S tými SOR NB 12 to nie je zlá idea, keďže predstavenstvo už asi vlani vedelo, že sa rozhodne aj pre SOR NB 18. Mohli si fakt ušetriť to divadlo...Pre MHD nadšencov to asi nie je dobrá správa, keďže tu bola nádej pre Solaris, Volvo...No uvidíme aké budú tieto busy. Avšak bude 3.tender- dúfam že SOR dovtedy nezačne vyrábať SOR NB 18 CNG ? To by bol výherca asi opäť istý.... Prajem všetkým krásne Vianoce ?
Preßburg.Germane
Súťaž na dodávku 100 kĺbových naftových autobusov vyhral SOR.
Tak Bratislava bude mať 100 ks SOR NB18 – pozerám reakcie vačšinou negatívne.
Ja to až tak drasticky síce nevidím, je to vždy lepšie ako nič. Ale mám určité podozrenie, pri ktorom mi nie je jasné načo sa vypisujú na SR tendre, keď aj tak dodávateľ už vopred vybraný. Konkrétne s týmto tendrom čo vyhral SOR. Tie autobusy tu mohli byť už rok bez zbytočného toho celého divadla so sútažami a skúšaním všetkých možných značiek. Tak to chodí keď má niekto z vedenia mesta kamarátov predstaviteľov určitej finančnej skupiny ktorá je naviazaná aj na určitého výrobcu autobusov.
Nedovolím si to tvrdiť na 100percent ale je dosť pravdepodobné, že toto je práve taký prípad. Radšej nech sa ľudia rok ešte vozia haraburdami, pokým sa výroba SOR NB18 aspoň ako-tak nezabehá.
A daľšia vec – Vozidlový park, v Bratislave už bude ozaj všehochuť. SOR DPB už síce má, ale iný typ. Neviem teda, do akej miery je kompatibilná rada B - BN a NB. Rozhodne čím viac značiek a typov tým viac problémov s náhradnými dielmi a aj vyššie náklady. Keď už vedenie DPB preferuje toľko autobusy SOR a vyslovene čakali len na NB18 tak načo kupovali tie 12m autobuy Citelis ? Namiesto značiek Tedom, Citelis mohli rovno nakúpiť aj 100ks SOR NB 12. Taktiež zbytočne veľa objednali tých cirkusových hrbatých SOR BN. Je to od toho istého výrobcu, tak mohli vyrokovať, že namiero 40 SOR BN sa dodá už 40 autobusov novej rady NB + niečo by sa doplatilo.
SOR NB18 – s vhodným náterom je to inak celkom vzhľadný autobus ale kvalita je otázna nakoľko tieto vozidlá sú v prevádzke len niečo rok. Ešte sa len ukáže aké budú o 5 -7 rokov. Okrem toho, boli zaznamenané všeliaké šumy – vraj že nemá dostatočne pevnú karosériu a že je to aj pojazdná gilotína na nohy...tak neviem. Predpokladám, že tie nedostatky by sa pri výrobe dali aj odstrániť. Na mieste DPB by som na tom trval, však údajne tento typ NB18 bol vyvinutý práve pre Bratislavu.
Aj tak si stále myslím, že Bratislava i Praha má naviac, na zabehané a osvedčené značky – Citelis, Solaris, Man, Mercedes a SOR mohol ostať ešte nejaký čas zatiaľ pre malé mestá