Diskusné fórum › Všeobecná diskusia

Pridať príspevok

Pridať odpoveď

Upraviť príspevok

Login
Heslo
K príspevku je možné pridať najviac 5 súborov vo formátoch JPG, PNG, GIF a PDF (max. 32 MB). Ku každému súboru je možné pripojiť bližší textový opis. Pridaním súborov súhlasíte s Podmienkami používania.
Reakcia na: luky133 #137702:
Pri písaní toho príspevku ma to napadlo s tou Karosou, to môže byť problém. I keď v prípade Ikarusu tam skôr bol skôr problém v tom, ako si už napísal v príspevku 709, že sa mu tým pomohlo prežiť. Potom "skapal", to znamená žiadne náhradné diely od výrobcu (resp. jeho dodávateľov). To je určite jednoznačný problém Ikarusov. A to, že nepostupujú GO. Preto sú na tom B741 tak dobre, Zlín a ich skvelá možnosť prestavby na plyn. 🙂

Ako som už napísal, v čase krízy vybaviť takého zákazky je pre výrobcu skvelá vec. Samozrejme, poskytnúť výrobné kapacity. Je to podpora ekoniky a výrobcu, takže svoj zmysel by to mohlo mať. Ja som v tomto smere pozitívne zmýšlajúci. Ak sa chce, tak sa dokáže všetko. Pravda, ak sa na tom niekto nechce iba nabaliť a pri tom zaplátať pár chýb (v tomto prípade aspoň nejak obnoviť vozový park).

SOR samozrejme primárne uprednosní Prahu, to je jasné.

Re #137711 no.ev.di.: V neposlednom rade SOR ponúka aj verziu NC18 (tri dvere, takz. prímestská verzia, má automatickú prevodovku). Aktuálne jazdí jeden kúsok v okolí Pardubíc (tunajšia Veolia ho kúpila začiatkom roka, 3. vyrobená NB/C, Nitra má 4.). Eventuelne by mohol na niektorých linkách slúžiť aj ten.

5 na výmenu super, preto taký bus do centra mesta. Ostatné nech aj NC18. Alebo taký hybrid čo by nemal druhé dvere. Pokiaľ viem, tak sa dá objednať. ?

Re #137712 Petto: V čase krízy = super vec. Byť na Slovensku, tak mu vláda dá aj dotáciu. ?

Re #137703 no.ev.di.: Van Hool ponúka verziu "New" práve od tých rokov 2000/2, vlastne by to mal byť akýsi facefilt staršej. Ten bus má dobrú koncepciu, ako Ikarus 280. Nie je taký maximalistický, všetko s mierou, bez očakávaní, že sa do neho napratá dosť ľudí, taká pohoda by som povedal. A je to aj pekná kráska tá verzia NEW. 😎

Čo sa týka 13 AG300NEW pre Nitru, tak Veolia si dala záležať aby vyzerali ako nové. Tie busy neboli až také čisté (každopádne nie však echt špinavé a počarbané, takže všetko čo sa dá jednoducho spraviť keď sa chce.). Kompletne ich vydezinfikovala, vymenila pneumatiky (a namalovali im disky na bielo), dostali "Veolia kvapku", namontovali im informačné displeje. Do NR prišli 17.3.2009 ( http://www.flickr.com/photos/bubakslovakia/tags/newag300/). Prvé 3 či 4 išli do premávky 21.4.2009 ( http://www.flickr.com/photos/bubakslovakia/sets/72157617172866264/ ). Medzičasom dostali všetky klimatizáciu z toho dôvodu, že nemali vetráky a v lete tam bolo strašne teplo. Prvá bola práve NR-148EZ ( http://www.flickr.com/photos/bubakslovakia/3742780688/ ) Koncom Júna dostali všetky. Preto to vzbudzoval dojem, že sú nové, pretože majú ešte aj klimatizáciu.
Reakcia na: Petto #137718:
V Sore sa mi strašne nepáči, že nemá plynulý prechod z nízkopodlažnosti do vysokopodlažnosti, ale má tam jeden schod. Napr. ak vodič prudko zabrdí človek veľmi ľahké zletí z toho schodu... Je tam málo miesta na stánie jedného človeka ak je autobus plný atď... ?
Reakcia na: no.ev.di. #137713:
SOR BN 10,5 ako náhrada Ikarusov 415 pre petržalskú linku 99 je nevhodný - už sa to tu rozoberalo - kapacita väčšinou postačujúca,ale pomalé otváranie dverí !!! spôsobovalo značné meškania.
Reakcia na: hoppusmark #137714:
Ja si radšej zase sadám a preto aj rád využívam posilové 133, ktoré sú prázdne. ? Možno je to dané aj tým, že pokiaľ niekto býva na DD je zvyknutý na to, že sedenie je bezpečné lebo do tých zákrut musí mať človek nacvičené v ktorej sa má ako držať keď stojí... A taktiež sedenie je bezpečné napr. ak vodič prudko zabrzdní. Ja rátam do pohodlia hlavne počet miest na sedenie, klíma v autobuse, počet ľudí v autobuse a čistota v autobuse. Dvere by mi stačili aj dvoje, ale to len v prídade, že autobus nepríde na 100% naplnený vtedy to dá zabrať sa dostať k dverám. ?
Reakcia na: no.ev.di. #137711:
mne sa tiez pozdava tych 5 dveri na NB18.. Bratislave by urcite 5 dveri pomohlo prave kvoli rychlej vymene cestujucich.. na take nosne linky by to bolo dost dobre.. Ale nepaci sa mi ten interier SORu, myslim ze aj napriek piatim dveram by sa ten interier dal vyriesit lepsie..
Reakcia na: no.ev.di. #137704:
"Určite veľmi osožné na takej L39 keď sa polovica autobusy na nábreží prediera von " - Väčšinou sa to rieši zhustením intervalu. Aj keď možno práve L39 (alebo skôr L31) je linka, kde by som si ešte vedel päťdverové kĺbáky predstaviť.
Budúcnosť je vo väčšom podiele sediacich cestujúcich, aspoň na linkách dlhších ako 10 minút. Nie je normálne, keď v T3 zo 44 cestujúcich polovica musí stáť.
Reakcia na: luky133 #137708:
"Práveže ľudia chcú pohodlne cestovať a povedzme si kto rád stojí a nesadne si?"

Hehe, no napriklad ja.. Ja si okrem kozenkovych sedadiel na ziadne sedadla v mhd BA nesadam. Jedine minule som si sadol na latkove sedadla v nejakom trolejbuse tusim 6301, lebo som vedel, ze je len velmi kratko v premavke (hm inak kto presadil latkove sedadla s BA reklamou namiesto kozenkovych?), ale keby som uz s nim isiel teraz, tak si nesadnem..

Inak podla mna pohodlne cestovanie nespociva len v sadnuti si.. Pre mna je napriklad pohodlne cestovanie to, ked mozem zostat stat a okolo mna je relativne volne miesto, a nemusim sa tlacit.. napriklad v Karose su prve dvere uzke, a este aj sedadiel je tam brutalne vela, takze ked je tlacenica, nemas sancu sa tam pohnut alebo sa dostat von.. zazil som to aj dnes.. to je podla mna nepohodlne, a nie ci si mozem sadnut alebo nie..

Preto som za to, aby bolo v autobusoch v prednej casti menej sedadiel, a viac miesta, lebo prvymi a strednymi dverami nastupuje najviac ludi a teda by tam mal byt vacsi priestor aby tam nebola tlacenica, a teda vacsie pohodlie (neobtieras sa o inych ludi a nemusis vystupovat ked chce niekto vystupit).. v tomto ma prijemne prekvapili nove citelisy, ze su tam sedadla len v jednom rade...
Reakcia na: Petto #137710:
Určite niektoré kusy sú zachovalé, ale podľa mňa by mali tie zvyšné SORky 10.5BN doobjednať. Alebo možno DPB vypíše tender na 12m autobusy a tam bude mať SOR hustú konkurenciu ak sa vôbec prihlási. Možno sa DPB od SORománie, preorientoval teraz na Citelisy ?
Reakcia na: luky133 #137709:
a ešte k tomu SORu - v súvislosti s megadodávkou pre Prahu sa tuším robil nábor zamestnancov do Libchavy + hala nová. Ale aj tak 100 kĺbových vozidiel na 3 roky - tiež si myslím že SOR nebude stíhať.
Reakcia na: luky133 #137708:
vec vkusu, ja sa na to pozerám z pohľadu rýchlej výmeny cestujúcich. Taktiež čo som pozeral technické výkresy SOR 18 NB CITY, tak kapacitne zdatne sekunduje M.Céčku. Ak si pozrieš info na imhd.sk o Capacity, tak zistíš, že má 47miest na sedenie. SOR 18NB CITY ponúka 45miest na sedenie a k tomu ešte ďalších 7sklopných sedadiel v priestore pri 2. a 3. dverách, takže spolu 54miest na sedenie ponúka SOR 18NB CITY, ak je v autobuse voľnejšie.
Reakcia na: luky133 #137709:
Mám už mierne pochybnosti,či vôbec ešte dojdu zvyšné SORY BN 10,5, keď už máme za dverami ďaľších 19 Citelisov. Ale zase aj Ikarusy 415 treba už začať pomaly vymieňaˇ- čiže je to teraz 50:50 ?
Reakcia na: no.ev.di. #137706:
Nemám to nijako podložené, ale myslím si, že Sor má teraz plnú výrobnú kapacitu a možno by už nestíhla vyrábať 100ks pre Bratislavu nakoľko má zákazku pre Prahu, Bratislavu (zvyšné Sory) a ešte nejaké mestá. Vyrábať by stíhal, ale určite nie s termínom dodania aký chce DPB teda začiatok roka resp. maximálne stred roka 2010. Jedine ak by sa Sor dohodol s Credom, že by sa tam presunula časť výroby... Takto to bolo aj s Karosou, že nevedela dodať väčší počet autobusov tak sa nakoniec od nej upustilo a pomohli sme Ikarusu prežiť pár rokov... ?
Reakcia na: no.ev.di. #137704:
Práveže ľudia chcú pohodlne cestovať a povedzme si kto rád stojí a nesadne si? Ďalšími dverami sa zmenší počet sedadiel... Niektoré dopravné podniky práve zmenšujú počet dverí napr. aj len na dvoje a na Slovensko a Česku sa kvôli Soru začalo prevládanie zvyšovania počtu dverí. ? Ja som proti ďalším dverám. Dostatočne stačí štvoro dverí a trojo na sólo autobuse... Preto aj v kútiku duše dúfam, že nevyhrá Sor lebo DPB by tam dalo 5 dverí... ?
Reakcia na: luky133 #137705:
už je to pomaly aj jedno kto z týcho troch. Ale stačí ak Meďák dodá Capacity, a klasické klbáky SOR alebo Iveco.
Reakcia na: Bubak #137699:
ešte ide o to, že koho SOR uprednostní ak si práve Praha povie, že potrebuje dodať ďalších 50ks a Bratislava si povie, že potrebuje 30klbákov dodať. Na takú výrobu určite SOR kapacity nemá a navyše nemám ten dojem, žeby SOR uprednostil BA pre Prahou. Praha ak sa nemýlim, má tú zmluvu podpísanú na viac rokov a dodávky budú rozložené, takže SOR podľa mňa sa ani neprihlási, hlavne ak ešte nedodal zvyšné SOR 10.5 BN, ktoré bude pri zakázke od Prahy úspech ak ich dodá behom nabudúceho roka.
Reakcia na: no.ev.di. #137703:
Len už nie ďalší výrobca v BA prosím... ? Dúfam, že ten tender na 100ks vyhrá jedine Mercedes, Sor alebo Iveco lebo ak by pribudla ďalšia značka vyzerá to tu ako v kocúrkove a zase bude x vozov od x výrobcov...
Reakcia na: luky133 #137702:
Test a premávka je niečo iné. Určite by prvé používali aj cestujúci a 5dverák je určite lepší kvôli výmene cestujúcich. Určite veľmi osožné na takej L39 keď sa polovica autobusy na nábreží prediera von aby prestúpila na električky a časť ľudí dostupuje, tak isto na Zochovej keď veľa ľudí vystupuje a aj dostupuje. Ten proces nástup/výstup takto možno veľmi urýchliť a tiež ho spohodlniť cestujúcim, aby sa nepredierali jeden cez druhého pri vystupovaní.
Reakcia na: Bubak #137699:
to je práve ten vtip, autobus s dátumom výroby r.2002 a vyzerá ako keby bol z roku 2009. Nepotrebuje viac komentár k tomu, ktorý výrobca je presvedčivejší čo sa týka prevedenia vozidla. Ani Bratislave by sa nič nestalo keby sme tu mali Van Hool. Čo som pozeral ich (Van Hool) stránku, tak ponúkajú dobré vozidlá.
Reakcia na: Bubak #137699:
Len ak to vyhrá SOR aby to neskončilo ako s poslednou dodávkou autobusov B 741, kde tušímže, pre plnú výrobu boli dodané neskôr či ako to bolo. Aj preto boli nakoniec dodané Ikarusy miesto Karos. A ak by vyhral Sor snáď nebude DPB objednávať 5 dverovú verziu ? ? , ale len štvor lebo 5 dverí je zbytočnosť a prvé sa počas testov v BA tuším ani neotvárali a slúžili len pre vodiča... ?
Reakcia na: no.ev.di. #137695:
Capacity nemusi byt v celej dlzke 2+2, vsetko zalezi ako si dotycny dopravny podnik vyberie.. To iste plati aj u kazdeho ineho autobusu.. Tie sedadla v autobusoch nie su privarene, ale prisrobovane a konfiguracia sedadiel sa da menit..

Zmeniť zobrazenie

Štruktúra
Zoradenie
Počet príspevkov na stranu

Vyhľadávanie v téme

Hľadaný text
Dátum od
Dátum do
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa.
Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou.
Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.
advertisement