Diskusné fórum › Všeobecná diskusia

Pridať príspevok

Pridať odpoveď

Upraviť príspevok

Login
Heslo
K príspevku je možné pridať najviac 5 súborov vo formátoch JPG, PNG, GIF a PDF (max. 32 MB). Ku každému súboru je možné pripojiť bližší textový opis. Pridaním súborov súhlasíte s Podmienkami používania.
No ja si stale nemozem pomoct, ale argumentacia DPB ohladom DOPLNKOVEHO predaja CL vo vozidle vodicom typu "To sa neda, lebo..." velmi pripomina vyrok jedneho mojho znameho:

Na slovensku "to sa neda..." na 99% pripadov znamena "mne/nam (DPB) sa nechce...".

Pravdivost tohto vyroku je velmi lahke overit na mnohych statnych/verejnych instituciach, v mnohych obchodok a - zial - aj v DPB.
Vladimír #12785: 1. V Žiline majú mám pocit na predaj u vodiča iba jeden druh lístku, a je asi o dve koruny drahší ako základný. Myslím, že zľavnené lístky sú u vodiča zbytočné, lebo väčšinou cestujúci, ktorí kupujú lístky u vodiča nemajú nárok na zľavu (napr. nemajú električenku). 2. V bratislave sú naozaj veľmi agresívni cestujúci (a aj iné individuá)
hroch2: Ale ak sa nemýlim, Si navrhol celkový presun automatov do vozidiel (cize vonku by automaty neboli), preto som vyrukoval s tym tvorenim sa radov.

No ja odpadam. Ved SAMOZREJME by sa jednalo len o vybrane druhy CL, ved hadam nikto nepocital s tym, ze vodic bude mat k dispozicii celu paletu jednorazovych CL vratane CL na viac ciest a kombinovanych CL 🙂 🙂 🙂
Vodic by mal k dispozicii listok len s platnostou na 30 min. za zvysenu cenu napr. 16 alebo 18 Sk a dajme tomu, ze aj zlavneny za 8 alebo 9 Sk. (uvedene ceny = moj navrh).

Andy: Normalneho cestujuceho to nenastve. I ked musim uznat, ze v Bratislave su mimoriadne agresivni cestujuci (podla mojich skusenosti).
Andy: ano, aspon podla cestovneho poriadku, kvoli tomu sa rekonstruuje trat az do Chvatimechu a ma sa kupit aj nova alebo secondhandova motorova lokomotiva na to.
Vladimír #12771: To s tou nepovinnosťou vydávania je dosť blbé, lebo to cestujúcich môže naštvať a potom môže dojsť ku konfliktom...

frenky #12772: No tá 101 by premňa bola dobrá iba v kombinácii so 107. Lebo dostať sa tých pár zastávok z Hraničnej pod Nový most je utrpenie (hlavne cez víkend).

drink #12774: V podstate áno.

frenky #12777: Plne súhlasím!!!

si #12778: 1. To ponáhľanie sa dalo využiť v roku 2000 keď som precestoval 11 minútovú trasu za desať minút.. 2. Skús nainštalovať ku každým dverám dva automaty :):):):)

m@rtin #12779: U nás sa občas nájdu vodiči, ktorí dobrovoľne predávajú lístky (mal som možnosť zažiť viackrát na linke 61 z letiska), ale čo sa týka znalosti anglického jazyka u vodičov je dosť bieda.
si: a este chronometraze - vodici si aj tak robia co chcu... napriklad aj taka 50 by mala na safku navazovat na 88, ale este som nezazil, ze by sa to fakt podarilo... nie, ked som v tej 50 bol ja 😞 nokedy sa to asi dari f pohode 🙂

ale dnes som zuril z ineho dovodu: isiel som 50 o 21:08 od polusu, s tym, ze na safku budem mat 5 minut na prestup na 88 (prichod 21:29, odchod 21:35)... okrem toho, ze 50 2 minuty meskala, co ale soferovi odpustam 😉, 88 odisla o 4 minuty skor (!!). vysledok? hnil som 15 minut na zastavke a bola mi k...ska zima. neviem, preco este tym cp vobec verim...
joj a ten drinkov napad tiez nie je zly... aj vo viedni si v automate mozete kupit listok, na ktorom je napisane "AUTOMATICKY OZNACENE PRI KUPE" (nie je to presny preklad, to je totiz napoly reklamny blud 🙂 )
ja vidim riesenie v tom, ze sa (opat znevyhodnenie, aby sa viac oplatilo kupit listok vonku) vo vozidle budu predavat iba niektore listky... uplne idealne by som navrhoval dva: zakladny a zakladny zlavneny. bodka. teraz si cestujuci moze vybrat: bud si vopred kupi lacnejsi listok s platnostou aku chce, alebo obetuje par korun naviac a kupi si v autobuse listok, ktory mu bude platit na tu jednu cestu...

problem patnastich sekund by sa dal vyriesit iba tak, ze by tie automaty pracovali rychlo... napriklad ako tie uplne najstarsie, ktore ti listok vypluju prakticky okamzite... a este raz pripominam, ze by predsa malo ist o DOPLNKOVY predaj, takze by na tie listky snad neboli sooory cize rady 😉
V Praze mají řidiči z prodaného lístku 1 Kč k platu. To znamená, když řidič prodá třeba na lince 100 na letiště 50 lístků, má 50 korun k dobru krát 25 pracovních dní tak má 1250 Kč navíc k platu. Samozřejmě na linkách, které nejezdí na letiště je to výrazně nižší prodej, ale na linku 100 jsou nasazováni také řidiči s částečnou znalostí anglického jazyka.
hroch2: mam radsej ak vodici na linke nestihaju a do takychto chronometrazi by som vobec nesahal, pretoze za meskanie vozidla vodica nezdrbu a ten sa aspon ponahla (zvycajne). Ak do toho budes zbytocne rypat, tak cakaj na danej linke opacny extrem ktory je na pazu, kedze za skore prichody mozu vodica zdrbavat a tak bude musiet chodit ako slimak....

S tym stihanim automatu a 15 sekundami je to dobra pripomienka, mozno ma niekedy napadne nieco rozumne ako to vyriesit, potom napisem :-))
No vidis. Ved mi mame aj klbaky!!! Na taku moznost som zabudol.

Ale aj tak z toho prd bude si myslim, v kazdom pripade treba riesit to co je zabehnute a nevymyslat hovadiny.
Cize treba posilnit co?

21tku!!!!

😛
frenky: 29-ka do DNV? A s 20 min. intervalom. Si vies predstavit, ake nehorazne kilometre su to navyse? A okrem toho, bus by sa uz v DNV zaplnil a vznikla by voja mestskych casti: DNV vs. Devin 🙂 I ked pri nasadeni klbovych vozidiel na linku 29 by som si to aj vedel predstavit. Linka 28 by samozrejme zanikla.
Este k dvom veciam:

hotovst u vodica: Vodic ma zvacsa hotovost u seba aj dnes a SAD-kari maju hotovost vzdy.

Si > automaty vo vozidle: Tie som videl v Liberci. Vec je to dobra, ale predstav si, ze do elektricky nastupi 10 ludi, ktory chcu jednorazovy CL. Ved tam vznikne hotovy rad cakajucich 🙂 A kde vlastne vznikne, ked sa casto neda do vozidla ani dostat? A uz nehovoriac o absolutnom nestihani vojst sa do 15 sekundoveho limitu do zablokovania oznacovacov v pripade kontroly.
Andy: Ten listok z automatu by uz mohol byt oznaceny.
Takze k tej 29 do DNV>

Andy> a 101 kam chodila? 😛

Vladimir> ja by som asi plakal a to nad nasim starostom Mrazom. A kde som ja hovoril o odbremeneni 21 na ukor 29 ?!?! Ja som spominal 92 ako odbremenovac 21cky...
😃

Ja neviem, ale podla mna to ma daco do seba. I ked by bolo nutne ZAHUSTIT intervaly 29 aspon na 20 min. v sedle. Co je nerealne...

A TAK BOJUJME ZA 23ku !!!

😛
Takze k tej 29 do DNV>

Andy> a 101 kam chodila? 😛

Vladimir> ja by som asi plakal a to nad nasim starostom Mrazom. A kde som ja hovoril o odbremeneni 21 na ukor 29 ?!?! Ja som spominal 92 ako odbremenovac 21cky...
😃

Ja neviem, ale podla mna to ma daco do seba. I ked by bolo nutne ZAHUSTIT intervaly 29 aspon na 20 min. v sedle. Co je nerealne...
Zijem v meste, kde doplnkovy predaj u vodica funguje. Listok nekupuje kazdy, pretoze je oproti CL z predpredaja drahsi o 2-3 Sk. Podmienky boli stanovene nasledovne:
- cestujuci hodlajuci si kupit CL u vodica nastupuje do vozidla prednymi dverami
- cestujuci musi mat presne odpocitane mince v hodnote CL (vodic moze a nie je povinny vydat, a teda ak vydat nema, moze predaj odmietnut)
- vodic tiez moze odmietnut predaj CL, ak sa vo vozidle uz vykonava prepravna kontrola

Zdrzanie nepocitujem, len niekedy sa pobyt na zastavke predlzi ak sa cestujuci dlho s vodicom babre s mincami alebo mu vodic vydava preplatok a pod. To vsak nie je povinny robit, tzn. je to vec vodica. Inak to funguje bezchybne, ide len vlastne o to, ze cestujuci povie vodicovi, aky listok chce, da mu peniaze a vodic mu obratom poda listok. Kolko je to? 7 sekund? 15 sekund?

Tu ide totizto o vychadzanie v ustrety zakaznikovi. Cestujuci ma povinnost zaobstarat si CL pred nastupom do vozidla, ale v BA na mnohych miestach tak nemoze ucinit, ani keby chcel.
si: Ten nápad s automatmi vo vozidle je dobrý, ale nevyrieši sa tým problém pätnástich sekúnd... Kým mi to vyhodí lístok, a pôjde revízor, už budú cvakače zablokované, a mám smolu... To by sa musel zmeniť systém kontroly. Zdržanie by síce bolo, ale aj napr. v Žiline som nevidel, že by to nejako zdržovalo.. To je zanedbateľné.
heh, teraz som si uvedomil, kde som ten automat vo voze videl. vo viedni predsa! na co mi asi teta elektrickarka rozmienala tu dvacku? 🙂 🙂 🙂 🙂
si: s tym musim nesuhlasit... neviem, ci si niekedy isiel napriklad SAD linkou smer stupava - malacky, ked hovoris o mensom pohybe cestujucich. ale tam tak ci tak k ziadnym dramatickym zdrzaniam nedochadza. mozno to bude tym, ze SAD jednoducho v cp s predajom listkov rata... zato v DPB mam pocit, ze su chronometraze (tak sa to myslim vola 😉 ) v niektorych pripadoch brutalne nadhodnotene a v niekedy extremne podcenene - ja som napriklad este za posledny mesiac, co robim v poluse nezazil aby 6 aspon RAZ prisla nacas. vzdy je tam sklz dve-tri minuty, bez ohladu na to, ci je rano, vecer, prave poludnie alebo uprostred vikendu... keby sa trochu roztahali CP (o par minut na celej trase, dame vodicovi povedzme 15s na predaj na kazdej zastavke a kedze urcite nebude predavat na KAZDEJ zastavke, tak to postaci) a rozumne zvolila cena listka (aby bolo pre bezneho lenivca financne nezaujimave kupovat si listok vo vozidle, povedzme +5 Sk), a samozrejme s trochou spoluprace cestujucich (ajaj 🙂 ) urcite by to fungovalo. ako hovori vladimir, funguje to VSADE. vo viedni som si dokonca vsimol (este za silingu), ze elektrickarka mala oficialny mestek (!) 🙂 plny desatsilasovych minci a chladnokrvne mi rozmenila dvacku 🙂 a nemeskala 😃

to, ze by cloveka odpravili kvoli 20 Sk sa uz sice stalo, ale osobne neviem o pripade, kedy sa to stalo vodicovi linkovej dopravy. ten ma totiz na rozdiel od napriklad taxikara vyhodu, ze (skoro) nikdy nie je vo vozidle sam len s jednym cestujucim... a autobus (natoz elektricku) je velmi tazke nenapadne uniest na tmave miesto

inac, celkom sa mi pozdava ten napad s automatom vo voze. niekde som to tusim videl a blbost to byt nemoze... vyriesilo by to aj problem pripadnych prepadov...

Zmeniť zobrazenie

Štruktúra
Zoradenie
Počet príspevkov na stranu

Vyhľadávanie v téme

Hľadaný text
Dátum od
Dátum do
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa.
Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou.
Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.