Diskusné fórum › Všeobecná diskusia

Pridať príspevok

Pridať odpoveď

Upraviť príspevok

Login
Heslo
K príspevku je možné pridať najviac 5 súborov vo formátoch JPG, PNG, GIF a PDF (max. 32 MB). Ku každému súboru je možné pripojiť bližší textový opis. Pridaním súborov súhlasíte s Podmienkami používania.
Aha co som nasiel v jednom clanku od DPB:
Poslednou zmenou je zaradenie autobusov kategórie midi na linku číslo 35. Obsaditeľnosť tohto typu je 80 osôb a kapacitnou ponukou sa vyrovná klasickej karose. Jeho prevádzková náročnosť je však podstatne nižšia.
Niekomu bolo zle?
Reakcia na: hroch #15256:
Ja som to urobil,ale ochota bola uzasna este dalsi pol rok to tam nebolo:-(ja sa v podstate ani necudujem,ze ty ludia kaslu na to:-(
Reakcia na: hroch #15255:
Dobre robia aspon nemaju starosti a navyse aj naklady:-)
Reakcia na: Vladimír #15253:
aj u nas by sa dal chybajuci CP asi nahlasit na dispecing... ale nikto to nerobi (ani vlastne neviem preco)... a tak obcas fakt chyba CP na zastavke aj mesiac...
Reakcia na: Andy #15251:
dnes som sa bavil s chalanom, co robi v DPMK... oni nemaju softver na tvorbu CP preto, lebo tvrdia, ZE TO NEPOTREBUJU! oni nemaju funkcny BUSE system, lebo nemaju vo vozidlach namontovane spinace, ktore by umoznili automaticke identifikovanie odjazdu zo zastavky. opat je tu oblubeny pristup "nejde-to-lebo-sa-to-tak-nikdy-nerobilo-a-nemame-na-to-peniaze". jeden spinac stoji aj s instalaciou asi 20 SKK... to len ako priklad...

generalny riaditel DPMK je totalne zaostaly typek, ktory neznasa akekolvek zmeny a tak dodnes DPMK nema ani len webstranku a listky stikaju na starodavnych strojcekoch aj ked uz ficia na tarifnych pasmach...

ako uz povedal vladimir, nie je to o nedostatku penazi ale o neochote a ignorantstve...
Aby sme mohli porovnávať, popíšem aj spôsob odhaľovania chýbajúcich CP v Prešove. Robí to jeden človek, ktorý má celú sieť podelenú do 4 rajónov. Na každú zastávku pripadá raz do týždňa kontrola, či má CP. Samozrejme, v prípade zistenia chýbajúceho CP, vytlačí sa nový (veď my na to máme software, tlač je otázka sekúnd 😉 ). Chýbajúce CP okrem toho môžu hlásiť cestujúci na číslo dispečingu, čím urýchlia jeho opätovné vylepenie.
si, Andy:
Joj, tak náhodou mám po ruke len cestovný tejto linky, ktorá jazdí zriedka. Pri troche fantázie si hádam dokážeš predstaviť nejaký hustejší interval, no nie?

Dôvod prečo v DPMK stále klepú CP písacím strojom je iba ich neochota. Kopírky majú, počítače majú, tlačiarne majú... koľko len chcete. Ale CP sa vždy klepali aj budú klepať na stroji. Hovoril som im, že hoci nech to majú aj v blbom Worde a keď to niekto strhne, tak to dajú iba vytlačiť, ale oni, že nepotrebujú. Ja sám to síce neviem, ale poznám ľudí, ktorí by im dokonca vedeli urobiť software na tvorbu grafikonov a tlač CP z nich, ale oni nemajú záujem. Môžeme len krčiť ramenami.
Reakcia na: m@rtin #15247:

V BA sa ten cas vo voze zmenil az rano 🙂 Neviem preco, asi to nikoho nezaujimalo..
U vas sa vylepuju CP do hodiny? To vazne? U nas sa to robi tak, ze asi kazdy mesiac(zalezi od lokality - niekde raz za tyzden, niekde raz za pol roka :)) ten clovek, ktory ma na starosti nejaku oblast pozrie vsetky CP, a tie ktore chybaju im do DPB nahlasi, a potom ked tam ide znova (napr. aj ked ide vylepovat oznam o nejakej vyluke), tak vylepuje chybajuce CP. Niekedy pre istotu prelepuju aj vsetky CP na trase niektorej linky. Ale niekedy sa stava, ze skor ako tam nieco nalepi DPB, tam nalepia obyvatelia okolia zastavky cestovne poriadky z iMHD. :):) A potom nam nadava DPB ze preco to my vylepujeme.. Vsak nech si to nalepia, my im v tom nebranime.
Vies o tom, ze v Bratislave sa neda kupit kompletny a ani ciastocny cestovny poriadok?
Co myslis tym sezonnim provozem?

Re #15248 Vladimir: Mate tam dufam aspon kopirku??
A preco DPMK nekupi aspon jeden pocitac na tento ucel? Ved hocijake decko im spravi software na tlacenie CP z grafikonov a usetria cas aj peniaze. Alebo si mozu kupit FS Software.. Pochybujem ze je drahy...
COLOR volal, ze o 22.05 ide na Spektre nejaky hodinovy dokument o elinax 🙂
Reakcia na: Vladimír #15248:
no fakt je, ze tak malo odchodov je naozaj jednoduche napisat aj na pisacom stroji, ale aj tak si myslim, ze pisat to na pisacom stroji a nie na PC je prilis velka zvrhlost... pri troche (fakt iba troche) snahy mozes na tento isty podkladovy papier tlacit z PC; predpokladam ze ti co tie CP pisu na stroji asi odniekadial podklady maju a nevymyslaju si ich na kolene, Ale nech by ich aj opisovali z papiera, tak napisat to do PC musi byt minimalne rovnako rychle ako napisat to na stroji a pokial sa CP nezmeni, iba ho niekto niekde odsklbne, tak urcite vytlacit je jednoduchsie ako nanovo napisat. Proste pisanie CP na stroji je zvrhlost a dnes vyslovene mrhanie peniazmi, ved za 1 vyplatu (+ odvody) jedneho pracovnika co to pise mozem dnes kupit niekolko priemernych kancelarskych tlaciarni...
Reakcia na: m@rtin #15247:
Pekne po priadku:

- operatívnosť výmeny cestovných poriadkov v prípade výluky alebo trvalej zmeny je zaistená tak, že sa vyvesia nové cestovné poriadky. Nechápem, čo otázka znamenala. A čo sa týka príkladu s vašou L177, to už nechápem vôbec. Košická najdlhšia linka má 81 minút a cestovné poriadky visia na všetkých jej zastávkach vždy.
- keď niekto ukradne cestovný poriadok a informácia dorazí na oddelenie dopravných služieb, jednoducho sa naklepe nový a vyvesí na zastávku. Opäť nechápem, čo máš na mysli.
- cestovné poriadky robené spolu s grafikonmi jednotlivých poradí na linke robí aj aj Bratislava, Žilina a Prešov. No a? V Košiciach to tak jednoducho nerobia.
- ak dotyčná urobí preklep, preklepne ho novým číslom, ak je toho viac, vloží nový papier. Po prvý raz s Tebou súhlasím - áno, to úroveň nemá - ale povedzme si otvorene: ak by som teraz prekontroloval všetky zastávkové CP v Košiciach, na koľkých sú preklepy? Na troch? Piatich? Siedmich?
- ako VÔBEC MÔŽEŠ POROVNÁVAŤ 15-ročný zhrdzavený autobus s novým farebným plne informačne hodnotným a prehľadným zastávkovým cestovným poriadkom, ktorého jedinou nevýhodou je, že bol písaný písacím strojom?????!!!!!
- DPMK predáva iba kompeltný linkový cestovný poriadok. Opäť súhlasím - absencia predaja zastávkových je chyba.
- sezónna prevádzka v Košiciach nexistuje, resp. existuje v tom rozsahu, že počas prázdnin určité linky nepremávajú. Vtedy sa ich cestovné poriadky zo zastávok pozbierajú a po obnovení premávky opäť vyvesia.
- do tretice súhlasím. Najímať človeka, ktorého nálpňou práce je klepať CP, je nehospodárne.

Sklá na zastávkach nie sú všade, ale povedal by som, že na rozhodujúcom podiele zastávok ÁNO. A s Horným Bankovom si sa sekol, pretože tam je cestovný poriadok za sklom.
Znova, znova, znova a zas znova: Doba písacích strojov je už za nami, ale keby som mal tú moc organozovať DPMK, určite by som začal inde a nie pri zastávkových CP, ktoré patria k najkrajším na Slovensku.
Vyslovene hnusné CP má napríklad Banská Bystrica a nič jej nepomôže, že sú robené počítačom.

Aby ostatní, vedeli o čom sa bavíme, pripájam link na naskenovaný košický zastávkový cestovný poriadok. Je to linka č. R2, zastávka Poľov - rázcestie, smer Nad jazerom - OC Važec. Má len jedinú chybičku krásy - ten kto ho robil, zabudol k šípkam vľavo dopísať rímske číslice I a II pre vymedzenie tarifných pásiem, takže tie si tam domyslite.
Andy:
Noční doprava se řeší jednoduše. Jelikož má všech 8 nočních tramvajových linek 30 minut interval, tak se změní pouze čas na hodinách ve voze.

U autobusů, se na všech zastávkách vyvěšují jízdní řády pro jednu noc. Den před tím je přiveze zastávková služba a druhý den je zase sundá.

Vladimír:
-Jak je zajištěná operativnost výměny jízdních řádů v případě výluky nebo trvalé změny nějaké linky? To nakupuje DPMK pro ty báby v kanclu nějaké energetické nápoje? Dovedeš si představit, jak by se tiskly jízdní řády v Praze pro linku 177, která má trasu dlouhou 76 minut s 36 pořadími?

-Jak řeší DP situaci, když někdo ukradne jízdní řád? U nás se to řeší tak, že řidič informuje dispečink o chybějícím jízdním řádu, ten informuje zastávkovou službu a ta do hodiny přijede na zastávku a vyvěsí nový jízdní řád.

-Naše jízdní řády jsou dělány kontinuálně s grafikony, které se zadávají do počítačů a ten automaticky vyrobí jízdní řád.

-Co se stane, když pisatelka udělá překlep? Vyhodí jízdní řád a začne znovu nebo přetluče špatně vyražený spoj?

-Omyl, cestujícímu není ukradený jakýkoliv vzhled MHD. Nechceš mi snad tvrdit, že cestujícímu je jedno, že jede 15 let starým vozidlem s dírami v podlaze a zrezivělou karosérií? Hlavně že to jede. Ten samý příklad.

-Když si budu chtít jako cestující koupit jízdní řád, jak to vyřeší DP?

-Jak řeší DP sezónní provoz? To najímá čtyřikrát víc pisatelek?

-Otázka poslední? Jak se na JŘ dívá cestující, který platí jízdné a vidí jak DPMK mrhá penězi na mzdách zbytečných pracovníků a přitom se MHD každým rokem omezuje na takovou mez, že během desti let bylo zrušeno několik vytížených linek, z tehdejších intervalů 6 minut je dnes 15, místo dvojiček jezdí sóla, vážně se uvažuje o zrušení noční MHD atd. atd.?

Vlado je zajímavé, že jsme se oba v Košicích shodli na tom, že to normální není. Teď píšeš, že to je vlastně jedno. Co myslíš těmi jízdními řády ve folii a za sklem, to nevím? Nemyslíš náhodou ty nalepené jízdní řády na plechových tabulkách přidělaných k trčící tyči ze země? Poĺov, Myslava, ul. Oslobotitelov nebo Horný Bankov. Nevzpomínám si natolik, ale řekl bych, že skla na zastávkách jsem viděl pouze někde. Pokud ne, oprav mě.
Papyr, DPB postupuje takym sposobom, ze hlasice dava do kazdeho noveho vozidla... Do starych to zrejme ani nebudu davat.. V Karosach a Ikarusoch by museli namontovat reproduktory.. 🙂

Re #15239 si, m@rtin: Kazde vozidlo sice ma mikrofon, ale len velmi mala cast vozidiel ma reproduktory pre cestujucich.. 🙂 Si, vodici napr. zaloznych vozidiel zvyknu v pripade nefunkcnej vysielacky komunikovat rovno cez mobil, kedze casto je mala sanca zastihnutia signalom..

Re #15242 J: V Ziline maju na kazdom cestaku nakresleny ten dopr. prostriedok (trolejbus, autobus), maju tam mapku (preco to v BA zrusili??) a maju velmi prehladne cestaky.. Pred kazdou zastavkou je uvedeny dvojpismenovy kod sidliska (VL, CE, SO atd..), a to je tam odjakziva.

Re #15245: No myslel som to tak, ze vacsina vozidiel nema repraky, ale mikrofon musi mat aspon naokrasu 🙂

Co keby sme napisali do BUSE mail vramci KPMHaRD, ci nam to neposlu? 🙂
Reakcia na: KLF #15244:
aj ked vysielacka nefunguje, mikrofon tam je (leda zeby ho niekto ukradol:-) )
Reakcia na: si #15239:
Uz druha vec je, ci vysielacka funguje... ze ano.
Samozrejme, ja sa nehádam, len skúšam argumentovať. Povedz mi úprimne, videl si už niekedy, ako vyzerá košický zastávkový CP?
1. CP nikdy nie je bez ochrannej vrstvy - buď je zaliaty do fólie alebo pod sklom
2. cestovné poriadky sú farebne odlíšené:
linky základnej siete - zelená
linka expresné - červená
linky jazdiace k U. S. Steel - modrá
nočné linky - čierna
(len na okraj pripomínam, že tieto farby sú použité aj ako podklad na linkových tabuliach liniek).
3. na cestovnom poriadku je vždy zobrazený obrázok druhu dopravného prostriedku, ktorý linku obsluhuje (E, T, A)
Už ani neviem ako to mám povedať - aj mne by sa pozdávali radšej "computerové" CP, ale toto, čo riešime je v rámci DPMK fakt ten najmenej dôležitý problém.
Vladimír: O.K. Tak ti dám príklad. Keď si kupuješ naprílkad sveter na zimu tak dôležité je:
Aby bol teplý.
Aby bol tvojej veľkosti.
No a veľmi dôležitú úlohu hrá vonkajšia estetická forma, proste sveter sa ti musí lúbiť.

Samozrejme u CP to nozaj nie je nutnosť, no v tomto prípade by to aj cestujúcich potešilo: "jé nové CP a aké sú pekné."
Nedávno doniesol niekto na schôdzu CP z nejakého českého mesta, zabudol som z akého. Odchody boli zvýraznené zelenou a bielou, linka - červená, Keď išlo o treolejbus tak tam bol nakreslený, ak o autobus bol tam zase nakreslený on. Ukázal to Weiglovi (tak sa píše?) a lúbil sa mu no povedal, veď by nám to hneď strhli. Ono mal pravdu, ale zabudol na zalievanie a ak by to nechceli tak aspoň s mohli využiť JCDecux. No nevadí, aj to raz bude.
Estetika je aj pri MHD dôležitá, veď aj v peknom buse sa ti lepšie vezia ako v škaredom. Aj tu keď sa hodnotí tak sú tu poznánky - mne sa proste Solaris nelúbi, má príliš futuristický interiér. K funkčnosti to má ďaleko, ale cestujúci sa pozerá aj na to. Môj kamoš zdrbal aj Citaro a to preto, že má ďaleko prvé a druhé dvere. A má pravdu. Tie druhé by mohli byť o meter dva bližšie k prvým.

Niekdy človek žasne nad tým, kam sa svojím vysvetľovaním až dostane 🙂 🙂
d3k0: Už viem v akých novinách. Ja som ich ešte včera nemal, ale volal som s babenkou a ta mi povedala. Nuž snažil som sa 🙂
m@rtin: Ak sa nad cestovnými poriadkami pozastavujem, tak preto, že technika ich prípravy je trochu zastaralá (číslo linky sa tlačí, trasa sa tlačí cez elektronický písací stroj, odchody spojov sa píšu pomocou mechanického písacieho stroja a napokon hranice pásiem, aktuálna zastávka a čiary medzi jenotlivými prevádzkovými dňami sa značia ručne, t.j. pomocou pravítka a fixky) a že sa im to vôbec chce robiť, a že opäť raz platia človeka v podniku navyše.
ALE: ako cestujúceho ma zaujíma, aby:
- bol CP na zastávke
- bol CP aktuálny
- bol CP čistý a čitateľný
- bol CP prehľadný
- bol CP informačne obsažný
- bol CP logicky rozvrhnutý a nejako esteticky zladený
A toto všetko košické CP spĺňajú. A až celkom nakoniec mňa ako cestujúceho zaujíma, ako ho DPMK vyhotovuje. Poviem Ti úprimne, kým sú splnené predošlé body, cestujúcemu je spôsob výroby CP ukradnutý.

Zmeniť zobrazenie

Štruktúra
Zoradenie
Počet príspevkov na stranu

Vyhľadávanie v téme

Hľadaný text
Dátum od
Dátum do
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa.
Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou.
Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.
advertisement