Diskusné fórum › Všeobecná diskusia

Pridať príspevok

Pridať odpoveď

Upraviť príspevok

Login
Heslo
K príspevku je možné pridať najviac 5 súborov vo formátoch JPG, PNG, GIF a PDF (max. 32 MB). Ku každému súboru je možné pripojiť bližší textový opis. Pridaním súborov súhlasíte s Podmienkami používania.
Reakcia na: Mike #161235:
No ale ak je peňazí málo (odhliadnuc od OK tunelu), tak riešenie zostáva len v:
- hľadaní vnútorných rezerv (tie by boli, len kto sa do toho pustí?),
- zvýšení dofinancovania zo strany objednávateľa,
- úpravami vo výkonoch (cestovných poriadkoch).

Ja by som šiel cestou že z každého vytrieskať čo sa dá. Ale tváriť sa, že cestovné po tak dlhej dobe nezvýšiť alebo by pár ľudí odišlo je nezmysel, ono časť sa ich po istej dobe vráti. Však kam by aj šli, do áut. Ako keby ceny za PHM nestúpali (a dokonca ďaleko rýchlejšie ako cestovné v MHD).
A je lepšie o niečo zvýšiť cestovné ako redukovať výkony. Lebo potom bude tiež odliv cestujúcich, akurát že tí sa už nebudú mať vrátiť kam.
Reakcia na: no.ev.di. #161234:
Tak na webe sa dá nájsť kto je v dopravnej komisii--- či tam je aj nejaký odborník...
na druhej strane je tu aj argument, že každé zvýšenie cestovného znamená ďalší ÚBYTOK cestujúcich z MHD. Čo ak by bol ten úbytok taký, že "nový" počet platiacich cestujúcich po zaplatení vyššej ceny cestovného prinesie do pokladne DPB presne také príjmy ako dnes pri súčasných cenách.
Reakcia na: TeBeCe #161233:
teraz je otázne, že prečo... či to je zas nejaký populizmus, že nezdražia to ale na MHD to bude mať negatívny dopad a bude mať DPB deficit, či ozaj DPB predložil chabé argumenty - buď/alebo ❓ ?
Reakcia na: ufo #161227:
do Rusoviec keby chodilo niečo po železnici a podarilo by sa obnoviť bývalú zastávku pri priecestí, tak to vidím maximálne na interval 20-30 minút s nasadzovaním súpravy s kapacitou rovnou 813+913. Ono zas by sa celá dedina nešla potrhať za vlakom ale využiť by ho využíval dakto určite. Mohli by tam prestupovať kľudne aj ľudia cestujúci z Čunova, ktorí by si chceli ušetriť zachádzku cez Jarovce a potom iba prestúpiť na bus na Panónskej v smere do centra. Prestupovali by iba tí, ktorí by moc chceli a šetrili by čas tak. Zas vytiahnem staré otrepané, ale mohli by tie vlaky potom kľudne pokračovať až cez Rajku do Hegyeshalomu (vybrané spoje) a obsluhovať celý ten "slíž" Petržalka - Rusovce - Rajka - Hegyeshalom kde sa už potom hravo dá prestúpiť na vlaky smer Gyor a L801 by mohli zrušiť. Otázne je však, koľko cestujúcich na seba doteraz "namotala" L801 a či by to malo perspektívu v dlhšom časovom horizonte na medzinárodnú vlakovú regio linku ?
Reakcia na: AAA #161229:
Pokiaľ viem nejaký informatik/programátor... doprava je/aspoň kedysi bola jeho "hobby".
Reakcia na: Valec #161221:
Mňa by veľmi zaujímalo, kto to vlastne ten Drahovský je a aké má zamestnanie. Pretože aby pomaly odbavovanie sa na zle umiestnených značkách a 40 paragrafoch jedného zákona (z pohľadu práva sú tie ustanovenia dôležité asi ako dopravný poriadok dráh) z niekoho robilo experta na dopravu, pochopiť nedokážem.
Reakcia na: no.ev.di. #161216:
Nadarmo to nie je, ale jedným z najtrpkejších sklamaní môjho života po nastúpení do praxe bolo práve odhalenie úzkeho prepojenia politických záujmov s dopravnými riešeniami.

Ďalej veľmi dobre pokračuje Valec v #161221.
Reakcia na: intony #161197:
Myslím, že oveľa prínosnejšie by bolo stavať plnohodnotnú 1000 mm trať, ako niečo prekombinované len kvôli tomu, že niekde vedľa Rusoviec ide železničná trať (jednokoľajná, s 25 kV, s telefonickým dorozumievaním a pomerne vyťažená nákladnou dopravou-to už keby potom niekto chcel tie električky až do Rusoviec, je lepšie a asi aj lacnejšie a efektívnejšie postaviť novú trať pre električky...).
Reakcia na: Mike #161198:
JJ, ale je to z ERDF, čo sa tu prezentuje pre Bratislavu ako nemožné čerpať - žiaľ z dôvodu, že sme si to zakázali sami.
4819 uz nie je vyradeny ?
Reakcia na: Valec #161221:
Ja si to nenechám ujsť, len dúfam, že za 40 minút, čo budem meškať z práce, o nič vtipné neprídem. ?
Reakcia na: Valec #161221:
K príspevku #161214: ja som jeden z tých ktorý nie je z BA.Cestujem z Malinova SL do Vrakune do školy.Keď idem zo školy do mesta tak musím mať celosieťový PCL.Využívam ho všade do každej mestskej časti ak potrebujem a tak nemusím cvakať lístky ?
Jedine čo by ešte mohli zaviesť je rozšírenie o tretie pásmo teda Chorvátsky Grob/Čierna Voda.Ak by bolo to zjednotenie pásem do jedného v dohľadnej dobe tak je to jedno.Ale iba ak... ?
Reakcia na: Ike #161199:
No na vytiahnutie penazi z EU fondov predsa 🙂 Nerieste tretiu kolajnicu, ta stoji minimum penazi.
Reakcia na: Ike #161199:
Aký ďalší. Však aj takýto rozchod už v BA cca 20 rokov máme. Na obratisku v Gaštanovom hájiku. ?

Re #161214 PetoMHD: "Pre človeka ktorý nie je z BA, pre niekoho kto sa nevyzná v MHD..."
Myslíš, že toto je skupina cestujúcich, ktorí si kupujú PCL? ?

Re #161216 no.ev.di.: A preto sa treba viac a aktívne zaujímať o dianie okolo seba, aby si politici nemysleli že im všetko prejde, lebo stádo tupých oviec tomu aj tak nebude rozumieť. Hubovaním na tomto fóre sa nič nezmení. Pozir, Drahovský si na blogu o citovaní zákona o premávke na pozemných kominikáciách a o dopravných značkách vypracoval na "dopravného experta", Slávik sa so svojou hubou a prezentovaním vlastných názorov mene (a teraz ho odcitujem) "vlastníkov Petržalky" stal hovorcom takmer celej Petržalky... atď.
Som teda strašne zvedavý, koľko tuná diskutujúcich príde zajtra do Cik Cak Centra a koľkí tam aj čosi k veci povedia. Lebo takto to zas bude len o Slávikovi a pár dôchodcoch čo tam budú apriori proti všetkému (a budú sa sťažovať ako od Technopolu na Hlavnú stanicu musia cestovať cez Rusovce, alebo ako strašne dlho sa cestuje linkou 99 z Ovsišťa na Antolskú). ?
Reakcia na: luky133 #161212:
V novinách píšu ako inak nezmysly 🙂 Na novú cenu celosieťovej električenky sú dva návrhy. Prvý hovorí o zvýšení o 5%, druhý o 11% v porovnaní so súčasnou cenou celosieťovej PCL. Cenu si tak môžete vypočítať aj sami. Na BMK bude 10% zľava z tej novej ceny (prepočívať na % sa mi to už nechce).
Reakcia na: PetoMHD #161214:
Myslim, ze system pasiem chape uplne kazdy. A turisticke listky su len pre pasma 1+2.
Reakcia na: luky133 #161212:
Pasma sa podla mna nezrusia (lebo BID), ale bude PCL len pre obe bratislavske zony (ex-pasma; 100 a 101).
Reakcia na: matozHA #161211:
A potom by zas bola dalsia zastavka z ktorej je to kravina, atd 😉 Ked bude BID tak PCL bude platit len v tom pasme kde si.

Zmeniť zobrazenie

Štruktúra
Zoradenie
Počet príspevkov na stranu

Vyhľadávanie v téme

Hľadaný text
Dátum od
Dátum do
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa.
Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou.
Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.