z Bosákovej/Mamateyovej by si sa dostal do centra rovnako, pretože tie zastávky by ostali... a možno by sa tam dali potom nasadiť aj 15m vozy namiesto 88...
spojenie 34+84 som nespomínal, iba 84+94...
možno by pre Hálova/Jungmannova stačila 183 z Dostihovej dráhy (alebo čo takto z Muchovho námestia?) ako vložený spoj v špičke buď po stanicu alebo po Hroboňovu alebo až po kríž (ale to asi nie až tak ďaleko, možno by fakt stačilo po stanicu), keďže sa hlavne potrebujú dostať +/- na Zochovu... myslím si, že "nová 84" cez sad JK (po hroboňovu) by sa dala zvládnuť 7 vozmi, možno s vypätím všetkých síl teoreticky (40-minútová trasa) aj šiestimi, ak by bola po Vazku, určite by to bolo menej + v prípade zlúčenia 84+94 by si ušetril 11 vozov z 94ky a minimálne 2, ak nie aj 3, vozy z 84ky, ktoré by sa dali rozdeliť medzi 183 a 193...
? nikto, ale pozerám sa na vec tak, že by bolo fajn keby sme mali aspoň v krátkych vozidlách jednotný vozový park aj keď sa to s príchodom Citelisov nabúra ale tak dva typy vozidiel niesú taká pohroma. Navyše Citelis ani SOR nemajú zatiaľ existenčné problémy, takže s dodávkou náhradných dielov nie je problém (aspoň myslím, že to tak je).
to s tou náhradou L94 ako spojenie L34 a 84 cez Mýtnu nie je zlý nápad ? len ako potom posilniť L83? na aký interval a hlavne tak aby bol preklad s L34 v Dúbravke... preklady L83+84 "fungujú" síce ako si napísal, ale aspoň umožňuje ľuďom z nastupujúcim na Bosákovej a Mamateyovej ulici dostať sa v pracovný týždeň do centra a hlavne ľuďom z Hálovej a Jungmannovej dostať sa na Zochovu bez tlačenice v L83. Na druhej strane, keby sa posilnila L83, bola by to zbytočná kapacita v úseku Technopol - Nám. hraničiarov. V takom intervale akom tu existuje postačuje. Skôr by som sa zamýšľal do blízkej budúcnosti ako to bude vyzerať s kapacitou L84 a 99 na Bosákovej keď sa začnú ľudia sťahovať do nových domov čo vyrástli pri zastávke Mlynarovičova. Napadli ma nejaké zmeny ale ak sa požaduje viesť v Petržalke dve linky z Pražskej v intervale 8/15/10 a nie jednu v intervale 4/7-8/5, tak je môj návrh zbytočné písať, navyše by pri tom návrhu bolo potreba vrátiť na L95 ráno interval 3minúty
Re #136083 no.ev.di.: ono je dosť problém to, že 99na má teoreticky int. 7,5 a 84ka int. 8 a 15, takže niekedy po hodine by sa možno zase zbehli. lenže ráno má 99na tuším int.8, rovnako ako 84, lenže štartujú možno s 1-2minútovými odstupmi. rovnako je to aj z hálovej smerom späť, že naraz odíde 88 a 99 a o minútu-dve 84 (podľa zápch v meste) a potom musíš čakať...
osobne si myslím, pri seknutí 99 po mušacie a natiahnutie 78 ti vzniknú 2 zásadné problémy - 1/práve cez týždeň odpíšeš spojenie poliklinika Šustekova od ostatných 2/ 84 a 78 nejazdia cez víkend a víkendovo/sviatkovou predĺženou 99nou by si možno zmiatol ľudí. osobne si myslím, že by stačilo, ak by 84 po mlynarovičovej nešla na 99novu Farského, ale doprava, kde stojí 95ka, potom po Krasovského (zastaviť niekde pri sade JK), kúsok po Einsteinovej a na Zochovu. smerom naspäť Aupark-Digital-za priecestím doľava okolo Albera, potom Mlynarovičova-atď. zmizne časť súbehu a obslúži sa nové územie... prípadne by sa točila na ceste Mlynarovičova-Euba-Bulíkova-Šustekova-Bosákova s priebežnou konečnou. lenže to vraj nie je možné, lebo na Prokopa V. nie sú sociálka...
jungmanova-hálova by síce prišli o 84 v teoretickom "preklade" s 83kou (ktorý reálne aj tak nefunguje), ale myslím si, že nová trasa 84 by mohla byť kratšia/rýchlejšia a možno by sa ušetril nejaký ten bus. prípadne dodatočne v meste zo Zochovej by 84 išla na Vazku namiesto 94ky, s ktorou by sa na tomto úseku mohla zlúčiť a ušetrili by sa ďalšie busy, ktoré by sa mohli dať na posilnenie 83 alebo 93, pričom vybrané spoje 93 (193?) by sa točili už na Suchom mýte naspäť... prípadne by vznikla linka 193 (94) Holíčska-Suché mýto
jupííííí ? dúfam, že to bude SOR C 10.5, keď už ich tu máme nech sa aspoň v kraťasoch darí držať unifikáciu ? a vôbec by mi nevadilo keby sme popri Capacity mali už len klbáky od SORu. Mesto by ušetrilo dobre, a DPB si uľahčil prácu s údržbou a náhradnými dielmi.
môžme sa dakedy stretnúť keď budeš robiť prieskum v teréne keďže ako vidím, nepohybuješ sa ďaleko od môjho bydliska ? hovorím dlho, že treba vymyslieť pre Ovsište namiesto 99 a 84 jednu linku alebo nejaký doplnok pre preklad s 84. Uvažoval som aj nad tým, žeby 99 mohla končiť na Muchovom námestí, 78 by mohla v intervale 8/15/10 (ktorý nejaký čas naspäť existoval na tejto linke) sa prekladať s L84 od Farského po Ovsište kam by L78 po novom pokračovala, interval na spoločnom úseku 4/7-8/5//-, a cez víkendy by 99 zachádzala do Ovsišťa. Znie to divne, ale v niektorých mestách - opäť sa odvolám na Brno - ako napr. Brno, majú cez víkendy v prípade nepremávania inej linky do danej oblasti náhradu zabezpečenú zachádzaním alebo pokračovaním danej linky do vybranej oblasti (myslím, že u trolejbusov to tak majú linky 34 a 36, že jedne keď cez víkend nepremáva, tak druhá ju supluje tým, že zachádza cez jednu zastávku k jej konečnej a pokračuje ďalej po svojej trase)
84 a 99 ako kadeako? dnes ráno som zažil srandovnú situáciu, keď klasicky išla 84 minútu či dve pred 99nou, lenže "kvalitné" dvojsemafory lidl-poliklinika Šustekova umožnili 99ne kvalitnú stíhaciu jazdu a pri albere pri výjazde zo zastávky 99na tú 84ku aj predbehnúť ?
Re #136052 M: to je neuveriteľné, čo si to tie električky dovoľujú-vyskakovať z koľajníc do igkl pruhu, zraziť auto a potom sa nenápadne vrátiť naspäť
Re #136071 Jezo: zlé,zlé,zlé imhd ? predpokladám, že aj tie žuvačky a špina na zemi sa neodstraňujú v "1. kole". v ňom sa asi len nalepujú certifikáty o vyčistení, nie? ?
Re #136073 Danny: osobne si myslím, že prestúpiť nemôžeš, lebo máš "neprestupný lístok" možno odborne zdatnejší zdôvodnia viac...
rovnako by si potom napríklad pri využití dojazdov mohol argumetovať tým, že nepotrebuješ lístok, lebo "normálne touto trasou bus XY nechodí"... proste máš na CP uvedené zastávky, kadiaľ bus ide, tak na tie môžeš s 15min. ísť. to je niečo, ako keby som chcel ísť z ovsišťa na Šafko na 15 min. lístok, hoci priamo síce nič nejde, ale "kedysi" tadiaľ jazdila 28/88...
Ešte je treba povedať na obhajobu firmy AS Centrum (alebo divízie a-busy?) že už asi pol roka? rok? dozadu začalo na revíznom kanáli po bežnom dojazde z linky (ak je na to čas, teda nie vždy a každé vozidlo) okrem umývania podlahy aj umývanie a dezinfikovanie (mokrou handrou namočenou v save) madiel na dverách, vodorovných a zvislých madiel a občas aj okenných rámov. ?
"Informácie o tom, že vojnu proti špine dopravný podnik prehráva, ktorú zverejnil internetový portál imhd.sk aj spolu s fotodokumentáciou počmáraných vozidiel, považuje preto Kavecký za tendenčné."
Nie že by boli aj vyjadrenia Kaveckého a Záhradníka oveľa viac tendenčné, ale nevadí...
"Na certifikáte, ktorým sú označené vyčistené vozidlá, však dopravný podnik píše: „Toto vozidlo bolo kompletne vyčistené a vydezinfikované.""
Aj keby sme si odmysleli taggy, vozidlo po nalepení tohto certifikátu nemá umytú podlahu o nič viac ako iný bežný deň keď ide cez revízny kanál a storočná špina na madlách, okenných rámoch, príp. nad dverami je aj naďalej nedotknute na svojom mieste..
Samozrejme je možnosť že ten certifikát neklame a že vozidlo je kompletne vyčistené a vydezinfikované, ale ZVONKU. ? ☺
Zdravim vsetkych!
Mam otazku, ktora je podla mna polemicka-ohladne jednorazovych listkov.
Predstavme si aktualnu situaciu na Kramaroch, kde sa uz daky ten piatok meni asfalt.
Idem smerom od Karlovky, chcem ist na Kramare -linkou 32. Mam zakupeny 15 minutovy listok. Za beznych okolnosti jazda trva cca 10 minut, teda nemusim mat prestupny hodinovy listok(kedze idem priamo, bez prestupu). Lenze teraz je vyluka a linka ide priamo na vypadovku smerom na Prazsku bez prejazdu Kramarmi. A teraz nasleduje otazka (da sa to obdobne pouzit i na ine vyluky) Kedze moja linka nepremava v ten den beznou trasou ale zmenenou, mozem s tym neprestupnym listkom prestupit trebars na iny spoj, ktory ide na Kramare -na 2-3 zastavky? (samozrejme, keby to nebolo ako tieto dni, ze tam nechodi vobec ziadna MHD.) Ako upraveny priklad by mohli byt trolejbusy, ktorym by opravovali trat a trebars by nebola hradena autobusova doprava za trolejbusy na moju cielovu zastavku, ktora je za normalnych okolnosti riadnou trasou trolejbusu).
Snad som to napisal zrozumitelne. Tak poradte
Zmeniť zobrazenie
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa. Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou. Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.
mato.zak