Reakcia na: 44 #158189:
1) chcel som tým povedať, že nie je potreba mať dve súbežné električkové trate. Radšej by som priority a financie koncentroval do iných oblastí (z teritoriálneho aspektu).
2) Nestáva sa to často do roka, ale predsalen tu existuje trasovanie tranzitnej dopravy. V tomto kontexte možno očakávať zvýšené dopravné nároky. Minimálne križovatka s Bajkalskou by sa značne skomplikovala, lebo by bolo potrebné zrušiť dva veľmi dôležité odbočovacie pruhy.
Každopádne, som za budovanie električkových tratí, ale zrovna táto by mala byť priorita číslo n z n. Netvrdím, že si to neviem predstaviť. Ale ako som vravel, prínos by to malovzhľadom na vynaložené usielie a financie nízky v porovnaní s inými traťami.
Ja osobne by som sa sústredil na výstavbu električkovej trate do Petržalky, trate po Dostojevského, spájajúcej všetky radiály a prestupného uzla Šafko-Eurovea.
Všetko tak, aby električka mohla ísť v maximálnom možnom rozsahu aspoň 60 kmh mimo CMO a 50 v CMO s plnou preferenciou....
V klude by som na úseku Dostojevského rad - Nový most obmedzil cestnú dopravu. Tento úsek je síce ako I. bratislavský okruh, má však len lokálny význam a viem si predstaviť obsluhu tejto oblasti aj bez toho aby tu bola štvorpruhová cesta
Ike
Re #158139 ivanbuto: je to skôr subjektívny postoj. Niekomu sa môže páčiť. niekomu nie... Je to ako s vedením VN v krajine. Niektorí ľudia ho vnímajú rušivo, niektorí ako symbol industrializácie v vytvárania sekundárnej krajiny.
Re #158099 no.ev.di.: ja som písal o autobusoch na stlačený zemný plyn ?
Osobne by som ale uprednostnil električkovú dopravu v plnom rozsahu. Prvým krokom, bez ktorého je ale akýkoľvek rozvoj električkovej dopravy a celkovo MHD úplne zbytočný je vytvorenie súčasného funkčného systému.
Môžeme sa hrať na trať do Petržalky, Vrakune, Vajnor, Rajky a ja neviem kam ešte, ale pokiaľ nebude najväčšia možná preferencia, reorganizácia zastávok a vytvorenie "prekladov", tak je to celé k ničomu. Modernizácia vozového parku a konečné riešenie prekážok na trati by tiež nebolo od veci (nie už takmer 30 ročné bedákanie nad zákrutou Molecova!)
Sieť električkových tratí je v BA dobrá, možno by som predĺžil trať do Vrakune, Vajnor a Lamača. Čo by som možno určite poriešil je "električkový obchvat", ktorý by mohol ísť z Pionierskej po Bajkalskej, križovať Vajnorskú, Rožňavskú, Ružinovskú a niekde na úrovni Ul. Mlynské Nivy pod zem so zastávkou pri Eurovei, kde by sa potom napájal na existujúcu trať na Šafárikovom námestí, kde by bol obrovský prestupný uzol.
Električková sieť v BA je stará a odráža snahy o prioritné spojenie historického centra s okrajovými časťami. Dnešné ekonomické centrum je však inde (dovolím si tvrdiť, že je kdesi na hranici k.ú. Nivy a m.č Staré Mesto. Týmto "obchvatom" by sa prepojili všetky radiály s ekonomickýcm centrom vrátane trate do Petržalky.