Reakcia na: 21Tr #128033:
"Prečo sa aspoň niekedy neskončí taktáto udalosť tým, že vlak šťastne zastaví pár desiatok metrov pred priecestím a zabráni tak nehode?" - ale skončí, lenže sa o tom toľko nepíše, napríklad teraz v zime pri Kysuckom Novom Meste, keď kamión s drevom zostal na priecestí a nemohol ísť ďalej a osobný vlak to ubrzdil vďaka tomu, že tam práve kvôli prácam na trati bola pomalá jazda, bolo to krátko po Polomke, tak sa o tom dosť písalo. No a na www.vlaky.net som onehdy čítal o prípade, keď niekde v Čechách rušňovodič ubrzdil ICčko s Gorilou na nejakých tuším 500 metroch (tou vzdialenosťou si nie som istý a nechce sa mi to hľadať) zo stošesťdesiatky pred kamiónom, ktorý stál na priecestí. Lenže keď sa nikomu nič nestane, pre médiá je to dosť nezaujímavé.
S499.1023
V košickom prípade predpokladám, že išlo o prasknutie tzv. "stovky" (100 A poistky, istiacej celý 24 V okruh vrátane koľajnicových bŕzd), kedy je vozidlo brzdené iba ČB a tie sa samozrejme po pár metroch jazdy dolu spádom spália, príp. ide vozidlo šmykom. Toto pokladám za veľký systémový nedostatok vozidiel T3 a príbuzných. Zažil som to aj osobne, našťastie bez tých následkov - vozidlo 7607/08 alebo 7611/12 (to už si presne nepamätám), jezda zo zastávky Nad Lúčkami bola narušená pokusom o ed brzdenie do zastávky Segnerova, kedy došlo k výpadku 24 V. Vozidlo zastavilo za zastávkou (dnes) Jurigovo námestie. Fakt fasa pocit - nebrzdí to, nezvoní to, môžeš sa akurát držať madal a čakať, či ten voz pred tebou odíde zo zastávky skôr, než doňho vpáliš...