Reakcia na: no.ev.di. #157002:
to môžem potvrdiť, tiež mám také mapy... dokonca jedna je z roku 1996. Re #157003 TeBeCe: to neviem. Viem len o obratisku, ktoré bolo tvorené trianglom tých ulíc. Tie niky a stĺpy sú dosť ale dosť odveci.
Vzhľadom na to, že sú na oboch stranách, potom tu niekedy viedla, alebo sa plánovala obojsmerná trať, ktorá však pri dnešnom riešení Brnianskej nemá žiadny zmysel. Neviem, ako bola riešená Brnianska ulica predtým, možno vtedy tá spojka mala zmysel. Tipujem, že šlo o plánovanú alternatívu prepojenia obratiska Valaašská s traťou na Brnianskej. Napokon sa Brnianska prestavala a trať musela ísť cez Kramáre a tak táto spojka stratila zmysel a postavila sa tá západná časť, kde teraz premáva 204.
Peon
Re #156972 TeBeCe: Aký praktický význam mal stav z roku 1992 v Karlovke a Dúbravke? SÚBEŽNE S ELEKTRIČKAMI premávali expresné linky 101 z DNV pod Most SNP, 112 z DNV až do Petržalky a 115 z Dúbravky až do Podunajských Biskupíc.
Zdá sa mi, že 112 a 115 premávali iba počas špičky, ale 101-ka najskôr stále. Až tuším 1. 4. 1995 ako posledná z trojice zanikla, čomu predchádzalo zrušenie jej víkendovej premávky a neskôr asi aj sedlo zrušili.
Škoda, že v histórii na imhd nie sú zachytené aj zastávky uvedených liniek. Ja si z ranného detstva pamätám, že v Dúbravke stála 101-ka iba na zastávkach "Damborského" a "OD Saratov". 115-ka naviac aj na "Alexyho". 112-ku si neviem spomenúť.
Sa mi zdá, že Dúbravka mala začiatkom 90-tych rokov lepšie spojenie MHD než iné mestské časti. Prečo? Viaceré z liniek premávali iba v špičkách, ale aj tak. Električky: 1, 5, 12. Autobusy: 34, 37, 101, 104, 105, 106, 112, 115. A podľa historických CP nevyzerá, že by niektoré z nich premávali zriedka: http://imhd.sk/ba/index.php?w=3825242e29ef252932252c2127ef1f&idg=552&gi=0&gn=20&gs=e&gsd=