Ak sú na klimatizáciu pripravené také mestá ako Temešvár a Solún, tak by s tým hádam ani BA nemusela mať problém.
Mňa tiež strašia legionellou a som tu ? .
ten rozdiel u busov je minimalny. Cca 500.000 vzkm. Z toho napriklad len 70.000 sa usetrilo vystavbou Petrzalskej vozovne. Alebo aj to, ze taka L33 presla pod draty, takze je u trolejbusov.
aha. Potom je tu este otazka, ci sa pod pojem "klbovy autobus" vmesti aj "2-klbovy". SOR nemal sancu lebo nema 4-napravovy autobus, ale 4 napravy ma aj Volvo ci VanHool.
Re #135809 kecho: "po mesačnom vyhodnocovaní jednej ponuky" v tomto pripade bol dovod iny.
Pocet stojacich cestujucich stanovuje vyrobca, obmedzeny je hlavne napravovym tlakom. Proste normovanych Slovakov sa vmesti viac ako normovanych Nemcov.
Podmienka bola minimalne 45 sedadiel a minimalne 185 cestujucich spolu.
MatejBA: Hmm tak ano ale no som zvedavý ak by sa nedajbože pokazila tak dúfam že sa otvoria tie malé vetráčiky ale tak no snaď sa také nič nestane, preto bol by som rád a dúfam teda stále že budú mať tie tmavé okná, aspoň by sa nemusela tak často a moc púšťať tá klíma
Kami: No čo sa týka tých vetrákov, dúfam že nebudú na zámok, lebo neviem či ste si niekto všimol ale na 1999, tak ten ich má na zámok či čo, proste neotvoríte ich, tuším ich otvára len vodič pomocou na palubovke alebo ručne s nejakým kľúčom.
No bolo by fajn keby nemali proste také vetráky, to je tuším jediná mucha na Capacity - 1999
Ale prd! Čo meleš ?
- 12minút v špičke mali L80,82,86,89,90,97 a 180
- 68,93 a 94 mali 6minút počas špičky
- 78,83 a 84 mali 8/15/10 - 78 mala dokonca aj poobede 8 minút
- 81 mala 8/12/10
- 95 a 88 mali 8/15/8 myslím
- 92 bez zmeny
- 85 mala interval 12/-/15
- 96 tak ako pred rokom 8/-/10
- 198 10/-/10/
interval horší ako 10min počas špičky mali len také záprdky čo ani nepremávali do centra (86,89,92,97,96,198) alebo v ňom mali 1-2 zastávky (80,82,85,90,180). 95 a 88 mali dokopy silnú kapacitu, ešte ak sa k tomu priráta aj 78, ktorá vozila ľudí kúsok od Šafka k Malej Scéne, tak vzíde z toho, že kapacita akú ponúka L95 dnes oproti 78+88+95 je jeden veľký o*** zo strany DPB na cestujúcich, ktorým sluboval nosnú linku zo Šafka v intervale 3minúty počas špičky ?
Ja som sa SORom vzpieral ale keď už vidím, že náš vozový park v kategórií krátkych vozidiel ovládnu SORy tak prečo by to tak nemohlo byť aj v kategórií dlhých autobusov? Okrem toho je kríza, mali by sme jedného dodávateľa autobusov, ktorý by dodával aj náhradné diely, ktoré by boli v podstate použiteľné pre všetky vozidlá.
Souhlasím. V první řadě je potřeba řešit u vozového parku autobusů DPB kvantitu a ne image.
Nic proti Mercedesu, mně se Citara líbí a moc, jen mi nejde do hlavy, proč zrovna Capacity? Autobus, který nemá o 10% větší kapacitu ani náhodou, ale je o pár milionu dražší než kloubové Citaro.
Bratislava sa delí na dve časti. Jedná kde pomaly každý druhý mesiac posilňujú dopravu, vznikajú nové linky (tú netreba menovať). A druhá časť kde zhusťujú intervaly, ale aj skracujú s tým, že tam jazdia potom krátke busy atď... ?
Záleží kolik těch linek s intervalem 6 minut je? Mohly se zkracovat intervaly, ale i rušit linky. Zas tak dobře situaci v Bratislavě neznám. Jen mi tehdy (rok zpátky) přišlo, že provoz autobusů byl značně menší než v roce 2001, kdy jsem BA navštívil prvně.
Veď istý pán povie, že preto ich nedajú na 32 ale na 133 a na 32 dajú klasické klbové. ? Ale nie to sa nestane a ani po tom netúžim. Stačí ak posilnia o jeden dva spoje rannú 133 keď ju už zaviedli a nič iné netreba. ?
co sa tyka vodica:
1. vodic stoji cca. 500.000sk rocne (pri plate 20-25tisic mesacne je to aj trochu nahor zaokruhlena suma), dajme tomu ze usetri 10% vodica - o 10% vyssia je kapacita, a nech teda beha aj v priemere 16hodin denne, teda dajme tomu ze dvaja vodici denne, teda usetri asi 100.000sk rocne, za dobu zivostnosti dajme tomu 10 rokov, usetri 1 MILION. A o kolko stoji viacej???
2. mame tu krizu, nezamestnanost... a radsej dame peniaze - ten milion nemeckemu mercedesu za autobusu, ako slovenskemu vodicovi, zamestnancovi??? to je co za logika???
co sa tyka spotreby, treba poznat udaje o spotrebe, aby bolo mozne povedat kolko a ci vobec nieco sa usetri... obavam sa ze to budu opat smiesne peniaze, kedze ten narast kapacity je o cca. 10% a pravdepodobne pri vyssej hmotnosti vozidla bude aj vyssia spotreba, mozno tam uspora paliva nebude ani ziadna...
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa. Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou. Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.
m@rtin
Bohužel nebudou