Diskusné fórum › Všeobecná diskusia

Pridať príspevok

Pridať odpoveď

Upraviť príspevok

Login
Heslo
K príspevku je možné pridať najviac 5 súborov vo formátoch JPG, PNG, GIF a PDF (max. 32 MB). Ku každému súboru je možné pripojiť bližší textový opis. Pridaním súborov súhlasíte s Podmienkami používania.
SufuS: To s tym kupelnovym nabytkom nie je vobec mimo, staci sa pozret ake byty stavia ZSR niektorym vyvolenym zamestnancom napr. pod stanicou na Sancovej ul..
Ad Rušení tratí:
Rád bych poznamenal, že rušení tratí v Evropě obdoby má, a to za předpokladu, že do Evropy počítáme i Polsko. A tam se rozhodně nejednalo jen o několik regionálních tratí. To jen pro úplnost.
Každopádně je to fakt průser. Bohužel i u nás se stále objevují podobné návrhy, tak doufám, že k nim nedojde. Určitým řešením situace nevýdělečných regionálních tratí je určitě jejich privatizace. Oni soukromí provozavatelé by to samozřejmě sami neutáhli, ale určitě se daleko lépe starají o státní dotace, než molochy typu ČD nebo ŽSR, kde si z dotací pan ředitel koupí nový nábytek do kanceláře(berte jako nadsázku) (a neplatí to jen o drahách).
A tohle, co tady píšu o soukromých provozovatelích by určitš šlo aplikovat i na bratislavskou MHD. Stačí aby vzniklo něco jako pražský ROPID, který přidělí soukromému provozovateli nějakou linku, a ten se už postará, aby přijel čistý (nový) iad-konkurenceschopný vůz, protože jde o jeho zisk, a do špinavého busu mu nikdo nevleze (vyjímkou je pražský Hotliner, kam se občas prostě musí (díky nějakým podivným smlouvám na zajišťování NAD)).
Takže asi tak.
J: A to si kde pocital tie ciste busy. Kua ved Blava ma najzasratejsie busy v strednej europe. Vobec to je celoslovensky problem - udrzovat nieco v cistote a udrzovane. U nas zial je jedina postacujuca podmienka aby vozidlo vyslo z vozovne je to ze jazdi.
ALl. Stale nechapem ze si mesto objednava nocnu dopravu. To nemoze DPB skusit jazdit bez nejakych objednavok vykonov? Ved terajsi stav musi byt drahsi ako keby sa urobilo o polovicu menej okruznych liniek.
Andy: no ja len konstatujem, ze sa sere na vyhlasku Drazneho uradu, ze maju byt vsetky zberace zlte (ako tu bol byval ktosi spominal). Mne sa viac pacia sive. Ten trolejbus je po reko, cize ma aj minimalne natrete palice (ak nie nove!) a ma ich sive. 😉
Neopl@n: aj kebyze jazdia nocne linky cez den, mali by dlhsie jazdne doby (pretoze prejazdnost ciest, zdrzanie na zastavkach a pod.). Tiez by som skor bol za zmenu v zmysle ponechania niektorych dennych liniek aj v noci (a nasledne upravenie linkoveho vedenia nocnych spojov tak, aby sa neprekryvali) - presadzoval by som hlavne prevadzku liniek elektrickej trakcie, ale to je pri sucasnom systeme meniarni dost tazko prevadzkovatelne (z dovodu pravidelnej udrzby) - ako priklad by som uviedol "nocnu" linku 201, cim by sa nasledne linky 512 a 510 zlucili do jednej a ostali by napriklad 201 + 510
Obdobne sa da uvazovat nad linkami 1,2,3,8, aj ked v niektorych pripadoch by bol problem s pokracovanim linky dalej (vajnory, masokombinat - t.j. vzhladom na pocet vypravenych vodicov a vozidiel by bolo treba preskumat take riesenie aby nebolo horsie ako to sucasne).
Neopl@n - mozno niektore linky by bolo fanj zaviest aj cez den...ale skor by som uvazoval, ci by niektore denne linky nemohli byt aj nocne, tz non-stop 😉
COLOR: #13024 Ale to je skôr od náhody, lebo takéto počasie býva 10 krát za rok, ale troleje zamrznú iba raz za pár rokov... Väčšia šanca iskrenia je skôr od bežnej námrazy z hmly pri mrazoch. Pri daždi ti buď zamrzne trolej úplne alebo vôbec (čo je väčšia šanca)... Napríklad 2.1.2003 to zamrzlo za 10 minút a nikto to nepredpokladal 🙂...

KLF #13026: Už sa teším na ten trolejbus... Čo o sivých paliciach hovoríš? Veď ak niesom farboslepý, viac nových trolejbusov má sivé palice (napr. 6617, 6252, zdá sa mi aj 6261). A všetky, ktoré majú staré palice tak sú sivé 🙂 BTW, žlté sú päťstokrát krajšie.

m@rtin: Je to tu s tou čistotou úbohé.. Pokiaľ viem, tak napríklad v trolejbusovej vozovni Hroboňova sa umývajú vozy zvonku zboku a spredu cca raz za dva týždne (ak sú mrazy, tak aj menej) a zozadu vôbec. Zvnútra to vyzerá ako keby sa ešte nevysávali nikdy, akurát tam možno občas prejde nejaká upratovačka s metlou (ale na kôpky kamienkov za dverami to nepomôže..) Jediné vozy, ktoré vyzerajú relatívne čisté sú Ikarusy 435 (asi sa ľahko umývajú alebo čo). Najšpinavšie sú tu Karosy B732/B741, ale to je už asi "zažratá špina" na nich.

Keď som bol minulý rok po dlhom čase v Brne, zarazilo ma to, že VŠETKY VOZIDLÁ BOLI ČISTÉ!! Nevidel som jediný špinavý voz. Prečo tomu tak nemôže byť v Bratislave, to nepochopím. Tie brnenské 14Trky boli nádherné, náter bol súvislý (červená bola iba jedna, v Bratislave je ich aj 5).. Skúsil sa už niekto z vás chytiť napríklad digitálneho transparentuv 15TrM, ktorý zobrazuje zastávky? Nedoporučujem. Ja som to už raz spravil, ale potom som si tú špinu musel otierať o čistejšie časti vozidla. Skúsil sa niekto chytiť zvnútra kĺbu? Aj toto som raz vyskúšal, ale BOL SOM ZASRATÝ ŠPINOU ZNAČKY Dopravný podnik Bratislava, a.s.. Berte si z toho ponaučenie: Vo vozidle sa zbytočne ničoho nechytať.
martin: o nočnej doprave som povedal ako to je. Najprv si veci poriadne prečítaj a potom skús reagovať. Ja som nikdy nepovedal, že nočná doprava je postačujúca. Ale za tým, že nie je sú : 1, mesto si ju neobiednáva (doprva je objednávaná od 5 do 23) 2, taxikárska lobby. Bratislava žije a to hlavne v piatok a sobotu. V cenrte nájdeš na stredne veľkej ulici (myslím bratislavskej stredne veľkej nie pražskej - vysvetlenie) takých 10 podnikov. Beriem priemer. O šiestej si nemáš kam sadnúť. Pokiaľ nemáš známich v bare a oni niekoho vyrazia. Ja ich našťastie mám. Schválne som si dnes ráno všímal vozy. Postavil som sa do okna a rátal, špinavé a umyté- myslim z vonku. Výsledok - špinavé =0. Pripravuje sa verejná súťaž na modernizáciu umývačiek. Nemám to ktomu viac čo povedať. Ďalej aj ľudia, ktorý sa do techniky busov vyznajú viac ako ja ti napísali, že s I 4XX to nie je také zlé ako to opisuješ, ale hlavne, že ty to vieš lepšie, veď sem chodíš pravideľne. To čo si ty pamätuješ s pred poldruha roka je irelevantné a zavádzajúce. Nechcem tvrdiť, že v DPB je všetko v poriadku, to nie je ale tvoje info tiež nie sú v poriadku. Ja som len tlmočil, čo som počul a na tej schôdzy som nebol sám.

MY VIEME čo je Matra. Celý VAL má systém od nej. No nechápem, načo vyhodili prachy za systém a aj tak tam sedí vodič. To sa mne zase zdá ako plýtvanie dotáciami. Keď má plat 23,000 to ročne spravý svoje. A keď hovoríme o tých dotáciách DP hl.m. Prahy ich tiež nevyužíva efektívne. Hlavne čo sa týka tých 90mil. CZK ktoré mesto ročne dávalo na protipovodňový systém metra :-)/:-( a keď se chcem pozireť na skvelú MHD idem 50Km do Viedne. Tam toho uvidím oveľa viac ako v Prahe. To musíš zase uznať ty. Hlavne ULF sú impozantné.

vado: veď aj VAL v BA mal mať tú stenu s dverami. Ale to by sa dalo robiť z dispečinku, ktoré mu zasvieti kontrolka, vlak nezatvára dvere, cez kameru zistia o čo ide a dajú pokyn. Keď sa nejaký blbec iba stým bude hrať a stáť vo dverách tak ho privrú hneď otvoria a zase zavrú. On odskočí. Alebo tam dáme hydrauliku s upozornením a nikoho to nenapadne. 🙂 🙂 🙂

A dnes som videl 7112 na 3. Jakto, veď sa tu písalo, že ju niekto odpálil. MARTIN BOLA ČISTÁ AJ Z VNÚTRA.
Nerozmýšlal niekto niekedy nadtým zaviesť denné napodobneniny nočákov! Na určité miesto sa nočákom dostanem lepšie, ako busom. Napr. z DNV na zástavku východné, musím ísť 21-3/5/11-52/56 a nocakom idem 501-514! 🙂 to je len priklad! Mimochodom, nocaky su odvodene od ex liniek, ze? napr do DNV chodila 101 a teraz chodi nocak 501, na Vychodne chodila 114 a teraz chodi 514! Hm????
dakujem SI za namahu, ktoru mi dnes venoval 😉
m@rtin: hej, pochopil si to spravne :-))
A já když jsem jel v loni do Tater, tak jsem zjišťoval informace o lanovkách a nemoh jsem přijít na větu:
Lanovka premava iba v úseku Skalnaté pleso-Lomnický štít
A na mapě byla vyznačená celá lanovka z Tatranské Lomnice na Skalnaté pleso a Lomnický štít.

Takže jednou slůvko iba m´ě dost rozhodilo 🙂

Hlavně, že se domluvíme
Aha takže věta by asi byla:
Vozy se myjí pouze v době, když je funkční myčka 🙂
Ach jo
Inak videli ste ten zrekonstruovany 6270 ? Koki pekny je ! Ale co sa mi najviac pacilo - vysrali sa na cely drazny urad a ma sive palice !! ;)))))))
dusoft: 1) ja zasadne netrepem ! 😉 2) ja viem ze to je nova elektricka, to ma nemusis poucovat. Jazdil som na novych K2S a vravim Ti znova - nemusi to byt tym ze vodic je lahostajny. Precitaj si Si-ckov prispevok, dost jasne naznacil dovody preco nekuril. nechce sa mi to rozoberat.
MaX mi prave pripomenul taku srandu>
Mnohi isto viete, ze prave prsi. To znamena, ze je mokry trolej. V noci ma byt -2 to znamena ze to zamrzne. Prsat ma aj zajtra, cize mozno bude prsat bez prestavky. Zajtra ma byt tiez v noci -2. To znamena, ze sa mozno bude dnes a zajtra pekne iskrit! =B-D
m@rtin: teda po cesky je to tusim kdyz (len to by sa potom hodilo prepisat celu tu vetu lebo nahradenim tamtej formulacie sa z toho stane necitatelny zmatok :-))
m@rtin: vtedy = ked (v tom vyzname, kde som to pouzil)
Martine: vtedy je odpoved na otazku kedy. Anglicky by sa to dalo prelozit ako then. Cesky ako tehdy, v te dobe.
Niekedy koncom leta bol v novinach rozhovor s niekym z magistratu o nocom zivote v BA. Ako hlavny problem uviedli, ze je slaba nocna doprava a preto vacsina akcii musi koncit okolo desiatej (max. pol jedenastej), aby sa ludia mali ako dostat domov. Bolo to pisane stylom "za to moze dopravny podnik, my by sme aj chceli". A kde je teraz pravda? 😞

Zmeniť zobrazenie

Štruktúra
Zoradenie
Počet príspevkov na stranu

Vyhľadávanie v téme

Hľadaný text
Dátum od
Dátum do
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa.
Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou.
Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.