Diskusné fórum › Všeobecná diskusia

Pridať príspevok

Pridať odpoveď

Upraviť príspevok

Login
Heslo
K príspevku je možné pridať najviac 5 súborov vo formátoch JPG, PNG, GIF a PDF (max. 32 MB). Ku každému súboru je možné pripojiť bližší textový opis. Pridaním súborov súhlasíte s Podmienkami používania.
Reakcia na: no.ev.di. #161683:
Inak aj mna . Neboj sa chybicka este nejaka sa objavi, ma tu nabehat 10 000 km bez ludi ale figurinami . ? Udajne su tu uz aj BB vodici a jazdia na nom. Ale inak je to vraj velmi zivy voz, známy má s tým jazdit, tak sa tam vopcham
Reakcia na: Valec #161684:
Cez tyzden o 19:00, sobota o 18:45 a nedela o 17:00, to si myslim nie je problem vyznacit v CP.
Reakcia na: Petto #161682:
"nič sa nestane ak nepojdu 2 spoje k Auparku pri 6 minutovom intervale"
Pôjdeš sa tam postaviť a vysvetľovať to tým 40 cestujúcim čo chcú ísť do Auparku, že sa im nič nestane keď sa prejdú cez Sad? ? Lebo ti garantujem že v tom prípade sa isto tebe niečo stane. ?
Ak už L50, tak naozaj len ako zachádzka s pokračovaním spoja k Auparku. Druhá vec celého návrhu zachádzania nejakej pravidelnej linky je tá, že ani to divadlo nezačína každý deň rovnako, takže je celý na .... (ehmm, dve veci). ?
Reakcia na: Petto #161680:
ja ho tu chcem dokým nepopraská celý ? jak ma pobavila tvoja správa si ani nevieš predstaviť ☺
Reakcia na: Marek1978 #161681:
Lepšie ako L95 by bola tá L50, pričom len nejaké 2 určené spoje by končili pri Aréne - predsa nič sa nestane ak nepojdu 2 spoje k Auparku pri 6 minutovom intervale. Odtial by potom aj zacinali a nezachadzali k Auparku, pokracovali by na Novy most klasicky. Po predstaveni detto 1 voz by koncil pri Arene,aby odtial mohol zobrat ludi smerom do mesta/ Slimáku.
Reakcia na: Mike #161673:
Ja som myslel len 2-3 spoje. Ta minuta by nikoho nezabila a ani nenarusila CP. Bolo by to vyznacene v CP. Co sa tyka po skonceni, tak tam by stacilo na pokyn disp. po skonceni predstavenia poslat 1-2 spoje. Ale ok. Ja som len narazal na to, ze celodenna premavka je zbytocna. Tak ako vravis, potom by nestacilo nechat linku 82 ale len s odchodmi trebars 18:10 a 18:25 a po skonceni, tak ako si vravel. A je usetrene.
Skusobnemu TroloSORu uz stihlo prasknut vetracie okienko , cize zabava pokracuje ?
Reakcia na: MatejBA #161676:
spätne ma napadlo, že je oveľa lepšie toho striedača použiť radšej ako šoféra na piate poradie počas špičky, dať šoférom 21min pauzu a nemusím riešiť nejaké striedanie na Hl.st., pre 4 šoférov ale pridám okrem štvrtého aj piateho a budú mať všetci na stanici 21min prestávku (dajme tomu, že 3-4min cez špičku sa opozdí, tak 17 minút) a nemusím riešiť blbosti okolo striedania ? beriem späť svoju stupídnu polemiku čo som predtým vypustil.
Reakcia na: no.ev.di. #161674:

- Po prvé jazdná doba linky č. 32 v pracovné dni je dnes "pomalá" - robená na špičku a v sedle keď nie sú zápchy sa buď treba extrémne šuchtať, alebo vodiči idú do náskoku (2, 3 min.) takže to nemôžeš brať až tak 100%.
- Po druhé, ak by Tebou vypočítané kolo malo 39 min. tak k tomu na hlavnej stanici musíš pripočítať nevyhnutný čas na vyrovnanie meškania (má ho každá jedna linka MHD v BA). Najčastejšie býva u "bežných" liniek 3 min., ale keďže toto by bola okružná linka, mal by byť asi 4 min. alebo 5 min. (To je preto, že aj keď vodič nejaké minúty mešká, aby nemohol povedať že prišiel o prestávku)
Ďalej k tomuto času pripočítaj čas potrebný na prejazd obratiskom (tiež ho má každá linka MHD v BA) - t. j. od výstupišťa na nástupište... v ideálnom prípade 1 min. ale konkrétne tu tušim 2..
a ešte k tomu pripočítaj tzv. technologický čas - tiež ho má každá linka MHD v BA, aj keď iba na jednej konečnej - to sú 3 min. (na pozretie vozidla, zvnútra zvonku.. až po pripočítaní týchto časov Ti vyjde prestávka.. ale podľa zákonníka práce je prestávka minimálne 15 min... Samozrejme, pri obežnej dobe 1 hod. nemusí byť prestávka každé kolo...
- po tretie, ten systém čo popisuješ (že raz za 4 hod. na prestávku ide s vozidlom iný vodič), teda ten "iný" vodič sa u nás volá striedač. Len na celé kolo linky je výhodný tam, kde má kolo okolo pol hodiny.. ak ide dlhšie už je to na úkor efektivity..
striedač ide na celé kolo napr. na linkách 13, 210, 94, ale aj 88..
Druhá možnosť je, že strieda vodiča "na trati" potom ide na konečnú a vráti sa na tú zastávku kde do svojho vozidla ide opäť pôvodný vodič. Tento systém funguje napr. na linkách 3 a 11 v úseku ŽST Vinohrady - Rača, 2 Polus - Zl. Piesky alebo 12 K.Ves - Dúbravka ..
lenže striedanie na trati už nie je také pohodlné a navyše u autobusov by mohol byť problém s dodržiavaním cp (takto napr. mala kedysi prestávky L50 v úseku ŽST N. Mesto - OD Slimák)
A tento systém sa neoplatí u dlhších liniek s hustým intervalom
napr. na linkách 201/202 by to teoreticky šlo v úseku Cintorín Ružinov - Čiližská, ale kým spolu by sa tam ušetrili 2 vozy (4 vodiči), tak tých "striedačov" by tam bolo treba minimálne 6..
Reakcia na: MatejBA #161676:
9 minut NIE JE prestavka. Ta dlzka je uplne standardna dlzka obratu (vr. vyrovnavacky). Prestavku mas raz za 4 hodiny (30 minut), alebo 2 krat za 4 hodiny (15 minut).

Napriklad na N33 sa tocis dookola od 2330 do 0330 a ten cas na konecnej je podobny (Kuklovska - 7 minut; Hlavna stanica 11 minut)
Reakcia na: no.ev.di. #161674:
Tak si predstav, ze si vodic, mas iba 9 minut pauzu, meskas a potrebujes ist na velku ?

Vyries ulohu ?
Reakcia na: no.ev.di. #161674:
nemohol by prestávkovať 9 min., lebo treba rátať aj s tým, že L32 sa môže niekde na trase zdržať.(zápcha, hlavne na Kramároch). Keby prišiel z meškaním, tak by z tých 9 min. veľa neostalo...
Reakcia na: Marek1978 #161660:
Keby L32 premávala tak ako som navrhoval, čiže kolečko cez Molecovu, Janotovu a Karloveskú tak by tá trasa trvala 39 minút, čiže v prípade odchodu o X:00 by bus došiel na konečnú X:39 a prestávkoval by 21minút. Prečo by to nešlo tak, žeby prestávkoval iba 9 minút a po 4h by mal jednu jazdu prestávku kedy by za neho naskočil iný vodič? (T.j., príde napr. o 14:39 na Hl.st., obhliadne vozidlo a dá ho šoférovi, ktorý za neho spraví jedno kolo a dotyčný si vozidlo prevezme o 15:50 napr.) Prečo vodiči MHD takto pauzujú, že napr. odjazdia 40 minút a pauzujú trebars aj 25min? Potom by takéto prestávky mohli požadovať pracovníci všade kde je náročnosť povolania porovnateľná a celá produktivita práce by vyzerala tak, že po každej hodine by si žiadali zamestnanci 15 alebo dokonca 30min prestávky, čiže 8h by pracovali a k tomu 2-4h pauzovali. Čo sa týka L32, tak počas sedla pri 20min by to inak ako s 21 min. prestávkou nešlo a takisto aj cez víkend.
Reakcia na: Marek1978 #161672:
Rozmyslaju logicky:
ak pravidelna linka k divadlu, tak urcite na to nebude potrebny klbak v intervale 5 min v špičke a 7.5 v sedle a zvlast ak je to capacity...
- menovite 95ka je nosna linka ktora ma spajat safko (prip. prestup na apolle) co najrychlejsie s petrzalkou - s koridorom vyhradenym pre el. .. uz aj tak dnes kvoli uzavretemu staremu mostu je to dost vyhliadkova jazda.. a tahat ju este dlhsie kvoli tomu ze raz mozno z nejakeho spoja vystupi alebo nastupi clovek pri Sade J. Krala ❓
- ak by tam mali zachadzat iba niektore spoje L95, to je blbost lebo tym padom by bud nebol dodrzany interval zo Šafka alebo od Farského a navyše človek by musel skúmať cp, ak by tam chcl ísť, že či chytil práve ten spoj, čo tam zachádza..
- pri zachádzkach L50 už by to nebolo až také tragické ale v princípe platia podobné argumenty ako vyššie uvedené pri L95 a navyše L50 je cez pracovné dni s dodržiavaním CP (obojsmerne) na tom dosť zle kvôli vedeniu trasy a nepredvídateľným zápcham...

takto je tam linka v čase keď tam je najvyšší dopyt (alebo iba v čase keď je tam dopyt) ktorá pôjde raz za 30 min. a je obsluhovaná vozidlom s nízkymi nákladmi (Sor b9.5), možno by sa lepšie hodil minibus ale zas toľko ich nemáme... mali sme kúpiť sory B7.5 alebo teraz BN8.5 ? )

A večer je toto najlepšie riešenie, ako bolo navrnuhté, že po 21. hod sa tam pristaví záložné vozidlo ktoré pôjde po stanovenej trase a má obrovské výhody oproti zachádzke pravidelnej linky vyznačenej v CP, lebo
- predstavenia nie sú každý deň
- nevie sa presne kedy skončia (aj keď koniec sa dá predpokladať relatívne presnejšie ako špirtového podujatia alebo koncertu)
- keďže nemá svoj cp môže/bude musieť čakať aj všetkých dobiehajúcich dôchodcov z divadla
- pôjde iba potiaľ pokiaľ pôjdu cestujúci (napr. posledný vystúpi na Hálovej) alebo ak nebude mať nikoho nemusí ísť vôbec a môžu ho použiť inam ako ZV..
Reakcia na: 810zssk #161671:
Kazdopadne, neviem ako rozmyslaju, ked sa to da takto jednoducho vyriesit a usetrit. Napisem na zmenymhd alebo b.w.
Reakcia na: Marek1978 #161669:
To by slo, ale ta 50 sa mi zda lepsie.
Reakcia na: 810zssk #161667:
ale aj ta 50 by sla. Takisto narast 2 min.
Reakcia na: 810zssk #161667:
no vsak z mesta by isli zo safka a spat by prestupili napr. na farskeho na 78, 84. Staci jeden smer.
Reakcia na: Mike #161666:
nuz, treba pri tom aj rozmyslat ?
Reakcia na: Marek1978 #161659:
To by urcite slo, ale co opacny smer? 🙂 Preto by mi prislo najrozumnejsie tam skor predlzit vybrane vecerne spoje linky 50.

Zmeniť zobrazenie

Štruktúra
Zoradenie
Počet príspevkov na stranu

Vyhľadávanie v téme

Hľadaný text
Dátum od
Dátum do
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa.
Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou.
Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.
advertisement