Ono kludne nech su dane medzi abusove linky tbusove, ale nech su potom na zastavkach oznacene inak (napr abusove by boli klasicke, ako teraz a tbusove by mohli mat okolo napr cerveny ramik)
To je podľa mňa argumentáci na vode. NORMÁLNY človek sa orientuje podľa čísla linky, nie podľa toho, či ten autobus má na streche palice. Alebo ty, keď chceš ísť z ASMN na Dolné Hony, tak proste vlezieš do prvého trolejbusu?
Oddelené číslovanmie trolejbusových liniek je proste blbosť, úplne rovnaká ako oblastné číslovanie. Týmto diskusiu končím.
na čo je dobré oblastné číslovanie napr.? Na prd. Mne bolo vždy jedno či bola L83 alebo 104, prípadne L45 alebo L95. Jednoducho - musel som vedieť čím idem a kam chcem ísť, číslo bol len orientačný prvok k tej trase, resp. linke, ktorú som pri ceste niekam použil. Číslovanie podľa oblastí nemá vplyv na kvalitu cestovania. Avšak delenie liniek číslami podľa typu, či to je električka, autobus alebo trolejbus význam má. Ak je človek neznalý pomerov, a budú trolejbusy číslované medzi autobusmi, tak ťažko zistí, že napr. L40 je trolejbus a ide na ASMN, keď často ľudia keď radia niekomu "pôjdeš na Kramáre trolejbusom" alebo "Na dolné hony dojdeš najlepšie trolejbusom" tak v plániku MHD je písané, že trolejbusy sú číslované 200-299. Teda sa ľahšie vynájde. Aj keď čítať vie, takže uvidí na linkovej tabuli nápis "40 AUTOBUSOVÁ STANICA". Ale ešte nikdy som nepočul radu typu "Pri ceste na Dolné hony hľadaj linky číslované v rade 70-79" alebo "pri ceste do Ružinova použi autobusy číslované 60-69 a aj 70-79", číslo ako číslo. Takisto si neviem predstaviť, že ľudia zo Záhoria budú nejak špeciálne študovať spojitosť medzi číslovaním ich linky a pásma v ktorom je ich dedina. Pásma a ich číslovanie má akurát tak význam z pohľadu tarify, aby za prechod medzi pásmami platili a nevozili sa od nevidím do nevidím.
A ty si niekedy počul o tom, že by sa nejaký kamiónista pozeral do mapy, kade jazdia trolejbusy? A je to dôvod pre oddelené číslovanie trolejbusových liniek?
Vladimír kedysi povedal, že keď sa pozrie na mapu mesta cudzinec a vidí tam trolejbus (zreteľne odlíšený od autobusu najmä číslom linky), tak napr. ak ide kamiónom s vysokým nákladom tak si domyslí že na tej ulici je trolejové vedenie a môže sa podľa toho zariadiť ak má nadrozmerne vysoký náklad. ?
(Ako príklad je Rožňavská ul podjazd pri Baumaxe kde po tom, ako tam bolo každý druhý mesiac strhnuté vedenie dali v pravom jazdnom pruhu zákaz jazdy nákladných áut... tí čo zapríčinili to strhnutie asi nepozerali do mapy Ba a nehľadali tam kde idú t-busy ? )
Každé mesto si to čísluje po svojom, v Prahe nefunguje oblastné označovanie myslím a vadí to niekomu? Niekto kladie dôraz na oblastné označovanie, niekto na číslovanie podľa typov liniek (T,B,E) a niekto to vie skĺbiť dohromady. Ale ak to musí byť podľa teba a kto nezdiela tvoj názor, tak sorry, ale mal by si si dať sedatíva nejaké a ísť do kelu ty ?
Chod do kelu! Trolejbusy a busy kludne mozu byt v jednej rade. Povazujem za idealne trolejbusom proste znizit cisla o 100 (201-101, 202-102, atd., s*at na oblastne znacenie) ..
Trolejbus je len autobus pouzivajuci iny zdroj energie. Nevidim vyznamny dovod, preco by sa mal oznacenim lisit od autobusov - cislo linky ma vyjadrovat trasu a nie ci je prevadzkovana autobusom alebo konskym povozom...
Zmeniť zobrazenie
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa. Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou. Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.
no.ev.di.