už som ti písal, že si myslím, že ak budú financie, budú INÉ priority v oblasti električiek, ako budovať pararelnú trať...
.
Predstav si spoločenstvo vlastníkov bytov a nebytových priestorov 5 poschodovej bytovky s výťahom, ktorí majú k dispozícii spoločný účet, kde si šetria. Čo myslíš, postavia si za peniaze nový druhý výťah, ak by sa starý pokazil, alebo ich investujú do niečoho lepšieho? hm?
ale aký by malo zlyhanie električky na Vajnorskej vplyv na električku na Rožňavskej mi povedz? Práve o tom to je, že ak by na Vajnorskej sa niečo stalo, tak by mohli ľudia na Zlatých pieskoch využiť električku cez Rožňavskú. Takže električka na Rožňavskej nielenže by kapacitne kryla vyťažený smer kadiaľ idú linky 39,53,61,63,204 a 205, ktoré by mohla kompletne nahradiť (asi sa ti dvihla žlč, rozumiem, ale môžem vysvetliť a ukázať ti plán obsluhy Trnavskej, Ivanskej cesty, Trnávky a Galvaniho ?, stačí povedať). Navyše električka je ešte kapacitnejšia. V prípade zápchy na Trnavskej či nejakého podujatia na Slovane, je to na cestách v okolí horšie, zatiaľ čo električka by mala cestu voľnú bez obmedzení. To neznamená, že roky sa v tom páse nič nebudovalo a nič neplánovalo, že ho necháme tak, kým nám ho nejaký dopravný antitalent nezaberie pre IAD ? aby sa nestalo, že si budeme o 20-30 rokov búchať hlavu o stenu, ako sme sa nechali o to miesto pre električku osrať, rovnako ako v prípade možnosť stavby električky do Vrakune cez Prievoz alebo od Astronomickej kde nie je kade trať postaviť!
Zdravim,
viete niekto kam odvazaju vyradene autobusy? Totizto, rad by som sa ujal zachrany 4400 (2412) ak by to este bolo mozne. Ak sa medzi Vami niekto taky najde, milerad uvitam Vasu pomoc. Tym vozom som niekolko rokov zivota chodieval denne do skoly a domov a takyto osud je smutny. Za akekolvek info dakujem. Prosim ak by ste ma kontaktovali na mail: peterchen@azet.sk.
Este raz dakujem.
Otázka k článku "Návrh osobitného pruhu pre autobusy SAD ...":
Šamorínska ul. bola zjednosmernená pre SAD, zatiaľ čo pre IAD bola ako tranzitná znemožnená v oboch smeroch? Nemohla pre SAD zostať ako obojsmerná?
Mňa totiž nedávno prekvapilo, že prímestský bus Slovak Lines do Šamorína išiel ako 79-ka smer Lieskovec po Mramorovej ul., kde má aj zastávku neďaleko križovatky so Šamorínskou ul. (nechodievam tade). "Pekná" nadchádzka, to BSK prepláca vzkm navyše?
Ale späť do Bratislavy išiel prímestský po Šamorínskej ul. Keďže tam nie je fyzická zábrana, neporušujú to "autisti"? Sú tam niekedy aj policajti?
1) chcel som tým povedať, že nie je potreba mať dve súbežné električkové trate. Radšej by som priority a financie koncentroval do iných oblastí (z teritoriálneho aspektu).
2) Nestáva sa to často do roka, ale predsalen tu existuje trasovanie tranzitnej dopravy. V tomto kontexte možno očakávať zvýšené dopravné nároky. Minimálne križovatka s Bajkalskou by sa značne skomplikovala, lebo by bolo potrebné zrušiť dva veľmi dôležité odbočovacie pruhy.
Každopádne, som za budovanie električkových tratí, ale zrovna táto by mala byť priorita číslo n z n. Netvrdím, že si to neviem predstaviť. Ale ako som vravel, prínos by to malovzhľadom na vynaložené usielie a financie nízky v porovnaní s inými traťami.
Ja osobne by som sa sústredil na výstavbu električkovej trate do Petržalky, trate po Dostojevského, spájajúcej všetky radiály a prestupného uzla Šafko-Eurovea.
Všetko tak, aby električka mohla ísť v maximálnom možnom rozsahu aspoň 60 kmh mimo CMO a 50 v CMO s plnou preferenciou....
V klude by som na úseku Dostojevského rad - Nový most obmedzil cestnú dopravu. Tento úsek je síce ako I. bratislavský okruh, má však len lokálny význam a viem si predstaviť obsluhu tejto oblasti aj bez toho aby tu bola štvorpruhová cesta
1) No ved ak zlyha elektricka na vajnorskej, bola by nahrada ta an Roznavskej a naopak. Aky je rozdiel, ci je nahradou elektricky trolejbus, alebo elektricka? Elektricka by tam mala volny pas (az na krizovatky), kym trolejbus stoji medzi autami (hlavne v smere von z mesta, ale aj do mesta v useku Zimak - Trnavske). Elektricka by mala byt vseobecne preferovanym systemom MHD v BA.
2) Tak tym nahradnym trasam priznam sa nerozumiem, pocujem to prvykrat. Mozno som jediny medzi vami, ale je to tak. Z tohoto dovodu ani nerozumiem, preco by tam nemali premavat elektricky a naopak, preco by si tam mali zavazat IAD s MHD na ceste.
Za prvé súhlasim s intonym, kombinácia ulíc Rožňavská-Vajnorská presdstavujú dve súbežné alternatívy (ak zlyhá električka, je blízko trolejbus/autobus, ak sú zápchy, blízko je električka...
Za druhé - som za obmedzovanie dopravy, hlavne IAD, ale netreba zabúdať, že Rožňavská je náhradná trasa cesty E58, E571 a hlavne E75, takže úpravy by som robil len opatrne.
A preco nie? Preco odtial nedat autobusy/trolejbusy prec a nedat tam elektricku? A/T busy tam aj napriek BUS pruhu v jednom smere stoja viac v zapchach (a bude to uz len horsie), ako by stali elektricky.
Nemôžem si pomôcť, ale trať po Rožňavskej mi príde ako zbytočnosť. To, že je tam zelený pás, neznamená, že ho je treba automaticky využiť pre električku.
čo sa týka električky okrem klasických tratí, ktoré prezentujem ako :
a) hl.st. - Patrónka - Polianky - Dúbravka
b) Trnavské mýto - Trnavská - Rožňavská
c) Ružinovská - Záhradnícka - Mickiewiczova - Obchodná
d) Kamenné nám. - Dunajská - aut.st. - Gagarinova - Kazanská - Dolné hony
ma napadla ešte jedna trať a to niečo podobné ako si písal o trati na obsluhu Eurovey, ibaže v inom variante a síce :
Pod Predstaničným námestím, by sa trate delili na dva smery, jeden smer I.Karvaša a druhý by šiel pod zemou na Trnavské mýto so zastávkami Karpatská, Račianske mýto a Trnavské mýto pod zemou a trať by vychádzala na povrch pri kúpeloch centrál, teda by sa po el. trati na Miletičovej dalo ísť iba na smer Račianske mýto - Hlavná stanica, nakoľko cestovať z Ružinova do centra cez Trnavské mýto je zachádzka a priamo to je cez Záhradnícku kratšie. Ďalej by trať pokračovala po Miletičovej, Košickej a Landererovej okolo Eurovey alebo cez Dostojevského rad s napojením pri Šafku. Kedy bol plán stavať trať cez Pribinovu a Košickú, ibaže električka by musela pri SND ísť pod zem a na Košickú by sa kvôli zjazdu z mosta Apollo už nedostala, resp. by musela ísť zas pod zem aby sa dostala na Košickú. Čo sa týka kapacity električkovej dopravy centrum - Trnavské mýto, tak by ju zabezpečili električky premávajúce z Vajnorskej a Trnavskej cesty.
to aj ja, ale aké sú možnosti ťahania elektrického vedenia cez most Apollo? Pokiaľ sa pamätám, tak po výstavbe tohto mosta sa tu bedákalo, že na trolejbusy sa zabudlo.
Re #158139 ivanbuto: je to skôr subjektívny postoj. Niekomu sa môže páčiť. niekomu nie... Je to ako s vedením VN v krajine. Niektorí ľudia ho vnímajú rušivo, niektorí ako symbol industrializácie v vytvárania sekundárnej krajiny.
Re #158099 no.ev.di.: ja som písal o autobusoch na stlačený zemný plyn ?
Osobne by som ale uprednostnil električkovú dopravu v plnom rozsahu. Prvým krokom, bez ktorého je ale akýkoľvek rozvoj električkovej dopravy a celkovo MHD úplne zbytočný je vytvorenie súčasného funkčného systému.
Môžeme sa hrať na trať do Petržalky, Vrakune, Vajnor, Rajky a ja neviem kam ešte, ale pokiaľ nebude najväčšia možná preferencia, reorganizácia zastávok a vytvorenie "prekladov", tak je to celé k ničomu. Modernizácia vozového parku a konečné riešenie prekážok na trati by tiež nebolo od veci (nie už takmer 30 ročné bedákanie nad zákrutou Molecova!)
Sieť električkových tratí je v BA dobrá, možno by som predĺžil trať do Vrakune, Vajnor a Lamača. Čo by som možno určite poriešil je "električkový obchvat", ktorý by mohol ísť z Pionierskej po Bajkalskej, križovať Vajnorskú, Rožňavskú, Ružinovskú a niekde na úrovni Ul. Mlynské Nivy pod zem so zastávkou pri Eurovei, kde by sa potom napájal na existujúcu trať na Šafárikovom námestí, kde by bol obrovský prestupný uzol.
Električková sieť v BA je stará a odráža snahy o prioritné spojenie historického centra s okrajovými časťami. Dnešné ekonomické centrum je však inde (dovolím si tvrdiť, že je kdesi na hranici k.ú. Nivy a m.č Staré Mesto. Týmto "obchvatom" by sa prepojili všetky radiály s ekonomickýcm centrom vrátane trate do Petržalky.
Strašne mi to pripomína náter aký mala jedná B732 s reklamou na Marlboro v nejakých 90.-tych rokoch a jazdievala najmä na linke do Lamača a pravidelne som ňou cestoval. Len medzi tými fotkami v galérii B732 sa mi to nechce hľadať.
Ike
Re #158139 ivanbuto: je to skôr subjektívny postoj. Niekomu sa môže páčiť. niekomu nie... Je to ako s vedením VN v krajine. Niektorí ľudia ho vnímajú rušivo, niektorí ako symbol industrializácie v vytvárania sekundárnej krajiny.
Re #158099 no.ev.di.: ja som písal o autobusoch na stlačený zemný plyn ?
Osobne by som ale uprednostnil električkovú dopravu v plnom rozsahu. Prvým krokom, bez ktorého je ale akýkoľvek rozvoj električkovej dopravy a celkovo MHD úplne zbytočný je vytvorenie súčasného funkčného systému.
Môžeme sa hrať na trať do Petržalky, Vrakune, Vajnor, Rajky a ja neviem kam ešte, ale pokiaľ nebude najväčšia možná preferencia, reorganizácia zastávok a vytvorenie "prekladov", tak je to celé k ničomu. Modernizácia vozového parku a konečné riešenie prekážok na trati by tiež nebolo od veci (nie už takmer 30 ročné bedákanie nad zákrutou Molecova!)
Sieť električkových tratí je v BA dobrá, možno by som predĺžil trať do Vrakune, Vajnor a Lamača. Čo by som možno určite poriešil je "električkový obchvat", ktorý by mohol ísť z Pionierskej po Bajkalskej, križovať Vajnorskú, Rožňavskú, Ružinovskú a niekde na úrovni Ul. Mlynské Nivy pod zem so zastávkou pri Eurovei, kde by sa potom napájal na existujúcu trať na Šafárikovom námestí, kde by bol obrovský prestupný uzol.
Električková sieť v BA je stará a odráža snahy o prioritné spojenie historického centra s okrajovými časťami. Dnešné ekonomické centrum je však inde (dovolím si tvrdiť, že je kdesi na hranici k.ú. Nivy a m.č Staré Mesto. Týmto "obchvatom" by sa prepojili všetky radiály s ekonomickýcm centrom vrátane trate do Petržalky.