Diskusné fórum › Všeobecná diskusia

Pridať príspevok

Pridať odpoveď

Upraviť príspevok

Login
Heslo
K príspevku je možné pridať najviac 5 súborov vo formátoch JPG, PNG, GIF a PDF (max. 32 MB). Ku každému súboru je možné pripojiť bližší textový opis. Pridaním súborov súhlasíte s Podmienkami používania.
S tými SOR NB 12 to nie je zlá idea, keďže predstavenstvo už asi vlani vedelo, že sa rozhodne aj pre SOR NB 18. Mohli si fakt ušetriť to divadlo...Pre MHD nadšencov to asi nie je dobrá správa, keďže tu bola nádej pre Solaris, Volvo...No uvidíme aké budú tieto busy. Avšak bude 3.tender- dúfam že SOR dovtedy nezačne vyrábať SOR NB 18 CNG ? To by bol výherca asi opäť istý.... Prajem všetkým krásne Vianoce ?
Reakcia na: Preßburg.Germane #141411:
No Citelis je minimálne známy doslova strašidelnou poruchovosťou. V rovnako starých Sorov a Citelisov je správkové percento na neporovnanie. Toľko aspoň moje zdroje.
Tiež by som rád zaželal všetkým nadšencom a zamestnancom DPB pekné a pokojné prežitie sviatkov, vodičom ale aj cestujúcim pevné nervy v novom roku. Dúfajme že rok 2010 prinesie veľa pozitívnych zmien a nových vozidiel ?
Reakcia na: MatejBA #141412:
Myslim, ze je na kazdom aky autobus sa mu paci. Mne sa napriklad Citelis paci. Rozhodne je SOR iny jak ostatne, ved je vidno ze to je nepodarok a nikdy v takych mestach jazdit nebude.
Reakcia na: Preßburg.Germane #141411:
cize znamena to, ze ked ich odobera pariz, ci ateny, tak su automaticky super busy? Citujem 810zssk: idiot! SOR je rovnaky autobus ako ine. To, ze najprv vyrobili verziu BN, ktora je hrbata neznamena, ze je zla. A radsej mat 100ks SORov ako za rovnaku cenu ani nie 50 CapaCity (priklad).

To, ze DPB objedna 5 dverovu verziu (nehrajme divadlo, ze nie) je iba sprostost DPB. Osobne sa mi 4/3 dverova verzia NB18 (a 3 ci 2 pri NB12) paci viac ako nejaky Citelis ci Solaris.
Reakcia na: 810zssk #141361:
prečo vlastne si myslíš, že Citelis je horší ako SOR?
Citelisov napríklad odobral napr. Paríž - tam pod zn. Agora a zaisrte ich budú mať aj iné Francúzske mestá. A dosť ich behá aj v Grécku v Aténach.
Reakcia na: luky133 #141400:

Mne osobne sa lúbi náter od Veolie.
http://www.fotodoprava.com/images_bus1/sor_nc18veolia.jpg
Inak aj tu prajem všetkým diskutujúcim príjemné sviatky ? .
Reakcia na:
Súťaž na dodávku 100 kĺbových naftových autobusov vyhral SOR.
Tak Bratislava bude mať 100 ks SOR NB18 – pozerám reakcie vačšinou negatívne.
Ja to až tak drasticky síce nevidím, je to vždy lepšie ako nič. Ale mám určité podozrenie, pri ktorom mi nie je jasné načo sa vypisujú na SR tendre, keď aj tak dodávateľ už vopred vybraný. Konkrétne s týmto tendrom čo vyhral SOR. Tie autobusy tu mohli byť už rok bez zbytočného toho celého divadla so sútažami a skúšaním všetkých možných značiek. Tak to chodí keď má niekto z vedenia mesta kamarátov predstaviteľov určitej finančnej skupiny ktorá je naviazaná aj na určitého výrobcu autobusov.
Nedovolím si to tvrdiť na 100percent ale je dosť pravdepodobné, že toto je práve taký prípad. Radšej nech sa ľudia rok ešte vozia haraburdami, pokým sa výroba SOR NB18 aspoň ako-tak nezabehá.
A daľšia vec – Vozidlový park, v Bratislave už bude ozaj všehochuť. SOR DPB už síce má, ale iný typ. Neviem teda, do akej miery je kompatibilná rada B - BN a NB. Rozhodne čím viac značiek a typov tým viac problémov s náhradnými dielmi a aj vyššie náklady. Keď už vedenie DPB preferuje toľko autobusy SOR a vyslovene čakali len na NB18 tak načo kupovali tie 12m autobuy Citelis ? Namiesto značiek Tedom, Citelis mohli rovno nakúpiť aj 100ks SOR NB 12. Taktiež zbytočne veľa objednali tých cirkusových hrbatých SOR BN. Je to od toho istého výrobcu, tak mohli vyrokovať, že namiero 40 SOR BN sa dodá už 40 autobusov novej rady NB + niečo by sa doplatilo.
SOR NB18 – s vhodným náterom je to inak celkom vzhľadný autobus ale kvalita je otázna nakoľko tieto vozidlá sú v prevádzke len niečo rok. Ešte sa len ukáže aké budú o 5 -7 rokov. Okrem toho, boli zaznamenané všeliaké šumy – vraj že nemá dostatočne pevnú karosériu a že je to aj pojazdná gilotína na nohy...tak neviem. Predpokladám, že tie nedostatky by sa pri výrobe dali aj odstrániť. Na mieste DPB by som na tom trval, však údajne tento typ NB18 bol vyvinutý práve pre Bratislavu.
Aj tak si stále myslím, že Bratislava i Praha má naviac, na zabehané a osvedčené značky – Citelis, Solaris, Man, Mercedes a SOR mohol ostať ešte nejaký čas zatiaľ pre malé mestá
Dobrý deň, chcel by som upozorniť, že zajtra sa v štúdiu Slovenskej televízie koná už tradičné konto nádeje. Pri tejto príležitosti bude od 9:00 v 30-minútovom intervale premávať kyvadlová doprava z Námestia SNP do Mlynskej doliny a späť.
Reakcia na: 810zssk #141405:
ok, máš moje slovo, že prestanem do MHD kafrať keď v BA prestanú jazdiť SORky ?
Reakcia na: no.ev.di. #141398:
"čím ďalej uvažujem, že sa prestanem venovať komplet MHD" - Neboj, mas v tom moju podporu ? ?
Reakcia na: luky133 #141402:
mohli by to ale riešiť, alebo pri najmenšom by DP mohli tlačiť. Ale trojčlánkové busy by sa uplatnili akurát v BA a KE. Aj to ale len v špičke. Podľa mňa na tom niesme tak zle aby sme kupovali 3-článkové busy. Stále je ešte veľa miest (Petržalka, DNV, Prievoz, Vrakuňa, P. Biskupice, Vlčie hrdlo) kam sa dá kapacitnejšia doprava riešiť električkou.
Reakcia na: luky133 #141402:
Aha sorač :):):) nečitam to tu pravidelne 🙂
Reakcia na: M3go #141401:
A bolo tu už písané x krát, že na Slovensku taký autobus nepozná zákon. ? Takže by sa musel upravovať zákon alebo by musel mať nejakú výnimku a tam by trebalo toľko byrokracie... ?
Reakcia na: no.ev.di. #141399:
To som vravel od začiatku že nameisto Capacity tu mohlo byť toto : http://www.vanhool.be/Home%20EN/coaches%20%26%20buses/public%20transport/Europe/agg300EN.html
Ale povedzme si nebude tá Sorka vyzerať až tak zle v červeno-čiernej kombinácii: http://i-bratislava.sk/sorka2.png Len to ešte nemám dokončené a mám rozrobenú aj 4-dverovú. ?
Teraz už čiste polemicky a možno reálne najskôr o 10 rokov, pri ďalšom tendri na klbáky - čo takto Van Hool v BA? http://www.vanhool.be/Home%20EN/coaches%20%26%20buses/public%20transport/Europe/pteuropeEN.html

Videl som Van Hool v Gyori, potom ešte nejaké prímestské Ikarusy radu 2xx aj 4xx. Potom tam behali autobusy čo mali predok ako Novoplan a zo zadu som myslel, že vidím SOR. Fakt neviem prečo sa Slovensku dobré autobusy vyhýbajú ?
Reakcia na: M.C. #141396:
čím ďalej uvažujem, že sa prestanem venovať komplet MHD... síce je to tažké, keď je to moja vášeň od 6 rokov, ale nemám silu sa pozerať ako v tej MHD na Slovensku stojí všetko za veľkú figu. S výnimkou Trenčína, kde napreduje modernizácia MHD skrz Crossway, ale menší nedostatok majú v počte klbákov, potom ešte Nitra sa konečne zmohla na ozdravenie VP aj keď SOR NB 18 a ojazdenými autobusmi Van Hool, ale budiš... Potom Prešov a Košice vyzerajú celkom schopne, aspoň čo sa autobusov týka, v prípade Prešova aj trolejbusov. O MHD v Martine neviem skoro nič, ale vraj tam kraľujú Citelisy čo nie je určite tak zlé ako BA, kde o chvíľu budú kraľovať SORky. ?
Reakcia na: Valec #141378:
Veľká Bratislava je pomenovanie stavu dopravného značenia od roku 2008 medzi vodičmi.... Absolútne nezmyselne vtedy posunuli dopravné značky D54a/b ďaleko za hranice uceleného intravilánu mesta Bratislavy, čím v spolupráci s novým zákonom o premávke na pozemných komunikáciách a vyhláškou k nemu spôsobili viacero anomálií - jednu z nich ti naznačil 810zssk, ja pridávam ďalšiu napr. nepovinnosť cyklistov nosiť reflexnú vestu a pod.

Dovtedy tieto dopravné značky logicky končili za uceleným intravilánom, pričom samostatne obkolesovali aj vysunuté zastavané územie tak, že medzi nimi boli úseky "mimo obce" 🙂

tento pojem je dosť používaný aj v internetových diskusiách...

Zmeniť zobrazenie

Štruktúra
Zoradenie
Počet príspevkov na stranu

Vyhľadávanie v téme

Hľadaný text
Dátum od
Dátum do
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa.
Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou.
Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.
advertisement