Diskusné fórum › Všeobecná diskusia

Pridať príspevok

Pridať odpoveď

Upraviť príspevok

Login
Heslo
K príspevku je možné pridať najviac 5 súborov vo formátoch JPG, PNG, GIF a PDF (max. 32 MB). Ku každému súboru je možné pripojiť bližší textový opis. Pridaním súborov súhlasíte s Podmienkami používania.
Reakcia na: Petto #153727:
a zabudol som na vraky z 3.DP v počte 41 ks , čiže 156 ks ( a či sa ešete neráta 2636 2x )
Reakcia na: no.ev.di. #153718:
zaujímavejšie je skor toto :
http://bus.tedom.cz/kloubovy-autobus-tedom.html

Sorry ak to už tu bolo ?

CNG Karos ak dobre rátam . 1.DP 39 + 10 krátkych , 2.DP 53 + 13 krátkych - čiže máme (mali sme ) 115 CNG Karos
Reakcia na: Trolleybus #153725:
3. napad, nerobit nic, lebo to je zbytocne.
Reakcia na: no.ev.di. #153716:


Ja by som mal skôr iný nápad. A síce nameisto L801 by som predĺžil linku Volanbusu Bešeň - Rajka buď do Čuňova, alebo až do Rusoviec s tým, že sa tam platilo aj v EUR a malo by to lepší cp.

2. nápad bol, že by DPB, alebo ŽSR zriadili regionálnu vlakovú dorpavu ŽST Petržalka - ŽSZT Rusovce - ŽST Rajka a späť.
nevedel by mi niekto povedať, že keď DPB kupuje vozidlá tak platí cenu aj s DPH alebo bez? Lebo vždy sa uvádzajú ceny bez DPH, tak by ma zaujímalo, či sa na súťaže pre DP nevzťahuje daňové zaťaženie, alebo áno.
Reakcia na: AAA #153722:
však hej, ale čo je to platné niekomu kto napr. mal vo vozovom parku Karosu ani nepamätá a údržba je už zaškolená a naučená na úplne iné dačo?! Teraz preto, že naši údržbári nevedia udržiavať Solaris alebo Mercedes tak sa tu budeme voziť v tom najlacnejšom lebo niekto je lenivý si robiť svoju robotu, alebo sa starať o to aby boli náhradné diely a kvalitné zaškolenie údržbárov a tiež aby boli náležite finančné ohodnotení?!
Reakcia na: no.ev.di. #153721:
Ak si si nevšimol referencia je najmä k motoru.
Reakcia na: 810zssk #153720:
však hej, ale ako mohol v roku 2005 DPB referovať dačo na Tedom keď prvý nám došiel až v roku 2008. Navyše tam je len písané, že mienia využiť možnosť testovania autobusu Tedom, čiže to nie je referencia na Tedom ale skôr to, že čo si DPB sľubuje od testovania Tedomu. Referencia je to, keď už mám niečo vo vozovom parku a na to referujem, že tak a tak sa to osvedčilo v premávke.
Reakcia na: no.ev.di. #153719:
Nezda sa ti asi zle. Mame celkovo 91 klbovych Karos, drviva vacsina z nich je CNG. Plus je tam este dost vela solo vozov (nezabudaj ze tie referencie su z roku 2005).
Na stránke Tedomu som našiel takéto hodnotenie z pohľadu DPB

http://test31.spravcewebu.cz/download/2/55/Bratislava.pdf

niektoré čísla tam sú inak zaujímavé (bludy, napr. neviem o tom,žeby sme mali 107 CNG Karos)
Tedom na teste v Nemecku!
http://www.busportal.cz/modules.php?name=article&sid=7913

Za viac než desaťročie výroby dostal nejakú svoju šunku do Nemecka aj SOR, či žije iba z toho, že na Slovensku a inde vo východnom bloku sú lakomí investovať do kvality?
Reakcia na: TeBeCe #153714:
kix, to nemalo ísť tebe ale kecho-vi ?
Reakcia na: TeBeCe #153714:
napadlo ma to, že ak L801 má ísť cez Jarovce až k SND čo je 22km, tak radšej mohli spraviť úpravu trasy s tým, že by jazdila linka už do Bezenye (čiže by sa tie zbytočné km v meste presunuli na užitočnejší úsek), kde by ešte mohla pobrať nejakých Slovákov, takto sa to vzťahuje skoro iba na tých v Rajke ak tým z Bezenye nejde Volánbusz do Rajky. Meral som svoj návrh na Google Earth v trase od konca Bezenye, cez Rajku v pôvodnom návrhu, cez Čunovo a Rusovce s otočkou na parkovisku pred Obchodným domom kúsok od MiÚ Rusovce, vyšlo to na 14,11km. Stačilo by iba nastaviť odchody L801 tak, aby boli prestupy z 91 na 801 a opačne s čakaním cca 5min. Počas špičky prac. dní by nebolo treba prípoj riešiť nakoľko ide 91+191 každých 7-8min z Rusoviec a späť.
Reakcia na: kecho #153712:
inak L801 má ísť aj cez Jarovce? Dúfam, že nie, inak to bude blbá zachádzka ako hrom.
Reakcia na: c 744 #153709:
Hlavna uspora je v cene - nafta je nieco nad 1 EURo pricom "plyn" byva nieco medzi 0,6 - 0,8 EUR 🙂
Reakcia na: no.ev.di. #153711:
ak si dobre pamätám, rajka má(-la) byť spolufinancovaná aj z eú (čo sa o "z cestovného samofinancovateľnej" 901 povedať nedá), takže asi by to nešlo priamo natiahnutím 91tky...
Reakcia na: kecho #153710:
Rajku ani nemuseli súťažiť. Stačil by dočasne jeden minibus na trase Rajka - Čunovo, príp. predĺžiť až do Bezenye radšej nech to má väčší rádius v Maďarsku a poberie viac Slovákov, než plytvať kilometre na Slovenskej strane kde 91 postačuje.
Reakcia na: no.ev.di. #153705:
len aby sa o tom cestujúci vôbec dozvedeli ? keďže som si zatiaľ nikde nevšimol, že by sa tým DPB verejne pochválil...

Re #153697 810zssk: a 131/141 sa odkedy znovu spúšťajú ❓

Re #153699 TeBeCe: to už vopred mysleli 801 😉
http://imhd.sk/ba/index.php?w=213621323033ef393621323033ef1f&id=8521
prosim vas, vie mi niekto púovedat co najpresnejsie v % ake su uspory prevadzkovych nakladov pri busoch na naftu a na cnq? ake su tam rozdiely? pri ktorom z toho su vyssie naklady na spotrebu a pri ktorom na udrzbu?
prosim ak by sa dalo, vedel by mi to niekto porovnat na zaklade dvoch busov.
1, v pripade rekonstrukcie ako napr. karosa B741 nafta a karosa B741 CNG
2, v pripade noveho vozu
Citelis 12m a Citelis 12m cng (popripade tedom alebo citaro alebo Sorka) chcem len vedet ze ci su tie uspory rovnake v % pri novom voze aj pri rekonstruovanom voze.
vopred dakujem

Zmeniť zobrazenie

Štruktúra
Zoradenie
Počet príspevkov na stranu

Vyhľadávanie v téme

Hľadaný text
Dátum od
Dátum do
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa.
Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou.
Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.