Tak by to bolo určite lepšie.....alebo nech majú nejaký pevný fix, ale nejaký motivačný (nie 330 €) a nech to robia preto bezpečnú MHD a nie pre prachy ? ..aha , sme na Slovensku, tak nič , beriem späť ?
Tento sposob odmenovania je podla mna voci revizorom nespravodlivy. Ked DP nevie vymoct pokutu ani sudnou cestou, preco by na to mal doplacat revizor, ktory si svoju ulohu splnil? Spravodlivejsie by bolo, ak by predsa len boli plateni podla poctu chytenych ciernych pasazierov a nie iba podielom na uspesne vymozenych pokutach.
Ale to ci budu mat jednotnu tarifu nesuvisi ani tak s dopravcami ako s objednavatelmi. To nie je normalne, ze dopravcovia si diktuju aka bude tarifa na vyk.vo verej.zaujme.
Jasne, s tymic IC, EC, SC mas pravdu. Co sa tyka Os vlaku BA-ZA, jeho neexistenciu nevnimam ako problem. Skor som to spomenul preto ze si nemyslim, ze by ho mal objednavat stat.
Projektom sa bezne nazyva nieco co sa pripravuje. Cize BID projekt je.
To, ze BID meska uz skoro 3 roky je problem, ale nesuvisi s poctom dopravcov (ja si viem dokonca predstavit este viac), ale s neochotou, alebo neschopnostou objednavatelov.
Mne je jedno koľko majú v Londýne dopravcov, podstatné je, či sa vedia dohodnúť na jednej tarife, čo v Bratislave tých cca 5 dopravcov (DPB, ŽSSK, Slovak Lines, SAD Dunajská Streda, SAD Trnava) sa nevie na ničom dohodnúť.
aj tak si myslím, že osobák BA-ZA je v princípe blbosť, pretože požadovaná kapacita je v denných dochádzkových regiónoch 4 krajských miest, ktoré obsluhuje, rôzna. Netuším čas, kedy jazdí, ale kým okolie Trnavy obsluhuje v špičke, tak do denného dochádzkového regiónu Žiliny príde už dávno po špičke.
Opravil by som:
- Dialkova doprava (IC, EC, SC) komečná činnosť dopravcu
- Dialkova doprava (R, Ex) ministerstvo
- Regionalnu dopravu (Os, Zr) kraje - ale to si môžeš byť istý, že Os vlak BA-ZA by bol hneď zrušený/rozdelený lebo 4 kraje sa na tak dlhej trase nikdy nezhodnú.
Re #160864 derik: "koľko nás stojí tá BID, a.s. ktorej výsledky sú za tých 10 rokov nulové"
Však BID,a.s. (resp. s.r.o.) existuje len niečo málo cez 5 rokov. Každopádne koľko to stojí sa môžeš pýtať svojich zástupcov v meste a kraji.
"Pokiaľ bude verejná doprava trieštená na nezmyselne veľa dopravcov (hlavne tých SAD je priveľa) a každý si bude snažiť čo najrýchlejšie zbohatnúť (t.j. každému pôjde o vlastných cestujúcich a pod.), nikdy nebudú zavedené jednotné cestovné lístky."
Takže tých cca 30 dopravcov autobusovej dopravy v Londýne je vlastne úplne na škodu, čo?
Inak, toto by aj mňa zaujímalo, ja som dávnejšie počul jednu verziu od jedého známeho, čo robí v DP, že revízori majú nejaký základ, tuším okolo 330 € a potom z každej pokuty majú tuším 5 € každý, (alebo dokonca žeby až 10 ?)...takže je pre nich asi výhodné , ked niekto platí na mieste, lebo ak by to vymáhali, neviem, či by to po pár rokoch revizorovi vyplatili ?
Píšeš, že revízori "majú svoj stály plat a majú podiel na vymožených pokutách v percentách, podľa toho, či čierny pasažier zaplatí na mieste, neskôr, alebo sa to od neho vymôže súdnou cestou."
Takže ich príjem predsa len je úmerný počtu chytených ČP, hlavne tých platiacich na mieste. To by vysvetľovalo, prečo prednostne poľujú na tých čiernych pasažierov, u ktorých
je predpoklad, že zaplatia a nenaháňajú bezdomovcov a iných asociálov, u ktorých môžu bezvýsledne vymáhať pokutu aj 10 rokov.
ten koncept je dobrý a napokon aj s vlakom BA-ZA máš pravdu. Je to vlastne kontinuálny prímestský spoj v jednom vlaku.
Tie vlaky treba posudzovať z hľadiska dochádzky. Pri dennej by tie vlaky mal financovať kraj, resp. viac krajov (kedže regionalizácia krajov je na figu), pri inej (nadnárodnej, celoštátej) zase štát.
Keď to tak beriem, tak vlastne osobné vlaky sú vždy určené na dennú dochádzku, takže vlastne nie je problém, presne tak ako píšeš
O projekte možno hovoriť až vtedy, keď sa to dostane do fázy realizácie. Ja sa na celú BID pozerám ako obyčajný cestujúci, ktorému média, magistrát, BID, a.s. sa snažia vymývať mozog svojimi peknými rečičkami už 10 rokov a realite je niekde inde. Ináč zaujímalo by ma, koľko tento akože "projekt" už stál daňových poplatníkov BA kraja, koľko nás stojí tá BID, a.s. ktorej výsledky sú za tých 10 rokov nulové (ich výstupy typu návrh lístkov a mapy sú v podstate len kópiou už existujúcich a vo svete funkčných ID).
Ja si myslím, že celá BID nebude, pokiaľ sa nezmení celý prístup k verejnej doprave na Slovensku. Pokiaľ bude verejná doprava trieštená na nezmyselne veľa dopravcov (hlavne tých SAD je priveľa) a každý si bude snažiť čo najrýchlejšie zbohatnúť (t.j. každému pôjde o vlastných cestujúcich a pod.), nikdy nebudú zavedené jednotné cestovné lístky.
Pozri, moj koncept je takyto:
- Dialkova doprava (R, IC, EC, SC) ministerstvo
- Regionalnu dopravu (Os, Zr) kraje - vratane napr. vlaku BA-ZA, ktory sice dlhy je, ale v podstate sluzi na primestsku dopravu, celu trasu nim ide len par blaznov
To by bolo v poriadku. Lenze ak to ma byt limitovane na uzemie kraja tak mi vysvetli preco bude vlak Kuty - BA objednavat ministerstvo a Zvolen - Brezno (podobna vzdialenost) kraj. Je uplne logicke, ze sa BBSK bude citit ukrivdeny, ze niekto to ma zaplatene ministerstvom a oni nie.
Lenze pri busoch objednavaju dopravu IBA VUCky, cize tam to funguje lepsie. Keby vsetky Os objednavali kraje a ministerstvo dialkovu dopravu tak mi to nevadi.
Zmeniť zobrazenie
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa. Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou. Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.
derik
Ja si myslím, že celá BID nebude, pokiaľ sa nezmení celý prístup k verejnej doprave na Slovensku. Pokiaľ bude verejná doprava trieštená na nezmyselne veľa dopravcov (hlavne tých SAD je priveľa) a každý si bude snažiť čo najrýchlejšie zbohatnúť (t.j. každému pôjde o vlastných cestujúcich a pod.), nikdy nebudú zavedené jednotné cestovné lístky.