ešte za starých čias bola sranda, že ked prišiel IC, teda vlastne EC z Košíc, ľudia, čo prestúpili na HL.Stanici na Rex boli vo Viedni rýchlejšie ako tí, ktorí tým EC pokračovali.. Totiž aspoň 10 min na preprihnutie rušňa na hlavnej, 20 min cesta do Petržalky a následne ďalšia výmena loko...
Osobne si myslím, že tie IC a EC ani veľmi nie je treba do Viedne z hľadiska pohodlia ťahať, pretože obyčajné REX BA Petržalka - Wien majú rovnaký komfort ako naše IC, EC. Trochu horšie je to na druhej vetve BA Hl. stanica - Wien.
(Často tým chodím aj včera som bol napr. až v Badene)
Aj tie obyčajné WLB električky sú klimatizované min. jeden vozeň zo súpravy.
Bathory a Pannonia boli obyčajné Rýchliky hoci medzinárodné s predlhou trasou. Viem to určite lebo nebolo treba na nich žiaden príplatok. A boli vždy na nich radené klasické staršie vozne 2hej tiedy.
(-Využíval som ich prárkrát do roka ked som chodil na rockové koncerty do Prahy alebo Žiliny. Mali odchod okolo polnoci čo sa tak akurát hodilo.)
Viem, že Pannonia už nechodí, ani neviem akú náhradu za ňu dali.
Fakt by si nemohol požiadať doma otca, aby sa pozrel v robote do starého cestovného poriadku, keď už sám nie si schopný si zapamatať kategóriu vlaku, o ktorom ideš diskutovať? Boli to vlaky kategórie R.
JA viem, ze cena bude rozhodovat, ale uz by sa po tych zlych skusenostiach mohli fakt zamerat na kvalitu, nakolko je opat predpoklad, ze dalsich 15 rokov sa nebudu kupovat klbaky. U Medaku je istota, ze to tych 15 rokov vydrzi. Aspon dufam ?
Pokiaľ ma pamäť neklame, pred pár rokmi bolo OBB IC a OBB EC garanciou nových vozňov s klimatizáciou. Na obyčajných IC a EC sa často vyskytovali staré vozne bez klímy. OBB IC teda znamenalo niečo ako IC u nás a IC tam znamenalo niečo ako rýchlik u nás.
Tak sa choď odviesť do Rakúska IC vlakom a OBB IC vlakom a zistíš, že tam rozdiel v komforte nie je. Jediné IC, ktoré stoja v Rakúsku za starú Blažkovú sú tie Villach - Ljubljana - Balkán, kde Slovinci s obľubou radia neklimatizované vozne.
ozaj, medzinárodné rýchliky Pannonia a Bathory boli EC či iba vedené ako R? Ak to boli EC, tak na hanbu akurá tak lebo pohodlie v nich bolo vo väčšine použitých vozňov na úrovni našich predpotopných osobákoch ešte s tou červenou zaprášenou koženkou.
"K tým šoto debatám" - Dobre vymyslený a prezentovaný názov kategórie vlaku môže pritiahnuť nových cestujúcich (za predpokladu, že kvalita je OK). Ako je možné, že aj "normálni ľudia" poznajú skratku TGV? Uvidíme, akú kampaň bude mať RegioJet?
Na Slovensku je rozdiel medzi IC a EC v tom, že IC sú vnútroštátne (okrem Tatranu a Kriváňu, neviem ako sa volajú dnes) a EC medzinárodné. Aspoň toľko môj postreh
K tým šoto debatám o kategóriách vlakov len toľko, že veľa teoretizujete, ale prax je iná. Napr. rozdiel medzi vlakmi OBB IC a OBB EC som nepochopil dodnes, hoci som oboma druhmi šiel neraz, ak nerátam to, že OBB EC nestojí niekedy v nejakej diere, kde stojí OBB IC.
Alebo cez Slovisnko tranzitujú v trase (Villach Hbf) - Jesenice - Ljubljana - Zidani Most - Dobova - (Zagreb) vlaky kategórií MV (mednarodni vlak - niečo ako rýchlík), EC a IC a ich kvalita či nekvalita je v podstate rovnaká.
V AT existujú rýchliky len ich premenovali na IC OBB a EC OBB.
Zmeniť zobrazenie
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa. Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou. Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.
boxcar