Diskusné fórum › Všeobecná diskusia

Pridať príspevok

Pridať odpoveď

Upraviť príspevok

Login
Heslo
K príspevku je možné pridať najviac 5 súborov vo formátoch JPG, PNG, GIF a PDF (max. 32 MB). Ku každému súboru je možné pripojiť bližší textový opis. Pridaním súborov súhlasíte s Podmienkami používania.
Reakcia na: Ike #157006:
btw. všimnite si ako je ulica pri Habánskom mlyne široká
http://tinyurl.com/2wf4hkj

moja hypotéza na mape
http://tinyurl.com/37q4s9w
Reakcia na: TeBeCe #157005:
No mohol by sa ozvať niekto znalejší ?

Vychádzajme z tejto schémy:
http://imhd.sk/ba/index.php?w=30212d372f2833ef3930212dea&mapfile=stare&id=1

Každopádne moja domnienka je,
1. pôvodne sa s Valašskou a Gaštanovou neuvažovalo.
2. pravdepodobne sa uvažovalo, že hlavné obratisko bude pôvodné (to z troch ulíc) Lovinského
3. Toto obratisko malo byť spojené s traťou na Brnianskej, ktorá zrejme viedla cez Suchý mlyn.
4. Táto spojka zrejme mala nahradiť úsek postavený v 1983

Dnešná trasa 204 možno vo vtedajších vyzerala nasledovne. Na Záhoráckej odbočenie na Brniansku (ktorá bola dvojpruhová), odtiaľto na Habánsky mlyn a na obratisko Lovinského. Tu sa otočiť, popri ZŠ Dubová, pokračovať na ulicu Habánsky Mlyn, vyústiť na Brniansku, pokračovať po Suchom mlyne a napojiť sa na trať na Kramáre pri žel. podjazde.

ale vravím, je to len moja sci-fi domnienka.

btw. aj ulica Pri Habánskom mlyne je v úseku, kde bolo obratisko Lovinského veľmi veĺmi široká (pre odstavenie trolejbusov)
Reakcia na: Ike #157004:
este ma napadlo, ze aj na ul. pri suchom mlyne (medzi limbovou a brnianskou) je dodnes stlp so zariadenim, ktore napadne pripomina odpojovac trakcneho vedenia.
Reakcia na: no.ev.di. #157002:
to môžem potvrdiť, tiež mám také mapy... dokonca jedna je z roku 1996.

Re #157003 TeBeCe: to neviem. Viem len o obratisku, ktoré bolo tvorené trianglom tých ulíc. Tie niky a stĺpy sú dosť ale dosť odveci.

Vzhľadom na to, že sú na oboch stranách, potom tu niekedy viedla, alebo sa plánovala obojsmerná trať, ktorá však pri dnešnom riešení Brnianskej nemá žiadny zmysel. Neviem, ako bola riešená Brnianska ulica predtým, možno vtedy tá spojka mala zmysel. Tipujem, že šlo o plánovanú alternatívu prepojenia obratiska Valaašská s traťou na Brnianskej. Napokon sa Brnianska prestavala a trať musela ísť cez Kramáre a tak táto spojka stratila zmysel a postavila sa tá západná časť, kde teraz premáva 204.
Reakcia na: Ike #157000:
ale preco su stlpy + niky pred vysutenim do brnianskej potom?
Reakcia na: AAA #156999:
Zaujímavé, že mám mapu mesta kde je na Lovinského 216 a 217 a tiež aj na Búdkovej a L213 iba po Hodžko. Než sa t-bus menili pred 10 rokmi tak L213 chodila iba na Hodžko a hore na Búdkovu chodili iba L216 a 217. Možné je, že jeden čas tam premávala aj L213 ale pred zmenami to bolo dlho dlho iba úsek Hodžko - Koliba na L213, si to zisti a uveríš.
Reakcia na: AAA #156999:
To "neskôr" tam nemalo byť.
Reakcia na: no.ev.di. #156994:
Ale točilo. neskôr 213 chodila na Búdkovú, 216 na Lovinského a 217 na Valašskú.
Dokedy približne (rok) sídlil DPB na ulici Štefánikova 1? Konkrétne kde to tam bolo? Celá administratíva aj dispečing?
Reakcia na: TeBeCe #156995:
Mám dojem, že kedysi dávno možno ešte pred výstavbou Brnianskej tam bolo obratisko.
Reakcia na: TeBeCe #156995:
Kedysi tam bolo obratisko tvorené ulicami východná vetva Lovinského, Pri Habánskom mlyne a západná vetva. Zostali tam ešte trolejbusové stĺpy. Niky sú pri ZŠ Dubová. Parkujú v nich autá. Na všetkých miestach sú trolejbusové stĺpy.
Reakcia na: Ike #156992:
No ked teraz pozeram fotky, tak skutocne nejaka stopa isla aj od ul. pri habanmlyne po lovinskeho. ale na fotke je ta stopa ukoncena pri sucasnom obratisku (bez spojovacej vyhybky).

a ked uz sme pri tom - bola alebo sa planovala trasa aj po ul. pri habanmlyne medzi gastanovou a brnianskou? pri vyusteni pred brnianskou to vyzera na zastavkove niky obojsmerne + su tam stlpy este s viditelnym cislovanim ako trolejove stlpy + vystrazne tabulky su este viditelne na niektorych.
Reakcia na: Ike #156992:
kedysi sa tam točila L216 a nič sa netočilo na Búdkovej.
Reakcia na: Ike #156992:
No kedysi neviedli troleje dalej ako po Lovinskeho. Tam bola oficialna konecna.
Inak, vysvetlí mi niekto význam obratiska Lovinského? neďaleko je obratisko Valašská, vozovňa Hroboňova, aký malo význam toto obratisko?

Či v minulosti nebola odbočka z Palisád do vozovne a sem sa chodili vozidlá otáčať? Pokiaľ viem, v minulosti bolo toto obratisko dokonca vedené cez ulicu Pri Habánskom mlyne, potom ho "scvrkli" na parkovisko pred Poštou.
Reakcia na: Peon #156987:
112 ako 101+krajnakova.
Reakcia na: Vladimír #156980:
ja som nikde nepísal, že by ho mali mať, si to prečítaj ešte rauz (domýšľavosť niektorých ľudí na tomto fóre je na porazenie). Ja som povedal, že jednotnosť v intervaloch je teraz úplne rozbitá. Ja viem, že L201,202 a 208 majú iný režim ako ostatné linky a tiež, že L210 je špeciál mierne. Narážam ale na to, že L203 a 207 z tohoto vypadli a ešte by mohli zachovať počas celého sedla na L206 interval 12minút, alebo by si mal DPB spraviť prieskum vyťaženosti liniek na Kramároch, aby sa mohli klbáky využívať na troch linkách, na 4 nevystačia.
Reakcia na: 44 #156981:
L4 v súčasnej trase premáva len od r. 2006, dovtedy premávala obojsmerne cez Jesenského 😃
Reakcia na: Peon #156987:
no ale nebolo to super ? 😃 si sa rano postavil na zastavku a spoje ti chodili jeden za druhym..

Zmeniť zobrazenie

Štruktúra
Zoradenie
Počet príspevkov na stranu

Vyhľadávanie v téme

Hľadaný text
Dátum od
Dátum do
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa.
Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou.
Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.