su tu naozaj fungujuce zelene vlny, z vlastnych skusenosti viem ze su robene prave na 50 km/h. Ak som siel 45, uz som nestihal. Ked este prvy semafor, tak druhy urcite nie. To je na napr. Roznavskej.
Ine smery poznam len z osobaku kde nie ja taky presny tachac. Na Pristavnej nemozem ist menej ako 60, usek Zilinska - Karpatska menej ako 80 (aj tak stojim na Racku, ale aspon usetrim jeden cyklus).
poviem ti, že zbytočne pustený semafor je napr. o 6-tej ráno za zastávkou Šustekova, ďalší zbytočný je nový na nám. Hraničiarov a ešte zbytočnejší bude ten na Lachovej...
Áno, myslím to všeobecne. Jedni sa vysťahovali do Rajky a sťažujú sa, že nemajú hromadnú dopravu, druhí sa dnes sťahujú do Senca či ďalej a zajtra budú frfľať na zápchy na diaľnici a na starej ceste. Tretí možno kupujú domy v Kuchyni a budú požadovať zrušenie letiska...
"syndróm Rajka" je myslím trochu odlišný od popisovaných poblémov s prehustenou individuálnou dopravou. Tam práve s IAD až taký problém nie je, ale oni chcú verejnú dopravu, čo je v podstate pozitívne (otázka je, či ju aj v hojnom počte budú využívať). Spojenie BA -> Rajka, Moson, Gyor je podľa mňa na európske pomery na hlboko podpriemernej úrovni, a budem rád, ak sa to zmení. Na dotovaní by sa mali samozrejme dohodnúť SK a HU (prípadne EU), ale nebude mi vadiť, keď tam pár € pôjde z mojich daní.
Ak myslíš "syndróm Rajka" všeobecne, že vopred nedomysleli podmienky, tak máš samozrejme pravdu.
ked uz chces reagovat tak prosim nevytrhaj vety z kontextu... pisal si o plnom buse a na to som ti odpisal. ja keby som videl napraskany bus a mam ist jednu zastavku idem pesi. to ze ty mas pravo ist plnym busom je tvoja vec ale stazovat sa potom ze ake to bolo hrozne cestovanie je scestne...
tvrdit ze semafory nie su nastavene nijak je silna kava. pre plynulost sluzia tzv. "zelene vlny" a s vlastnych skusenosti mozem povedat ze pri rychlosti do 50 km/h funguju... a je jedno ci ide o auto alebo bus...
preferencia - ja nikde netvrdim ze tu nejaka je. samozrejme ze je potrebna. ale vzrusovat sa kvoli jednemu semaforu no neviem...
"vzdialenost medzi zastavkami bola taka neprekonatelne dlha ze si nemohol ist pesi?"
toto mi pripomina vetu "ak sa vam nepaci MHD, mozete pouzit inu formu dopravy"... Takze mne pride hlupy skor Tvoj prispevok.. Proste som sa rozhodol ist MHD, riadne som si za to zaplatil, a nikto mi nema pravo prikazat ist peso..
"na semafore skocila cervena zrovna ked siel autobus? co si to ten semafor dovolil... kludne napis kde je ten zbytocny semafor..."
lenze problem je ten, ze v BA nie su nastavene semafory nijak, proste nejak funguju a uz nikoho nezaujima, ci su spravne dlhe jednotlive fazy, tak aby bola doprava plynula.. Preco semafor zastavi auta z jedneho smeru, ktore musia potom dlho cakat, ked z ineho smeru nic nejde? Preco na Hodzovom namesti naskoci cervena akurat, ked autobus vychadza zo zastavky? Pricom by to malo byt prave naopak, prave vtedy ma naskocit zelena.. toto mi nevyvratis, mam vzdelanie v oblasti dopravy a mozem ti povedat, ze semafory v BA su nastavene katastrofalne, preferencia MHD ziadna, preferencia chodcov takisto ziadna... Za svojim prispevkom si stojim a mozes si hovorit co chces..
Jedine že by ruka v ruke s inováciami išli aj reštrikcie proti IAD, ako napríklad congestion charge v Londýne alebo vyhradené ulice pre MHD v Osle (a tuším aj tam je nejaký poplatok za vjazd do centra, ale nie som si celkom istý). Ale kým sa niečo také začne robiť, musí byť najprv verejná doprava na poriadne vysokej úrovni - preferencia, nízkopodlažnosť, klimatizácia, hustejšie intervaly, náväznosti, prestupy na hrane - a nie že sa kúpi mizerných desať súprav...
Re #132960 Amos: Práve o tom hovorím, že keď má zamestnanec auto aj na súkromné použitie, musí sa na ňom voziť až do firmy, nemôže ho nechať na polceste a prestúpiť na vlak. Iba ak by si chcel firmám nariaďovať, že svojim zamestnancom služobné autá "na domov" poskytovať nemajú, aby sa zvýšila využívanosť MHD. V takom prípade by ťa firmy zrejme poslali niekam...
"Potom nahnevaní obyvatelia hromžia nad tým, že kysnú v kolóne áut, nadávajú pritom, aká otrasná dopravná situácia v meste je a že sa s tým nič nerobí."
Nuž, keď sa nezamysleli pred kúpou, ako budú dochádzať, tak im nič iného než nadávanie nezostáva. Ja by som to nazval "syndróm Rajka" podľa tých najhlučnejších.
pre ňu ale platí čas = peniaze a práve preto sa služobné autá prideľujú, aby zamestnanec získal väčšiu mobilitu... niekedy je nevyhnutné (napr doručovateľ, technik IT a pod.) niekedy menej...
Väčšina ľudí čo má služobné autá má aj splnomocnenie na jeho používanie v súkromí teda môže ho využívať na rôzne aktivity bežného života a nepoužíva sa teda len na služobné cesty. V dnešnej dobe sa na služobné cesty letí pokiaľ ide o väčšie vzdialenosti.
Keď je to firemné auto, tak sa logicky používa aj (alebo skôr hlavne) na služobné účely. Čiže sotva môže celý deň stáť na parkovisku kdesi na periférií....
vzdialenost medzi zastavkami bola taka neprekonatelne dlha ze si nemohol ist pesi? alebo si masochista a citis sa dobre medzi spotenymi ludmi?
na semafore skocila cervena zrovna ked siel autobus? co si to ten semafor dovolil... kludne napis kde je ten zbytocny semafor... ktore semafory su nastavene tak ze pred vozidlom mhd skoci cervena? ja viem len o "zelenych vlnach" a dynamickych krizovatkach ale je mozne ze nieco mi uniklo...
(tymto nechcem obhajovat stav aky tu je ale tvoj prispevok mi pride naozaj dost hlupy...)
Zmeniť zobrazenie
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa. Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou. Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.
Kami
Ine smery poznam len z osobaku kde nie ja taky presny tachac. Na Pristavnej nemozem ist menej ako 60, usek Zilinska - Karpatska menej ako 80 (aj tak stojim na Racku, ale aspon usetrim jeden cyklus).