Nie je. Vypnúť sa s ním nič nedá, iba rozsvietiť núdzové osvetlenie. A ak ho niekto zapne, či už náhodou alebo úmyselne, tak sa nič nestane. Aj keď v DPB by to mohlo spôsobiť napr. samovoľný odjazd vozidla z konečnej...
Ja som to videl. Veľakrát. Umýva to externá firma a keby tam neboli "priateľské" vzťahy napr. medzi managormentom DPB a čistiacou firmou, tak by nemuseli majstri tolerovať a podpisovať také výkony, aké čistiaca firma podáva...
ten prepinac sa prezyva aj "babka" a sluzi na zapinanie "nudzoveho" osvetlenia vo voze (tusim 3 osvetlovacie telesa - pri kazdych dverach jedno). Pokial je vo vozidle rozsvietene, tak prepinanim toho spinaca nespravis nic, ak je zhasnute, ved si to vyskusaj :-)). "babka" sa to vola preto, lebo neviem presne kde to pouzivali babky upratovacky ked sli dnu do voza aby si zazali svetlo
21Tr: kokos ja to nechapem. Preco az teraz v roku 2003 sme uzavreli kontrakt na dodavku takeho mnozstva 21Tr - az 1 kus - ked inde to premava uz dlhsie ? A preco to u nas - to jedno male chudiatko - zacne premavat (ak zacne) az koncom roka, ale najpravdepodobnejsie az v 2004 ??? Preco 14Tr sa dali kupit hned 3 kusy naraz a 21Tr nie ? Preco odpoved na moju otazku bude, ze DP nema peniaze, ked sa tam nakupuju osobne auta Audi A6 a podobne ?
To kde sa to ma homologizovat asi nik velmi netusi, ale DPB si zadal ako podmienku dodania vozidla aj jeho homologizaciu v SR a teda problemy s tymto bude mat dodavatel a nie DPB (co povazujem za velmi rozumny postup zo strany DPB) Kiez by sa objavili aj neake 22Tr
Tak ja neviem ako sa homologizuje To musi ten trolejbus byt fyzicky na ceste a ho musia vidiet ci ide? Vsak zrejme sa to da homologizovat aj bez toho podla nejakej dokumentacie, nie? Neviem ako to funguje, ale ked sa hovori, ze bude homologizovana pred dodanim, tak asi to tak nejako bude.
qwix: Už z niekoľkých zdrojov bolo, že ten tender bude vypísaný v roku 2005, ale tie prvotné info boli, že v roku 2004, takže nehajme sa prekvapiť, či sa dočkáme.
igorko: podľa mňa cesta je všetko len NP. A prečo? No ak to rátam tak po dobe životnosti je asi 200 K7XX, 60 I28X a nejaké TAM-i nejazdia. Na CNG chcú zmodernizovať 180 K7XX aj s TAM-ami sa začalo (bola by škoda, keby sa vyradili) a I28X by sa vyradili. Takže by bolo celkom namiesto cca270 busov bolo cez cca280. No to je za predpokladu, že 50 busov z tých sto bude dlhých. Nechem písať kĺbových, kedže chcú kúpiť 15m na linky typu 90,68 alebo by sa hodili aj na 59,198,86. Neviem, koľko je to dohromady poradí. Ale určite by sa našli aj iné linky.
Tento rok bude prerobených 80 busov na CNG, na budúci bude štátna kapitálová dotácia na ďalších 30 a 2005 ďalších 30 to je 140 a mestské zastupiteľstvo zaviazalo vedenie mesta nájsť prostriedky na reko ostatných busov. Ak by v 2004 a 2005 našli na 40 tak plán splnia. Ono to pôvodne malo byť z pôžičky 160 mil to však vedenie mesta odmietlo, kvôli dlhu mesta. Samozrejme toto sú predpoklady ako by to malo byť, ale či to tak naozaj bude? Mestské zastupiteľstvo už toľko vecí schválilo a nič z toho nebolo.
Takisto DPB môže požiadať o štátnu dotáciu na nákup NP busov ako to urobili Košice. Neviem však akú čiastku KE na tie Solarisi dostali.
Keď som robil autoškolu tak na SAV tiež takto vyhodil blinker a ja som zastavil. Samozrejme, že mal ešte otvorené dvere, takže som stál dosť dlho, dokonca som odišiel bez toho aby som ho pustil, lebo on stále stál na zastávke. Inštruktor mi povedal: na túto vyhlášku sa okrem skúšok vyser ak sa beusáci nevedia správať a nemajú ohlad k iným vodičom, prečo by ho mali mať iný k nim. A má pravdu. Aj keď ja vždy pustím bus či trolík ak stíham zastaviť, ale to kvôli tomu, že o MHD mám záujem. Iný sú naučený od vodičov MHD, že sa zastaviť NEOPLATÍ.
No keby si videl tych sudruhov:-)V podniku to frci asi tak,ze z jednym vedrom vody sa umyje 20 vozov vcetne stropu.TAK SI VIES PREDSTAVIT AKO VYZERAJU TIE STROPY:-)
Čo sa týka vynucovania prednosti, používal som nasledujúci postup: Pred signálom "Nevystupovaťˇ" som zapol ľavú smerovku, potom som dal signál, zatvoril dvere, odkontroloval zatvorenie, pohľad do ľavého zrkadla a pokiaľ tam nemastilo 10 m za mnou Porsche plnou rýchlosťou, tak nasledoval odjazd zo astávky. A za celú moju kariéru sa po mne sápali iba dvaja občania - jeden musel uznať svoju chybu, druhý mi aspoň napľul na okno:-).
I.
On je to totiž nezmysel, že NP autobus je 2,5* drahší, je drahší cca. 1,5*, niekto nevie počítať alebo sa vyjadrovať. A nákup VP autobusov nám tu tento stav zakonzervuje na ďalších X rokov. Takže cesta je - 50 klasík, 30 NP. A asi tak päť rokov po sebe...
Zmeniť zobrazenie
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa. Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou. Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.
si