Reakcia na: JeJe #160811:
Moja profesia prináša so sebou aj to, že veľmi často som privolaný k sťažujúcemu sa cestujúcemu, ktorý dostal v MHD pokutu a cíti sa ukrivdený (pozn.: nejde o MHD Bratislava). Moja skúsenosť = ukrivdení sa cítia všetci. Ďalším poznatkom je, že väčšina pokutovaných vyhlasuje, že o tej alebo onej podmienke použitia cestovného lístka nevedela a na poukázanie na skutočnosť, kde všade táto informácia je zverejnená, väčšinou reaguje štýlom "hádam si nemyslíte, že si to JA budem čítať". Nehádžem do jedného vreca všetkých cestujúcich, ale často mi vyráža dych, ako vnímajú svet bez štipky sebakritiky. Na vine je obyčajne zlý revízor, ktorý by nemal dávať pokutu, ale iba dohovoriť. Vo všeobecnosti bývam naladený optimisticky, ale hádam všetci si vieme predstaviť, kam by sme sa s platobnou disciplínou na Slovensku dostali, keby revízor len dohováral.Na záver ešte pár zistených pravidiel:
- dôchodcovia sú presvedčení, že revízori sú sviniari, ktorí si trúfnu iba na "starých bezbranných ľudí" a mali by kontrolovať iných
- mamičky 20-ročných študentov (v zásade totiž platí, že za dospelého študenta ide platiť pokutu spravodlivo rozhnevaná mamička) sú presvedčené, že revízori sú sviniari, ktorí si trúfnu len na "neskúsené deti" a mali by kontrolovať iných
- zvyšná medziskupina je presvedčená, že revízori sú sviniari, ktorí si trúfnu len "poctivého pracujúceho človeka" a mali by kontrolovať iných
Vladimír
Špecifikom našej kultúry je skôr to, že nie my plačeme, že máme ľudí, ktorí za cestovanie neplatia, keď im to náš systém celkom pohodlne umožňuje, ale práve tí, ktorí tento systém zneužívajú pri náhodnom odchytení revízorom plačú, bojujú a obracajú sa na ombudsmanov, novinárov a pod.