Reakcia na: Preßburg.Germane #134678:
"Už aj na zač. 20. storočia pre veľký sklon sa namiesto električky na Železnú studienku vtedy zaviedol Trolejbus."Trolejbus sa nestaval pre veľký sklon (však električkový okruh Hl.St - Pražská - Brnianska - Mlynská dolina - nábrežie bol plánovaný) ale preto, že bol lacnejší.
Preßburg.Germane
A veru odtiaľ sa má Bratislava čo učiť. -No až na unifikáciu vozového parku a to je asi jediné, kde Brnenská MHD pokrivkáva.
Okolo centa je koľajový okruh a od neho sa odvíjajú jednotlivé radiály električkových tratí do každej významnej mestkej časti. Trolejbusy tvoria skorej po okrajoch mesta doplnok a jednotlivé úseky spája jedna tangenciálna trolejbusová trať. Najväčšie prevýšenie má trať Linky 8 na oboch jej koncoch - Lišeň i Starý Lískovec, potom ešte pomerne dosť stúpanie je do Masarykovej štvrti L4. Neviem, teraz takto z voleja povedať ktoré stúpanie je vačšie ale Bratislavská Pražská ul. sa mi vidí byť rozhodne strmšia. Už aj na zač. 20. storočia pre veľký sklon sa namiesto električky na Železnú studienku vtedy zaviedol Trolejbus.
Skorej by som to prirovnal k el. tratiam v Prahe. Napr. najnovšia trať na Barrandov, stúpanie má značné, no sú tam aj isté obmedzenia. Napr. vozy s odporovou výzbrojou tam vôbec nemôžu.
Ešte k tomu Kamennému námestiu ako prestupnému uzlu. Ono by prišlo úplne vhod aj to, keby sa trolejbusová trať potiahla z Dunajskej/Rajskej cez Kamenné námestie, Nám SNP, Suché Mýto a na Hodžovom nám. kde už je tiež trolejbusová sieť.
Prestup "na hrane" z električky na trolejbus by mohlo byť pred súčasným MC. Donaldom. Tento trolejbusový prepoj by si nevyžiadal ani žiadne enormné náklady.