Áno to stojí kvoli pozemkom, tušim akutálne už ostáva iba jeden vlastník ktorý skúpil všetky pozemky v ceste. Teraz asi prebieha vyvlastňovacie konanie (neviem ten presný právnický termín).. ale napr aj u mostu Rázsochy to trvalo pekných pár rokov a nakoniec aj keď ho skolaudovali tak (bývalý?) majiteľ pozemku pod nim si dal spraviť o sebe reportáž do TN, že ten most je tam ilegálne a on svoj pozemok nepredal a cezeň autá nepustí...
Holt ficovláda zaviedla vyvlastňovanie za účelom dostavby diaľnic a podobných marketingových ťahov, ale na mestské stavby lokálneho významu sa to nevzťahuje...
Slabá náplasť môže byť predĺženie 44 z Revínu na Kolibu, ktoré je už nachystané, ale tiež neviem na čom stojí...
Karloveské linky nemôžu rušiť aspoň do konca roku 2010 lebo by nedopadli dobre výsledky volieb. Už teraz si otestoval, že v KV dostal najviac hlasov takže na starostu ešte povylepšuje zopár veci... ?
Čo som si všimol Tedomáci vôbec nepoužívajú dopyt a Solarisáci ho vzorne používajú... ?
"Pri Solarisoch a Tedomoch je popis tlačidiel aj vonku aj vo vnútri" tedomy príliš nepoznám, ale čo som si všimol dávnejšie v SU, tak tie tlačidlá červené "stop" a modré "dvere" za tých niekoľko rokov už tak poprehadzovali, že zrejme nebudú v každom SU pri dverách "dvere", al eniekde aj červená stopka, prípadne zase na ľavej strane boli už niektoré aj poprelepované páskami ? takže teraz bude otázne, či zmačknúť stopku pri dverách alebo dvere v strede busu
Re #140299 Ike: ale je tuším jediný z klubu smer-ok...
Re #140306 TeBeCe: takže by mohli začať likvidovať 901, 182, 147, 133, 136 a podobné politické objednávky... ?
keď ste už začali s Tbusmi, vedel by mi niekto povedať, kedy bude to slávne prepojenie tratí z Koliby cez Vlársku? lebo ak si pamätám, postavili cetu a niekde ju usekli (kvôli pozemkom?) že či to teda nejako pokračuje/bude pokračovať alebo to mesto vzdalo...
Jediné sídliská, ktoré čo to ponúkajú sú Petržalka (väčšinou hypermarkety, OC), Ružinov,Rača kde je logistické centrum Na Pantoch, a oblasť Nové Mesto kde sú sklady, firmy a pod. (Stará Vajnorská napr., ak to je ešte N.M.) Inak o ničom inom neviem.
Ale električky tam majú defakto celodenný int. 10 min (niektoré 5), iba do "rannej špičky" (zvyčajne po dobu najviac 1 hodiny) je tam zahustenie na 8 /4 min.
T-busy - tak asi sa im to oplatí ako vidíš. Tam sú vozovne (komín, slatina, ale plusminus aj husovice) po trati tých liniek, teda tých jalových km skoro nenabehajú, nie ako u nás sú Trnávka aj Hrobonka na okraji siete. A aj v sedle majú dostatočný interval aby bolo napáíjanie siete využité.
Ale tie rozidely špička/sedlo sú dané hlavne dopytom. Tam sú obrovské prepravné nároky počas tých špičiek keď sa ten interval zahusťuje najviac ako sa dá. (aj keď je fakt že aj tam za posledné roky redukovali vzkm tak išli intervaly z 3 na 4 z 4 na 5 atď..) V sedle to v zásade stačí. To je spôsobené najmä výstavbou sídlisk od komáčov, ktoré sú ešte dodnes prevažne nocľahárne. Je tam iba minimum pracovných príležitostí.. - asi ako u nás DNV.
ja som pozeral tento CP, bohužiaľ asi ma doplietlo aj to, že tam sú zapísané odchody zo zastávok po trase, ale tak sú tam nejaké vsunuté odjazdy... Neviem prečo tam majú v Brne také výrazné rozdiely sedlo/špička u trolejbusov. Je to rentabilné aby také veľké množstvo vozidiel po špičke sťahovali. Napr. taká L37, prečo po rannej špičke kde je interval 4-5min nedajú interval 6 alebo 7-8min, ale skočí to na 10, podobne aj L31,34,38,39 ktoré oslabujú počas sedla skoro o 50%, akurát L32 oslabuje minimálne počas sedla... By som povedal, že v Brne je u trolejbusov podobný fenomén ako v Žiline, kde trolejbusy po špičke znižujú premávku o 50%, okrem L5 a 6, pričom úplne končí premávku L16.
http://www.jrbrno.cz/910290000 mne sa tam zdá pravidelný interval 10/20/10. A rozidel medzi x25 a 29 je, že x25 bol jediný trolejbus v oblasti a napr z Kohoutovic trvala cesta s x37 na Mendlák cca o 6-10 min dlhšie kvôli zachádzke cez Nový Lískovec a pisárecký tunel, takže časť vlkov skôr využila x25 či už až na Českú, alebo po vozovňu Komín s prestupom na 3/11. Dnes tam majú nosné linky 25/26, či 37 a 29 je iba doplnková -tangenciálna, navyše v úseku St. Lískovec - Kohoutovice má súbeh s 50 a v úseku hotel Antropos - Žabovřesky súbeh s 44/84. Na to aké funkcie a vsťahy tá linka zabezpečuje je jej interval dosť atraktívny.
A sedlový interval cez prázdniny 24 min je opäť pre preklady so zvyškom siete, lebo v sedle majú električky interval 12 (6) min. a autobusy poväčšinou tiež 12 alebo viaceré linky 24..
len je tu nejaký ten rozdiel medzi X25 a 29 a síce ten, že X25 premávala v intervale 10/20/10//15 a cez prázdniny 12/20/12//15, zatiaľ čo 29 premáva počas pracovných dní v rovnakom intervale, ibaže len do 19h + interval počas špičky je miestami všelijaký od 4 do 15min ?, ale najviac je tam rozostupov tak 10min a narozdiel od X25 nepremáva cez víkendy, k tomu je tam počas sedla, pracovných dní cez prázdniny "vynikajúci" interval 24min, pričom sa dopravcovia s obľubou nechávajú počuť, ako chcú zavádzať pravidelné intervaly medzi spojmi. Pomaly ale iste mi tie CPéčka Brnenskej MHD pripomínajú tie CPéčka Žilinských autobusových liniek kde sú tiež podobné intervaly ako raz 15, potom,10,20,25,30,35 atď. ale len ťažko sa možno spoľahnúť na pravidelnosť spojov.
Trať Jundrovskou a Veslařskou (úsek hotel Antropos - vozovna Komín) bola postavená počas veľkej (viacročnej) výluky MÚK Pisárky (kriiž. Hlinky - Pisárecká - Žabovřeská), kedy tade premávala JEDINÁ trolejbusová linka v JZ oblasti Brna - x25. (Ostatné t.busy boli nahradené a-bus linkami kt. išli cez Pisárecký tunel). Avšak aj po obnovení trolejbusových liniek 25, 26 a 37 bol dopyt po x25 tak ju spravili trvalou linkou s číslom 29. A áno, tá trať je používaná aj na výjazdy a dojazdy z/do vozovne Komín.
ok, tam to chápem, ale či by bol napr. interval 5/6/6 dôvodný aj na Mudroňovej a Búdkovej ulici. Možno tam stačí taká kapacita ako je teraz teda interval 6/7-8/7-8. V Brne napr. trolejbusy premávajú odlišne, skoro žiadne linky nemajú rovnaký interval, ba dokonca ani jedna linka v rámci hodiny nemá rovnaký interval často, keď tak práve pozerám na CP L25 a 26 tak ozaj nechápem. Síce v Brne to je dané tým, že trolejbusové linky tak premávajú tzv. (ja by som to nazval) po skupinách a to na smer Slatina (31 a 33), Líšeň+Vinohrady+po spoločnej trase na Mendlovo nám.+Pisárky na Kamenný vrch/Bohunice (25,26 a 27-lokálna špičková L Židenice - Pálavské nám.), ktoré križujú ostatné električkové radiály v meste a niektoré električkové trate (niečo ako keby bola trolejbusová linka naprieč celou Tomášikovou od Polusu až po Prievoz),potom celkom nezávisle fungujú linky 37,38,39 premávajúce na Kohoutovice, Pisárky a Žabovřesky. Potom L25,26 a 37 doplňuje L29 ktorá spája len počas pracovných dní obratiská liniek 25,26 a 37 na juhozápade mesta a v centre končí na obratisku kde sa točí ďalšia skupina liniek (32,34 a 36) premávajúce na Královo Pole a Komín, ktoré tam dopĺňa ešte jedna linka spájajúca Bystrc a Královo Pole (30). Čo sa týka tej L29 tak mi nejde do hlavy, že sa im v Brne rentovalo postaviť tak dlhý úsek trate od Vozovne Komín až po Pisárky pre linku, ktorá premáva len počas pracovných dní a to len v čase 5-19h. Dúfam, že sa tá trať využíva aspoň ako manipulačná trať na presun trolejbusov z Komína na L25,26,29 a 37 na spoje ktoré začínajú na juhu mesta a že to aj šetrí významný počet vzkm. Keď tak na Brno pozerám, tak niekedy ma napadá, že aj u nás keby mali trolejbusové linky kopírovať skutočný dopyt, možno by sme mali pestrejšie intervaly a dalo by sa pridať tam kde treba a ubrať tam kde netreba, avšak také výrazné rozdiely v intervaloch medzi špičkou a sedlom považujem za strelené.
Ja by som skôr župana/starostu prirovnal k premiérovi ako k prezidentovi. Stačí sa pozrieť do Zlatých Moraviec, Ružinova a pod., aké obštrukcie si tam vedia starosta/primátor so zastupiteľstvom robiť a nikde nie je dané, že sa tak nemôže stať aj vo VUCke.
Prosim vas, vcera 28.11.2009 som na linke 63 z letiska na Hlavnu stanicu o 15:45 pravdepodobne stratila fotoaparat. Viem ze je skoro nemozne, ze sa mi vrati, ale ak sa predsa najde poctivy nalezca, tu je moj kontakt : 0904 679 565 .... dakujem
Ad. prestup 204/207, to ma pravdu povediac ani nikdy nenapadlo, že by to niekto nejako extra využíval.
Skôr si ale myslím, že prospešná by bola (po vybudovaní novej trate cez Patrónku) nasledovná reorganizácia:
207: Voj.nem.->Zim.št.
212: Voj.nem.->Ružová dolina
Teda predĺženie 207 ku Voj.nem. (resp. ideálne by bolo Tesco Lamač, ale tam sa hovorilo v niektorých materiáloch aj o 201, resp. o 212). Predĺžením 207 týmto smerom by sa získalo priame spojenie Mudroňovej a Búdkovej s Patrónkou v oboch smeroch.
A po druhé, výmena končených 207212, čím by sa dosiahlo priame spojenie od oblasti Zim.št. na Hodžovo námestie, plus spojenie Kramárov a Prievozskej.
vraj o 15% vzkm dole, aby sa nemuselo zvysovat cestovne. ale bez zaruky.
Zmeniť zobrazenie
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa. Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou. Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.
TeBeCe