov by mohol byť problém s dodržiavaním cp (takto napr. mala kedysi prestávky L50 v úseku ŽST N. Mesto - OD Slimák)
A tento systém sa neoplatí u dlhších liniek s hustým intervalom
napr. na linkách 201/202 by to teoreticky šlo v úseku Cintorín Ružinov - Čiližská, ale kým spolu by sa tam ušetrili 2 vozy (4 vodiči), tak tých "striedačov" by tam bolo treba minimálne 6..
Reakcia na: MatejBA #161676:
9 minut NIE JE prestavka. Ta dlzka je uplne standardna dlzka obratu (vr. vyrovnavacky). Prestavku mas raz za 4 hodiny (30 minut), alebo 2 krat za 4 hodiny (15 minut).

Napriklad na N33 sa tocis dookola od 2330 do 0330 a ten cas na konecnej je podobny (Kuklovska - 7 minut; Hlavna stanica 11 minut)

Zmeniť zobrazenie

Štruktúra
Zoradenie
Počet príspevkov na stranu

Vyhľadávanie v téme

Hľadaný text
Dátum od
Dátum do
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa.
Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou.
Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.