Dufam ze ked sa bavime o elektricke v Petrzalke, tak myslime obaja rychlodraznu elektricku, na vlastnom telese s mimourovnovym krizovanim, popripade s plnou preferenciu. A medzistanicne vzdialenosti by mali byt rozhodne vacsie ako napr. v Karlovej Vsi. Vsak pozri projekt tu na tejto stranke v sekcii clanky. Tu mas link. Dufam ze pojde.
Igorko:
Promiň myslel jsem jakýmkoliv dopravním rostředkem kromě 20-ti Solarisů a Karos 900. Údržba v Košicích je špatná. Bohužel se začla projevovat i na Karosách a věřím, že do tří let budou špatné i Solarisy.
Nová trať. Proč bych jí tak nemohl definovat? Okolí se úplně změní, trať se posune, silnice se rozšíří, přibudou nové zastávky a některé se zruší. Okolí, silnice a trať budou úplně nové. Jaká je definice něčeho "úplně zlikvidovat a postavit to nově a jinak"? Já si myslím, že klidně nová trať.
Vladimír:
O tramvajích v Košicích si budeme povídat tak za deset let. Oba dva moc dobře víme, že s největší pravděpodobností nemít Košice VSŽ, tramvaje by možná už nebyly. Vlado, v Košické tramvajové síti není potřeba zrekonstruovat Jižní třídu a náměstí Oslobotitelov, ale 90% tratí. Zrovna tak to platí o vozech. Také se mi zdá, že nečteš mé příspěvky celé. Já jsem jasně řekl, že v jízdním řádu musí být definovaná platnost (případně výjímky, jako jsou svátky, dny volna apod.), pokud toto jízdní řád obsahuje, není důvod ho sundvat z označníku. Není možné jízdní řád, který přestal na týden platit, vyvěsit znovu.
frenky: No vidíš v Praze znamená "+" zpoždění a "-" předjetí.
No jo, len keby spravili do petrzalky slusnu elektrickovu trat a trocha by spreferovali aj ostatne trate (a vyriedili by zastavky), tak by sa este "nahodou" ukazalo, ze ziadne metro nie je treba a z coho by potom zila spolocnost metro bratislava ?
No a to je práve hovadina. Vozový park DPB je síce zúfalýá ale Kombýno určite nebude rýchlekšie než T3 ani Citaro nebude rýchlejšie než Vrakosa. Skutočnou príčinou kolapsu je neexistencia prefernecie MHD v Bratislave, nezáujem DPB ako aj magistrátu o zavedenie tejto.
Metro nič nevyrieši, pretože nebude, pretože naň nie sú peniaze a ani nebudú. Keby do Petržalky zaviedli električky hneď, keď sa stavala, mohli mať dnes ušetrených toľko peňazí, že by bolo aj na metro.
s meskanim sa vyrovanm bezproblemov, na predstih si mozno trochu ponadavam, ale pokial sa jedna o linku ktora jazdi v rozumnom intervale, prezijem. Pokial vsak idem vo vozidle, ktore na kazdej zastavke minutu vetra a medzi zastavkami sa vlecie ako slimak, tak to mi teda nervy riadne nici...
ad b) Aká je teda povolená tolerancia?
ad c) Ak sa vodičovi za bezdôvodný sedemminútový náskok nič nestane, tak by za to mali vyhodiť jeho nadriadeného.
ad e) Plne s Tebou súhlasím, že grafikony majú na prd chronometráže. Niektoré linky nestíhajú, niektoré jazdia s náskokom. Cez víkend to napríklad na račianskej radiále z mesta vyzerá tak, že 5-ka ide s 5-6 minútovým meškaním, 11 s náskokom, takže za tri minúty prejdú 5,3,11 a potom štvrť hodiny nič.
S príliš tvrdou chronometrážou vodič objektívne nič moc nespraví. Ale náskoky sa podľa môjho názoru eliminovať dajú (napríklad natiahnutím pobytu v zastávke, kde vozidlo nezavadzia). Skús sa na vec pozrieť z hľadiska cestujúceho, než začneš nadávať: S meškaním sa ako cestujúci vyrovnám bez problémov - skrátka si tých pár minút počkám. Ale keď mi ujde spoj, najmä posledný, môžem si pískať. Ak by som si bol istý, že sa nejazdí s náskokom, môžem prísť na zastávku načas s vedomím, že v najhoršom prípade chvíľu počkám. Ale keď sú náskoky také časté, ako v BA, potom už na väčšine liniek vôbec netreba vylepovať cestovné poriadky, pretože MHD je ako smrť - nikto nevie, kedy príde. A ďalší a ďalší ľudia budú prechádzať na IGK, pretože ich nebude baviť chodiť na MHD "naslepo".
KLF: Prosím, ujasnime si pojmy. Odchýlkou "+" si myslel náskok alebo meškanie? V rôznych mestách sú znamienka zamenené. Ak sa nemýlim v BA, je "+" meškanie, alebo nie?
Neviem do ktoreho fora to mam napisat, lebo co to o dopravnom kolapse padlo aj na Dispeceri, ale kedze tu toho bolo viacej, tak to hodim sem:
Pondelok:
- Dopravny kolaps v Karlovke bol sposobeny rekonstrukciou dopravnej nehody na Karloveskej ( neviem kde presne ). Skoda, ze to kompetentnych napadlo robit prave pocas dopravnej spicky.
- Dopravny kolaps v oblasti Patronky nastal urcite aj kvoli upchatej Karlovke ( vela vodicov pri pohlade z mosta Lafranconi sa rozhodlo do Dubravky ist cez Patronku ), ale tuto kriticku situacia este umocnila dopravna nehoda osobnych aut na Lamacskej pri Mokrohajskej ( RE ) . Ja len pre zaujimavost poviem, o 21. h. na Lamacskej opat pri Mokrohajskej bola dalsia nehoda, ale uz sa prechadzalo bez zdrzania
Utorok:
- Dopravny kolaps na Pristavnom moste v smere do Petrzalky bol kvoli dopravnej nehode Liazky a osobneho auta.
- Dopravny kolaps na Bajkalskej bol kvoli nehode autobusu ( 2937 ) s osobnym autom pri Bille ( v Dispeceri o tom pisal Kami )
- Dopravny kolaps v oblasti Trnavskeho myta okolo 17. h. zapricinila porucha elektricky, ktora ostala stat priamo v krizovatke Trnavske myto - Vajnorska.
Ja viem ! Ja viem ! Ale to sa uz proste nedalo vydrzat ! Nedalo sa na neho inak... nevidi do Dp, ale ani trosku a potom pise prispevky. No neudrzal som sa... ;)))
J - kedze sa pozname nazivo (a v podstate LEN preto) Ti tu odpisem ako slusnemu cloveku slusny clovek.
Napisal si TOTALNU hlupost ! (Sledujes tie slova? Snazim sa!) A nechcem povedat ze ako hlupak, ale vdaka tomu, ze do DP VOBEC (!) nevidis a snazis sa posobit mudro, si zaposobil uboho. (Stale vyberam slova, aby to znelo slusne, ale mam co robit, to ti poviem!)
1) Chces mi strhavat premie za +2 minuty ?
Tak pome na to:
a) mylis sa ze premie nemam - mam ich.
b) +2 je v norme a je to POVOLENE.
c) HOCIKEDY pojdem aj +7 a NIC sa mi nestane !
d) vypravca na Komisarkach ma minule vypravil +10 (!) a mal som co robit aby som na 11 dosiel nazad IBA (!) +4 !!!!!!! Jemu by som nieze strhol premie, ale VYRAZIL z podniku !
e) Grafikony su pisane na prd (snazim sa stale ZE SI TO TY to pisat inteligentne, keby som odpisoval igorkovi, abo dakomu podobnemu, vies si predstavit slovnik) a preto je +5, alebo -8 BEZNE !!!!!!!!!!!
Nie je to teda vina vodica vazeny !
f) AK by si uz TY mal siahat mne na plat "priatelu", musel by si mi davat RAZ tolko kolko dostavam vzhladom na moje zasluhy a vzhladom na to ako sa ako vodic chovam ! A ubrat by si mal istemu Ing. (oblubencovi tychto chumajov na cele s d3k0m) za to, ze si nevie urobit poriadok na VLASTNOM placi a MA na to vsetky moznosti.
g) myslim si, ze ZROVNA ja, beus, P.P. prispievame ku KVALITE DP a nieze neprispievame !
h) Dufam, ze si vzhladom na pocet bodov pochopil aky si velky ***** ked sa snazis pisat mudro a pises *****iny. Chod si po***at matku, Ty ***o prv nez nieco taketo napises.
Btw. Dufam, ze viac sa na nasich akciach neukazes.
KLF: sorry ale za náskok by som ti strhol prémie keby si ich mal. Rozčuluješ sa nad zlou MHD v BA ale nejak moc k jej kvalite neprispievaš, aj keď len ty z tu mála nás diskutujúcich máš tú možnosť spraviť pár ľuďom jazdu príjemnejšiu. Nehnevaj sa ale takto si to myslím.
Autá sa z centra vylúčiť nedajú, ale vylúčil by som ich z Mickiewiczovej a Špitálskej smer Kamenné.
K tej prezentácií toho plyňáku, bude to verejné, teda, že na tú 43 budú môcť nastúpiť aj obyčajný ľudia?
Andy: tak to je paráda. Možno to bol ten istý. Bodaj by sa to stalo samozrejmosťou.
m@rtin: A aby som bol kompletný, nemáš pravdu ani s tým nezákonným postupom DPMK ohľadne v lete nepremávajúcich liniek. V septembri totiž DPMK nevyvesí na zastávky prechodne nepolatné cestovné poriadky. Cestovné poriadky uvedených liniek totiť platili riadne aj počas celých prázdnin, pretože majú riadne vyznačené, že premávajú len v dňoch školského vyučovania. V dňoch školských prázdnin nepremávajú, čo samozrejme nie je dôvod na zvesenie ich CP, pretože je to zadefinované v údaji o ich prevádzkových dňoch. Len v prípade letných prázdnin DPMK dáva tieto CP dolu, čím vlastne CESTUJÚCIM VYKONÁVA SLUŽBU, aby ich ušetril zbytočného čakania na autobus, ktorý súvisle dva mesiace nejazdí.
Vies co sa mi v lete stalo? Ked bol den otvorenych dveri v Markize, tak som isiel ze sa pozrem na tu posilovu dopravu.. Tak som isiel na 37 pod most. Sice s problemami(uplne namackani ludia), ale dosli sme az po OD Lamac, kde sa zacala strasna zapcha asi na rychlost 5 km/h. No a zrazu sa stal zazrak. Predbehlo nas policajne auto, zaplo majak a ukazal vodicovi ze ma ist do protismeru. Bol to nejaky tam bus. Normalne sme isli asi 40 km/h v protismere, gumokoly sa uhybali, trubili, vsak sme ich minali takou tesnotkou hadam na 20 cm.. To bol dobry zazitok.. V protismere sme isli az po Markizu! Najhorsie bolo, ze potom ked som vystupil v Zahorskej, tak som cakal 50 minut na dalsi bus..
DPB ma zase milo prekvapil, ked bude ta vyluka, tak bude chodit autobus az do Race. Konecne pochopili, ze vyhadzovat ludi na Gastanovom hajiku je somarina. Este viac ma prekvapilo, ze subezne bude chodit elektricka, cize vyluka sa nedotkne cestujucich na useku voz. Kraksnany - Raca.
Zmeniť zobrazenie
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa. Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou. Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.
Martin Fundárek
ad b) Aká je teda povolená tolerancia?
ad c) Ak sa vodičovi za bezdôvodný sedemminútový náskok nič nestane, tak by za to mali vyhodiť jeho nadriadeného.
ad e) Plne s Tebou súhlasím, že grafikony majú na prd chronometráže. Niektoré linky nestíhajú, niektoré jazdia s náskokom. Cez víkend to napríklad na račianskej radiále z mesta vyzerá tak, že 5-ka ide s 5-6 minútovým meškaním, 11 s náskokom, takže za tri minúty prejdú 5,3,11 a potom štvrť hodiny nič.
S príliš tvrdou chronometrážou vodič objektívne nič moc nespraví. Ale náskoky sa podľa môjho názoru eliminovať dajú (napríklad natiahnutím pobytu v zastávke, kde vozidlo nezavadzia). Skús sa na vec pozrieť z hľadiska cestujúceho, než začneš nadávať: S meškaním sa ako cestujúci vyrovnám bez problémov - skrátka si tých pár minút počkám. Ale keď mi ujde spoj, najmä posledný, môžem si pískať. Ak by som si bol istý, že sa nejazdí s náskokom, môžem prísť na zastávku načas s vedomím, že v najhoršom prípade chvíľu počkám. Ale keď sú náskoky také časté, ako v BA, potom už na väčšine liniek vôbec netreba vylepovať cestovné poriadky, pretože MHD je ako smrť - nikto nevie, kedy príde. A ďalší a ďalší ľudia budú prechádzať na IGK, pretože ich nebude baviť chodiť na MHD "naslepo".