Toto je z diskusie na www.sme.sk z článku "Najväčší tender v MHD zopakujú"
"Najprv treba zaviesť to, aby na jednej linke zásadne premával rovnaký typ vozidiel, lebo takto sa dá robiť cestovný poriadok na možnosti a schopnosti daného typu autobusov. To prispeje presnosti jednotlivých spojov a viac zaručí aj dodržiavanie intervalov medzi nimi aj v prípade, že po vymotaní sa zo zápchy začnú dobiehať meškanie. Taktiež sa zjednotí pobyt na zastávkach, lebo pre rovnaký rozmer a počet dverí, výšku schodov a šírku uličiek medzi sedadlami bude výmena cestujúcich rovnako rýchla v každom spoji danej linky.
Následne treba zadefinovať, že v danom období na ktorých linkách sa budú vymieňať autobusy za nové a kúpiť treba presne toľko kusov, koľko je na dané linky vypravovaných. Zatiaľ záložné vozidlá netreba, na záskok počas plánovaných aj neplánovaných opravách by mohli chodiť staré vozidlá. Technické parametre zadefinovať tak, aby to pre danú skupinu liniek bolo čo najideálnejšie.
Navrhujem v prvom kole kupovať 100 %-né nízkopodlažné autobusy, v ktorých ani vo dverách, ani vo vnútri nie sú schody, alebo maximálne je iba jeden stupienok pod sedadlami nad kolesami. A prvom rade ich dať na spoje 50 a 39, lebo tieto linky idú cez tie lokality (centrum a sídliská zo 60. rokov minulého storočia v 2. obvode, kde s bytmi zostarli aj ich majitelia) kde býva najviac starcov, respektívne je po ich trasách plno takých objektov, ktoré starcov priťahujú ako magnet z celého mesta, prípadene sem musia chodiť k lekárom. Napr. trhovisko, tržnica, nemocnica a poliklinika Ružinov, návšteva cintorínov, kostoly, ale aj lacné obchodné reťazce. Tieto vozidlá by mali byť vybavené so sedadlami a inými doplnkami tak, aby sa v busoch starci dokázali bezpečne pohybovať, držať sa a ak treba, tak dávať znamenia vodičom. Čitatelia, ak poznáte, tak aj Vy navrhnite iné "starecké "linky!
Mali by tu jazdiť aj najlepší a najohladuplnejší vodiči.
Na druhú skupinu liniek tiež treba na 100% nízkopodlažné vozidlá, široké uličky na úkor počtu sedadiel, široké dvere a pod. Mali by jazdiť na linkách, kde je častá výmena veľkej časti cestujúcich na jednotlivých zastávkach a kde sa predpokladá aj preprava batožín, napr. linky na hlavnú stanicu, do Petržalky a pod.
Tieto na 100 % nízkopodlažné vozidlá bez schodov vo vnútri sú samozrejme najdrahšie, preto ich treba dať iba na hore uvedené dva typy liniek. Pohon nafta/plyn zvoliť podľa vozovne odkiaľ budú vypravované. (nie každá vozovňa má čerpačku plynu).
Na ostatné linky možno kúpiť lacnejšie vozidlá, napr. všetky dvere nízke , ale sedadlá v zadnej časti dostupné cez 3-4 schody, pričon tie dvere, pri ktorých sú nízke sedadlá vhodné pre starcov a invalidov treba výrazne označiť. Môžu mať na hustejšie aj sedadlá. Dať ich na linku 21 a pod. T.j. na "dialkové" linky, kde sa najprv iba nastupuje na od seba vzdialených zastávkach, a potom v cielovej lokalite iba postupne vystupuje.
Staré autobusy by mali vždy doslluhovať na "špičkových" linkách pre študentov a pracujúcich, napr. 75 a pod. , ale aj 31 pre zdravú mládež. Tieto autobusy už sú staré, nehospodárne, keď jazdia iba pár hodín vo špičkách, tak míňajú menej palív.
Ak bude dostatok financií, tak sem dať "polonízkopodlažné "vozidlá, ktoré sú v predu nízke, vzadu vysoké vrátane dverí a sú najlacnejšie, lebo vďaka vysokej podlahe a dverám vzadu sa dá lacno vyriešiť pohon náprav."
Ten refresh neprebehol systémovo ale konkrétne v Pardubiciach, ktoré platili aj náklady na zmenu tabúľ, databáz a ďalších vecí, lebo potrebovali si svoj pocit veľkomesta veľkosti Prešova posilniť tým, že budú mať HLAVNÍ nádraží, keď ho má napríklad aj taký Trutnov ? .
Že to pletie, je nepríjemné ale stale lepšie, ako keby pokladník musel neustále zisťovať, do ktorej že to Bystrice ten zákazník vlastne ide.
Niekde z novín na internete som sa ešte dávnejšie dočítal, že starosta Wolfsthalu má manželku Slovenku a zoznámil sa s ňou kedysi na hraničnom prechode, kde robil on a tuším aj ona colníčku.
Tak inak skúsim. Kto si žiada linku do Wolfsthalu? NIKTO? Jediná vec, pre ktorú sa dostala linka 901 do pozonosti bola jej "využívanosť". Za to na druhej strane, 5km od Čuňova je dedina Rajka kde 2-3 roky prosia o linku a drísty typu "nevieme ako to financovať" a "nemáme šoférov" a "nemáme vozidlá" sú klamstvá. Keď sa zachcelo spravila sa 901 aj 133 a všetko bolo, aj vozidlá a aj šoféri. A ohľadom financovania, tak to je jediná zámienka DPB ako aj BSK vyfuckovaného slizkého, lebo ja som sa s dotyčními ľuďmi stretol, ktorí na rokovaniach boli, sami ich iniciovali a všetko mali vyriešené. Lenže nebudeš mi veriť, ale ľudia z DPB x-krát potvrdili účasť na rokovaniach starostov Rusoviec, Čuňova, Rajky a Dunakiliti ale NEDOŠLI, vysrali sa na to z vysoka! A keď som sa pýtal Weigla, Kajdiho a ja ešte neviem koho z DPB, ako si predstavujú riešenie spojenia Rajka - BA, tak povedali, že nevedia a na otázku či boli pozvaní na rokovanie povedali, že nie! A klamali ako vši, lebo Weigl sa odul ako opica a napísal mi šťavnatý mail a potom sa už neozval. V rade odignoroval on aj tá celá banda všivavá zazobaná x-rokovaní, ktoré už robili len a len kvôli ľuďom z DPB v dúfaní, že raz konečne prídu. Toto je štandardný postup? Rakúšanom sú v zadku napchaní a hentam dole robia štyria starostovia stretnutie a oni nič.
2.) Dlhie Diely uz nehaj tak, lebo nedaj boze sem pride nejaky "sused" z DD a bude zle
3.) Nie ze by si raz povedal "Super konecne je linka MHD dotovana z EuroFondov" ty hned "Linka 901 je na pi**, pre hovno to je a mne do bytu by mali dat vsecko"
Ak ti to nevadí tak prosím, ale neviem či si hento všimol ako to čo v skutočnosti teraz začína ako predzvesť BID, tak vôbec nesedí s tým čo bolo vydané...ale vôbec...takže čo chváliť? Jááááj, ty máš na mysli prenájom Tedomov pre DD, tak pardon, chválim Chruňa, že pre DD prenajal Tedomy a, že rozdával úsmevy na prezentáciách "nových" električiek a "prepotrených" krátkych busov.
Inak sa písalo, že aj starosta Wolfsthalu sa pričinil o predĺženie linky 901. Tak by ma zaujímalo či náhodou nemá dakoho na Slovensku, že by na neho tie sprosté nápady naskákali od nejakej rodiny zo Slovenska...
Inak prečo sa linky 8xx a 9xx číslujú od 901 a 801, keď linky 2xx až 7xx sa číslujú od x20?! Tak to je dokumente o BID, že číselné rady majú čísla x00 až x19 rezervované pre zvláštne linky. Ešte tu ani nie je poriadna BID a už je tu bordel.
Takisto prečo DPB nespraví linku 630, tak ako sľuboval podľa návrhu, že mala 630 premávať aj do Slovenského Grobu? Pôvodne sa hovorilo o 53 do Chorvátskeho Grobu a prídavku v linke 153 do Slovenského Grobu. Ja teda neviem načo sa za tieto vydr.ané dokumenty platí do čerta keď ani tie najväčšie banality nevedia splniť. Možno sa pozastavujem nad sprostosťami, že nie je 53 a 153 ale 630 a v inej trase a ďaľšie moje výplody. Ale v skutočnosti ako môžu dokázať splniť ostatné dôležitejšie predsavzané body programu o BID keď ani tie základné triviálnosti nevedia dodržať?!
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa. Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou. Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.
S499.1023
Že to pletie, je nepríjemné ale stale lepšie, ako keby pokladník musel neustále zisťovať, do ktorej že to Bystrice ten zákazník vlastne ide.