Nesolenie ulíc je možné v Škandinávii, kde raz nasneží a snehová prikrývka vydrží celú zimu. V podmienkach, kde teploty neustále fluktuujú okolo nuly, to možné nie je. Ale može sa soliť s mierou.
A k takým chodník s veľkým spádom by si zároveň rozdával korčule? ? A to, že ak sa odhrnú a pozametajú to stačí tak v prípade takýchto chodníkov ani nie hlavne keď je veterno tam naveje sneh a keď sa roztopí zamrzne... Doteraz som bojoval aby sa mestská časť starala o chodníky patriace jej a normálne sa stal zázrak v okolí ulice kde bývam sa udržiavajú chodníky, ktoré sa neudržiavali nikdy. ? Ale vo všeobecnosti súhlasím aby sa nesolilo tam kde netreba (v prípade ľadu by ho museli aj osekávať) ale v kopcovitom teréne je to temer nevyhnutné. A už dlho existuje náhrada za soľ a je to solmag, ale ten je oproti soli dosť drahý.
Presne tak.
V suseddnom Rakúsku niekde nie je dovolené "soliť" vôbec.
Byť na mne, by som vo veľkej miere posýpanie zatrhol a na chodníkoch dupľom.
Posýpal by som maximálne hlavné ťahy a ulice po ktorých chodí MHD (mimo tých miniliniek 135 a pod.), chodníky vôbec.
Osobne v tom vidím viac nevýhod ako výhod.
"Soľ" je veľmi agresívna a
1. Ničí povrch vozovky a spôsobuje podstatne viac výtlkov
2. Ničí pneumatiky vozidiel
3. Ničí tapánky v prípade posýpania chodníkov
4. Má negatívny dopad na životné prostredie
5. Dráždi končatiny domácim zvieratám - psom.
...
Ja to nievem pochopiť, však čerstvý sneh stačí len odhrnúť, pozametať a nebola by všade po meste taká bačorina.
Ešte podotknem, som videl ako u nás pracovníci udržby DPB úplne "presoľovali" zastávku - som mal chuť im to vysypať na hlavu a spýtať sa či mi prispejú na nové topánky.
Podľa mňa sa na snehu dá so zimnými pneumatikami jazdiť celkom v pohode. Uvítal by som v meste aj neposolené cesty.
S MHD je problém, zimné pneumatiky nemáme, najmä v kopcoch by sa inak jazdiť nedalo.
Každopádne to, ako sa tu solí každý kúsok chodníka a zastávky, ako sa solí napr. aj v pešej zóne (Primaciálne nám.) nepokladám za rozumné ani za zdravé. Z mesta je odporná čľapkanica.
Nemusíš nás presviedčať o svojej tuposti stále znova a znova, tuná to už všetci vedia. Si predstav, že na pluhovanie je nejaká rýchlosť a na presun zase nejaká rýchlosť.
no teda si ma fakt "presvedčil" ? to, že voz ide pre posypový materiál mu zakazuje odhŕňať po ceste sneh? Ešte k tomu keď ide cez taký úsek ako je Patrónka, všade súvislá vrstva snehu, dokonca ani autá ju nevedia vyjazdiť a on veselo so zdvihnutým pluhom. Fakt "dobrý" argument, akým argumentom ma prekvapíš po druhé?
ja som si zas všimol jav, že v čase mojej snahy prejsť s igk z vedľajšej doľava na hlavnú na Smolenickú nastala situácia, že - po hlavnej nič nešlo, oproti z vedľajšej chcel ísť igk rovno, ale napriek tomu, že posledný voz po hlavnej už prešiel, tak čakal a čakal a zrazu sa rozbehol...tak neviem, či za tým volantom spal alebo čo...
samozrejme, netreba zabúdať ani na "geniálne" odstavenú dodávku opravárov v ľavom odbočovacom pruhu v križovatke smere od Terna ?
To máš pravdu, lenže je to na každom jedinom vodičovi sypača, ako bude sypať. A keď to nevypne napríklad na križovatke, keď má červenú, tak nasype kopu soli zbytočne, počas státia. Bol som toho svedkom v minulosti a na dotaz som dostal "vyhýbavú" odpoveď.
a kam? na STU?! No môžem na tú školu... už tam z našej strednej neostal skoro nikto okrem 2-3 ľudí ale tí sú na iných odboroch, mne to nešlo tak som to za 2roky nechal radšej tak než tam zabíjať čas. S odstupom času vidím, že to ani nemalo zmysel tam ísť a rovno radšej ísť do práce a premyslieť si hlavne v kľude kam ísť študovať.
najprv tam boli policajti. Policajt preferoval smery kde bolo viac aut, alebo autobus. Potom to uz bolo horsie. Vsimol som si jav, ktory sa uplatnuje aj na frekventovanejsich krizatkach. Vodici na hlavnej tiez zvyknu uplatnit akysi cyklus a pustaju vodicov z vedlajsich. Niekedy z vlastnej iniciativy, niekedy na zaklade podnetu (hlavne MHD si zvykne "vyziadat" prednost).
Re #158484 no.ev.di.: nepamatam si, ze by sa na niektorom TAM BUSe vykonala kompletna GO. Napr. v BB mali respekt (strach) pred motorom a elektroinstalaciou (uz by to nikdy neposkladali).
Suhlasim s Tebou. Ale s tymi bratislavcanmi opatrnejsie. Zalezi koho kazdeho za bratislavcna apovazujeme. Podla mna nejde ani tak o to, ci si z Bratislavy, abo z Cadce, ako o to, ci mas talent na soferovanie abo ne. Dnes kopec cezpolnych vystuduje VS v BA, po skonceni ako 25 rocny ide do biznisu, dostane firemny Passat a podho jazdit. Pritom vodicak si robil pred 5 rokmi v Novej sedlici. Co takyto pako moze mat ake skusenosti? Miesto firemnych vianocnych vecierkov, by mal sadnut do toho Passatu a ist jazdit po snehu okolie BA, nech ziska prax! Bo potom to vyzera tak, ze po vianocnom firemnom vecierku rano v pondelok sadne do auta, na najblizsej krizovatke vrazi do auta pred nim a ospravedlni sa "sorry, nemam este taky odhad..." (stalo sa v reale). A v tomto pripade je jedno, ci si bratislavcan, alebo prazak, alebo cadcan. Ja som bratislavcan, nasa rodina je z BA, moji kamosi a znamy su z BA a kazdy ma jazdu na snehu rad.
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa. Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou. Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.
Solider