myslím, že do mesiaca by takáto novota, ako pristavovanie vozidla na nástupište pred odchodom viac ako 2-3min bola veľmi rýchlo zakázaná vedením DPB, nakoľko by to ľudia nevyužívali ale skôr zneužívali na to čo si napísal. Vo Viedni si platia primerane k svojim platom a úmerne ku kvalite. Nemôžeš chcieť aby predsa ľudia u nás toľko platili, však to by museli v tých busoch dačo čapovať ? u nás ani nie je moc za čo platiť. Za nejaké zvyšovanie úrovne cestovania nepovažujem generálkovanie K2 na K2S, ktoré sú už "out of fashion" a to prosím niesom fajnová riť ale voziť sa v T3 a K2 je pod úroveň, takisto aj pýšiť sa 9.5m zbytočnými autobusmi od SOR je teda riadny trapas. Na tom najlepšie vidno, že DPB vie akurát len prezentovať svoje úsporné opatrenia, keď im vadí, že na L30 alebo 37 premávali 12metráky tak to bola neúnosná záťaž ? pričom ako dlho dobre vieme, rovnako šetrný je aj voči linkám s kĺbovými autobusmi a od roku 1998 náš vozový park neuzrel jeden jediný nový kĺbový autobus, ba ani trolejbus pre existujúce linky 201,202 a 212 (aj keď vidím L212 často poloprázdnu)
Bol som svedkom toho, ako niektorí vodiči v BA z vlastnej vôle pristavili vozidlo na nástupnú zastávku výrazne skôr ako im to určuje cestovný poriadok a dočkali sa miesto poďakovania akurát pokrikov typu "Ty ko**t, čo ešte nejdeš?" a tiež dožadovania sa vrátenia peňazí od cestujúcich, ktorí si označili lístky hneď ako sa vteperili do vozidla (a nebolo to rozhodne slušnou formou). Nehovoriac o tom, že ak by vodič z vozidla odbehol napr. uvariť si kávu, predpokladam, že nejaký writer by to hneď využil. Čo sa týka kvality viedenskej MHD - súhlasím, ale na druhej strane si treba uvedomiť, že tam stojí jednorázový lístok 1,80 Euro (54 Sk).
ale čo to drístaš, veď páni z DPB sa v pravidelných intervaloch nechávajú počuť ako ideme podľa trendov so západnými mestami ? (myslené ironicky) Ak mám reagovať vecne tak ti poviem, že nie je podľa mňa treba aby vodič vpúšťal hneď ako dojde na konečnú do vozidla, z dôvodu, že u nás by sa to dalo využiť na krádeže. Uvediem príklad : Kakaovníčkovia na hlavnej stanici a ich "podnikanie" v oblasti kradnutia pri nastupovaní do autobusu. Keby sa toto umožnilo na stanici, že by napr. 61,74 alebo 201 stáli 10min pred odchodom na nástupišti, tak by si kakaovníčkovia obhliadli kde budú kradnúť, nachystali by sa a keby autobus oznamoval, že zatvára dvere tak zrazu šup dakomu kabelku dole alebo dačo z nej by zmizlo. Táto skupina ľudí je pokiaľ ide o prácu lenivá jak voš, ale kradnúť by to kradlo čo je deň dlhý. Avšak niesom z konštatovania tejto skutočnosti nadšený, ale načo si klamať. Tiež nesmieš zabudnúť, že šofér si musí odskočiť dakedy na WC a skontrolovať vozidlo či je ok, takže nemôže si tam nahnať ľudí. Samozrejme ak skontroluje vozidlo, vykoná návševu sociálky ak potrebuje, tak môže a nemusí púšťať ľudí do vozidla. Samozrejme za zimy by som to aj ja kedy privítal, keby som bol ušetrený mrznutia na zastávke. Opäť ale treba preskúmať či nie je vo veci nejaké nariadenie od DPB, čo toto vodičom zakazuje, alebo prísť na nástupište skôr ako 2-3min.
Tie ktoré sa v SNV lakujú na červeno nie sú tie z Košíc a majú vyššie dovozné RZ, jedine že doviezli ďalšie keďže pre Košice bolo určených len 16 busov tuším.
Zaujímavé, lebo tie Citelisy čo boli v Tempuse sú v dĺžke 12 metrov. Sú to tie s ktorými plánoval Eurobus vstup do košickej MHD. Jedine, žeby ešte iné voľné vlastnil Tempus.
Nebol už náhodou voz #3709 vyradený? Lebo v katalógu bol ešte do včerajška označený šedou farbou, tak ako #3706 a #3704 a teraz je označený červenou, tak ako ostatné vozidlá. ?
Žeby ho vrátili späť do premávky? ?
Ani 20 rokov po prevrate sa niektoré veci nezmenili a je čudné, že ich stále berieme ako samozrejmosť a nedožadujeme sa nápravy. Konkrétne mám na mysli prístup k cestujúcim MHD v Bratislave a v susedných metropolách, ako napr. Viedeň alebo Budapešť. Už za hlbokého socializmu bývala v Budapešti taká prax, že po odchode autobusu/električky/trolejbusu prišiel na nástupište ďalší spoj danej linky, aby mohli cestujúci nastúpiť - bez ohľadu na to, či mal odchod o 3 alebo o 30 minút. Dtto vo Viedni. Aká je však prax v Bratislave? Spoj odíde a vodič ďalšieho vozidla si tróni vo svojej kabíne ako veľký boss, cestujúci môžu niekedy aj 20 minút podľa ročného obdobia moknúť/mrznúť alebo sa potiť v horúčave, milý BOSS si číta noviny, pofajčieva, nohy vyložené a "plebs" nech prešľapuje na nástupišti, tak mu treba. Poviete si - maličkosť, ale práve z takýchto maličkostí sa skladá život. O vozidlách dávno za hranicou životnosti, sardinkovom presune do a zo zamestnania a nízkom až nulovom komforte cestovania v rozpálených plechových "krabiciach" v letných mesiacoch, a ďalších desiatkach problémov už radšej ani nebudem hovoriť. Prepravné je dosť vysoké na to, aby sme mali právo za vynaložené prostriedky požadovať komfort na úrovni 21. storočia. Nuž, ale pri takomto tempe nedosiahneme úroveň v susedných metropolách (najmä Viedne) ani o 200 rokov - ani keby nám Viedenčania bežali oproti...
Na K-report-e sa objavila informacia, ze do Bratislavy smeruju Citelisy z Tempusu. Mohol by to tu pripadne niekto potvrdit, alebo vyvratit? Co je to za akcia, kolko vozidiel, akych, pripadne na ako dlho?
už som si prečítal dávno... ukrajinci a cyperčania sa zdúchli ? baňa ostala s dlhami a šla do konkurzu a tak ďaľších 600 ľudí je na Gemeri bez práce ? kretén Fico by mal namiesto šrotovného (za ktoré si ľudia aj tak ľudia kupujú zahraničné autá) uvažovať radšej ako zabrániť podobným situáciám. To, že vyhlási tretie kolo šrotovného nikomu nezabezpečí pracovné miesto ☠
toto je podarena zastavka. harmonikovy bus sa na nu nezmesti ?
Zmeniť zobrazenie
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa. Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou. Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.
Jezo