Som si isty. Typ B 40 sa vyrabal neskor, ma aj odlisny vzhlad, co sa da spoznat aj na tom vraku. Popisy oboch vozov aj s fotkami su napr. v atlase trolejbusu.
Samozrejme ze udrzba je lepsia. A otvoreny zvrsok vobec nie je hlucnejsi, to je fama. Bohuzial som sa dopocul take obvinenia od roznych "tiezodbornikov", ale ak je vlnkovita kolaj, tak je jendo ci bude na otvorenom zvrsku alebo zatvorenom. Rachotit to bude rovnako. Co sa tyka trate za Jurakom smerom na Zlate piesky, tak cast je stavana z velkoplosnych panelov BKV s blokovymi kolajnicami B1. To by potrebovalo kompletnu vymenu (a pri tej prilezitosti predlzenie do zony Tuhovske). Oblasto Polusu by som riesil so zatravnenym zvrskom. Ale pri tej prilezitosti by som posunul zastavku smerom do mesta pred hlavny vchod Polusu. Teraz si neodpustim jednu poznamku: PRECO SA TA ZASTAVKA NEPOSUNULA UZ PRI REKONSTRUKCII? HLAVNE ZE SA ZNIZILA OSOVA VZDIALENOST TRATI. A VSEOBECNE, PRECO NIE SU TIE ZASAVKY SIRSIE??? A ESTE JEDNO: PRECO SA DO ZASTAVKY SMEROM OD MESTA NEVOJDU DVA DUPLAKY TAK, ABY SA TAM DALO V POHODE VYSTUPOVAT? Staci sa ist pozriet a behom 5 minut sledovat, ako ludia behaju po trati.... KTO TO NAPROJEKTOVAL???? AKY "TIEZODBORNIK"? VOZI SA ON V MHD? VIE CO JE TO PESIA DOSTUPNOST? KEDY NAPOSLEDY VIDEL ELEKTRICKU ZVNUTRA? A NECH SI TERAZ SADNE ZA PANEL ELEKTRICKY A NECH SA POZRE, AKO DOBRE VIDI ZA OPROTIIDUCIO VOZ KED ZNIZIL OSOVU VZDIALENOST. AKO RYCHLO SI VSIMNE POTENCIALNEHO CHODCA, KTORI SA VDAKA NEZMYSELNE NAPROJEKTOVANEJ ZASTAVKE MOZE VYNORIT SPOZA KAZDEHO VOZA??? AKO RYCHLO ZABRZDI? Toto ma vyatca do vyvrtky, taketo "odborne" projekty.... Toho cloveka by mali okamzite vyhodit, to co predviedol je nanajvys neprofesionalne. Pytam sa: Vie on vobec co obnasa taka elektrickova trat? To je taky lenivy aby si zistil pesie trasy v okoli Polusu. Totiz tie co tam boli pred jeho vystavbou uz vobec nie su aktualne. Inkompetencia, nic ine ako inkompetencia a ignorancia, stavim sa ze ten projektant ma osobne auto, a vobec ho nezaujima ten, kto musi slapat zo zastavky. A vodic elektricky uz vobec nie, vsak nech dava pozor, ked niekoho zrazi, je to iba jeho vina.... Omyl! Ked je naprd naprojektovana trat, tak je to aj vina projektanta. Lebo za prve umiestnil zastavku mimo pesich tras ludi, za druhe znizil osovu vzdialenost trate, pricom sa zastavkove ostrovceky nerozsirili (je tam teraz kus nicoho medzi zastavkou a cestou...), a za tretie svojim konanim preukazal nezaujem a neschopnost riesit veci. Totiz spravil kopiu toho co tam bolo predtym, iba so snizenou osovou vzdialenostou. Nema ziadnu predstavu o tom, ako su dennodenne ohrozeny ludia, ktori samozrejme pojdu najkratsou moznou trasou na zastavku, a aky stres maju vodici elektriciek, ked s prstami na zvonceku a nohou nad brzdou musia sledovat kazdy pohyb na trati. A to nehovorim o tom, ze rozumny projekant by tam zvolil zatravneny zvrsok. A o zastavke pri Kuchajde radsej ani nebudem hovorit....
Na obchodnej som aj ja za zatvoreny zvrsok, ale urcite nie panelovy, kludne sa tam daju vlozit aj dlazdice, ktore budu urcite ovela krajsie.
Na zaver mi dovol jednu otazku: Si zamestnancom DPB, ked ako pises, si zakotvil pri kolajach ale s mensim rozchodom ako zeleznicnym....
Suhlasim s Tebou. Otvorene SL je super vec - hlavne z dovodu udrzby a pripadnych oprav. Uznavam, niekde to naozaj nie je mozne (napr. taka Obchodna ulica, alebo oblast POLUSu), ale je vela usekov, kde zakryte SL je uplne zbytocne.... Napr. taka Vajnorska od Jurajaku smerom von z mesta....Ale bolo by uplne super, ak by Magistrat bral do uvahy tieto veci a tvrdosijne nenastojil na zakryti kolaji....Asi sa cudujes, preco som taky nespokojny...vies, dlhe roky som pracoval na zelezniciach a po kratkej asi sedemrocnej prestavke som zakotvil tiez pri kolajach, ale s mensim rozchodom, ako je zeleznicny.
V Košiciach sú na rozhraní "časových zón" robené chronometráže tak, že spoj sa riadi podľa tej časovej zóny, v ktorej vykoná väčšinu jazdy.
Tzn., že ak je jeden režim do 6.00 a ďalší po 6.00h, tak spoj s jazdnou dobou napr. 25´ s odchodom o 5.50h sa riadi už jazdnými časmi nasledujúceho režimu, t.j. ako keby už bolo 6.00.
Ak by ale šlo o nejakú krátku linku s trasou 10´, tak by o tom istom čase šla ešte podľa režimu do 6.00h. Dúfam, že som to napísal zrozumiteľne.
Andy: no dobre ale na bicykli predsa mas väčši problém dodržiavať nejaký stabilný výkon, jeden den ti nerobiproblem ist 30km/h a druhy mas mensiu krizu a ides len 25km/h. Boha veď keď sa to dá v Prahe?!
Som rád, že ten I415 bude O.K. aspoň dúfam. To namiesto toho TAMu mali hento zrekonštruovať. Najlepšie by bolo, keby zrekonštruovali všetko čo je v ohrade ale no money no funny.
m@rtin: Popiš pražský systém chronometráži.
Tomaš: ale niekto tu písal, že jeden I435 je už navrhnutý na vyradenie. O tom nevieš či je to pravda.
KLF: Ale veď Tomáš to nemyslel nijak zle, bola to obyčajná ftipná poznámka. Takých povieš aj ty, aj ja dosť. Aký by bol svet bez humoru?!
By si sa cudoval ake je to robit chronometraze. Neskusal si to niekedy napr. na bicykli? Ja si obcas robim svoje bicyklove "linky", spravim si aj chronometraz, lenze po troch jazdach na danej "linke" zistim, ze nie je mozne spravit uplne idealnu chronometraz.
A najvacsia blbost v DPB je, ze jednotlive casove zony ci ako sa to vola platia len pre odchody z konecnej. To znamena, ze podla pravidiel by sa na velmi dlhych linkach s velmi kratkym intervalom pred cielovou zastavkou mohli dokonca dva vozy aj predbehnut. To uplne sprosty system.
To co je v ohrade nie je vsetko na vyradenie.. Casto tam byvaju vozy, ktore cakaju na opravu atd.. Takisto vyradene vozy nemusia byt vzdy v ohrade.(V areali JD je dost vrakov aj mimo ohrady)
Presne tak tam kde je mala vzdialenost daju 2-minuty a tam kde ma vacsiu vzdialenost tak to spravia na nezvladnutie.Proste robil to ten kto v zivote autobusom nesiel:-O
A to je taky problem spraviť chronometráže podľa skutočneho stavu. Mame 87 liniek, takže nemôže to byť taky problém a za max. tri mesiace to musí byť hotové. Proste aj 7 aj 5 budu mať chronometráž po 6hodine na trase Poštová - Vinohrady rovnakú. Veď to je do neba volajúca blbosť, že 5 má 15min a 7 18min. To ale utvrdzuje to, čo dávno vieme, že chronometráže sú v tomto meste na hovno. Ale postoj NEDÁ SA NEOBSTOJÍ. Pretože Martin ono sa to dá. Takže trestať vodičov za meškanie a náskok ÁNO, ale po vytvorení podmienok na to, aby to meškanie pri normálnej jazde vytvoriť nemohli. Dúfam, že mi rozumieš.
A mám ďalší problém. Ako je možné, že 198 má medzi zástavkami Znievska a Budatínska (ktoré sú od seba asi 250m) 2 min. Všetky ostatné linky majú 1min. Vždy má 198 náskok 1 min. No samozrejme pri EU má vžd meškanie od 2 do 4 minút. Je to normálne. Ako ten kto to má na starosti sa môže hanbiť. Viem, že robia v zlých podmienkach, ale keď už niečo robím tak to spravím poriadne a nie od stola ale v teréne. Toto je proste neospravedlnitelné, pretože toto je kameň úrazu z pohľadu cestujúcich, že sa jazdí úplne inak ako je písané v cesťáku.
Takisto 90 nikdy ale nikdy nestihne svoju trasu, možno občas po 22:00, keď to vodič páli dosť rýchlo. Ale inak má vždy meškanie od 1 po tri minúty. A prečo? No niekto spravil zlú chronometráž.
Naopak 94 sa to väčšinou podarí včas
Zmeniť zobrazenie
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa. Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou. Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.
Andy
A najvacsia blbost v DPB je, ze jednotlive casove zony ci ako sa to vola platia len pre odchody z konecnej. To znamena, ze podla pravidiel by sa na velmi dlhych linkach s velmi kratkym intervalom pred cielovou zastavkou mohli dokonca dva vozy aj predbehnut. To uplne sprosty system.