Diskusné fórum › Všeobecná diskusia

Pridať príspevok

Pridať odpoveď

Upraviť príspevok

Login
Heslo
K príspevku je možné pridať najviac 5 súborov vo formátoch JPG, PNG, GIF a PDF (max. 32 MB). Ku každému súboru je možné pripojiť bližší textový opis. Pridaním súborov súhlasíte s Podmienkami používania.
mysa> ak ju mali doteraz, tak ju maju nadalej...od noveho roku sa nic nezmenilo
Neviete niekto ci maju zdravotne tazko postihnuty dopravu stale zdarma???
Si: Hmmm... aj tak by to mohlo byt. Logickejsie by naozaj bolo, keby do vozovne siel ten prvy. Ale my zase nevieme, odkedy dane turnusy (u vas to tusim volate "poradia") jazdia. Mozno ten predosly zacal o hodinu skor ako "nas" a tvorcovi grafikonu nevyhovovalo, aby bol jeden turnus super dlhy (mozno by ani nesplnal normu na dlzku zmeny) a druhy turnus taky kratky.
J: Ja som myslel skor on-line debatu, ale v podstate je to jedno, dolezite aby nas bolo dost. Tak potom daj vediet.
Vladimir: mna jedine co ma ako rozumny dovod napada, je ze predchadzajuci spoj konci a tento musi ist trocha skor aby stihol odchod linky z opacnej konecnej... ale to by sa dalo riesit aj tak, ze do vozovne poslem toho druheho a dany odchod vykona ten co povodne ide do vozovne (viem, predstavujem si to prilis jednoducho:-)))
A len tak na osviezenie: Dnes ma este napadlo - co tak zlucit linku c. 22 (nevyhnutne nasadit klbove vozidla) s castou spojov linky c. 34? Nova linka c. 22 by tak premavala na trase Racianske myto - Hodzovo nam. (spat po Sancovej) - Patronka - Harmincova - Saratovska - Eisnerova - Na hriadkach a spat. Spoje nad ramec linky c. 22 by pod oznacenim 34 premavali len po zast. Pri krizi. 34-ka by tak bola podvetvou 22-ky.
Ale toho sa asi nikto z nas nedozije...
si: Vyznam posunutia toho odchodu Ti samozrejme neviem zdovodnit.
U nas v PO znacnu "sarapatu" v pravidelnosti spojov sposobil Zakonnik prace platny od 1.4.2002 (dokonca riaditel DPMP o tom recnil v TN na Markize). Posun spoja o 2 min. moze byt sposobeny napr. tym, ze vodicovi sa uz blizi koniec dalsieho 4-hodinoveho bloku, po ktorom ma narok na prestavku. A aby to na dalsej konecnej stihol (podla spominaneho ZP z r. 2002 boli predpisy velmi prisne - vodic nesmel v kuse jazdit ani len 4 hod. a 1 minutu), tak posunuli spoj o 2 min. vpred. Zakonnik sa odvtedy menil, mnohe ustanovenia uz neplatia alebo platia inak a CP linky c. 202 moze byt len pozostatkom po tejto dobe (jednoducho sa nikomu nechcelo preklepat CP). I ked ako tak pozeram, CP 202-ky plati od 25.11.2002, takze to nebude ten pripad (prave som prvy raz v praxi vyuzil moj sukromny zositovy CP MHD v BA - nasiel som si ten datum 🙂 )
No tazko mi je uverit, ze tak neskoro vecer vodic kdesi na Cintorinskej cerpa prestavku na odpocinok, takze to bude nieco ine. Napadlo ma, ze to moze byt snaha o lepsie prelozenie s linkou c. 201. Tiez nie - ta ide o 22.10 a 22.20, takze aj tu by spoj 202-ky o 22.15h vyhovoval viac.
Dalej by to mohlo byt sposobene tym, ze na konecnej Rajska ma vozidlo prejazd na inu linku (napr. 215). Nakolko som sa osobne na DPB informoval, ze v BA prejazdy medzi linkami nepraktizujete, odpada aj tato moznost.
Hmmmmmmm.... vzdavam sa! 🙂
#12208
Vladimir> Super napad! Tak volakedy premavala ex.112 akurat ta premavala do Dubravky a dalej do Petrzky. Ale jedna vec: treba trepat 122(23) do VOLkswagenu? Ja myslim, ze nie.
#12211
XxX> ja mam taky navrh: preco by sa nedala spravit Mokrohajska na znamenie? (pre vsetky linky) a STK pre 34 a 83 tiez.
PS: Terno maju otvorit pred Velkou nocou , nechajme sa prekvapit... 🙂
#12218
Ale 101 bola uplne najlepsia a 112 bola dobra tiez.

Btw. preco by sme sa nemohli vratit k staremu vetveniu liniek v DNV???

ex51(27) OD Saratov-Volkswagen(tu by mohli urcene spoje zachadzat k SOS PZ SR)-Istrijska-Na hriadkach
ex61(20) OD Saratov-(tu by som nechal urcene spoje zachadzat do Technickeho skla)-Eisnerova-Milana Marecka 😛
ex101(-) na Opletalovu (teraz by tam mohla chodit 92, ale to by musela chodit cez sidlisko a to az vtedy bude, az sa spravi prelozka na Mlynskej)
121 k Volkswagenu
122 na Milana Marecka 😛
Vladimir -> nedakuj, tvoj navr je super, len si to treba trocha predstaviť. 😃

Tebe to mysli!
Vladimir to ja neviem! ALe tvoj navrh je dobry! Ved skus napisat DPB!!! Fakt! Mlynska by bola prechodna konečná!

yyy> veľa! a veľa zbytočných a veľa chýba!

Ešte ma fascinuje linka 54 na Východnom

Kedysi chodila 36- Tbiliská-ŽST Vajnory
46- Tbiliská-Na Pasekách a
114 Sklabinská-Trnavské mýto (cez Rajo)
mali sa precíslovať 36->56,46->52,114->54

Teraz chodí 56 Tbiliská-Studená (kedysi Rajo)
52 Tbiliská- Na pasekách (neuveritelné, nezmenila sa)
a 54ka - Sklabinská ZST Vajnory

Na 54 chodí (mimo leta => kúpalisko) 2 a pol človeka!!! načo je? To nemohli len prečíslovať? obyvatelia východného sa kedysi mohli dostať do mesta jednou expresnou linkou! teraz? busom a eléktričkou!!! Načo bolo prčíslovanie (keby tie linky iba Prečíslili, nemal by som nič proti)

Aj linka 105 bola dobrá

Aj 122 bola dobrá 😞
neviete niekdo kolko liniek ma MHD?:-)
Vladimir:
hmmmm no skus si vsimnut napriklad odchody takej linky 202 z konecnej cilizska:
21 06 18 30 42 54
22 05 13 25 35 52
nechapem vyznam posunutia odchodu o 22:13, neviem preco nejde o 22:15 cim by bol viac - menej rovnaky casovy odstup medzi vsetkymi odchodmi (takto je tam ... - 12 - 11 - 8 - 12 - 10 - 17) obdobne srandy su aj na linke 201, uz som sa parkrat na to chystal aj spytat na podniku, ale vzdy som na to neak zabudol (predsalen, je to blbost:-)))
Btw. v mojom "zozitovom CP MHD BA" mam uz aj vsetky trolejbusy a autobusy liniek c. 2x.

Trolejbusy ma prijemne prekvapili - krasny, pravidelny a prehladny interval. Normalne mam dojem ako keby CP pre elektricky a CP pre trolejbusy nerobila ta ista osoba.

Co sa tyka autobusov, hmmm... su to sice intervaly, ale ake... Nechcem do toho kecat, ale ako moze napr. linka c. 29 jazdit v sedle v 36 min. intervale? Ved tie odchody su kazdu hodinu ine a cestujuci si ich pri najlepsej voli nemoze zapamatat! Ak sa nevmesti do polhodinovky, preco nepremava trebars v 40 min. int.?
XxX: V rannej spicke sa od VW naprace 3/4 autobusu? To odkial kam idu ti ludia??? Z nocnej sichty?
Nezabudaj, ze v mojom navrhu 1/2 spojov v rannej spicke, tzn. kazdych 8 min. ide jedna 21-ka len od Mlynskej, takze je tu rezerva tych 3/4 autobusu!
Okrem toho, sa tymto rozdelenim linky č. 21 usetri tolko km, ze som si dovolil na spolocnych usekoch 21 a 121 skratit interval rano z 5 na 4 a popoludni z 6 na 5 min.
To, ze sa od VW dostat da som zohladnil - tam sa predsa interval mirne predlzuje.
Ale samozrejme vdaka za reakciu!

Samozrejme povodne usporiadanie so 121 a 122 by bolo asi najlepsie. Sam sa cudujem DPB, preco to nepretlaca viac. I ked pre VW a sever DNV by to znamenalo znacne obmedzenie MHD. Nepredpokldam totiz, ze DPB by si mohol dovolit zaviest povodnu 122 ako doplnok k dnesnej 21. Skor by sa jednalo o rozdelenie spojov sucasne linky c. 21.
J: ak bude ta schodza ohladom Bratislavy, rataj so mnou a asi aj s Rikom (on sa snad vyjadri sam este, ked bude na nete). Radi prideme !
Vladimir to je sice pekne ze sa snasiz, ale chcem ti pripomenut ze s VW sa do mesta (a naopak) dostat da! Problem je ale taky ze zo zastavok na sidlisku sa do 21tky neda nastupit! Vysvetlim:

AZ Vokswagen: nastupi 3/4 autobusu
Mlynska : -||- malo ludi
Novoveská : autobus je uz celkom zaprataný
Hradistna : mimo spicky tu nastupuju 2-3 ludia ale v spicke sem chodia nastupovat ludia zo sidliska aby sa zmestili.
Milana Marečka: Nastupi len 1/2 zastavky
Stefana Kralika: z 25 ludi sa nacpu ledva 2!
Mokrohajska: v spicke sa stane xe nikto nevystupuje a zbytocne sa otvaraju dvere = sanca ze ta dav vytlaci!
Patronka: Stahovanie Narodov (bus sa vyprazdni a znova napraska)
SAV: odtialto na Nivi je to pohoda!

Toto je situacia v DNV

Podla mna by to vyriesila ta 121 (ex122) ktora by sa odlucila od 21tkyale ta sa nema kde obracat! Ma sa ale vybudovat v DNV obratisko, kde sa bude! v tom pripade by mala trsu M.MARECKA: ludia nastupia- S.KRALIKA: bus sa napraska (ale nastupia vsetci) a ide dalej na NIVY (alebo inde vid frenky)

Tak

Frenky> ked nieco zistis tak mi mailni!
To obratisko uz kludne mohlo stat (a 23 alebo 121 /najlepsie oboje 🙂 / chodit )
by ho mohli vybudovat spolu s TERNOM (r)
OT = off-topic

teda OT diskusia, je diskusia na temu ktora nesuvisi so zameranim Diskusneho fora / Mailovej konferencie.

Napr. ked sa v konferencii o mobilnej komunikacii zacne diskutovat o sporte, tak je to OT.

dufam ze som pomohol 😉
Ferro:No kludne, jasne dá sa spraviť debata (prosím vysvetli mi skratku OT) a bude dobre ak nás bude viac otom hovoriť, lebo viac hláv viac rozumu. Možno budete mať skvelé nápady. Ja už mám jeden taký tajný a ťažšie zrealizovateľný ale medzi ďalšími projektmi je napr aj nejak sa pukúsiť zatrávniť trať napr. na Račianskej, ale to bude veľa organizácie, to neskôr. No veď sa dohodneme, ešte aj s Milatom a potom by sme sa niekde zišli.

Kto chce vedieť kedy bude schôdza zavolajte Milatovi ale čo som sa rozprával sním aj s Mišom Klátikom tak by mala byť výjazdová. Máte na MM číslo?
Niekto tu pred časom spomínal problém preplnenosti linky č. 21 v DNV. Problém som rozobral a skúsil navrhnúť aspoň čiastočné riešenie. Ako však viete, nie som z BA, a tak nepoznám bežné pomery na linke a jej trase (i keď trasu l.č. 21 mám prejdenú), a tak sa môžem mýliť už v niektorom z predpokladov. Aj je tak, opravte ma.
PREDPOKLADY
a., v DNV je najväčším zdrojom a cieľom ciest priemyselný areál Volkswagen a oblasť sídliska v lokalite Podhorské + oblasť Istrijskej ul.
b., hlavné prepravné prúdy smerujú v čase rannej špičky z Podhorského a Istrijskej ul. (ďalej len sídlisk) do centra mesta a z centra mesta k Volkswagenu. V čase špičky odpoludnia je situácia opačná a v mimošpičkovom čase sú prúdy v oboch smeroch porovnateľné.
MOŽNÉ OPATRENIA
c., šetriť kilometre v čase špičky na úsekoch a smeroch, ktoré nie sú žiadané a ich prevedenie na úseky a smery, ktoré nesú hlavnú záťaž.
d., využiť v čase a v smere, keď je rozhodujúcim pri cestách Volkwagen cestný obchvat DNV (ako linka č. 92) a v čase a smere, keď sú rozhodujúce sídliská trasu cez Istrijskú a Eisnerovu ul.
NÁVRH
e., zmeniť spôsob premávky na linke č. 21 nasledovne:
e1: v čase špičky ráno presmerovat polovicu spojov v smere k Volkswagenu mimo sídlisk, t.j. cez cestný obchvat DNV - šetrí sa tým v rannej špičke menej atraktívny úsek cez DNV. Zvyšné spoje viesť i naďalej cez DNV s ukončením na zastávke Mlynská - šetrí sa tým úsek Mlnyská - Volkswagen. Čiastočné zníženie kapacity k VW je kompenzované zrýchlením trasy pre pracovníkov VW (trasa bez sídlisk), a tým pádom i uvoľnenie kapacity vov ozidle (bez cestujúcich na sídliská)
e2: v čase špičky odpoludnia presmerovať polovicu spojov v smere od Volkswagenu mimo sídlisk, t.j. cez cestný obchvat DNV. Výhody a kompenzácie odbodné ako v bode e1.
e3: v záťažových smeroch a časoch pre DNV (ráno od VW, popoludní k VW) všetky spoje vedené cez sídliská.
e4: v čase mimo špičky trasa bez zmeny
NAVRHOVANÁ ORGANIZÁCIA
f., skrátenie trasy linky č. 21 v čase špičky len po zast. Mlynská a súčasne predĺženie intervalu ráno z 5 na 8 min. a popoludní z 6 na 10 min. V ostatnom čase bez zmeny trasy a intervalu.
g., zavedenie novej expresnej linky - linky č. 121 (vetva linky č. 21), ktorá premáva cez cestný obchvat DNV. Premávka len v čase špičky - ráno smerom k VW - interval 8 min., popoludní len smerom od VW (interval 10 min.). V smeroch, v ktorých linka č. 121 sa vozidlá tejto linky vracajú ako linka č. 21 (t.j. cez sídliská) s rovnakým intervalom.
ZÁVER
h., Volkswagen Bratislava má zabezpečené z mesta priame spoje linky č. 121 - oproti dnešnému stavu zmena interalu ráno z 5 na 8 min., popoludní z 8 na 10 min. Priame spoje sú zavedené len ráno smerom k VW a popoludní smerom od VW. V ostatnom čase a smere je doprava k Volkswagenu zabezpečená linkou č. 21 cez sídliská.
i., Sídliská majú i naďalej linku č. 21, kde došlo k nasledovným zmenám v ponúkanej kapacite:
i1: ráno smerom do mesta interval z 5 na 4 min., smerom z mesta z 5 na 8 min.
i2: popoludní smerom do mesta z 6 na 10 min., smerom z mesta z 6 na 5 min.
i3: prerušené spojenie sídlisk a VW ráno k VW a popoludní od VW (premáva l.č. 121, l.č. 21 len po Mlynskú) dostatočne vynahradia spoje l.č. 20 (dúfam)
i4: mimošpičková obsluha sa nemení.
POLOPATISTICKÉ ZHRNUTIE
Keď ide viac ľudí z DNV do mesta, tak viac spojov ide do mesta, keď ide menej ľudí z DNV do mesta, tak ide menej spojov do mesta.
Keď ide viac ľudí k VW, tak majú priame spoje, keď ide menej ľudí k VW, tak nemajú priame spoje.
*******
Čakám návrhy, komentáre, a samozrejme (ako inak) dôvody, prečo to nejde.

Zmeniť zobrazenie

Štruktúra
Zoradenie
Počet príspevkov na stranu

Vyhľadávanie v téme

Hľadaný text
Dátum od
Dátum do
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa.
Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou.
Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.