Diskusné fórum › Všeobecná diskusia

Pridať príspevok

Pridať odpoveď

Upraviť príspevok

Login
Heslo
K príspevku je možné pridať najviac 5 súborov vo formátoch JPG, PNG, GIF a PDF (max. 32 MB). Ku každému súboru je možné pripojiť bližší textový opis. Pridaním súborov súhlasíte s Podmienkami používania.
Reakcia na: hefec #137501:
a este jedno, ak nahradis autobusovu linku trolejbusovou 1:1 (t.j. postavis nad nou trolejove vedenie), budes ju precislovavat? Prikladom budiz 33.
Reakcia na: no.ev.di. #137499:
Trolejbus je len autobus pouzivajuci iny zdroj energie. Nevidim vyznamny dovod, preco by sa mal oznacenim lisit od autobusov - cislo linky ma vyjadrovat trasu a nie ci je prevadzkovana autobusom alebo konskym povozom...
Reakcia na: Preßburg.Germane #137498:
Pekný sumár (i keď sa tu v minulosti už viac krát vyskytol), akurát by som opravil, že:
- označovanie radiálnych liniek nie je podľa poradia, ale je oblastné,
- trojciferné označovanie liniek ani tak nesúviselo s tým, že boli na okraji mesta ako skôr s tým, že tieto linky priamo nadväzovali na kmeňovú linku s dvojmiestnym označením,
- WL vôbec nepotrebuje odstraňovať medzery v číselnej rade, keďže to číslovanie vychádza z oblastného označovania a v prípade (i keď toho sa vonkoncom neobávam) stavby trate do oblasti 8 by tie medzery opäť vznikli.
- súčasné prečíslovávanie bolo (v prípade liniek N a J) resp. malo byť (v prípade linky 71) sprevádzané aj so zmenou trasy. A keďže tangenciálne linky by zostali len 2 (z pôvodných takmer 20-tich) je zbytočné pre ne držať extra (a naviac písmenkovú) radu a tak by bolo jednoduchšie zahrnúť ich do rady 1-19.

Re #137499 no.ev.di.: Pri svojom výpočte regionálnych liniek rátaj aj s tým, že do budúcnosti by sa BIDka mala (a ministerstvo dopravy s tým priamo počíta) aj do TTSK, kde už ale číslovanie nebude vychádzať z BA. Takže je lepšie v tomto duchu ponechať navrhnutý stav, ako dnes naučiť ľudí že linky rady 220-239 smerujú do Trnavy a niekedy za 50? ? rokov k nim prifáriť aj linky 450-469, resp. 780-799 a pod.
Reakcia na: hoppusmark #137494:
Číslovanie liniek je treba udržať hlavne čo najdlhšie v takom stave aby sa nemenilo, teda nespôsobovalo chaos a linky sa očíslovali tak, aby nebolo treba každých 5 rokov meniť spôsob označovania liniek
Tieto varianty ma napadajú :
- električky : 1-19
- trolejbusy : 20-99
- autobusy MHD : 100-199
- autobusy REGIO : 200-299
- 200-219 : smer Stupava, Malacky, Rohožník
- 220-239 : smer Pezinok, Trnava
- 240-259 : smer Senec, Galanta
- 260-279 : smer Šamorín, Dunajská Streda
- 280-289 : Rajka, Mosonmagyárovár
- 290-299 : Wolfsthal, Hainburg
- prípadne linky smer Maďarsko a Rakúsko oddeliť očíslovaním v rade : 300-309 (smer Rajka) a 310-319 (smer Hainburg)
- REGIO vlaky : R1-10

alternatívne : rozdelenie REGIO busov na stovky 200-799 a zahranièné 800-999 a vlaky ako bolo v dokumente BID teda R20,25,... Toto delenie mi príde divné, lebo podľa plánu BID sa majú trolejbusy a autobusy (71 liniek) Bratislavskej MHD nacpať do radu 20-99 + nejaké stovky ak je číslo obsadené a 37 prímestských liniek idú rozhodiť na sedem stoviek číslených radov pričom ešte vynechaný ostáva rad 400 kvôli tomu, že čísla nočákov sa tak nahadzujú cez palubák ?
Reakcia na: hoppusmark #137493:

K linkovaniu Wiener linien: Doterajší Viedenský systém označovania liniek platil už roky, takpovediac od začiatku 20teho storočia.
Udržal sa až dodnes.
Toto označovanie má nasledovné pravidlá.
Číselný rad 1-20 -určený pre okružné linky prechádzajúce Ring alebo Gürtel-typický príklad pre linky č. 1 a 2
linky 21 a vyššie - klasické radiálne linky. Ich číslovanie sa odvíja od Praterstern - Ausstellungsstraße - L21
Diametrálne linky, ako sa spomínalo, nesú označenie písmenami veľkej Abecedy.
Kedysi existovali aj rôzne kombinácie Radiálnych liniek, ktoré niesli tvar zlomku napr. 31/5 alebo aj kombinácie s diametrálnimi linkami napr. D2.
Linky ktoré boli zavedené v rámci okrajových štvrí boli označené trojciferne a nadväzovali obyčajne na tadiálne linky. Napr. L21 a L221.
Počas celej doby existencie električkovej siete vo Viedni prišlo samozrejme k redukciám aj v súvislosti s výstavbou metra či rozvojom autobosovej dopravy. Preto sú dnes značné medzery v číselnom poradí.
Vedenie Wiener Linien si zrejme zaumienilo odstrániť medzery v poradí 1-71 pričom liniek je už len 30 a z toho sú 2 písmenné (D, O). To však prináša i určité negatíva, už len tá linka D - ľudia to tak poznajú, aj "cezpoľní" a vedia kam tá linka roky ide. Preto až do nedávna bola Vieden v tomto dosť konzervatívna...
Ale čo je vidieť na Rozdiel od Slovenska, že občianský hlas v Rakúsku má aj nejakú váhu a aj Wiener Linien si nerobia všetko len tak svojvoľne.
nemala sa od 10/2009 premenovať Hroboňova naspäť na Prokopa V? lebo medzi CP k 1.10. 84 nie je a aj v busoch je Hroboňova...
Reakcia na: Pežot #137427:
netrápoš s tými kombináciami
"Najviac ľudí vystupuje pod Novým mostom a prestupujú na linky do Petržalky" takže tam ti bohate stačí 33+každú chvíľu idúca elina a prestúpiť musíš pod mostom tak či tak
"ľudia cestujú aj na Malú scénu" rovnako môžu prestúpiť na 50tku aj na šafku z eliny či na 78 na Krížnej/Trnavskom...
Re #137429 MatejBA: "ak vam ude elektricka" mi chceš povedať, že 12 minút ti nejde ŽIADNA elina? to nemyslíš vážne... aj mne ak ráno ujde bus, tiež musím čakať 8-10 minút, prípadne pôjdem na iný a prestúpim - to je taká vec, čo Petržalčania na rozdiel od električkárov ovládajú. A keď si nevieš zorganizovať čas tak, aby si bol na zastávke včas, tak nežiadaj DPB o linku každú minútu lebo "aby ti neušla"
Re #137435 Pežot: "L133 nieje problém."? práveže je dosť podstatný problém. miesto toho, aby ste si na zahradkára tlačili, že chcete posilniť elinu, ktorá by z druhej strany pomohla aj dajme tomu Rači, tak vám zalepil oči pseudolinkou, vďaka ktorej si ho zvolíte, ale to už je váš problém, možno potom aspoň zmizne z dpb...

Re #137441 MatejBA: to mu robili pracovníci DPB v rámci pracovného času? ?
Re #137445 Mischo1: DD-hlavná stanica spojenie existuje a DD-ASMN je "až" na jeden prestup, takže aj to vám vadí? tým samozrejme nepopieram to, že by sa Tbusy mali napojiť an zvyšok trate.
Re #137453 MatejBA: kopíruje ti 94 električkovú trať na 80-90% trasy?
Re #137457 klasIK: ono by stačilo, keby 133 mala všetky zastávky ako elina a potom by sa videlo, ako je ňou rýchle spojenie...
Re #137469 no.ev.di.: "Je to .... dočasné riešenie " práve toho sa bojím, že nejaký blb vymyslí "dočasné riešenie" a potom sa už nenájde nikto, kto by to dal do normálneho stavu "lebo cestujúci si zvykli"?
Re #137475 S499.1023: si pamätám, že nejaký Weigel hrá (hrával) v Divadle Járy Cimrmana? ?
Re #137477 ivanbuto: obávam sa, že Metro si ho robí na vlastnú päsť a potom ho dá magoriátu preplatiť ako "rekonštrukciu mosta"...
Re #137489 no.ev.di.: ja som zas včera popoludní videl dvojicu práve na križovatke Šustekova (Lidl) oproti zastávke 96/196
Re #137492 luky133: posranec KV, mesta, teraz idú voľby VÚC... a čo nrsr, tam sa nechystá kandidovať? 😉 normálne žasnem, ako ešte stíha byť na čele dpb, ten človek má asi 36hodinový deň, nie? 🙂
Re #137463 Pežot: "BTW. robím v Dopravnom podniku" tak už je to jasné. pozdravuj odo mňa súdruha Zahradníka a odkáž mu, nech si volebnú kampaň v KV a špeciálne na DD nerobí z peňazí mesta ❗
Inak ja som aj proti precislovaniu trolejbusov v BA. Ak nejaka linka nemeni svoju trasu, precislovanie nema ziadne opodstatnenie.. Rad 2xx by sa mal zostat trolejbusom aj po zavedeni BID..
Reakcia na: Valec #137486:
takze preznacenie D-cka nebude:
http://derstandard.at/fs/1246543287389/Bim-Umbenennung-Aus-D-Wagen-wird-doch-kein-3er

Preklad clanku(jeho casti):
Wiener Linien ustupili peticii. ... Elektrickova linka D si predsa ponecha svoje meno a nebude premenovana na linku 3. ...
Reakcia na: Valec #137486:
Nevieš kedy má byť cca nový CP 133? Som zvedavý či bude jazdiť častejšie nakoľko "máme" viac TEDOMov alebo ako. Ale zase nech to nepreháňajú s tým CP a nespravia tam zbytočne krátky interval...

Neobával by som sa koniec výhod ak ho zvolia. Predsa nepoznáš ho, že je to multifunkčný človek na niekoľkých stoličkách? ?
Reakcia na: Valec #137486:
to preznacenie 1 a 2 bolo tusim minuly rok v oktobri, preznacenie D a 71 malo nasledovat tusim od 1.1.2009. Ale nenasledovalo. Ani linka O nie je (zatial?) 7.
Reakcia na: Valec #137486:
k Starému mostu : ja som videl študentov a rôznych ľudí na uliciach : Bratská, Jiráskova a Kopčianska. Paradoxne na Bosákovej, Jantárovej ceste, Rusovskej ceste a ani na Šustekovej nebolo nikoho.
Reakcia na: Valec #137486:
_Môžu a nemusia skončiť výhody pre DD. On ako poslanec môže intenzívne lobovať, alebo do predstavenstva DPB dosadiť nejakú "bábku" čo bude tancovať ako on bude ťahať nitkami. Neskôr v ďalšej predvolebke, si opäť bude Bruno Gardenescu pripisovať zásluhy na všetkom možnom, samozrejme nezabudne zdôrazniť jeho úspech v skvalitnení MHD v m.č. Karlova Ves.
Reakcia na: S499.1023 #137484:
nechápem prečo naše zákony sú v tomto smere akurát na oštaru, pokiaľ viem tak sú prekážkou aj tomu aby sa na Slovensko dostal trojčlánkový autobus. Podľa mňa, keby dopravcovia pritlačili na pílu a mali záujem kúpiť takéto vozidlá, tak by sa s tým dalo pohnúť.
Reakcia na: boxcar #137399:
Z hlavy to teraz neviem, ale sú to dva na prelome 6tej a 7 mej hodiny z DD.

Re #137412 Mischo1: Lebo je to len dočasné riešenie, ktoré nahradí nový CP linky 133.

Re #137415 TeBeCe: To chce foto. A sranda bude keď ho zvolia, potom bude koniec MHD výhod pre DD.

Re #137428 luky133: Tipni si aké voľby sú najbližšie.

Re #137462 hoppusmark: A zabudol si spomenúť preznačenie linky O na 7. Každopádne neviem o tom (ani som to nehľadal), že by sa od toho kroku upustilo, však ten mal nasledovať až s odstupom po linkách 1 a 2.

Re #137463 Pežot: No to by som strašne rád vedel, čo si zač. Škoda že si to nenapísal skôr, mohol som ťa pri dnešnej návšteve podniku hneď prelustrovať.

Re #137467 drink: A hlavne že o pár príspevkov vyššie píše, že tam len brigáduje. ?

Re #137470 Pežot: BTW, nevieš že zamestnanci DPB majú zakázané navštevovať tento web? ?

Re #137478 no.ev.di.: To aj v Kopčanoch museli počítať aby narátali potrebu dvoch pruhov na Starom moste? ?
Reakcia na: luky1 #137483:
tie nizke sedacky su hlavne vpredu a v strednej casti autobusu.. Ono v nizkopodlaznom autobuse nie je mozne mat vsetky sedacky nizke, hlavne kvoli umiestneniu motora a naprav. Cize nejaky pocet vysokych sedaciek je v kazdom nizkopodlaznom autobuse, myslim ze taky autobus, ktory by mal vsetky sedacky nizke, ani neexistuje.. ?
Reakcia na: no.ev.di. #137481:

1) 8%.
2) Zmeniť zákon.
Reakcia na: hoppusmark #137482:


Vdaka za informaciu, tie nizke sedacky som si nevsimol, lebo 39-tka bola ako vzdy nabita studakmi.

Zmeniť zobrazenie

Štruktúra
Zoradenie
Počet príspevkov na stranu

Vyhľadávanie v téme

Hľadaný text
Dátum od
Dátum do
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa.
Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou.
Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.