Diskusné fórum › Všeobecná diskusia

Pridať príspevok

Pridať odpoveď

Upraviť príspevok

Login
Heslo
K príspevku je možné pridať najviac 5 súborov vo formátoch JPG, PNG, GIF a PDF (max. 32 MB). Ku každému súboru je možné pripojiť bližší textový opis. Pridaním súborov súhlasíte s Podmienkami používania.
Reakcia na: drink #160971:
Tak sa choď odviesť do Rakúska IC vlakom a OBB IC vlakom a zistíš, že tam rozdiel v komforte nie je. Jediné IC, ktoré stoja v Rakúsku za starú Blažkovú sú tie Villach - Ljubljana - Balkán, kde Slovinci s obľubou radia neklimatizované vozne.
Reakcia na: Ike #160968:
Jediné IC, ktoré sú medzištátne, sú IC 532/533 a IC 536/537 z Košíc do Budapešti. InterCity už od začiatku prestavby Südbahnhof do Viedne nepremávajú.
Reakcia na: AAA #160967:
ozaj, medzinárodné rýchliky Pannonia a Bathory boli EC či iba vedené ako R? Ak to boli EC, tak na hanbu akurá tak lebo pohodlie v nich bolo vo väčšine použitých vozňov na úrovni našich predpotopných osobákoch ešte s tou červenou zaprášenou koženkou.
Reakcia na: AAA #160967:
"K tým šoto debatám" - Dobre vymyslený a prezentovaný názov kategórie vlaku môže pritiahnuť nových cestujúcich (za predpokladu, že kvalita je OK). Ako je možné, že aj "normálni ľudia" poznajú skratku TGV? Uvidíme, akú kampaň bude mať RegioJet?
Reakcia na: AAA #160964:
Ide práve o tie názvy.

http://www.oebb.at/de/Services/Services_im_Zug/Unsere_Zuege/index.jsp

Podľa definície by malo byť OBB IC viac ako obyčajné IC.
Marek1978 z dispečera:
Ja som tiež za Medaky, ale podla mna ich obide aj Solaris aj Iveco cenami . A budeme ako Kosice kde rozhodla cena ako vzdy
Reakcia na: Ike #160968:
To ale nič nemení na tom, že tieto vaše teoretické debaty sú čisto teoretické a podľa mňa zbytočné. Súčasná kategorizácia v SR je podľa mňa ok.
Reakcia na: AAA #160967:
Na Slovensku je rozdiel medzi IC a EC v tom, že IC sú vnútroštátne (okrem Tatranu a Kriváňu, neviem ako sa volajú dnes) a EC medzinárodné. Aspoň toľko môj postreh
K tým šoto debatám o kategóriách vlakov len toľko, že veľa teoretizujete, ale prax je iná. Napr. rozdiel medzi vlakmi OBB IC a OBB EC som nepochopil dodnes, hoci som oboma druhmi šiel neraz, ak nerátam to, že OBB EC nestojí niekedy v nejakej diere, kde stojí OBB IC.
Alebo cez Slovisnko tranzitujú v trase (Villach Hbf) - Jesenice - Ljubljana - Zidani Most - Dobova - (Zagreb) vlaky kategórií MV (mednarodni vlak - niečo ako rýchlík), EC a IC a ich kvalita či nekvalita je v podstate rovnaká.
Reakcia na: 810zssk #160953:
Napr. v Rakúsku stoja IC vo fest dierach ako napr. St. Veit an der Glan, Judenburg a pod..
Reakcia na: 810zssk #160943:
V Rakúsku vlaky "D" nie sú, ak nerátame medzinárodné vlaky do bývalej Juhoslávie.
Reakcia na: drink #160941:
V AT existujú rýchliky len ich premenovali na IC OBB a EC OBB.
Reakcia na: Ike #160958:
Suhlasim, akurat tie medzinarodne a dialkove by som zlucil. Nie je dovod to oddelovat (nevidim zasadny rozdiel medzi BA-KE a BA-Praha).
Reakcia na: drink #160961:
? ? ? práve pozerám...
Reakcia na: Ike #160958:
Ideš na to vedecky, ale dopracoval si sa v podstate k tomu istému 🙂
Reakcia na: Valec #160959:
v prvom rade treba resetnúť ZSSK, alebo rovno celé Slovensko...
Reakcia na: drink #160942:
Jasné, ale to je presne opačný postup. Ja hovorím, že len samotná zmena názvu nič neprinesie.
Reakcia na: MatejBA #160947:
a keď sa REX spojí s S-Bahn tak máš SEX...

Chlapci, nemôžme vymýšlať teplú vodu. V prvom rade si treba uvedomiť, že jediná klasifikácia nemá zmysel, pretože treba rozlišovať podľa minimálne dvoch kritérií - komfort a vzdialenosť (resp. obslužnosť).

takže môj koncept

V tomto zmysle môžme uvažovať o 3 základných skupinách vlakov, podľa dopravnej teórie
- (mestské)
- prímestské (regionálne)
- diaľkové
- medzinárodné

★ Mestské vlaky som pridal len tak, neviem, či majú dnes význam a sú tak významné, aby mali vlastnú kategóriu. Príkladom bola L155

★ Prímestské vlaky sú vlaky dennej dochádzky, ktoré spájajú funkčné zázemie s jadrovým mestom. V geografii existuje pojem funkčný mestský región, resp. región dennej dochádzky, ktorý má svoje jadro, kam z neho ľudia cestujú do práce/školy atď.

Typickým prímestským vlakom môže byť napríklad Kúty - Malacky - Bratislava, alebo Trnava - Pezinok - Bratislava

Exaktné kritérium môže byť do 70 km

★ Diaľkové vlaky sú vlaky nie dennej dochádzky, ale trebárs týždňovej. Vychádzajú z predpokladu, že sa nimi cestuje hlavne za prechodným pobytom. Typickým príkladom môže byť TN - TT - BA. De facto ide alternatívu diaľkovej autobusovej dopravy.

★ Medzinárodné vlaky sú vlaky, ktoré sú určené pre spojenie významných európskych metropol a cez územie SR prechádzajú, alebo tu majú terminus.

Príkladom môže byť napr. BA-Brno-Praha-Berlín
(za medzinárodný vlak sa nepovažuje napr BA - Mosonmagyarovár)

De facto alternatíva leteckej dopravy
==============================
Tieto vzdialenostné kategórie je potom možné rozčleniť na štandardné a luxusné.

★ Mestský vlak nepotrebuje byť luxusný, pretože potrebuje obslúžiť len málo zastávok na krátkom úseku a ľudia sa v ňom zdržia veľmi málo. Preto existuje len štandardná verzia.
zhrnutie
- štandardná verzia: MESTSKÝ/CITY (anglický názov za lomkou), skratka C
- luxusná verzia: nie je

★ Prímestský vlak obsluhuje veľa zastávok na malom území. Väčšie mestá na trati však vyžadujú viac kapacity, ako menšie obce, preto treba vlak rozlíšiť na štandardnú verziu, ktorá spája všetky obce a mestá a luxusnú, ktorá spája len dôležité dopravné body z dopravného hľadiska (napr. miesta autobusových terminusov) a významné sídla.
- štandardná verzia PRÍMESTSKÝ/REGIO, skratka R
- luxusná verzia ZRÝCHLENÝ/REGIO EXPRESS, skratka REx

★ Diaľkový vlak je určený na dlhšie cestovanie a cestujúci v ňom len "nepobudnú" ale nejakú dobu aj trávia. Vlaky by som rozdelil z hľadiska komfortu na dve skupiny. Štandardná bez kupé a spájajúca všetky mestá a väčšie sídla (aj menej významné) + významné dopravné uzly. Hlavne kratšie vlaky. A luxusnú s kupé, komfortom a zastavujúc iba vo veľmi významných sídlach a dopravných uzloch.
- štandardná verzia RÝCHLIK/EXPRESS skr. Ex
- komfortná verzia INTERCITY skr. IC

príklad (hypotetický): rýchlik: PP-Svit-Lipt. Hrádok-LM-RK-MT-ZA
IC: BA-TN-ZA-PP-Kysak-KE

★ Medzinárodný vlak je taký, v ktorom sa doslova istý čas "býva", preto by mal byť len luxusný a stáť len v metropolách istých krajín, ktoré majú zároveň prirodzený predpoklad, že sú dopravné križovatky.
-štandardná verzia : nie je
- komfortná verzia : EUROCITY skr. EC

takže suma sumárum, kombináciou komfortu a vzidalenosti navrhujem tieto kategórie
- CITY
- REGIO
- REGIO EXPRESS
- EXPRESS
- INTERCITY
- EUROCITY

?
Reakcia na: drink #160954:
Interregio = medziregionalny. Pre rychlik sedi 😉
Reakcia na: drink #160954:
? už chápem na čo si reagoval, OK

Zmeniť zobrazenie

Štruktúra
Zoradenie
Počet príspevkov na stranu

Vyhľadávanie v téme

Hľadaný text
Dátum od
Dátum do
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa.
Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou.
Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.