Diskusné fórum › Všeobecná diskusia

Pridať príspevok

Pridať odpoveď

Upraviť príspevok

Login
Heslo
K príspevku je možné pridať najviac 5 súborov vo formátoch JPG, PNG, GIF a PDF (max. 32 MB). Ku každému súboru je možné pripojiť bližší textový opis. Pridaním súborov súhlasíte s Podmienkami používania.
Reakcia na: no.ev.di. #147749:
OK, LIGA, SF a SZS sa spojili do úžasnej strany ÚNIA, ktorú by som charakterizoval, ako strana skrachovaných podnikateľkov.... takže tak...
Reakcia na: no.ev.di. #147749:
Niekto ide do politiky zarobiť, niekto ide pomôcť štátu. Lenže problémom zostáva, že za pomoc štátu ide do politiky málokto.
Reakcia na: no.ev.di. #147749:
Unia je koalicia stran OK, SF a Liga s podporou SZ.
Reakcia na: IGIs #147733:
Tie komunikácie musia mať určitú priepustnosť, preto by som ku žiadnemu zužovaniu nestrkal nos ?
Reakcia na: 810zssk #147743:
Takže O.K. už nie je? A hento je "Únia" za akú somarinu tento krát? Kriste, že ich to baví ešte... V Maďarsku ide do parlamentných volieb 6 strán a u nás 18 ? silno pochybujem, že aspoň tretina strán u nás má záujem v politike niečo dokázať okrem zostavenia vlády a rozkrádania štátu či skrz parlament alebo krajské orgány.
Reakcia na: AAA #147747:
urcite sa to aspon 5 hodin predtym dozvieme ?
Bude posilnená víkendová doprava na 28, 29, 37 a 43 a ak hej tak odkedy?
Reakcia na: 810zssk #147716:
Pletieš si značky s typovými radmi a všeobecne sa prejavuješ v poslednom čase značne mimózne.
Nespišeme niečo na zosadenie Zahradnika zo svojej DPB záhradky 😛 😃?
Reakcia na: 810zssk #147743:
...a este jedna - vedeli ste ze Derkay je podpredsedom strany Liga (tiez clen Unie)? ?
http://www.stranaunia.sk/ - Pre slusnost v politike - Milan Cilek ? ? ?
Reakcia na: Mike #147741:
Teoreticky hej, ak zamknes tretie a stvrte, ale pochybujem ze to niekto robil ?

To iste sa tyka aj Solo vrakos..
Reakcia na: 810zssk #147740:
Plus taký detail že na kĺbovej karose neotvoríš iba druhé dvere ?
Btw premáva dnes linka č. 29? tuším týmto víkendom mala začať rekreačná doprava... teda aj kĺbová 43.. či až od toho ďalšieho víkendu?
http://www.dpb.sk/aktuality-a-tlacove-spravy/narodny-beh-devin-bratislava
"Výstup a nástup cestujúcich bude umožnený len cez druhé dvere (kĺbové autobusy) resp. len cez stredné dvere (sólo vozidlá)." - Nestacilo napisat "cez druhe dvere"? ?
Reakcia na: m@rtin #147734:
Ja sa na to pozeram z pohladu cestujuceho, nie sotousa ktory riesi aku to ma prevodovku a motor. Akurat mi ide o celkove jazdne vlastnosti (nech to nie je moc lenive) a nech to nehuci. A potom riesim take tie veci, aby tam bola dost priechodna ulicka, pohodlne sedadla a podobne...
Reakcia na: richardhudec #147735:
keď už si sem dal link z úchvatnej stránky DPB tak mi nedalo nepozrieť si CP a hľa http://www.dpb.sk/cp/16 linka 16 stále premáva od Komisárok po Poštovú/Mariánsku ? pri L77 chýbajú odchody z Povodia Dunaja atď... Navrhujem aby stránku rovno zabalili, alebo to dali niekomu z imhd.sk spraviť aj za 25% sumy, ktorú zhrábli tí amatéri za ich "stránku"
Reakcia na: AAA #147731:
na čom by tak podľa teba mal DPB trvať aby vyrobil nejakú časť vozidla z niečoho iného ako ostatné SORky, ktoré už dodali?
Reakcia na: 810zssk #147725:
ja by som čo sa umiestnenia sedadiel týka vytkol iba tie štyri sedačky oproti tretím dverám, tie by tam nemuseli byť a bolo by tak viac mesta pre stojacich. Taktiež by som sklopné sedadlá nerobil v klbáku, nakoľko tam je 45 pevných miest na sedenie. Presvedč potom niekoho, že ako sa začne bus plniť, aby vstal z toho sklopného sedadla a postavil sa. Pri 10.5BN ma serie, že musia mať všetky pevné sedačky na podeste a k tomu v rade vo dvojici. Nemôžu byť aj po jednej?
Reakcia na: 810zssk #147716:

S jedním ale zatraceně velkým rozdílem - zatímco automobilky spolu kooperují jen v rámci koncernů, autobusy spolu koorperují křížem krážem po celém trhu.

Automobilky vyrábí v mnohaset tisícových sériích (Octavia = 350 000 aut/rok) a výrobní náklady i náklady na vývoj se velmi brzy vrátí. Proto si mohou dovolit koncerny vyrábět své podvozky, své motory, své předovky i třeba své palubovky. Autobusy se za rok prodávají řádově ve stovkách kusech. Takto malá série by se nikdy nezaplatila, kdyby spolu autobusoví výrobci nekooperovali. V Evropě se dá hovořit o těchto výrobcích městských autobusů a působících na trhu ex CS:
Mercedes, MAN, Neoplan, Renault, Iveco, Volvo, Scania, Solaris, Van-Hool, SOR a Tedom.

Převodovky? Voith a ZF (všechny značky)
Nápravy? Hlavně ZF
Přístrojovky? Dnes už skoro všechny VDO
Motory? Mercedes, MAN, Iveco (kooperace s Volvem), DAF a Scania. Přičemž na motorech DAF a MAN se kooperuje také.
Elektronika? BOSCH (všechny značky)

Co z toho všeho plyne? Že autobus je pouze mainstream, který se od ostatních značek liší jenom vzhledem a potahem sedadel. Jde o to, kdo a kde ty součástky poskládá dohromady, za kolik to prodá a jak to vypadá. Takže srovnání s nějakými automobilkami je úplně mimo mísu. Zatímco v Citaru a SORu jsou hlavní komponenty totožné, ve Fabii není z Porsche snad krom alternátoru BOSCH stejného nic.

Zmeniť zobrazenie

Štruktúra
Zoradenie
Počet príspevkov na stranu

Vyhľadávanie v téme

Hľadaný text
Dátum od
Dátum do
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa.
Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou.
Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.