mňa tie prekvapilo keď sa ocitol telefonicky na Markíze a tam stálo Jozef Drahovský a pod tým "dopravný analytik". Opäť ďalší dôvod neznášať Markízu a TV Hnoj, lebo to čo vypúšťajú sú šmejdy a ešte k tomu si aj vymýšľajú a to čo by malo v správach byť, to tam nie je! Obyčajní žobráci tak ako 98% ľudí čo robí v médiách sa živí iba výmyslami.
Kto príde do CIK-CAK centra dnes? ja tam pôjdem, keď už nič tak sa aspoň prídem nabažiť chujovinami v podaní Slávika a možno vystúpi aj vyžraný Guttmann ?
Ten retardovaný Slávik, to je zmija bez chrbtovej kosti. Furt ku každému článku spamuje s tými jeho sračkami ako celá Petržalka musí cestovať na Nivy. Nech ho už dakto umlčí raz a navždy pre boha! ?
keď nejaká inteligencia cestujúcich čo sa týka ekonomiky je takmer na nule, tak bodaj by neubúdalo. Treba chytiť papier, napísať si koľko ciest denne a ako dlhých človek vykoná, potom koľko týždenne, koľko mesačne a vypočítať si koľko by prejazdil na lístkoch a koľko by ho vyšla električenka. Ja sa na to pozerám tak, že okrem toho, že ušetrím mám ten komfort, že nemusím riešiť kúpu lístka keď napr. mi ide autobus a bežím naň a aj tak ma po prepočte ceny jednej cesty výjde električenka lacnejšie ako lístky a ešte mám gratis ten komfort, že neriešim lístok. Plus sa na vec pozerám tak, že lepšie si dať tie peniaze na cestovanie ako to prepiť alebo prefajčiť, a keď už je o tom reč na chlast a cigy vždy človek prach nájde, prečo by nenašiel na trojmesačnú električenku o nejakých 10€ viac (3,33€ na mesiac)?!
S499 tu zase předvedl nenávistné povýšenecké útoky. No hlavně, že se odstěhoval do zahraničí, že?
Tak k těm daním. Kdyby se daně odváděly skutečně tam, kde se vytváří hodnoty a ne tam, kde sedí jedna sekretářka na zadku v kanclu, tak by to skutečně šlo a přerozdělování by být nemuselo, jenže pokud se daně odvádějí ze sídel firmy, přestože hodnoty vznikají i desítky až stovky kilometrů jinde, tak to prostě jinak udělat než přerozdělením nejde. A to nebudeme hovořit o tom, že do chudších regionů se ve VYSPĚLÝCH státech vždycky dává více prostředků.
Ad MHD. Stačilo by, kdyby stát měl ve své politice prioritu FINANČNÍ PODPORY rozvoje MHD a bylo by vyřešeno. Ale to by pak nemohlo zůstat dost financí na obskurní MMF-SB deformy dle vzorů států Subsaharské Afriky a Latinské Ameriky.
No ale ak je peňazí málo (odhliadnuc od OK tunelu), tak riešenie zostáva len v:
- hľadaní vnútorných rezerv (tie by boli, len kto sa do toho pustí?),
- zvýšení dofinancovania zo strany objednávateľa,
- úpravami vo výkonoch (cestovných poriadkoch).
Ja by som šiel cestou že z každého vytrieskať čo sa dá. Ale tváriť sa, že cestovné po tak dlhej dobe nezvýšiť alebo by pár ľudí odišlo je nezmysel, ono časť sa ich po istej dobe vráti. Však kam by aj šli, do áut. Ako keby ceny za PHM nestúpali (a dokonca ďaleko rýchlejšie ako cestovné v MHD).
A je lepšie o niečo zvýšiť cestovné ako redukovať výkony. Lebo potom bude tiež odliv cestujúcich, akurát že tí sa už nebudú mať vrátiť kam.
Tak na webe sa dá nájsť kto je v dopravnej komisii--- či tam je aj nejaký odborník...
na druhej strane je tu aj argument, že každé zvýšenie cestovného znamená ďalší ÚBYTOK cestujúcich z MHD. Čo ak by bol ten úbytok taký, že "nový" počet platiacich cestujúcich po zaplatení vyššej ceny cestovného prinesie do pokladne DPB presne také príjmy ako dnes pri súčasných cenách.
teraz je otázne, že prečo... či to je zas nejaký populizmus, že nezdražia to ale na MHD to bude mať negatívny dopad a bude mať DPB deficit, či ozaj DPB predložil chabé argumenty - buď/alebo ?
do Rusoviec keby chodilo niečo po železnici a podarilo by sa obnoviť bývalú zastávku pri priecestí, tak to vidím maximálne na interval 20-30 minút s nasadzovaním súpravy s kapacitou rovnou 813+913. Ono zas by sa celá dedina nešla potrhať za vlakom ale využiť by ho využíval dakto určite. Mohli by tam prestupovať kľudne aj ľudia cestujúci z Čunova, ktorí by si chceli ušetriť zachádzku cez Jarovce a potom iba prestúpiť na bus na Panónskej v smere do centra. Prestupovali by iba tí, ktorí by moc chceli a šetrili by čas tak. Zas vytiahnem staré otrepané, ale mohli by tie vlaky potom kľudne pokračovať až cez Rajku do Hegyeshalomu (vybrané spoje) a obsluhovať celý ten "slíž" Petržalka - Rusovce - Rajka - Hegyeshalom kde sa už potom hravo dá prestúpiť na vlaky smer Gyor a L801 by mohli zrušiť. Otázne je však, koľko cestujúcich na seba doteraz "namotala" L801 a či by to malo perspektívu v dlhšom časovom horizonte na medzinárodnú vlakovú regio linku ?
Mňa by veľmi zaujímalo, kto to vlastne ten Drahovský je a aké má zamestnanie. Pretože aby pomaly odbavovanie sa na zle umiestnených značkách a 40 paragrafoch jedného zákona (z pohľadu práva sú tie ustanovenia dôležité asi ako dopravný poriadok dráh) z niekoho robilo experta na dopravu, pochopiť nedokážem.
Nadarmo to nie je, ale jedným z najtrpkejších sklamaní môjho života po nastúpení do praxe bolo práve odhalenie úzkeho prepojenia politických záujmov s dopravnými riešeniami.
Myslím, že oveľa prínosnejšie by bolo stavať plnohodnotnú 1000 mm trať, ako niečo prekombinované len kvôli tomu, že niekde vedľa Rusoviec ide železničná trať (jednokoľajná, s 25 kV, s telefonickým dorozumievaním a pomerne vyťažená nákladnou dopravou-to už keby potom niekto chcel tie električky až do Rusoviec, je lepšie a asi aj lacnejšie a efektívnejšie postaviť novú trať pre električky...).
K príspevku #161214: ja som jeden z tých ktorý nie je z BA.Cestujem z Malinova SL do Vrakune do školy.Keď idem zo školy do mesta tak musím mať celosieťový PCL.Využívam ho všade do každej mestskej časti ak potrebujem a tak nemusím cvakať lístky ?
Jedine čo by ešte mohli zaviesť je rozšírenie o tretie pásmo teda Chorvátsky Grob/Čierna Voda.Ak by bolo to zjednotenie pásem do jedného v dohľadnej dobe tak je to jedno.Ale iba ak... ?
Zmeniť zobrazenie
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa. Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou. Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.
no.ev.di.