Diskusné fórum › Všeobecná diskusia

Pridať príspevok

Pridať odpoveď

Upraviť príspevok

Login
Heslo
K príspevku je možné pridať najviac 5 súborov vo formátoch JPG, PNG, GIF a PDF (max. 32 MB). Ku každému súboru je možné pripojiť bližší textový opis. Pridaním súborov súhlasíte s Podmienkami používania.
Reakcia na: hoppusmark #137714:
Ja si radšej zase sadám a preto aj rád využívam posilové 133, ktoré sú prázdne. ? Možno je to dané aj tým, že pokiaľ niekto býva na DD je zvyknutý na to, že sedenie je bezpečné lebo do tých zákrut musí mať človek nacvičené v ktorej sa má ako držať keď stojí... A taktiež sedenie je bezpečné napr. ak vodič prudko zabrzdní. Ja rátam do pohodlia hlavne počet miest na sedenie, klíma v autobuse, počet ľudí v autobuse a čistota v autobuse. Dvere by mi stačili aj dvoje, ale to len v prídade, že autobus nepríde na 100% naplnený vtedy to dá zabrať sa dostať k dverám. ?
Reakcia na: no.ev.di. #137711:
mne sa tiez pozdava tych 5 dveri na NB18.. Bratislave by urcite 5 dveri pomohlo prave kvoli rychlej vymene cestujucich.. na take nosne linky by to bolo dost dobre.. Ale nepaci sa mi ten interier SORu, myslim ze aj napriek piatim dveram by sa ten interier dal vyriesit lepsie..
Reakcia na: no.ev.di. #137704:
"Určite veľmi osožné na takej L39 keď sa polovica autobusy na nábreží prediera von " - Väčšinou sa to rieši zhustením intervalu. Aj keď možno práve L39 (alebo skôr L31) je linka, kde by som si ešte vedel päťdverové kĺbáky predstaviť.
Budúcnosť je vo väčšom podiele sediacich cestujúcich, aspoň na linkách dlhších ako 10 minút. Nie je normálne, keď v T3 zo 44 cestujúcich polovica musí stáť.
Reakcia na: luky133 #137708:
"Práveže ľudia chcú pohodlne cestovať a povedzme si kto rád stojí a nesadne si?"

Hehe, no napriklad ja.. Ja si okrem kozenkovych sedadiel na ziadne sedadla v mhd BA nesadam. Jedine minule som si sadol na latkove sedadla v nejakom trolejbuse tusim 6301, lebo som vedel, ze je len velmi kratko v premavke (hm inak kto presadil latkove sedadla s BA reklamou namiesto kozenkovych?), ale keby som uz s nim isiel teraz, tak si nesadnem..

Inak podla mna pohodlne cestovanie nespociva len v sadnuti si.. Pre mna je napriklad pohodlne cestovanie to, ked mozem zostat stat a okolo mna je relativne volne miesto, a nemusim sa tlacit.. napriklad v Karose su prve dvere uzke, a este aj sedadiel je tam brutalne vela, takze ked je tlacenica, nemas sancu sa tam pohnut alebo sa dostat von.. zazil som to aj dnes.. to je podla mna nepohodlne, a nie ci si mozem sadnut alebo nie..

Preto som za to, aby bolo v autobusoch v prednej casti menej sedadiel, a viac miesta, lebo prvymi a strednymi dverami nastupuje najviac ludi a teda by tam mal byt vacsi priestor aby tam nebola tlacenica, a teda vacsie pohodlie (neobtieras sa o inych ludi a nemusis vystupovat ked chce niekto vystupit).. v tomto ma prijemne prekvapili nove citelisy, ze su tam sedadla len v jednom rade...
Reakcia na: Petto #137710:
Určite niektoré kusy sú zachovalé, ale podľa mňa by mali tie zvyšné SORky 10.5BN doobjednať. Alebo možno DPB vypíše tender na 12m autobusy a tam bude mať SOR hustú konkurenciu ak sa vôbec prihlási. Možno sa DPB od SORománie, preorientoval teraz na Citelisy ?
Reakcia na: luky133 #137709:
a ešte k tomu SORu - v súvislosti s megadodávkou pre Prahu sa tuším robil nábor zamestnancov do Libchavy + hala nová. Ale aj tak 100 kĺbových vozidiel na 3 roky - tiež si myslím že SOR nebude stíhať.
Reakcia na: luky133 #137708:
vec vkusu, ja sa na to pozerám z pohľadu rýchlej výmeny cestujúcich. Taktiež čo som pozeral technické výkresy SOR 18 NB CITY, tak kapacitne zdatne sekunduje M.Céčku. Ak si pozrieš info na imhd.sk o Capacity, tak zistíš, že má 47miest na sedenie. SOR 18NB CITY ponúka 45miest na sedenie a k tomu ešte ďalších 7sklopných sedadiel v priestore pri 2. a 3. dverách, takže spolu 54miest na sedenie ponúka SOR 18NB CITY, ak je v autobuse voľnejšie.
Reakcia na: luky133 #137709:
Mám už mierne pochybnosti,či vôbec ešte dojdu zvyšné SORY BN 10,5, keď už máme za dverami ďaľších 19 Citelisov. Ale zase aj Ikarusy 415 treba už začať pomaly vymieňaˇ- čiže je to teraz 50:50 ?
Reakcia na: no.ev.di. #137706:
Nemám to nijako podložené, ale myslím si, že Sor má teraz plnú výrobnú kapacitu a možno by už nestíhla vyrábať 100ks pre Bratislavu nakoľko má zákazku pre Prahu, Bratislavu (zvyšné Sory) a ešte nejaké mestá. Vyrábať by stíhal, ale určite nie s termínom dodania aký chce DPB teda začiatok roka resp. maximálne stred roka 2010. Jedine ak by sa Sor dohodol s Credom, že by sa tam presunula časť výroby... Takto to bolo aj s Karosou, že nevedela dodať väčší počet autobusov tak sa nakoniec od nej upustilo a pomohli sme Ikarusu prežiť pár rokov... ?
Reakcia na: no.ev.di. #137704:
Práveže ľudia chcú pohodlne cestovať a povedzme si kto rád stojí a nesadne si? Ďalšími dverami sa zmenší počet sedadiel... Niektoré dopravné podniky práve zmenšujú počet dverí napr. aj len na dvoje a na Slovensko a Česku sa kvôli Soru začalo prevládanie zvyšovania počtu dverí. ? Ja som proti ďalším dverám. Dostatočne stačí štvoro dverí a trojo na sólo autobuse... Preto aj v kútiku duše dúfam, že nevyhrá Sor lebo DPB by tam dalo 5 dverí... ?
Reakcia na: luky133 #137705:
už je to pomaly aj jedno kto z týcho troch. Ale stačí ak Meďák dodá Capacity, a klasické klbáky SOR alebo Iveco.
Reakcia na: Bubak #137699:
ešte ide o to, že koho SOR uprednostní ak si práve Praha povie, že potrebuje dodať ďalších 50ks a Bratislava si povie, že potrebuje 30klbákov dodať. Na takú výrobu určite SOR kapacity nemá a navyše nemám ten dojem, žeby SOR uprednostil BA pre Prahou. Praha ak sa nemýlim, má tú zmluvu podpísanú na viac rokov a dodávky budú rozložené, takže SOR podľa mňa sa ani neprihlási, hlavne ak ešte nedodal zvyšné SOR 10.5 BN, ktoré bude pri zakázke od Prahy úspech ak ich dodá behom nabudúceho roka.
Reakcia na: no.ev.di. #137703:
Len už nie ďalší výrobca v BA prosím... ? Dúfam, že ten tender na 100ks vyhrá jedine Mercedes, Sor alebo Iveco lebo ak by pribudla ďalšia značka vyzerá to tu ako v kocúrkove a zase bude x vozov od x výrobcov...
Reakcia na: luky133 #137702:
Test a premávka je niečo iné. Určite by prvé používali aj cestujúci a 5dverák je určite lepší kvôli výmene cestujúcich. Určite veľmi osožné na takej L39 keď sa polovica autobusy na nábreží prediera von aby prestúpila na električky a časť ľudí dostupuje, tak isto na Zochovej keď veľa ľudí vystupuje a aj dostupuje. Ten proces nástup/výstup takto možno veľmi urýchliť a tiež ho spohodlniť cestujúcim, aby sa nepredierali jeden cez druhého pri vystupovaní.
Reakcia na: Bubak #137699:
to je práve ten vtip, autobus s dátumom výroby r.2002 a vyzerá ako keby bol z roku 2009. Nepotrebuje viac komentár k tomu, ktorý výrobca je presvedčivejší čo sa týka prevedenia vozidla. Ani Bratislave by sa nič nestalo keby sme tu mali Van Hool. Čo som pozeral ich (Van Hool) stránku, tak ponúkajú dobré vozidlá.
Reakcia na: Bubak #137699:
Len ak to vyhrá SOR aby to neskončilo ako s poslednou dodávkou autobusov B 741, kde tušímže, pre plnú výrobu boli dodané neskôr či ako to bolo. Aj preto boli nakoniec dodané Ikarusy miesto Karos. A ak by vyhral Sor snáď nebude DPB objednávať 5 dverovú verziu ? ? , ale len štvor lebo 5 dverí je zbytočnosť a prvé sa počas testov v BA tuším ani neotvárali a slúžili len pre vodiča... ?
Reakcia na: no.ev.di. #137695:
Capacity nemusi byt v celej dlzke 2+2, vsetko zalezi ako si dotycny dopravny podnik vyberie.. To iste plati aj u kazdeho ineho autobusu.. Tie sedadla v autobusoch nie su privarene, ale prisrobovane a konfiguracia sedadiel sa da menit..
Reakcia na: Bubak #137699:
Meďák má už toľko hybridov,že už ani neviem o aké pohony tam ide. Len tie hybridy som videl väčšinou iba v krátkej verzii ( 12 metrové busy )
Reakcia na: no.ev.di. #137697:
SOR sa polepšil s NB. Ľudia ti povedia, že BNká nie sú to pravé orechové (ale napríklad v medzimestskej C12 sa mi cestuje super ? ). Možno tie hranaté časti v ktoré interiér má, prípadne lepšie vyriešiť prednú časť (niektorí sú toho nározu, že 3 dvere vpredu sú príliž, ale na rýchlu výmenu cestujích eňoňuno myslím). A zmestiť by sa tam malo celkom veľa ľudí (pravda, nevidel som to ešte na vlastné oči).

Podľa môjho názoru je v Nitre prevádzka NB18 úspešná. I keď sú celkom v tieni Van Hoolov AG300New (verejnosť si vo všeobecnosti myslí, že k nám prišlo 13 nových autobusov a nie s rokom výroby 2002 a využívané v Holansku). Ale mne sa páčia viac NB18. ?

Kľudne, nech vyhrá druhý tender SOR. Aspoň bude mať čo vyrábať (zákazka pre Prahu a Bratislavu, a v čase krízy, super).

Re #137698 Petto: CNG aj Citaro? Tuším Meďák ponúka nejakú super hybrid verziu,nie?
Reakcia na: no.ev.di. #137697:
Nechcem to to už rozvádzať,ale ja nevidím tragicky tie Capacity- sú drahé no a ??? Konečne tu bude dačo normálne jazdiť,jediné čo neschvaľujem je poradie tých tendrov - najprv sa mal spraviť ten 100 ks dieslový - vyšitý pre SOR or Iveco ( kedže tu nemá čo jazdiť ), potom CNGčkový a nakoniec "capacitový

Zmeniť zobrazenie

Štruktúra
Zoradenie
Počet príspevkov na stranu

Vyhľadávanie v téme

Hľadaný text
Dátum od
Dátum do
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa.
Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou.
Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.